Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan pathfinder R51

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Nissan pathfinder R51

    Здравейте ,
    карам Nissan pathfinder R51 - 2007 г. с ръчни скорости дизеловия двигател 174 к.с. Това ми е първия джип, който карам. Вкарвал съм го в кал на дъжд в коловози, но не е опирал долу на мостовете. Забелязах че не закъсва ами си върви добре. Четох доста статий за джипове и 4x4 ,но така и не разбрах този джип какви "блокировки" има на диференциала. Четох че повечето джипове (като лада нива), ако 1 колело отзад и 1 отпред попадне на хлъзгав терен то си закъсал на 100%. При нисана това явно не е така защото в "дълбока" кал въртят и 4-те колела. Та въпроса ми е : Някой има ли впечатления от този джип като проходимост и колко е надежден на пресечен терен и може ли да се нарече джип или е SUV? И още нещо. Прочетох мнение или статия незнам точно как да го кажа, което много ме узадачи. Понеже аз не съм толкова компетентен реших и да питам и вас вярно ли е това мнение:

    http://automedia.investor.bg/test-dr...drive_122.html

    копирам текста от мненияето:
    "Допълнителни бележки

    Много добър автомобил за цената си ,много екстри . Вдига до 200км в час моита е 174кс. Evrо 3 (без филтър за тв. частици) .Разход на гориво градско в София 12,5-15л, извънградско 7,7-10л (при 200км/ч-12.2л на 100км.)което е много добре за автомат с 2,3т тегло с климатик. Сравнително евтини оригинални части 200лв предни накладки ,задни 130лв. Смяна на масло и филтри на до 30 000км- 230лв. с ДДС ,и е с агренажна верига сменя се на 400-500 000 км.Ръчно вкл-изкл на преден мост и режим на автотично по преценка на компютър.Със стоманено шаси (като G класа на Мерцедес)и три блокиращи се диферинциала. Всички екстри : Bluetooth за 6 бр GSM ,Navi,TV,DVD , авто пилот , Bi-xenon, интелигентен ключ (отк.-зкл. и палиш без ключ),инфра-червена камера за заден ход ( нощем виждаш като през августовски ден ), авт. седалки, огледала, фарове, чистачки, стъкла и люк. За съжаление няма само въздушно окачване даже и като опция и резервоара е 75л. (100л. би било супер ). Не посмях да му сложа чип да вдигне 20-30кс. заради гаранцията, но би било хубаво да оскорява малко по-бързо."

    Узадачи ме точно това с червения текст. Понеже съм се возил на Mercedes G - класа (уникало проходим джип) можеби най - проходимия джип. И така това в червения текст вярно ли е или не?

    Поздрави! (и моля не ми се сърдете ако пиша некомпетенто по темата за джиповете и проходимостта им)

  • #2
    От: Nissan pathfinder R51

    Извинявай, че ще те разочаровам, но може и да е за добро - нямаш "3 блокищи диференциала, като на Г-класа"!
    Имаш възможност да блокираш твърдо междуосевия диф. Предния и задния диф са отворени и имаш ел. система, която се грижи да спира буксуващите колела.
    Тоест, имай в предвид, че тази система работи с известно закъснение и може да те изненада неприятно в някои ситуации!

    Коментар


    • #3
      От: Nissan pathfinder R51

      Като цяло съм ,,узадачен"...
      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
      LZ1EMS

      Коментар


      • #4
        От: Nissan pathfinder R51

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Извинявай, че ще те разочаровам, но може и да е за добро - нямаш "3 блокищи диференциала, като на Г-класа"!
        Имаш възможност да блокираш твърдо междуосевия диф. Предния и задния диф са отворени и имаш ел. система, която се грижи да спира буксуващите колела.
        Тоест, имай в предвид, че тази система работи с известно закъснение и може да те изненада неприятно в някои ситуации!
        благодаря за отговора. Тази система която спира боксуващите колела и работи със закъснение, спирачките ли използва или има друг механизъм вътре в диференциала за да блокира съответното колело. Като включа на "2L" защо ми изписва "ESP OFF" . А лада нива и тя ли е с блокиращи се диференциали?

        Коментар


        • #5
          От: Nissan pathfinder R51

          Колега ,ти караш Нисанчето, нас питаш как е? Важното е на теб да ти е удобна,в най-общ смисъл.Щом не си закъсвал в кал и дълбоки коловози, значи е добре. Ако ти върши работа за това за което си го взел , значи е добре. Че не е опирал на мостовете - гледай да не ляга, че тогава всички са равни.
          А ако искаш да се похвалиш, че вървиш най-много в калта,купуваш си трактор, е тогава вече Г класи ще ти звънят да ги вадиш.
          Карай си колата щом те радва, и не отдавай чак такова значение на разни екзистенциални въпроси и отговорите им.
          Лично мнение за Лада Нива,не знам колко ще е по- проходима в калта, но ако дори малко караш и по асфалт, Нивата е ненужно наказание.

          Коментар


          • #6
            От: Nissan pathfinder R51

            Първоначално публикуван от mitaka85 Преглед на мнение
            Тази система която спира боксуващите колела и работи със закъснение, спирачките ли използва или има друг механизъм вътре в диференциала за да блокира съответното колело. Като включа на "2L" защо ми изписва "ESP OFF" . А лада нива и тя ли е с блокиращи се диференциали?
            В R51 патфайндер е възможно да се монтира пневматичен блокаж и на предния и на задния диф, евентуално това може да има предвид цитираното изказване. Дали е желателно да ги има е друг въпрос... Ама и с тях не е баш "като на Г-класа" и определено трябва да се види на място какво точно има и в какво състояние е.


