Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ЕГР клапан ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за ЕГР клапан ?

    На моето съм предвидил тази манипулация, и ще пиша как е. При смяна на свещите се откри нагара по колектора и хич не бе малък. Андро оправяй се, чакам те :-)
    TERRANO2 R20; ZD30; WAGON; `04
    www.kamino92.com

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за ЕГР клапан ?

      ЕГР просто не вкарва толкова много изгорели газове обратно, че да е забележимо действието му и по температура, и по мощност. Това когато е наред де.

      По принцип ролята му е да докарва скромна икономия в средните и ниските режими ама на някои двигатели е смотано направен и икономията се изяжда от проблемите, особено когато двигателят поостарее.

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за ЕГР клапан ?

        ЕГР-а работи така, че да докара точно определено количество въздух за постъпващото количество нафта. Управлява се според стойностите на дебитомера - ако трябва да са по-ниски се отваря, ако трябва да са по-високи се затваря. Има си таблица за това в ЕКУто. Стойностите на дебитомера пък се определят според постъпващото количество нафта (според това колко е натиснат педала на газата) и текущите обороти.

        Дали може без него - може. Но се променят някой неща. Едното е че се избягва леко от оптималните режими за работа на мотора. При повече въздух нафтата изгаря по-бързо. Съответно трябва да се бутнат леко авансите на закъснение, но това не е предвидено в ЕКУто. Разликата обаче е нищожна и не се забелязва. Но може да качи разхода с 1-2-3% на гориво.

        Относно запушването на всмукателния колектор със сажди и потенциални проблеми с мотора - шансовете са малки. ЕКУто следи колко въздух влиза и ограничава нафтата. Мотора е спънат, но е силно вероятно да работи в по-натоварен режим. Ако се кара дълго време така има вероятност за поява на проблеми. Обаче симптомите са доста осезаеми и ако собственика не се погрижи за тях ще е меко казано безотговорно.

        Тия неща по-горе поне са вярни за TDI-тата на VW с роторна помпа и помпа дюзи. Но предполагам, че за всички дизели нещата са същите.

        С дизеловите мотори съм позапознат сравнително добре. Играл съм си известно време (4-5 години), изчел съм доста литература. И софтуер съм писал за тях. Обаче последният който ползвам си го карам напълно заводски. Нито ЕГРа съм затапил, нито софтуера съм пипал. Но е факт, че е добра идея да се почиства от време на време всмукателният колектор.

        А, да - и за онова подобие на дроселова клапа дето е преди всмукателният колектор - предназначението й е май единствено да гаси мотора плавно. През цялото друго време седи напълно отворена. Та там няма много смисъл да се пипа. Ако пък се мести по време на работа на мотора най-вероятно се опитва да "завихря" постъпващият въздух като му ускори скоростта - тогава също не е добра идея да се пипа. Но т'ва второто най-често се прави с клапи директно в колектора - по една за всеки цилиндър.
        Последно редактирано от brum; 29-08-15, 20:33.

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за ЕГР клапан ?

          Тъй, сега погледнах. Клапата в колектора е за гасенето. Тоя мотор има датчик за налягането на турбото, та знае кога може и кога не може да отваря EGR клапана, за разлика от 2.7-цата, където клапата е именно заради EGR-а и при моторите без EGR я няма. Отделно си има swirl control, което се затвяра при ниски обороти за да завихря входящия въздух в цилиндрите. EGR-а е със стъпков мотор и е активен при ниски до средни режими.

          Стойностите на дебитомера обаче се определят от.... дебитомера. Той просто мери входящия въздух. От там нататък колко гориво ще се впръска и кога ще се впръска зависи и от педала на газта, и от температури разни, и от налягане на турбото, обороти и прочие полюции.

          Обаче един съществен момент относно EGR-а, а именно кога е неактивен (от сервизното ръководство):
          - при изключен мотор
          - при стартиране
          - при незагрял мотор
          - при загрял мотор над нормата
          - при високи обороти
          - при сериозно натиснат педал
          - при ниско напрежение на алтернатора.

          та, ако с нещо разтоварваше системата, защо точно при тия режими е неактивен?

