Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

    Здравейте всички, след 3 седмици тестови период мога да споделя впечатления от машината. Като цяло джипа вози много по-добре, досадното лопане и чувството, че возя в багажника 1 казан пълен с железа вече го няма. Пасажерите на задната седалка вече нямат усещането за дрифт на всеки завой. Това са мойте впечатления, но самия джип има друго мнение От раз си хареса само задната врата, предните 2 се затваряха само на 1 зъб. Заминаха 2 дни в настройки на закопчалките за да се затварят плътно, обаче шофьорската врата сега е с 4-5мм по-навътре спрямо гредата, надявам се да намеря наякой свободен ден да се опитам да я донаглася. Предния капак и той има собствено мнение. Отначало трябваше един да дърпа ръчката в купето, а друг човек да отваря отпред палеца ... заиграхме се малко с гумените тампони, които ограничават капака да не слиза много надолу... Горе-долу се получава сега, но понякога при висока скорост капака решава, че трябва да се откопчее и се отваря малко, предполагам закопчалката е достатъчно здрава за да не го изпусне да се откопчее и от втория зъб в движение, но и него ще го дооправяме през следващите седмици ... Онзи ден спрях на бензиностанцията да заредя, после въртя ключа да паля - нищо. Слоед малко запали, после пак не иска и така 2 дни. По едно време му хванах цаката - с почукване по стартера запали (ама и тва не е работа - слизай,вади брадвата,чукай,качвай се...) Та вчера реших да го сваля да видя какво става.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11911353_10206036970696849_1763745845_n.jpg
Прегледи:1
Размер:81.5 КБ
ID:5677610

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11911507_10206036973096909_753198967_n.jpg
Прегледи:1
Размер:136.2 КБ
ID:5677611

    на вид нищо, но след това видях че болта на постоянния + на котвата, е останал без резба

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11910817_10206036973576921_531727589_n.jpg
Прегледи:1
Размер:155.3 КБ
ID:5677612

    подложихе няколко шайби и сега стегна добре. Като цяло самия стартер е ОК, върти си без проблем, котвата прави някакъв проблем ... поочистихме я, гресирахме я и за 20 завъртания преди да го монитраме всичко е наред. Надявам се така да е и занапред. Искам да попитам дали се продава само котва като резервен елемент или върви барабар със електромотора ?

    За капак на всичко и задния амортисьор сдаде багажа (след като спрях стана локвичка до гумата... )

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11920496_10206036978177036_843828901_n.jpg
Прегледи:1
Размер:113.0 КБ
ID:5677613

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11948008_10206036978617047_1162711318_n.jpg
Прегледи:1
Размер:119.8 КБ
ID:5677614

    След като преди време заради лифта бяхме заварили по един болт на 5 см над оригиналните захвати онзи ден единият се беше скъсал (амортисьора толкова е и работил щом не съм го усетил за 50 км, че се е откачил) и сигурно се е ударил някъде по моста или пък просто му е дошло времето ...
    Та ако си купя само едно ОМЕ, а пък другото си е старото (на незнам колко години) дали ще удачно ? или някакви други марки да препоръчате - доставчици, цени ?

    П,П, Странното е, че и в момента не клати особено и сякаш си работи ама ... снощи стана късно да го свалям, ще видя през следващите дни да го видя дали си ходи нагоре долу свободно.

    Коментар


    • #17
      От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

      Като гледам, до къде е изтрита боята по тялото на амортисьора от предпазната капачка, ме навежда на мисълта, че причината за скъсания болт и протичането на маслото, се крие в неправилната дължина на амортисьорите. Със сигурност се е получавал удар при крайно свито положение. Ако останете с тази дължина преместете захватите, или сложете противоударни тампони, за да няма грижи за напред.
      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
      SSang Yong Kyron 2.0xdi
      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

      Коментар


      • #18
        От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

        Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
        Та ако си купя само едно ОМЕ, а пък другото си е старото (на незнам колко години) дали ще удачно ?
        Не е удачно.

        Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
        П,П, Странното е, че и в момента не клати особено и сякаш си работи ама ... снощи стана късно да го свалям, ще видя през следващите дни да го видя дали си ходи нагоре долу свободно.
        Не знам от къде си, ама ако от София, мога да те повозя, да видиш какво значи не-клатене. Със сигурност се клатушка като пате - просто трябва да имаш нужната база за сравнение.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

          Явно тоя амортисьор ще излезе по-интересен от колкото си мислех . Та тея амове не знам колко са стари, аз джипа го зех със 100+ кг метанова бутилка в багажника и по-дебели и усилени пружини, така си го карах 1 година, след това сложих още едни пружини от витара вътре в мойте и с надигна с 1-2 см, но като цяло стана по твърд и не можеше да се мачкат до край и не опираха гумите (това беше и целта-по-малко клякане, а не толкова повдигане), след това махнах бутилката и се повдигна с още 3-4 см. И ми се стори че амовете имат по-малко от 6-7см ход надолу, а пък и цялото лопане което се получи от купето засили усещането че ще се разглобя някъде, та решихме да заварим по един болт над оригиналните захвати, защото си мислех че амортисиорите дънят на желязо отзад щото са къси (е не спря да дрънка с по-високите захвати),но поне получих още малко ход. Този джип явно никога не съм го карал в перфектно състояние и както казах амортисьора сигурно отдавна е изпуснал или не е работел както трябва(сигурно и другия) та нямам база за сравнение ... В смисъл след смяна на купето возията стана доста по-комфортна, по-мека и т.н. И онзи ден го видях че виси (скъсал е болта, виси си и си се търка в моста - от там е ужулената боя). Не знам дали е блокирал и заради това е скъсал болта или може би е трябвало по-здрав болт, или пък не сме заварявали достатъчно ( все пак гледахме да не сварим маслото в дифа) или пък му е дошло времето просто ... Та намерих 2 гайки и си го закачих на оригиналните захвати, то се вижда и от снимката колко по разпънат стои от другия ... снощи го забелязах, че е протекал, което е странно, защото на него пише че е газов ... и пак казвам почити не се усеща да клати повече от преди седмица примерно, но със сигурност клати по-малко от преди да сменим купето...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11940119_10206040835953478_1384963158_n.jpg
Прегледи:1
Размер:147.5 КБ
ID:5677628

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11949644_10206040836713497_1436184150_n.jpg
Прегледи:1
Размер:108.9 КБ
ID:5677629

          П.П. Спарки, май не искам да ме возиш (не искам да си намразя колата, може да е дърта тарга ама си я харесвам със всичките и минуси и плюсове), а пък и не съм от софия
          П.П2. За котвата на стартера не казахте дали се продава отделно и горе-долу някакви марки и цени на амортисьори?

          Коментар


          • #20
            От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

            Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
            И онзи ден го видях че виси (скъсал е болта, виси си и си се търка в моста - от там е ужулената боя). Не знам дали е блокирал и заради това е скъсал болта или може би е трябвало по-здрав болт, или пък не сме заварявали достатъчно
            Трябвало е тампоните да са си на мястото и да сте осигурили достатъчно дължина между захватите за да не думка на дъно като сгънеш окачването докрай нагоре. Хода надолу (малък или голям) е само последствие от цялата хава покрай пружини, дължина между захватите и дължина на амортисьорите. Колко да е минималното разстояние между захватите се преценява като махнеш пружините и го оставиш да легне върху тампоните - разстоянието между захватите трябва да е примерно с 1.5-2см повече от дължината на свит амортисьор при добре омачкани тампони.

            Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
            ( все пак гледахме да не сварим маслото в дифа)
            От 2 заварки точно на тия места маслото няма дори да се стопли. Едн че кожуха е дебел, второ че там масло и да има е минимално като количество. Пък и нищо не ви е пречело да го източите.

            Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
            снощи го забелязах, че е протекал, което е странно, защото на него пише че е газов
            Те и газовите са пълни предимно с масло.

            Първоначално публикуван от Style0fBeyond Преглед на мнение
            П.П. Спарки, май не искам да ме возиш (не искам да си намразя колата, може да е дърта тарга ама си я харесвам със всичките и минуси и плюсове), а пък и не съм от софия
            То клатенето не е до дъртост, а до това какво си сложил по окачването. С "някакви" амове с двуцифрена цена и "някакви" пружини трудно се случва.