            Да, електронната стабилизационна система ползва предимно спирачките, също малко влияе подаването на газ, но получава и информация от кормилната система. Когато е изключено ESP-то, имаш повече контрол като шофьор, а именно това е нужно когато си на бавни.


            Нивата е с един блокаж.

            Коментар


            • #7
              От: Nissan pathfinder R51

              Първоначално публикуван от zorod Преглед на мнение
              Колега ,ти караш Нисанчето, нас питаш как е? Важното е на теб да ти е удобна,в най-общ смисъл.Щом не си закъсвал в кал и дълбоки коловози, значи е добре. Ако ти върши работа за това за което си го взел , значи е добре. Че не е опирал на мостовете - гледай да не ляга, че тогава всички са равни.
              А ако искаш да се похвалиш, че вървиш най-много в калта,купуваш си трактор, е тогава вече Г класи ще ти звънят да ги вадиш.
              Карай си колата щом те радва, и не отдавай чак такова значение на разни екзистенциални въпроси и отговорите им.
              Лично мнение за Лада Нива,не знам колко ще е по- проходима в калта, но ако дори малко караш и по асфалт, Нивата е ненужно наказание.
              благодаря за отговора. Целта на темата ми е да науча нещо повече за този автомобил и неговата 4x4 система. Знаем много добре че тук е мястото (имам предвид този форум), от което може да стане това. Има много колеги с дългогодишен опит в 4x4 автомобилите, сблъсквали са се с какви ли не неща. Именно това че прочетох доста мнение и слушах доста коментари за този джип, реших да потърся най вярната информация, която мисля че е в този форум.

              Коментар


              • #8
                От: Nissan pathfinder R51

                Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                Като цяло съм ,,узадачен"...
                моя грешка на правописа

                Коментар


                • #9
                  От: Nissan pathfinder R51

                  Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                  В R51 патфайндер е възможно да се монтира пневматичен блокаж и на предния и на задния диф, евентуално това може да има предвид цитираното изказване. Дали е желателно да ги има е друг въпрос... Ама и с тях не е баш "като на Г-класа" и определено трябва да се види на място какво точно има и в какво състояние е.


                  Да, електронната стабилизационна система ползва предимно спирачките, също малко влияе подаването на газ, но получава и информация от кормилната система. Когато е изключено ESP-то, имаш повече контрол като шофьор, а именно това е нужно когато си на бавни.


                  Нивата е с един блокаж.
                  благодаря за отговора. Значи доколкото разбирам "блокажа на диференциала" (и на 2-та) е електронен с помощта на спирачните апарати. С други думи казано, ако едното колело при-боксува, спирачката натиска него за да може диференциала да прехвърли усилието си на другото. Тази система не се ли използва и в други автомобили, например както в BMW X5? В някоя тема четох, че точно този вид "блокаж" може да повреди спирачните накладки и едва ли не да ги "отскубне". (може да се разтърся и да намеря темата). Пневматичен блокаж не бих монтирал. Едва ли тази кола ще се кара сериозен "off-road".

                  Коментар


                  • #10
                    От: Nissan pathfinder R51

                    http://ww,w.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=316
                    Тази тема ,ако не си я чел,може да помогне малко..

                    Коментар


                    • #11
                      От: Nissan pathfinder R51

                      Тези дни обаче се случи нещо много странно. Бях е спрял на един наклон. Имаше много борови иглички жълти бяха и отдолу беше влажна пръст с тук там показали се корени от дървета. Наклона не беше много голям (по моя преценка 10% не повече). Включих на бавни и тръгнах на първа, обаче колата не потегли хич, ами почна да върти задна дясна и предна лява гума като отпред в ляво се чуваше странно почукваше (шум) все едно се задейства някакъв ABS. Шума беше по скоро като равномерно почукване. Забелязах че, като боксува и е на бавни се чува този шум отпред в ляво. Иначе като тръгне, катери здраво и без проблем но почне ли да боксува на място, става това с този шум.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Nissan pathfinder R51

                        С този отворен диф+теглото на джипа само на задно си жив та.ак този джип
                        Вчера от един подземен гараж с не малък наклон наистина,настилката беше някви плочки с гъза напред на задна скорост само на задно предаване то не беше боксуване не беше чудо...но излезнах де
                        Pathfinder 4.0L

                        Коментар


                        • #13
                          От: Nissan pathfinder R51

                          Първоначално публикуван от RIFLE Преглед на мнение
                          С този отворен диф+теглото на джипа само на задно си жив та.ак този джип
                          Вчера от един подземен гараж с не малък наклон наистина,настилката беше някви плочки с гъза напред на задна скорост само на задно предаване то не беше боксуване не беше чудо...но излезнах де
                          Ем защо не включи 4L нямаше да имаш проблем или да превключиш на "AUTO" при мен това работи и върви добре. Лошото е че се появи по-горе споменатия проблем.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Nissan pathfinder R51

                            Това е ясно,но някак си в центъра на София,сухо време...и аз да си включвам бавни скоростии тн. ...някак си ми беше под достойнството
                            пс. а съм и с хубави почти нови гуми
                            Pathfinder 4.0L

                            Коментар


                            • #15
                              От: Nissan pathfinder R51

                              Добре де този Патфайндър няма ли тракшън контрол или някаква симулация на блокажи?
                              Land Rover Discovery II, V8 4.0
                              VW Golf VI variant
                              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X