Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ЕГР клапан ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за ЕГР клапан ?

    Здравейте, имам въпрос относно егр клапана ,.....колата върви прекрасно и нямам никакви проблеми засега,но реших да го затапя превантивно ...колата е терано 3.0 ди 2006г.... Гледам че на клапана има кабели и някакъв датчик ,че въпросът ми е : нямам ли да ми светне чека като го изолирам. И още един въпрос .... Случва ми се като запаля джипката кастофона първо изписва ЧАКАЙ, а после СЕКЮРИТИ и музика ЙОК)).....някакви предположения??

  • #2
    От: Въпрос за ЕГР клапан ?

    За касетофона не знам, но клапана съм го затапил с ламаринка на входа без за пипам кабелите. Нищо не свети, но задължително ако го затапваш свали и почисти всмукателните колектори, че вътре е страшна мизерия. Свалянето на колекторите е играчка, но като не бързаш и помниш кое от къде си извадил не е проблем.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за ЕГР клапан ?

      Благодаря за отговора......твоето с този мотор ли е ?...и казваш че чека не светна

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за ЕГР клапан ?

        Скоро изолирах такъв клапан- чека не свети, но както ти казват изчисти и всмукателните колектори.
        0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за ЕГР клапан ?

          Благодаря за отговора Владо......според теб затапването добре ли е да се направи превантивно или като ти направи проблем чак тогава

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за ЕГР клапан ?

            На този мотор...като направи проблем вече ще е късно.ЕГР-ра вкарва прекалено много изгорели газове за вторична преработка.От там:
            1.Файда , че имаш интерколер почти няма, защо де факто охладения от него въздух се затопля от изгорелите газове и ефекта е много малък.
            2. По-лошото е, че винаги от турбината преминава малко масълце през интерколера и съответно през всмукателния колектор до цилиндрите, но гарниран със саждите от изгорелите газове се получава едно непрестанно налепяне на сажди и нагар по колектора.Резултата...след продължително каране отворите на колектора почти се затапват.Въздуха трудно прониква в цилиндрите, вървенето се влошава, поради липсата на кислород от постъпващия чист въздух...
            Най-лошото обаче е...че в това положение цилиндрите не се охлаждат както трябва, а това е пагубно за мотора.Не случайно и особено за този мотор се препоръчва веднага след закупуването на возилото, да се изолира ЕГР-а и да се почисти всмукателния колектор....и това без значение има ли проблем или няма.То дефакто се прави именно с тази цел...да не се стига до проблем, че после проблема се лекува с няколко хилядарки риск и мотора вече да не е същия какъвто е бил преди!
            П.П.Някъде в моята тема бях снимал всмукателния колектор на моето Терано.То обаче е с мотор 2,7тди и...няма заводски ЕГР...Ами,акцията по сваляне и почистване просто отпадна, защото той вътре светеше все едно излиза от магазина...
            Отвори твоя...вероятно няма да е в такова положение и действай...това е моя съвет!
            Поздрави!
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за ЕГР клапан ?

              Първоначално публикуван от vaskoni78 Преглед на мнение
              Благодаря за отговора......твоето с този мотор ли е ?...и казваш че чека не светна
              Да същият е мотора и не свети чека след затапване. Зареди се с търпение и започвай разглобяването. Доста е пипкаво, но не изчистиш ли колекторите все едно нищо не си направил. Свалят се и тръбичките от помпата до дюзите за да излезе колектора така че внимавай. Успех.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                ...
                2. По-лошото е, че винаги от турбината преминава малко масълце през интерколера и съответно през всмукателния колектор до цилиндрите, но гарниран със саждите от изгорелите газове се получава едно непрестанно налепяне на сажди и нагар по колектора.Резултата...след продължително каране отворите на колектора почти се затапват.Въздуха трудно прониква в цилиндрите, вървенето се влошава, поради липсата на кислород от постъпващия чист въздух...
                Най-лошото обаче е...че в това положение цилиндрите не се охлаждат както трябва, а това е пагубно за мотора.Не случайно и особено за този мотор се препоръчва веднага след закупуването на возилото, да се изолира ЕГР-а и да се почисти всмукателния колектор....и това без значение има ли проблем или няма.То дефакто се прави именно с тази цел...да не се стига до проблем, че после проблема се лекува с няколко хилядарки риск и мотора вече да не е същия какъвто е бил преди ...
                Любашки, ще ме извиняваш, ама много грешни заключения!
                Единственно вярно е, че всм. колектор се задръства със сажди и вървенето, тоест мощноста се влошава.
                Първо правило е, че ЕГР-а вкарва по малко кислород в горивната камера и от там пада температурата на горене, тоест цилиндрите, главата и като цяло целия ДВГ с охл. система е по-малко топлинно и динамично натоварен!
                Второ правило е, че затваряйки ЕГР-а пускаме тези изгорели газове през турбината, от което повишаваме ефективноста на турбината - налягането на пълнене и допълнително натоварваме ДВГ термо и динамично!
                Тоест, от всичките тия работи не само, че няма да предпазим ДВГ, ами ще го счупим по бързо!
                Тия работи се правят, като за сметка на изолирания ЕГР, се правят други корекции, които да балансират термодинамичното натоварване на ДВГ.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                  А сега де????........влязох в един филм:да го или да не го........ а може би ще е най добре само до почистя хубаво колекторите??