            ПП: Гумата на последната снимка като гледам колко е нацепена сигурно поне от 3-4 години е за боклука. Ако смяташ да караш и по асфалт с над втора скорост, имай едно на ум. Смених гуми в много по-добро състояние само защото ме беше шубе от възрастта им. Разбирам напълно че иде реч за бюджетен проект, но ако карам толкова нацепени гуми с повече от 20км/ч ще съм постоянно на нокти и удоволствието ми отива по дяволите.

            Иначе поздравления за труда. Все по-малко са тия, дето биха се заели да възстановяват толкова гнилоч. Грешките ще ги оправиш, ако имаш мерака, а ти изглежда го имаш.

            ПП2: Целия шалтер на стартера би трябвало да го има отделно като част. Ако ми дадеш VIN-а може да опитам да ти намеря оригиналния номер.

            Това е с Hitachi стартер без редуктор:
            http://nissan4u.com/parts/terrano/el...llustration_2/

            Това е с Hitachi стартер с редуктор:
            http://nissan4u.com/parts/terrano/el...llustration_1/

            При теб може и трети вариант да е, но без VIN не може да се разбере.
            Последно редактирано от sparkybg; 26-08-15, 10:00.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

              благодаря за изчерпателните отговори, това за определяне на мястото на захвата не го знаех, ще видя тея дни да го премерим колко трябва да е... За гумите с имам едно на ум (те са само за слънчево време), затова съм я сложил и задна - за всеки случай. Надявам се догодина да е с нови. Ще видя номера и ще ти го напиша, Пък за возията и на мен ми е ясно как става, ама предполагам ще се съгласиш с мен, че мечката скача според тоягата. Все пак нямам възможност да инвестирам пари колкото е себестойността на колата в окачване и гуми, затова по-яваш и винаги 2 наум

              Коментар


              • #22
                От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                Оставете си оригиналните захвати и ползвайте тях, сложете ограничителни тампони ако липсват (предполагам че липсват), и премерете какви амортисьори като дължина сгънати ви трябват.

                Амортисьори се чупят много повече от чукане в дъно (свиване докрай), отколкото при разгъване, затова и отзад имаш ограничителни тампони само на сгъване. Удара при сгъване не завиуси от амортисьора, и няма механичен лимит като сила (лимита са бръмбарите в главата на задкормилното), а силата на удара при разгъване е слабо зависещ от задкормилното, а предимно от самия амортисьор (съпротивлението му на разгъване), теглото на задния мост, и пружината. Дори и да скокнеш с жипката от крайно сгънато към крайно разгънато положение, ако всичко е както трябва да е, на амортисьора няма да му стане нищо и захвати няма да строшиш, докато обратното, при липса на ограничителни тампони или по-дълъг от възможното амортисьор, почти винаги завършва със строшен захват, заминал амортисьор или както е в твоя случай - и двете.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                  Поздравления за свършената работа
                  А за стартера ... погледна ли четките колко са износени ?
                  ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                  Коментар


                  • #24
                    От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                    Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                    Поздравления за свършената работа
                    А за стартера ... погледна ли четките колко са износени ?
                    Подкрепям!
                    Моя дългогодишен опит с японски стартери /на Митсубиши/ показва, че номера с почукване на стартера за да завърти говори на 99.99999999999% за износени четки.
                    Котва можеш да си вземеш от някоя морга, те по принцип не се износват /нямам идея как е съсипана резбата на тази, най-вероятно от мърлявщина/
                    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                    Коментар


                    • #25
                      От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                      И аз не знам как е съсипана резбата, като слагахме купето(невъзможно тясно и неудобно е да се работи там с каквито и да било инструменти) завих гайката на РЪКА ДО КРАЙ и леко затегнах с тресчотката... а пък за стартера - не сме го разглобявали да видим четките, първо защото на директен ток 20-30 пъти завъртя без проблем и второ имам лек опит със стартера на колата като там четките бяха на 50% и после 2 часа не можахме да го сглобим и реших да не си правя излишни главоболия. Като намеря котва ще ида при електротехник, на който няма да му е особена трудност да смени четките за 5 минути. Вече знам как се сваля и слага, евентуално за 20 минути мога да го сваля на земята и да го прибера обратно.

                      П.П. слагайте си очила ако ровите там щото аз си напълних очите с калове и масла и други боклуци.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                        На живо много добре изглежда Тераното.
                        А и на звук го докарва.Гърголи ли гъргори.

