Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо, рециклирано или втора ръка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Турбо, рециклирано или втора ръка?

    Привет!

    В общи линии заглавието изчерпва въпроса, но все пак да поясня. Имам Терано 2.7 ТДИ със заминало турбо...ама много заминало. Т.е. перката трие в охлюва и тече масло от студената част. Трябва друго. Да, знам, че е рядкост, но явно такъв ми е късмета или толкова разбирам от оглед на коли

    Вариант ново турбо изключвам, защото Тераното ми е кола за уикенда и я му направя 3-4К км годишно, я не. Т.е. разликата в цената е безмислена за моя начин на употреба.

    В общи линии при рециклиране на толкова скапана турбина цените се въртят около 700-900лв в зависимост от реномето на турбинаджиите. (поне тези, които съм проверил).
    Този вариант най-много ме привлича, защото все пак говорим за почти ново турбо с условието, че не е ясно каква средна част ще сложат. Уж реномирана марка, ама знаеш ли ги реално какво слагат. В интерес на истината съм чувал за хора с пробег над 100 хиляди с рециклирано турбо и с такива с по-малко от 5 хиляди с проблеми.
    Спрял съм се на Адлер Турбо в Годеч. Някой впечатления от тях? Изглеждат сериозни, говорих и с управителя, разбран човек е.

    Друг вариант е Turbos' Hoet, които могат да ми продадат вече рециклирано турбо, доставка от Белгия, което ме навежда на мисълта, че някъде там (по западна Европа) е рециклирано, което звучи по-добре. От друга страна се твърди, че заводските рециклажи (или поне масовите такива) не са толкова добри, понеже нещата в общи линии стават на конвейер и се следи балансът на турбината да влезе в някакви груби граници, което при индивидуална поръчка уж е по-прецизно. Някой информация по въпроса?
    Те могат да рециклират и моето турбо, даже попаднах на статия, според която тук имали изградена доста добра база тъй като фирмата майка съсредоточава тази дейност в България. Същата фирма е и оторизиран дилър на няколко марки турбини (сред които Гарет), както и на камионите ДАФ...т.е. сериозни са.

    Трети вариант, който според мен е най-рисков, тъй като не знам на какво ще попадна е турбо втора ръка, има за по 300-500лв. Тая турбина може да се строши грубо казано след 500км, но може и да ме изкара докато бракувам колата. Няма как да е по-зле от моята, защото тя има съвсем спокойно доловим радиален луфт, което при всички положения ще гледам тази, която купувам да няма. Друг е въпросът дали това е достатъчно здрав агрегат...по-скоро не
    Тук имам и допълнителен въпрос, има ли някави макар и минимални разлики в турбините на различните Теранота? Говоря преди и след 2000г и 125 и 101 к.с.? И дали процедурата е bolt-on или има нещо, което трябва да се донастройва за конкретния автомобил, примерно клапана за изпускане на излишното налягане.

    При всеки от вариантите това, което най-много ме притеснява е дали моя двигател няма проблем с мазането на турбото, така че да изхвърля и новото. Т.е. дали подава достатъчно масло. По моите разсъждения не му трябва някакво особено налягане или дебит на това турбо, т.е. за да се строши от недостиг на масло двигателя трябва да е с окончателно затлачени маслопроводи, какъвто не мисля, че е моя случай.

    Адекватен ли би бил визуален тест, при който просто да видя, че от маслопровода тече някакво масло и съответно, че по обратния път може безпроблемно да се стича такова без непременно да меря налягане, дебит и т.н.?

    Като цяло всякакви разсъждения биха ми били от полза, да не говорим за личен опит, така че благодаря на всички отзовали се!

    Поздрави и хубава седмица!
    Последно редактирано от ivokbg; 04-04-16, 12:32.

  • #2
    От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

    Провери в ebay.co за ново.Скоро си взех от там ново,е китайско ама ново,и цената е около 600 лева.За сега съм доволен.
    Toyota Land Cruiser LJ70;Mazda Tribute;0878 84 20 84

    Коментар


    • #3
      От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

      Какъв пробег имаш дотук с него?

      Коментар


      • #4
        От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

        Първоначално публикуван от angel borukov Преглед на мнение
        Провери в ebay.co за ново.Скоро си взех от там ново,е китайско ама ново,и цената е около 600 лева.За сега съм доволен.
        Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
        Какъв пробег имаш дотук с него?
        Това е най смисления вариант от всички изброени!
        Въпреки ,че е китайче карат доста осезаем пробег!

        Коментар


        • #5
          От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

          Бих разчитал повече на оригинално, добре изглеждащо и работило до вчера(образно казано).
          Рециклирането има смисъл, ако можеш да оползотвориш що годе гаранцията която дават. Т.е ако караш много, слагаш турбото и ако не е читаво се троши в гаранционния срок/пробег и ти го сменят с друго.
          Старото на 200хиляди(примерно) и без луфтове, е много малко вероятно да сдаде багажа дори и за десетина години при описания годишен пробег. Дори според мен е по-малко вероятно от чупенето на дефектно или кофти балансирано ново, но извън гаранцията.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

            Първоначално публикуван от angel borukov Преглед на мнение
            ...е китайско ама ново...
            Такова ново и да ми го подаряват няма да го взема, поне докато не вида масово да изкарват по 100000км.

            Относно разликите - от 2.7TD не знам какъв е "пълнителя" но корпуса е друг, поне студената част. Отделно на 2.7TDI май са 2 вида, но са съвместими. В смисъл, и двата вида са взвимозаменяеми - дали пълнителят им е съвместим нямам идея.