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Любашки, ще ме извиняваш, ама много грешни заключения!
                    Единственно вярно е, че всм. колектор се задръства със сажди и вървенето, тоест мощноста се влошава.
                    Първо правило е, че ЕГР-а вкарва по малко кислород в горивната камера и от там пада температурата на горене, тоест цилиндрите, главата и като цяло целия ДВГ с охл. система е по-малко топлинно и динамично натоварен!
                    Второ правило е, че затваряйки ЕГР-а пускаме тези изгорели газове през турбината, от което повишаваме ефективноста на турбината - налягането на пълнене и допълнително натоварваме ДВГ термо и динамично!
                    Тоест, от всичките тия работи не само, че няма да предпазим ДВГ, ами ще го счупим по бързо!
                    Тия работи се правят, като за сметка на изолирания ЕГР, се правят други корекции, които да балансират термодинамичното натоварване на ДВГ.
                    Андро, че Любашки не е прав за нищо, освен саждите е вярно, ама и твоите съчинения за температурата са далече от истината. ЕГР-а във върхови режими (тоест когато двигателя е натоварен, включително топлинно) е запушен и все едно го няма. В междинните режими, когато работи, влиянието му по отношение на температурите е пренебрежимо малко - излишъка на въздух е толкова голям, че температурата е много, ама много далеч от всякакви опасни нива.

                    За тоя двигател запушването му е задължително, почистването на колектора също. Може да дадеш и дюзите да ги проверят, а лично бих занесъл и помпата на профилактика. Всичкото това ще ти струва едни пари, но ти дава сигурност.

                    И клапата преди смукателния колектор трябва да се махне или застопори в отворено положение.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Андро, че Любашки не е прав за нищо, освен саждите е вярно, ама и твоите съчинения за температурата са далече от истината. ЕГР-а във върхови режими (тоест когато двигателя е натоварен, включително топлинно) е запушен и все едно го няма. В междинните режими, когато работи, влиянието му по отношение на температурите е пренебрежимо малко - излишъка на въздух е толкова голям, че температурата е много, ама много далеч от всякакви опасни нива.

                      За тоя двигател запушването му е задължително, почистването на колектора също. Може да дадеш и дюзите да ги проверят, а лично бих занесъл и помпата на профилактика. Всичкото това ще ти струва едни пари, но ти дава сигурност.

                      И клапата преди смукателния колектор трябва да се махне или застопори в отворено положение.
                      Спарки, знаеш, че аз не си ги измислям тези неща, ами съм ги прочел където ги пише и са ги казали хора с далеч по задълбочени знания от нас.
                      Във "върховите" режими, където тоя клапан е закрит, специално тоя ДВГ не трябва да се кара (много), щото точно тогава се чупи.
                      Така, че ако искаш да си пазиш ДВГ, тоя режим не се гледа. Гледат се режимите до върховия, тоест режимите със слабо и средно натоварване на ДВГ, където клапана си е открит, или частично открит и си пуска изгорели газове, и по малко кислород, и не може да кажеш току така "пренебрежимо малко" щото никой от нас не е мерил и не знае колко е пренебрежимо и колко е малко. А и да е наистина малко, в тия режими ДВГ работи в голямия си процент и днеска пренебрежимо малко, утре пренебрежимо малко и т.н. и накрая може това малко да стане голямо.
                      А, че може да се запуши е вярно, колко задължително не знам, само че трябва да се коригира буста, тоест разбутване фабричните настройки ...
                      Което има смисъл, ако се гонят някакви постижения, има проблеми в работата и т.н. Докато по горе се каза, че машината работи "перфектно" и не знам от какъв зор човека иска да си усложнява живота ... тоя колектор не е на щипки ....
                      А най първото правило е, че нещо което работи не се пипа!
                      Пропуснал съм това с "излишъка" на въздух. Сам каза за дроселовата клапа, тая клапа прави да няма излишък.
                      Последно редактирано от Аndro 160; 29-08-15, 14:20.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                        Тая клапа прави достатъчно вакуум та двигателя да може да смуче изгорели газове и нищо повече. От нея потока газове (включително въздух) през двигателя не намалява. Та в ниските режими, когато ЕГР-a e активен, тия газове са МНОГО повече от газовете в резултат на горенето в цилиндъра. Дали ще пуска въздух или сажди в цилиндъра е все тая, щом няма достатъчно гориво за да го изгори. Без съмнение си гледал кога почервенява изходящ колектор на ДВГ. Еми не почервенява когато едва пипаш газта, а когато я понастъпиш доволно.

