Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Климатик на терано

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Моята започва върти постоянно с компресора. Като спре компресора, спира и перката.

    Като работи перката, оборотите на празен ход са ми 850. Като спре перката, оборотите падат на 725. По това съдя, че и компресорът е спрял.

    Напрактика компресорът работи едно 30-нина секунди и почива 10. При градско каране. Това с наскоро зареден фреон и сменено масло.

    Иначе като започне да изчезва фреона, компресорът работи постоянно и се чува съскане в системата.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #47
      Зависи какво ти е тераното и коя година е произведено.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #48
        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
        Моята започва върти постоянно с компресора. Като спре компресора, спира и перката.
        Като работи перката, оборотите на празен ход са ми 850. Като спре перката, оборотите падат на 725. По това съдя, че и компресорът е спрял.

        Напрактика компресорът работи едно 30-нина секунди и почива 10. При градско каране. Това с наскоро зареден фреон и сменено масло.

        Иначе като започне да изчезва фреона, компресорът работи постоянно и се чува съскане в системата.
        Съскането го имаше преди да го заредят днес, това е нормално, той не би трябвало да тръгва й компресора при намаляло ниво на фреона.

        Оборотите са ми около 725 и на мен при изключен компресор и при включване на климатика се вдигат, но определено не стигат 850 (това по оборотомер) Утре може да закача диагностиката да видя точно колко са.

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Зависи какво ти е тераното и коя година е произведено.
        Тераното е 2.7тди, 2001 набор.

        ​​​​При мен перката не тръгва при включване на компресора. Зареден е и охлажда добре и на място и в движение. Днес беше сравнително студено времето и затова реших, че му е необходимо време да загрее.

        Разбрах, че има Нисани, на които перката завърта веднага с включването на климатика, но не знам при Тераното как е.

        Спарки, ако може да получа твоето мнение при този набор Теранота как стоят нещата с перката, ще съм благодарен!
        ​​​​
        Последно редактирано от ico3d; 03-07-21, 22:30.

        Коментар


        • #49
          Виж си датчика на филтър-дехидратора с колко жици е. Ако е с 4, перката тръгва едва когато вдигне темпетатура, ако е с 2 (или 3, не помня), перката трябва да работи винаги, когато и компресора работи.

          Отделно:
          1. При трилитров дизел, перката се изключва ако температурата на антифриза е под 95 градуса и скоростта е над 80км/ч. Оборотите на празен ход не се променят, климатика почти не се усеща от мотора. Перката работи постоянно, когато работи и компресора.
          2. При 2.7TDI, климатика генерално изключва за малко (секунда-две) при по-рязко подаване на газ, в движение или при тръгване. При пускане на климатика оборотите се вдигат. Перката се изключва при над 80км/ч и под 95 градуса на антифриза, при тия с датчик с 4 жици на филтър-дехидратора, перката не се пуска докато не се вдигне температурата на дехидратора, не знам до колко градуса. Тия от 1996 до 2000г. са така, за след 2000 година не знам.

          Нито на 2.7-цата, нито на тройката при температура 28-30 градуса и нагоре, при мен при градско каране климатика някога се е изключвал - дъни постоянно. Почти никога не го карам на рециркулация и не знам дали би почивал на рециркулация.От време на време си почива само когато навън е 25 градуса или по-малко, и съм пуснал перката на първа или втора степен.


          Кога климатика си почива - когато свали температурата на изпарителя под половин градус. Включва се когато я качи над 3-4 градуса. Това може да се случи или ако температурата на входящия въздух е достатъчно ниска, или ако потока въздух през изпарителя е достатъчно нисък. Ако това го нямаше, при тия условия изпарителя щеше да замръзне, което не трябва да се случва. Отделно самия клапан си има терморегулация и при ниска температура на изпарителя пропуска по-малко фреон, което в един момент би трябвало да приключи с изключване на климатика по налягане, което го върши датчика върху филтър-дехидратора.

          При система в ред, изключване по налягане не трябва да се случва, тоест датчикът за температура на изпарителя трябва да е изключил компресора преди налягането да се е вдигнало над допустимото.

          Най-чести симптоми за неизправност:
          1. Работи постоянно, а климатика е слаб - малко фреон, замърсен кондензатор (външен радиатор), повредени клапани на компресора. При повредени клапани на компресора след изключване на климатика от компресора се чува шум, защото фреона от кондензатора се връща обратно през компресора. Обикновено и конденза по тръбата между изпаритела и компресора или изобщо отсъства, или е много малко.
          2. Изключва често (особено в жегите), климатика е слаб - запушен кондензатор, запушен филтър-дехидратор (тогава има замръзване около филтър дехидратора), запушен или неправилно работрещ ТРВ, влага във вреона, достатъчна за да запушва изпарителя или ТРВ-то като замръзне - климатика изключва по налягане.
          3. Замръзване на изпарителя - датчик, клапан на изпарителя (ТРВ).

          По-задълбочена диагностика се прави с мерене на наоляганията и е безпредметно за такава тема. В сервизното ръководство и това е описано.

          Една особеност на 2.7TDI - компресора е лопатков, лопатките са от бакелит - рано или късно се запушва кондензатора (външния радиатор), от прашинки/частички от лопатките. Препоръчвам кондензатор на NRF - справя се чудесно и пасва идеално на мястото. С някои други има драми - не пасват съвсем добре.

          За трилитрово нов кондензатор е ненамираем. Пригажда се от 2.7 със заварка или преправяне на тръбичката откъм шофьора.

          За екземплярите без фабрично монтирана перка - инсталацията си я има, просто трябва да сложите перката, да я включите към буксата, и да монтирате едно от липсващите релета в кутията с релетата (при трилитровите е синьо, по спомен най-задното). Потресаващ резултат от това няма, но все пак се усеща, особено при градско каране.
          Последно редактирано от sparkybg; 04-07-21, 10:05.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #50
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Виж си датчика на филтър-дехидратора с колко жици е. Ако е с 4, перката тръгва едва когато вдигне темпетатура, ако е с 2 (или 3, не помня), перката трябва да работи винаги, когато и компресора работи...
            Датчика ми е с 4 жици, значи е нормално да не тръгва веднага Ще го наблюдавам когато е по топло и загрее върти ли перката.

            Радиатора го сменях миналато година точно с NRF и бях изключително впечетлен от вида му и по-специално от опаковката, все едно разопаковах видео карта или някакъв друг компютърен компонент.

            Благодаря за изчерпателната информация.

            Коментар


            • #51
              Стара тема но да попитам и за моя климатик, колата е Терано, климатика не е ползван никога откакто имам колата а вече станаха 10 години, защото го карам само зимата, но вече го подкарвам и лятото и искам да го оправя.
              Пускам копчето и компресора завърта, перката отпред тръгва и тънката тръба от компресора започва да се нагрява до степен да не мога да я държа а дебелата към купето съвсем леко се охлажда, това го пробвах за 3-4 минути.
              Къде може да е проблема?

              Че ще се ходи на майстор е ясно но искам да съм подготвен.
              "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

              Коментар


              • #52
                Като за начало иди да му претакат чорбите. Мяза на полупразен.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X