Привет! 
В общи линии заглавието изчерпва въпроса, но все пак да поясня. Имам Терано 2.7 ТДИ със заминало турбо...ама много заминало. Т.е. перката трие в охлюва и тече масло от студената част. Трябва друго. Да, знам, че е рядкост, но явно такъв ми е късмета или толкова разбирам от оглед на коли
Вариант ново турбо изключвам, защото Тераното ми е кола за уикенда и я му направя 3-4К км годишно, я не. Т.е. разликата в цената е безмислена за моя начин на употреба.
В общи линии при рециклиране на толкова скапана турбина цените се въртят около 700-900лв в зависимост от реномето на турбинаджиите. (поне тези, които съм проверил).
Този вариант най-много ме привлича, защото все пак говорим за почти ново турбо с условието, че не е ясно каква средна част ще сложат. Уж реномирана марка, ама знаеш ли ги реално какво слагат. В интерес на истината съм чувал за хора с пробег над 100 хиляди с рециклирано турбо и с такива с по-малко от 5 хиляди с проблеми.
Спрял съм се на Адлер Турбо в Годеч. Някой впечатления от тях? Изглеждат сериозни, говорих и с управителя, разбран човек е.
Друг вариант е Turbos' Hoet, които могат да ми продадат вече рециклирано турбо, доставка от Белгия, което ме навежда на мисълта, че някъде там (по западна Европа) е рециклирано, което звучи по-добре. От друга страна се твърди, че заводските рециклажи (или поне масовите такива) не са толкова добри, понеже нещата в общи линии стават на конвейер и се следи балансът на турбината да влезе в някакви груби граници, което при индивидуална поръчка уж е по-прецизно. Някой информация по въпроса?
Те могат да рециклират и моето турбо, даже попаднах на статия, според която тук имали изградена доста добра база тъй като фирмата майка съсредоточава тази дейност в България. Същата фирма е и оторизиран дилър на няколко марки турбини (сред които Гарет), както и на камионите ДАФ...т.е. сериозни са.
Трети вариант, който според мен е най-рисков, тъй като не знам на какво ще попадна е турбо втора ръка, има за по 300-500лв. Тая турбина може да се строши грубо казано след 500км, но може и да ме изкара докато бракувам колата. Няма как да е по-зле от моята, защото тя има съвсем спокойно доловим радиален луфт, което при всички положения ще гледам тази, която купувам да няма. Друг е въпросът дали това е достатъчно здрав агрегат...по-скоро не
Тук имам и допълнителен въпрос, има ли някави макар и минимални разлики в турбините на различните Теранота? Говоря преди и след 2000г и 125 и 101 к.с.? И дали процедурата е bolt-on или има нещо, което трябва да се донастройва за конкретния автомобил, примерно клапана за изпускане на излишното налягане.
При всеки от вариантите това, което най-много ме притеснява е дали моя двигател няма проблем с мазането на турбото, така че да изхвърля и новото. Т.е. дали подава достатъчно масло. По моите разсъждения не му трябва някакво особено налягане или дебит на това турбо, т.е. за да се строши от недостиг на масло двигателя трябва да е с окончателно затлачени маслопроводи, какъвто не мисля, че е моя случай.
Адекватен ли би бил визуален тест, при който просто да видя, че от маслопровода тече някакво масло и съответно, че по обратния път може безпроблемно да се стича такова без непременно да меря налягане, дебит и т.н.?
Като цяло всякакви разсъждения биха ми били от полза, да не говорим за личен опит, така че благодаря на всички отзовали се!
Поздрави и хубава седмица!

В общи линии заглавието изчерпва въпроса, но все пак да поясня. Имам Терано 2.7 ТДИ със заминало турбо...ама много заминало. Т.е. перката трие в охлюва и тече масло от студената част. Трябва друго. Да, знам, че е рядкост, но явно такъв ми е късмета или толкова разбирам от оглед на коли

Вариант ново турбо изключвам, защото Тераното ми е кола за уикенда и я му направя 3-4К км годишно, я не. Т.е. разликата в цената е безмислена за моя начин на употреба.
В общи линии при рециклиране на толкова скапана турбина цените се въртят около 700-900лв в зависимост от реномето на турбинаджиите. (поне тези, които съм проверил).
Този вариант най-много ме привлича, защото все пак говорим за почти ново турбо с условието, че не е ясно каква средна част ще сложат. Уж реномирана марка, ама знаеш ли ги реално какво слагат. В интерес на истината съм чувал за хора с пробег над 100 хиляди с рециклирано турбо и с такива с по-малко от 5 хиляди с проблеми.
Спрял съм се на Адлер Турбо в Годеч. Някой впечатления от тях? Изглеждат сериозни, говорих и с управителя, разбран човек е.
Друг вариант е Turbos' Hoet, които могат да ми продадат вече рециклирано турбо, доставка от Белгия, което ме навежда на мисълта, че някъде там (по западна Европа) е рециклирано, което звучи по-добре. От друга страна се твърди, че заводските рециклажи (или поне масовите такива) не са толкова добри, понеже нещата в общи линии стават на конвейер и се следи балансът на турбината да влезе в някакви груби граници, което при индивидуална поръчка уж е по-прецизно. Някой информация по въпроса?
Те могат да рециклират и моето турбо, даже попаднах на статия, според която тук имали изградена доста добра база тъй като фирмата майка съсредоточава тази дейност в България. Същата фирма е и оторизиран дилър на няколко марки турбини (сред които Гарет), както и на камионите ДАФ...т.е. сериозни са.
Трети вариант, който според мен е най-рисков, тъй като не знам на какво ще попадна е турбо втора ръка, има за по 300-500лв. Тая турбина може да се строши грубо казано след 500км, но може и да ме изкара докато бракувам колата. Няма как да е по-зле от моята, защото тя има съвсем спокойно доловим радиален луфт, което при всички положения ще гледам тази, която купувам да няма. Друг е въпросът дали това е достатъчно здрав агрегат...по-скоро не

Тук имам и допълнителен въпрос, има ли някави макар и минимални разлики в турбините на различните Теранота? Говоря преди и след 2000г и 125 и 101 к.с.? И дали процедурата е bolt-on или има нещо, което трябва да се донастройва за конкретния автомобил, примерно клапана за изпускане на излишното налягане.
При всеки от вариантите това, което най-много ме притеснява е дали моя двигател няма проблем с мазането на турбото, така че да изхвърля и новото. Т.е. дали подава достатъчно масло. По моите разсъждения не му трябва някакво особено налягане или дебит на това турбо, т.е. за да се строши от недостиг на масло двигателя трябва да е с окончателно затлачени маслопроводи, какъвто не мисля, че е моя случай.
Адекватен ли би бил визуален тест, при който просто да видя, че от маслопровода тече някакво масло и съответно, че по обратния път може безпроблемно да се стича такова без непременно да меря налягане, дебит и т.н.?
Като цяло всякакви разсъждения биха ми били от полза, да не говорим за личен опит, така че благодаря на всички отзовали се!
Поздрави и хубава седмица!
Коментар