          Относно малката вероятност за запушване - хич не е малка, при тоя конкретно мотор, както и при други. Хавата допълнително се утежнява от факта че входащ и изходящ колектор са от една и съща страна на мотора.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за ЕГР клапан ?

            Подкрепям горният пост.

            Колегите от Австралия са се постарали да обобщат своя опит тук :
            NISSAN PATROLREFERENCE
            DOCUMENT
            By AKSNISS
            www.patrol4x4.com/forum/
            Version: 2.4
            Колеги, карайте си спокойно всички 3.0 ди мотори. Всяко изменение извън фабричното, или всяко обслужване/необслужване извън сервизното предписание си е за ваша сметка и риск.

            Ако на някой му се вижда безсмислено при офроад каране да сменя масло и филтри на 6 месеца, или спирачна и охладителна течност на две години........., значи това не е неговият двигател, но не ,че двигателя е фабрично сбъркан
            Последно редактирано от Жоро Байкушев; 29-08-15, 22:13.
            В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
            В. Иванов

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за ЕГР клапан ?

              Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение

              Подкрепям горният пост.

              Пардом, по горният
              В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
              В. Иванов

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                Колеги, карайте си спокойно всички 3.0 ди мотори. Всяко изменение извън фабричното, или всяко обслужване/необслужване извън сервизното предписание си е за ваша сметка и риск.
                То проблема е че грижи се появяват дори да го обслужваш по книга, че дори и в гаранционния срок (има много сменени гаранционно мотори). А докато е в гаранция и защото е в гаранция, всичкото му обслужване е било като по книга. Ама в тая книга пише масло се сменя на 15000км., а всичко извън това вече не е сервизно предписание.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                  Тая гад се маха,независимо от марката и модела .При мен бяха даже два. Вече са във вечните ЕГР-полета...
                  Виден столичен ихтиолог

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    То проблема е че грижи се появяват дори да го обслужваш по книга, че дори и в гаранционния срок (има много сменени гаранционно мотори). А докато е в гаранция и защото е в гаранция, всичкото му обслужване е било като по книга. Ама в тая книга пише масло се сменя на 15000км., а всичко извън това вече не е сервизно предписание.
                    Без проблеми беше на дядо катъра, но в един момент решиха че е редно да има чип на ухото.

                    Бялата книга е нещо неофициално и от насъбран опит, честа практика в техниеските дисциплини.

                    При нормални условия маслото се сменя на 15 000, при силно запрашени на 6 месеца и до 3 000 км. На строителните обекти в пустинята го сменяме всеки месец,
                    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                    В. Иванов

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                      Насе.....да пишеш брат,като го изолираш да кажеш как се ддържи колата,ще чакам с нетърпение

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        ....
                        Обаче един съществен момент относно EGR-а, а именно кога е неактивен (от сервизното ръководство):...
                        - при загрял мотор над нормата
                        - при високи обороти....

                        та, ако с нещо разтоварваше системата, защо точно при тия режими е неактивен ...
                        Защото нещата никога не са само черни и бели.
                        Търси се оптималния режим на горене. Бързото изгаряне е с бърз момент на пълно изгаряне, отделя се бързо висока температура и силно налягане в цилиндъра. Бавното изгаряне е с бавен момент на пълно изгаряне и когато тоя бавен момент стане прекалено бавен, следва пак висока температура в цилиндъра, защото макар и да имаме по ниска температурата на горене, имаме по продължително време на горене, от което следва пак прегряване.
                        Тоест, при прегрял мотор, за да се избегне тази ескалация се закрива ЕГР-а.
                        При високи обороти е горе - долу същото, отделно, че налягането във всм. колектор може да пробие изпускателния.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                          (има много сменени гаранционно мотори)
                          Ровил съм доста по въпросът. За Европа със сигурност не открих " много сменени" гаранционни мотори. За Австралия съфорумци са се преброили на 40+, но там има друг спор, по голяма част са извън гаранционни, тунинговани, преминали поне 3 пъти долината на Симпсъм като за последно.

                          Е няма неубиваем двигател,....и то от по евтините при горната експоатация, камо ли пък "нов внос" останал от ....

                          Ако имаш достоверна статистика, давай. Интересувам се.
                          В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                          В. Иванов

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X