Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още едно Терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Още едно Терано 2

    Това за алармата ми беше полезно, благодаря- доколкото от събота и аз съм с Терано2 дълга база. И вчера си загубих 2 кила нерви и 4 часа с Булинс да се разправяме има ли аларма няма ли. И в края на краищата решиха ,че няма, а аз още не знам как да я пробвам. Има ли някъде описание с изводите кой за какво е- къде са бутоните, къде е управлението на централното? Да, сигурно след 3 дни ровене по форумите ще намеря, но е редно да мина през онея за каското да пишат, че съм сложил аларма , да не изчезне и тоя джип като Витарата.
    В Бг няма ли дистанционни? да не се мотам по ebay? Или ако някой поръчва, да ми пише да се включа...
    Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

    Коментар


    • #17
      От: Още едно Терано 2

      Дистанционно си взех от морга - на място програмирах и тествах и тогава платих към 15 -тина лв .

      Коментар


      • #18
        От: Още едно Терано 2

        Първоначално публикуван от metero Преглед на мнение
        а аз още не знам как да я пробвам
        1. Затваряш вратите
        2. Заключваш с дистанционното
        3. Ако диода не започне да мига бързо - нямаш аларма и забравяш за точка 4 и 5.
        4. Изчакваш го да спре да мига бързо
        5. Отключваш шофьорската врата с ключа (не с дистанционното, а с ключа!!!) - трябва да се размигат мигачите и да се разсвири сирената - това ти е и теста за пред застрахователите.

        Тест дали имаш обемни датчици:
        1. трябва да имаш копче на таблото със задраскана кола.
        2. Трябва да имаш обемни датчици - едни решетчици на страничните колонки, над захватите на коланите.
        3. Влизаш в колата, затваряш вратите, и заключваш с дистанцинното.
        4. Изчакваш диода да спре да мига бързо
        5. Мърдаш. Трябва да се разсвири.
        6. По желание - изключваш я от дистанционото.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Още едно Терано 2

          Благодаря за бързия и подробен отговор. Ще почерпя.
          Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

          Коментар


          • #20
            От: Още едно Терано 2

            За съжаление стигнах само до т.3
            Сега трябва да търся някъде схеми- четох някъде, че инсталацията за аларма си я има.
            Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

            Коментар


            • #21
              От: Още едно Терано 2

              Инсталацията си я има, с изключение на окабеляването от шофьорската предна колонка нататък за обемните датчици. Буксата си е там, просто от нея към тавана продължават само кабелите за осветлението.

              Но нямаш модул за аларма въобще. Имаш само модул за централно заключване. По моргите ще намериш трудно. Моя си го внесох втора ръка от Ирландия през eBay. По моргите има предимно с английската честота, ако има въобще. А това означава и нови дистанционни на тая честота.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Още едно Терано 2

                Ще си направя. Аз имам 30 години стаж в разработките на електронни устройства-зад гърба ми са стотици микропроцесорни системи, хиляди предаватели за СОТ и десетки хиляди касови апарати. Даже в началото на 90те държах гараж за монтиране на аларми, едни от първите американски тук (Whistler). Но понеже вече не съм млад и здрав, най-трудно ми е да се свивам и да вадя корите да търся инсталациите. Затова ми е гот, че има изведени необходимите сигнали (то какво ми трябва- бутони и един извод от централното "arm/disarm"). Винаги съм бил против обемните датчици и предпочитам микровълнови ( сигурно някъде имам два-три от време оно). И шоковия датчик ако не е система плаващ магнит, а пиезо, често се включва неправомерно, та пиезо шоковете направо не трябва да се слагат, макар че са най разпространени.
                На шофьорското стъкло, между другото, има лепенка с някаква гарга и нещо пише за нисан секюрити. Но понеже не мога през работно време, а вечер е тъмно, се надявам през уикенда единия ден да ида на лов, другия да се занимая с алармата.
                Спарки, четейки постовете ти ми се виждаш много свестен и бих се радвал да седнем някоя вечер да почерпя каквото пиеш и да поговорим за нисаните. И за каквото друго, де...
                Джипа съм го взел за лов и затова не търсех лъскав, а със здраво шаси и да не ми е жал като го жулят клонките. Купих го миналата събота и направо от автокъщата минах да си взема пушката и газ към Рельово. Три от четирите проблемни за минаване места ги мина като мечка, без да се замисли, само вика " буууу"
                Вчера смених едни маркучи над резервоара с част от изгнилите тръбички. Довечера очаквам да ми донесат лява предна биелетка и ще останат тампоните на задната реактивна щанга (станали лабави) , с което спокойно вече мога да тръгна на лов. И като продам някоя от другите си коли, ще взема едни по-свестни гуми.
                Последно редактирано от metero; 07-11-14, 10:20.
                Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

                Коментар


                • #23
                  От: Още едно Терано 2

                  Обемните датчици са ултразвукови. 40Khz. Това оригиналните де, и на повечето аларми нисък до среден клас. Шоков оригинално няма. На всичките аларми, дето съм имал са били магнит на пружинка, разхождащ се близо до дроселче.

                  Ако питаш мен, най-лесно ще ти е да си вземеш оригинален модул или от морга, или през eBay. А обемните/шокови датчици можеш да вържеш към бутоните за вратата и да го лъжеш. Или да си направиш модулче, обслужващо обемните и шоковия, което при задействане задейства някой от входните сигнали на алармата.

