Така,с тераното последно време нещо не се разбираме,от няколко дена оборотите на двигателя започнаха да играят доста,като от паркинг на директна даже често гасне.Преди това имах за смяна умна дюза но проблема с нея беше повече от минимален от време на време светкаше чека и един или два пъти в седмицата се разтрисваха оборотите за по секунда две.Прочетох с кламер грешките и те са 0303 - I/C INT/A TEMP SEN (сензор за температура на входящия въздух),0407 - CRANK POS SEN (TDC) EC-144 (сензор за положение на коляновия вал, върху двигателя),0108 - F/INJ F/B 2 (датчик за позиция на муфата за количество гориво, обикновено при замърсена помпа, при 2.7TDI мотора),0403 - ACCEL POS SENSOR (сензор за положението на педала на газта).Иначе колата ако е в обороти си върви прекрасно,нито заглъхва нито има някакви индикаций за проблеми.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Свий
X
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
При толкова много и различни грешки може би лоши ел контакти / куплунзи / маса / или пък компютър . Аз бих разкачил куплунзите в коша и бих ги "окъпал" с контактен спрей като начало .
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от Жеков Преглед на мнениеПри толкова много и различни грешки може би лоши ел контакти / куплунзи / маса / или пък компютър . Аз бих разкачил куплунзите в коша и бих ги "окъпал" с контактен спрей като начало .0 8 76 36 8 542
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеСензор за температура на входящ въздух тоя двигател няма. Тоест грешката 0303 ми е малко съмнителна. Сигурен ли си?0 8 76 36 8 542
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеСензор за температура на входящ въздух тоя двигател няма. Тоест грешката 0303 ми е малко съмнителна. Сигурен ли си?
Той де факто дебитомера не може да работи, ако няма данни за температура на въздуха(не се отнася за дебитомерите с клапа и потенциометър).
А и много опростен ще дойде тоя мотор, няма MAP, а ако няма температура и MAF-а става едно към гьоторе.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеНа болшинството коли тоя сензор е в дебитомера, сигурен ли си че го няма?
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеТой де факто дебитомера не може да работи, ако няма данни за температура на въздуха(не се отнася за дебитомерите с клапа и потенциометър).
И да, 2.7 има единствено MAF, няма MAP, няма сензор за температура на въздух. Има сензор за атмосферно налягане само. В компютъра.
Ти пък ако мислиш че при тия, при които ги има тия работи не са едно към гьотере...
На дизел с турбо всъщност МНОГО често няма такъв датчик, по простата причина че да мериш температура на входа на турбото е безпредметно - след турбото температурата е друга, а след интеркулера е още по-друга.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Имах предвид, че меренето на масата на въздуха, би било по-коректно ако се отчита и неговата температура. Все пак тя също е фактор при топлообмена, на какъвто принцип работи дебитомера. Но явно не е и достатъчно сериозен фактор, щом на практика понякога не се ползва.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Имаш атмосферно налягане, показание от дебитомер, обороти на двигател и таблица с ефективността на пълненето от оборотите. Останалото се смята от тия, явно с достатъчна точност.
Отделно дизела работи в 90% от режимите си при див излишък на въздух и разни дребни неточности не му се отразяват твърде. Отклонения в дебитомера в посока по-малки показания при тераното си се усещат съвсем добре, тоест участва сериозно в "целата схема".
Трилитровото и то няма термо датчик. Има MAP, обаче поне по сервизно ръководство MAP-а гледа единствено за повишено налягане от турбото и вкарва компира в "обеднен" (lean) режим докато не отпуснеш докрай педала на газта.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Добавка за ръжда в горивната система, аз сложих на STP , смяна горивният филтър и 5 % масло в нафтата. Ръжда по осите на тежестите на центробежният регулатор в помпата, какъвто не можеш да нямаш.
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнениеДобавка за ръжда в горивната система, аз сложих на STP , смяна горивният филтър и 5 % масло в нафтата. Ръжда по осите на тежестите на центробежният регулатор в помпата, какъвто не можеш да нямаш.
Но си е най-добре цялостно разглобяване и почистване на горната част на помпата. Преди около 3 години последно, вървеше по около 150-200лв, сега вероятно още е паднало, щото информация има из нета как се прави, и повече хора са го усвоили.
От сензор колянов вал, не знам дали гасне това, или само влиза в авариен режим. Това защото гледа и датчика на дюзата.
Чистенето на помпата няма да е минус при всички случаи, стига да се направи кадърно.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Не горната част. Цялата помпа. На въпросния изпълнителен механизъм соленоидите са доста надолу, а вероятно и в авансатора се е насъбрало, макар че проблема с клатещите се обороти няма връзка нито с авансатора, нито с уммата дюза, нито с датчика на колянов вал. Трупат се стружки около соленоидите и датчика на механизма за количеството. Типичен проблем при терано, със съответното решение. Няма въпросителни по въпроса.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Не е само при Терано. И баш си е горната част на помпата, всичко което се разглобява и почиства излиза с нея. Т.е. може да се направи и без сваляне на помпата, поне на повечето автомобили(зависи от достъпа до помпата).
Но за цялостно почистване(и на авансатора)и евентуално смяна и на уплътненията на помпената част, си трябва сваляне.
Лично аз, съм давал за ремонт само горната част, имах даже още една оборотна помпа, та съм ги разменял горните части от едната на другата...щото проблема, при мен се повтаряше във времето, макар и на няколко години(това на друга кола, мотор TDI на VAG).
С авансатора никога не съм имал проблеми, адекватната му работа се вижда перфектно с диагностиката при VAG.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнениеНаправих го,подобрение никакво,мисля да пробвам първо да увелича циклопорцията на ниски обороти,и в краен случай ревизия на помпата.Но като чувам разни оферти от 1000лв настръхвам.
Коментар
-
От: Проблем с оборотите на празен ход на нисан терано 2.7 тди 2002И
С местенето на главата се докарва реалната циклова порция да е близка до тая, дето компютъра задава. Толкоз. А местенето на плочката просто измества леко (евентуално) работното положение на механичма за горивото, или виртуалното му софтуерно положение. Съответно работния режим леко мръдва в някоя посока, различна от досегашната, при което компира намира някакъв начин да се справи въпреки нещатното поведение на помпата. Но това е кръпка - като да опънеш вестник върху смачкан калник и да боядисаш отгоре. А козата си сака пръч.
Обороти се вдигат, в малки граници, от един от потенциометрите на компютъра, ако има такива (на трилитровото например има, на 2.7 не помня), или софтуерно през диагностиката (пак - ако има такава опция).
Сценария с ключето, макар и малко вероятен, все пак е наличен, особено при положение че имаш грешка 0403, която е именно това - датчик на педала на газта, който включва в себе си и въпросното ключе. Но ключето, поне по сервизно ръководство, не е точно заради описаното. Чрез ключето и потенциометъра компира ги проверява дали са в ред. В горивото участва само потенциометъра, който е на дълбока нула в поне първите няколко милиметра от хода на педала. Ключето изключва на около 9 градуса от позицията на потенциометъра, а при натискане на газта оборотите тръгват нагоре преди това, поне доколкото помня. И двете се виждат при четене на живи данни.Последно редактирано от sparkybg; 22-08-18, 13:23.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар