Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Крушки за фарове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Крушки за фарове

    Двигателист на теб най-малко ще седна да обяснявам как е фара на 140 - на стария модел гаси късите и светва дълги,добра по-мощна крушка е 40 кинта.На големия фар като му светна дългите то късите си остават светнати,само се включва друга крушка за дългите.

    IPF продават това което ти търсиш,но както съм писал в темата която цитирах са си пари,някакви ненормални за мен 90 долара комплекта искат,а аз толкова на дълги не карам та за сега и аз се оглеждам за десетина вата по-яки на нормални пари.Ако напипам такива каквито напипах на късите ебати кефа,за 14 долара такова светене не свети и Силвания Ултра за 50 кинта комплекта.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #47
      От: Крушки за фарове

      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
      изнасилената трябва да има значително по кратък живот поради това, че за да даде още малко светлина от същата електрическа мощност тя вероятно е леко температурно изнасилена...
      Общо взето е така, ама...
      Цялата конструкция на H1-H3-H4-H7 лампите (размери на светещата спирала, размери на стъклото, дебелина на сенника ако щеш) е решена около обичайните им мощности, при това доста близо до практически достижимите граници.

      Ако сложиш 100 вата вместо 60, възниква въпросът как ще ги набуташ в същия обем на спиралата. С по-голяма спирала може, ама казваш сбогом на фокусирането при същия размер рефлектор. В крайна сметка те хем са с малко по-голяма спирала (и не светят далече докато не ги сложиш в много голям фар), хем са с по-висока температура и живеят кратко.

      После идва моментът че като са 60 вата, стъклото на това разстояние от жицата е с ей-такава температура, която осигурява сработването на волфрам-халогенната транспортна реакция. Като са 100 вата в същия обем, температурата на стъклото е вече друга и първо трябва да е друго самото стъкло, после е трудно да обясниш на йода и брома (това са те халогенните неща в лампата) да ВЗЕМАТ волфрама от стъклото, а не да го оставят там. Стъклото по-голямо не може да стане, защото оптиката на фара разчита то да е където е, не по-далече от спиралата и не под друг ъгъл към нея и даже не с прекалено друг коефициент на пречупване.

      И хубаво, преодолял си всичките тези проблеми и си светнал със 100 вата в стария фар. Евентуално си спасил рефлектора от напукване, окисляване, стапяне и деформиране. И си получил повече светлина наблизо (да ти насища очите) и по-малко надалече (където стават интересните работи).

      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
      Да, така може. А от къде намираш инфо коя с какво е пълна. Между другото за светлинния поток също не се намира....
      Бая търсих. Нормите за светлината ще ги намериш във уикипедията даже, но стойностите за конкретни лампи на конкретни производители - голямо ровене, но ги има. Минимум, защото с тях са ги узаконявали.

      Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
      Някой знае ли как стои законово въпроса с допълнителните дълги светлини. Питам защото е забранено крушката да е над определена мощност, но дали са забранени две допълнителни тела свързани към дългите с крушки с нормална мощност (в каталога на Хела ги гледам като спот лампс). Спомням се, че в Швеция масово имаше такива монтирани на всякакви автомобили. Някои даже бяха с по 3 броя. Попитах и ми казаха че са допълнителни дълги. Товарните автомобили също серийно имат дублирани дълги, че някои имат и трети чифт.
      Изобщо при дългите регулацията е много по-либерална отколкото при късите, а отделно от това на камионите им е позволено и малко повече от на леките коли. Втори чифт дълги има и фабрично при доста коли от 60-70гг на миналия век, някои съвременни пък не гасят късите като светнат дълги и съответно насочват допълнителната светлина само там, където късите не огряват.

      Точната формулировка не я знам, но на повечето места в Европа и САЩ няма да ти коментират допълнителния чифт дълги с нормална мощност. Тия с повишена мощност (липсват им някои знакчета по стъклото и лесно ги разпознават разни Органи) са друга тема и тях някъде даже ги искат физически покрити като си на пътя.

      Коментар


      • #48
        От: Крушки за фарове

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...... Стъклото по-голямо не може да стане, защото оптиката на фара разчита то да е където е, не по-далече от спиралата и не под друг ъгъл към нея и даже не с прекалено друг коефициент на пречупване.

        ......
        Само за това не съм хич съгласен- стъклото на крушката по-скоро гледа "да не се набива на очи" във оптиката жичка - рефлектор. Иначе забравяш за какъвто и да е опит за фокусиране независимо от дизайна на рефлектора... да не говорим, че халогенки ЗА СЪЩИТЕ фарове, макар и екзотично се правят с други форми и размери на балона - жичките са си все там обаче.
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #49
          От: Крушки за фарове

          http://www.amazon.com/ARB-4X41-Clear.../dp/B007G4DK3W
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #50
            От: Крушки за фарове

            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Да, примерно тези. А сега ако намериш спецификация за часове живот
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #51
              От: Крушки за фарове

              Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
              Да, примерно тези. А сега ако намериш спецификация за часове живот
              За автомобилни крушки с жичка, едва ли някой може да гарантира някакъв живот.
              Може да е до първата дълбока дупка или до първия чакълест участък.
              Все пак волфрамът е малко под точката си на топене.

              Коментар


              • #52
                От: Крушки за фарове

                Може и до първия челен удар да е живота на крушката, не споря. Но си има тестови условия в които се изпитва какъв е типичния живот на горене на дадена крушка. И малки разлики в технологията водят до разлики не в проценти, а в пъти, в някой случаи и в порядъци.... За съжаление малко производители представят тези резултати на широка публика. На мен обаче ми е интересно и ми беше интересно и конкретно за тези крушки - за това питам.
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #53
                  От: Крушки за фарове

                  Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                  Да, примерно тези. А сега ако намериш спецификация за часове живот
                  Ако наистина много ти трябва ще се поровя,но не беше нищо впечатляващо като рових преди година за тия,нещо от рода на 300 часа ,а и дьлгите незнайно защо са с ниски ватове та леко ги прескочих и избрах Ралито за половината пари,5 вата по-малко на кьси и 10 вата по-яки на дьлги за половината пари.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #54
                    От: Крушки за фарове

                    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                    Само за това не съм хич съгласен- стъклото на крушката по-скоро гледа "да не се набива на очи" във оптиката жичка - рефлектор. Иначе забравяш за какъвто и да е опит за фокусиране независимо от дизайна на рефлектора... да не говорим, че халогенки ЗА СЪЩИТЕ фарове, макар и екзотично се правят с други форми и размери на балона - жичките са си все там обаче.
                    То че не гледа да се набива на очи е ясно, но има все някакви оптични свойства - пречупване и разсейване. Ако лампата е по-мощна, стъклото е по-дебело.

                    Екзотичните размери и форми като цяло не са положително явление във фара.

                    Старите фарове R2 общо взето толерираха разни форми на жицата със съответния компромис във фокусирането, но при 45/40 вата не-халогенна лампа дето свети наполовина от 60/55 халоген. Там и балонът беше кръгъл.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Крушки за фарове

                      Със живота на лампите работата е пак сложна, защото много зависи от напрежението. Примерно по експоненциален закон.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Крушки за фарове

                        150 ватова крушка на 24 волта ако му сложиш на 12 волтова система какво става?Мен долу горе ми е ясно какво става ма е така за резерва ако ми падне да сьм сигурен.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #57
                          От: Крушки за фарове

                          Ще консумира много по-малко от 150 вата и едва ли ще стигне изобщо до излъчване във видимия спектър. Или в най добрия случай ще свети като изгасващ фас... Вероятно ще става добре за отопление на аквариум примерно
                          Technical Rescue Direct - life lies in courage
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                          Коментар


                          • #58
                            От: Крушки за фарове

                            Ще консумира най-малко 37.5 вата, и определено ще свети във видимата област. Колко точно ще свети зависи от много неща, най-вече площта на реотана и, както и други конструктивни особености.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Крушки за фарове

                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                              150 ватова крушка на 24 волта ако му сложиш на 12 волтова система какво става?Мен долу горе ми е ясно какво става ма е така за резерва ако ми падне да сьм сигурен.
                              Ми, ще свети като за пред КАТ. Жълтеникакво едно такова (2000К примерно) и слабо. И няма да изгори никога. Ще харчи около 70 вата (не 1/4, защото е нелинейна гадината).

                              Изобщо, излъчването расте с температурата на 4 степен, съпротивлението расте с температурата на 1 степен, който иска да решава уравнението.

                              Опа, те ората са го решили вместо мене

                              Първоначално публикуван от wikipedia
                              Rerated current = (Va/Vd)^0.55 x current at design voltage
                              Rerated luminous intensity = (Va/Vd)^(3.4 to 3.5) x Luminous intensity at design voltage
                              Rerated life = (Va/Vd)^(-12 to -16) x Life at design voltage
                              Rerated electrical power = (Va/Vd)^1.6 x Electrical power at design voltage
                              Rerated color temperature = (Va/Vd)^0.42 x Color temperature at design voltage

                              Коментар


                              • #60
                                От: Крушки за фарове

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                те ората са го решили вместо мене
                                ... особено това за rerated life ме уби - все знаех че е люта зависимостта, ама чак па 12 до 16 степен не си представях.

                                А вие сега си представете напрежението на автомобилните лампи с все падове в контактите, своеволия на алтернатора и тн - и им предвиждайте колко ще живеят. Аз не мога.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X