                        Това за буста и корекцията му пък какво общо има?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                          Добре де...ама като както каза Андро при запушен ЕГР се получава подаване на повече въздух/респективно кислород/ или така да се каже се вдига дебита на постъпващия въздух и това едва ли не може да доведе до повреда в мотора и прегряване в цилиндрите за мен лично възникват два въпроса.
                          1.Първо след като в диапазона на работа на ЕГР-ра на междинните режими температурата е далеч от опасните нива и притока на въздух така или иначе е повече от необходимото, а температурата не се повишава...или поне не и до близки до критични нива, какво пречи и какво е пагубно тогава за мотора да му бъде запушен ЕГР-ра
                          2. В реда на написаното...създава се впечатление, че едва ли не мотора е изчислен да работи като приток на въздух и температура на цилиндрите само и единствено с участието на ЕГР системата и ако тя се премахне мотора ще му прегряват цилиндрите и това ще доведе до проблем.
                          Добре де...ама ако е така...на моето Терано с 2.7тди мотора няма фабрично ЕГР клапан за разлика от други такива Терано-та със същия 2,7тди мотор и налична система.Говорим за едни и същи години на производство , едни и същи конски сили и т.н.
                          Да ви кажа ...много се съмнявам, че нещо и по двата варианта има разлика като изчисления или конструктивни разлики.За мен просто единия вариант е направен за дадена държава и тя има изискването да се монтира такава система заради екологията, и...просто на базовото изпълнение лепват един ЕГР и готово...Та по тази логика то моето отдавна да е дало фира...
                          3. Другото което е...всъщност компютъра според данните от дебитомера и завишен приток на въздух, няма ли по някакъв начин да компенсира горивната смес и да се намали ефекта на повишаване на температурата в цилиндрите...

                          4.Има и още нещо...на стария ми Патрол с RD28 мотор/това е 2,8тд без никакъв интерколер/, аз поставих допълнително интерколер, както и спортен въздушен филтър с цел именно повече въздух в цилиндрите.Сега...знам , че не е заводско изпълнение и вероятно няма да е сметнат точно като параметри, обаче съм убеден, че при всички случаи вкарва много повече въздух в повече...от това ако на даден автомобил му запушиш ЕГР-ра който работи на едни средни нива на натовареност.Да не говорим пък, че и на Патрола имаше нещо като ЕГР система, която шкартирах още веднага след закупуването му, та...въздуха му е станал още повече...
                          До момента с години и с хиляди километри Патрола проблем няма, от което аз лично съдя, че едва ли чак може да има такова пагубно влияние малкото завишаване на постъпващия въздух в мотора.
                          За сметка на това обаче...много по-зле е ако ти се задръства постоянно всмукателния колектор и джипа ти не върви...
                          Та това е моето виждане по въпроса...ако и да съм в грешка с прегряването на цилиндрите...
                          Поздрави!
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                            Тая клапа в интерс на истината не съм я следил как работи на тоя ДВГ. Следил съм я на новия РД28 с ел. управление и не вярвам да е по различно.
                            Та, на загрял ДВГ и на празен ход е закрита (до колкото помня). Пак на място и с натискане на газта се открива. Според мен двете (с ЕГР-а) работят в синхрон и регулират въздуха (от ЕГР-а и от всм. колектор) колкото трябва да бъде според картата.
                            Изгорелите газове са под налягане и естествено в момента в който налягането в във всм. колектор превиши налягането в изпуск. колектор ЕГР-а се закрива.
                            Това става при голямо натоварване.
                            Но, в крайна сметка това не са скришни неща и ги има на разположение в специализираната литература, отделно ги има и постнати в нета, така, че всеки може да прочете каквото го интерсува и няма нужда да спориме.
                            Аз не съм казал твърдо : - " Не затапвай ...", само отбелязах, че затапването със сигурност няма да разтовари термодинамично тоя ДВГ, а дали ще стане по лошо може само да се предполага.
                            За буста пишат в австралийските форуми, където имат голям опит с тоя ДВГ.
                            Поздрави!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за ЕГР клапан ?

                              Чист колектор обаче със сигурност ще го разтовари, и то точно във високите режими. Конкретния мотор на всичкото отгоре има навика да запушва 3 и 4 цилиндър повече от другите, ама горивото на всичките е еднакво. Именно това е един от факторите които скапват тоя мотор.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X