                        Още дълго време да ви радва.
                        "Не е важно дали котката е бяла или черна, стига да лови мишки"
                        ---------------------------------------------------------->Дън Сяопин

                        Коментар


                        • #27
                          От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                          Добър вечер, да споделя малко информация за стартера.Честито на колегите предположили четки - печлят. Значи след 2 дни работа колата пак не искаше да запали, но вече не че не искаше да завърти като цяло,а не искаше да завърти напълно-само се чуваше едно хъркане. Процедурата е същата - камък 14, дълго рамо и върток,всичко на земята... Разглобихме стартера, смяна на четките фина шкура на ротора и събиране на кое от къде е(като цяло според мен в четките имаше още живот и по скоро проблема е, че като сме чукали по стартера отлжилия се медно-графитен остатък по вътрешната страна на корпуса е нападал по ротора и го е замасил-няколко от каналчетата бяха плни с медни стружки, но както и да е четките си бяха за смяна). Не съм снимал щото бях много мръсен (пусти и графит много цапа). За сега всичко работи. Може ли да помоля знаещите да ми обяснят как работи "стартера" на стартера. По принцип би трябвало де едно голямо реле- механическо и електрическо. При подаване на контакт тока минава през намотката:
                          1 - прави индукция,магнитно поле->издърпва лостчето и там цялата механика към бендикса;
                          2 - прави вътрешен контакт на постоянния + към плюса на стартера и той завърта ? какво общо имат четките с тая котва ? ей това не го схващам ?

                          П.П. дали след още 2 дни пак ще трябва пак да чукам по котвата и пак ще го свалям тоя пусти стартер ?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                            Ако си забелязал двете клеми, медните дебелите са плюсови, управляващото кабелче за намотката/котвата също е плюсово.
                            Минуса на всичко това минава през минусовите четки /една или две/ на стартера и отива на маса на двигателя. Като са износени няма верига и стартера е "умрял". Ни звук ни стон. Когато всичко е наред при завъртане на ключа управляващото кабелче задейства бобината/котвата, тя изхвърля бендикса който зацепва в зъбния венец на маховика и същевременно плочката която е на върха на котвата свързва двете клеми които провеждат "силния" ток към ротора на стартера. С две думи не е ли зацепил бендикса във венеца на маховика, стартера не завърта. На някои стартери минусовата четка на колектора е една, при две плюсови и се износва два пъти по-бързо от плюсовите тъй като "всичкия" ток минава през нея в порядък от стотици ампери. Почукването "намества" четките които са се скъсили и стартера оживява, но това е за кратко време /пъти/. Случи ли се - веднага нови четки щото не се знае в каква ситуация на паркирани ще се озовеш особено на лов или за риба където нито бутане, нито теглене ще е възможно.
                            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                              Страхотен проект.Винаги са ме кефили по-старите машини, а още повече винаги ме е кефело мерака за реставрацията и възраждането им, затова и едно голямо ЕВАЛА за труда, постоянството и справянето с всички проблеми произтичащи от тази реставрация.
                              П.П.По отношение на стартера, освен точното обясниние на Чичо, само ще вметна и още един момент.Когато почукваш по стартера създаваш вибрация която намества...нещо...
                              Дали са четките обаче, или пък се размърдва клемата на шалтера и тока успява да премине...това е трудно да се каже/най-логично е това което се коментира разбира се- четките, но все пак/
                              Процеса е сходен с "оправянето " на стар телевизор с удар отгоре или отстрани.Нещо се намества...ама кое...
                              Та това също може да е една свързаност вследствие на вибрацията при почукването.
                              Поздрави!
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мисията невъзможна, или как съживихме едно Терано за 15 дни

                                благодаря за отговорите, и аз нещо такова си го представях. Просто при първото разглабяне и пускане на ток през котвата, както си му е реда завърташе 3/5 а пък при директен ток като пуснем на електромотора на стартера си завърташе всеки път.... това ме заблуди, че четките и ротора са си наред и проблема е в котвата, която не иска да затвори веригата и да пусне ток на стартера.... видимо котвата няма връзка със четките, но уви - има. надявам се да няма проблеми за напред. Сега на дневен ред е да побългарим аморисьора с 2-3 електрода, докато му дойде реда за смяна, надявам се да е до 2-3 седмици ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X