            А според мен на старо от морга е най-добре. Ако няма луфтове е почти сигурно че никога няма да имаш проблеми с него. Моето например няма никакви, които да могат да се усетят на ръка - нито аксиален, нито радиален. За предпочитане е като търсиш да е от ударено терано, на което мотора му със все турбото си е още на мястото. Проверява се лесно - махаш му входящия маркуч и внимателно с ръка клатиш турбинката - може да има лек аксиален луфт (десета-две), но не трябва да има доловим радиален.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

              Честно казано и в ново китайско виждам известен смисъл, и в такова от морга също.

              Да, и аз съм чувал за хора, които са доволни от китайците, на мен и 50К да изкара са ми достатъчни, но пък се съмнявам да ги тестват на стенд преди да ги опаковат. Понеже съм песимист си представям варианта, в който точно моето от фабричен дефект се троши 100км след инсталацията. Не, че вероятността е голяма, но я има.

              Спарки, ако турбото е закачено няма да имам видимост откъм топлата част. Т.е. ако е пускало масло оттам ще остане невидимо до момента на демонтаж, който е след момента на плащане. Не е ли по-добре да пробвам от Мегачастите, където турбините вече са демонтирани и мога да огледам всичките налични? Тия явно са големи мондари (като гледам как са сложили таблата на слънцето и дъжда да стоят и като гледам някои перифертни елементи как директно са отрязани), но пък едва ли са й направили нещо от келешлък.

              А някой нещо относно как да тествам дали е добре подаването на масло за турбото?
              Откачен маслопровод при все още инсталирано турбо е самоубийствено...макар че моето така и така е заминало.
              Но пък при демонтирано турбо предполагам много ще пуши около двигателя и трябва да мисля за планка, която затапва колектора.
              Въобще този визуален тест адекватен ли е?

              Коментар


              • #8
                От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                .... и внимателно с ръка клатиш турбинката - може да има лек аксиален луфт (десета-две), но не трябва да има доловим радиален.
                Всъщност аксиалния не трябва да се усеща , може лек радиален . В мануала пише по-точно кое колко.

                Коментар


                • #9
                  От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                  И аз да напомня, че за да има мазане на тия части трябва маслен филм, тоест трябва хлабина .... разбира се не хлопане, разхождане и др.подобни.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                    Няма ли луфтове, масло въобще и не търси. Еле па в топлата част. А и парите се дават след сваляне на частта, защото могат да я повредят при сваляне или да се установят други недостатъци.

                    Маслото можеш да го видиш от слива на турбото(тръбата отдолу по която се връща в картера). Друг вариант е, да го мериш с тройник и манометър на продаващата тръба. А можеш също да му махнеш кабела от стоп-клапана на ГНП, за да не пали, и да провериш какво масло се подава само при въртене на стартер(примерно да го събираш в някакъв съд и да си го налееш после обратно). Ще установиш, че масло се подава и няма запушване. Налягането е равно на това в цялата мазилна система, щом ти гасне лампата, би трябвало да е добре(при желание го мериш).
                    Същата проверка може да я направиш и при свалено турбо, няма пушеци, щото ГНП си я изключил.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                      Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                      ... Не е ли по-добре да пробвам от Мегачастите, където турбините вече са демонтирани и мога да огледам всичките налични? Тия явно са големи мондари (като гледам как са сложили таблата на слънцето и дъжда да стоят и като гледам някои перифертни елементи как директно са отрязани), но пък едва ли са й направили нещо от келешлък. ...
                      Определено бих предпочел рециклирано турбо (със смяна на кертриджа) пред втора употреба от Мегачастите. Като видях какво изнасят на хората ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                        Определено по-добро е рециклираното турбо. Препоръчвам колегата от Разлог.При него съм направил поне 10-тина турбини, като към всяка от тях изпрати предположение за евентуалният проблем.
                        878177589

                        Коментар


                        • #13
                          От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                          Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                          Какъв пробег имаш дотук с него?
                          Ами около5000км на смесен терен.
                          Toyota Land Cruiser LJ70;Mazda Tribute;0878 84 20 84

                          Коментар


                          • #14
                            От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                            Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                            Друг вариант е Turbos' Hoet, които могат да ми продадат вече рециклирано турбо, доставка от Белгия, което ме навежда на мисълта, че някъде там (по западна Европа) е рециклирано, което звучи по-добре. От друга страна се твърди, че заводските рециклажи (или поне масовите такива) не са толкова добри, понеже нещата в общи линии стават на конвейер и се следи балансът на турбината да влезе в някакви груби граници, което при индивидуална поръчка уж е по-прецизно. Някой информация по въпроса?
                            Моето го взех от Turbo's Hoet по причина, че на Isuzu Trooper 3.0 не ги рециклират в България - няма части (въпреки, че това не попречи на видни местни фирми и майстори да ми предложат цена в движение - само Митко Турбото още с позвъняването каза, че няма кой да го направи в България, поради липса на части). Излезе ми 1600лв (за други марки и модели сигурно ще е по-евтино) и ти пращат цяло турбо. Не съм запознат с местното производство, но принципно за "индивидуална поръчка" може да се говори в някоя по-нормална държава. При нас по-скоро е тип гаражен (пък бил той и по-голям) сервиз с балансираща машина за турбокомпресори и "майстори" дето са си търсили дипломата в чужди автомобили. Аз когато ми дойде време да го сменям, питах във форума и твърдо се отказах от китайско такова (300$). Та като заключение - аз бих го рециклирал тук, но бих внимавал на кой го давам.
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                              Купи си от САЩ, пак ще е китайско.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X