                  ...всъщност, понеже има един "странен" елемент в оригиналния модул, не знам дали не го играе шоков. Не съм си играл до там чак. Ще трабва да проверя какво ще каже мойта като и разхвърлям едни шутове или я разклатя. Не мога да си спомня дали го правих. Играх си със смяна на приемника/предавателя в оригиналните обемни, ама го зарязах че нямам време. Трябва му някакво усилване за датчиците, които ползвам. Оригиналните са доста по-големи. Задейства се, ама трабва сериозно да се размърда човек вътре.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Още едно Терано 2

                    Именно ултразвуковите на тази и подобни честоти се включват ако оставиш отворен прозорец или ако има някъде място да влиза въздух (например, от клапата на парното). И зимата като затвориш всичко и след време като изстине колата пак се включват. Не знам, може би по-съвременните някак са изчистили тия проблми, но навремето беше така и имаше много лъжливи включвания.
                    Микровълновите работят на 5-6 ГХц и полето излиза през прозорците даже ( затворени или не). Настройват се да пиукне алармата ако доближиш плътно до колата ( не ме закачай, демек). Но това си е гевезелък, бутоните обикновено са достатъчни, първа задача ми е да покажа някаква аларма на застрахователя. А впоследстие сигурно ще сложа GSM-GPS модул. Да ми звънне по телефона ако някой реши да влиза и ако успее да избяга да може да ми прати SMS с координати. Покрай касовите апарати съм направил сумати GSM modul за връзка с НАП , имам заделени 1-2. Управляват се лесно с АТ команди в аски код.
                    Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Още едно Терано 2

                      Първоначално публикуван от metero Преглед на мнение
                      Именно ултразвуковите на тази и подобни честоти се включват ако оставиш отворен прозорец или ако има някъде място да влиза въздух (например, от клапата на парното). И зимата като затвориш всичко и след време като изстине колата пак се включват.
                      За сигурно 8 години не помня да съм имал дори едно грешно включване на алармата на леката ми кола. Не и от обемен датчик. Че се включват като оставиш отворен прозорец - ясно, ама за какво ти е аларма при отворен прозорец?

                      Проблема с обемните е комплексен - ако не са сложени на подходящи места, ако не им е настроена чувствителността, или просто ако са калпави. Гледал съм схемно 4-5 реализации - някои разчитат на доплеров ефект реално, други само имагинерно, трети на промяна на фона и т.н. И не на последно място - стареят самите предаватели и приемници. Общо взето след 5-тата година нямаш гаранция че тоя датчик ще е в норма. Започнат ли фалшиви включвания, ако в миналото ги е нямало, първи заподозрян е датчика. Нормално работеща система не би трябвало да се задейства от конвекционен поток от парното, нищо че тоя поток предизвиква доплеров ефект. Ефекта е достатъчно малък, за да се различи дори от бавно движание на масивен обект. А то и няма смисъл. - едно счупено стъкло или отворена врата предизвикват много пъти по-голям ефект от тоя на парното. Няма смисъл да се настройва така че да се задейства от муха на метър от датчика.

                      Оригиналната система е от 2 предавеателя и 2 приемателя, обработвани отделно от нарочни процесори. Siemens на платката, на която са запоени. Общо взето изглежда читаво направено. На тях се опитвам да присадя обикновени датчици. Ама не стига чувствителност - оригиналните са по-големи. Иначе честотата е еднаква.
                      Последно редактирано от sparkybg; 07-11-14, 12:35.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Още едно Терано 2

                        Както го описваш, има напредък в технологиите
                        Какви датчици се опитваш да сложиш, от Комет ли?
                        Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Още едно Терано 2

                          Не. Датчици от средностатистическа аларма. Полски или чешки. Не съм си играл достатъчно за да кажа дали проблема е от датчиците (в смисъл, да искат усилване заради по-малката си площ спрямо оригиналните), или просто системата си иска 2 приемника и 2 предавателя, пък аз се опитвам да ползвам само по един. Ако се отвори време някой ден - и това ше стане. По принцип идеята ми е да си направя модул, който да се грижи за пищенето при заключване и отключване, за шоковия датчик, и да пищи той (а не оригиналната сирена, което е прост клаксон в купето) при задействане на оригиналната. Знам кои сигнали да прихвана и какво да направя, ама време - йок.

                          Бих качил схема, ама точно за моето терано (4-те фара) сервизното ръководство го имам само разпечатано на книга. А те са и 2 - едната е за старото, а в новата са само промените за новото. Тия след 2000г, за които има ръководство във форума, вече са с друг модул и е възможно да има разлики по окабеляването.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Още едно Терано 2

                            Ето го и поредният въпрос за маслата- смених маслото на скоростите, сипах 3.5 литра, което обаче не стигна до нивото на пробката- а в книжката пише че хем трябва да се сипе до нивото на пробката, хем че са 3.5 литра:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:transmission_oil.jpg
Прегледи:1
Размер:96.4 КБ
ID:5625873
                            Старото масло беше очевидно повече от 3,5 литра, не че има гаранция че който го е сменявал преди е знаел какво прави. Гледам колеги са писали че са сипвали до пробката, а според аутодатата е 5.1 литра... та въпросът е къде е истината
                            Nissan Terrano II 2.7TDI

                            Коментар


                            • #29
                              От: Още едно Терано 2

                              До пробката се сипва. Колкото побере - толкова.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Още едно Терано 2

                                Имам останало в еднолитровата туба значи е под 4 литра.Дали пък не е било остатък от 5-тата.Но при всички случаи не е над 5.Абе докато просълзи от пробката.Мисля че беше 3,600-3,700.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X