Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

    Глава, блок, гарнитура - отпадат, първо това бе под съмнение, после виското. Радиатора проверен само горе и долу. Според хора/мастори, разбиращи виското е наред. Съмнявам се за въздушна възглавница, но всеки казва, че трябва да се обезвъздуши сам. Сега се сещам, че миналата година когато купих колата, първото теглене беше изкачването на Боровец, и нямаше ядове. После при прибиране изкачвах Дефилето и пак всичко беше Ок. На третото изкачване (дефилето) усетих, че загрява. Всичко се обърка тотално откакто смених антифриза. Ако мога да диагностирам точно бих сменил каквото трябва - радиатор,виско,водна помпа, и да се оправи всичко. Но тук няма капацитети, без да обиждам никой.Иначе съм доволен от автомобила, само това ме тормози.
    Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

    Коментар


    • #32
      От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

      На мене ми костваше паника, махане на термостата докато се добера до в къщи, промивки и смяна на термостата и накрая се оказа проблем в датчика за температурата /единия от двата, които са в дясно под термостата - познава се като му извадиш клемата стрелката за температурата отива на нула/. Интересното в случая е, че въпросния датчик показваше нормална температура докато колата надвиши някаква температура и след това изведнъж почваше да показва прегряване. Аз тогава се уплаших и не обърнах внимание, че в същност антифриза не изглеждаше врял, не кипеше или нещо такова - явно си беше нормалните 80-тина градуса ама като отиде стрелката в червеното... Та виж и тази възможност.
      Terrano II R20 TD27Ti

      Коментар


      • #33
        От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

        Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
        Глава, блок, гарнитура - отпадат, първо това бе под съмнение, после виското. Радиатора проверен само горе и долу. Според хора/мастори, разбиращи виското е наред. Съмнявам се за въздушна възглавница, но всеки казва, че трябва да се обезвъздуши сам. Сега се сещам, че миналата година когато купих колата, първото теглене беше изкачването на Боровец, и нямаше ядове. После при прибиране изкачвах Дефилето и пак всичко беше Ок. На третото изкачване (дефилето) усетих, че загрява. Всичко се обърка тотално откакто смених антифриза. Ако мога да диагностирам точно бих сменил каквото трябва - радиатор,виско,водна помпа, и да се оправи всичко. Но тук няма капацитети, без да обиждам никой.Иначе съм доволен от автомобила, само това ме тормози.
        Споко бре, ще го оправим.

        Сега почни със следните процедури, независимо дали си ги правил или не:
        1) когато загрее добре двигателя "опипай" цялата пита на водния радиатор - гледаш дали температурата е еднаква по цялата му площ ;
        2) Пак при добре загрят двигател взимаш 2-3 вестника и ги навиваш на руло - да стане твърдо, може с картон или друго подобно. Оставяш колата да работи на място и с навитото руло се опитваш да спреш виското, пробвай и в обороти. Само ВНИМАВАЙ някой пръст да не полети. Ако виското е наред би трябвало да не можеш да го спреш ...
        3) Ако горните 2 процедури са в норми свали термостата и го сложи в една тенджера на котлона с вода. С термометър следиш на каква температура отваря и затваря, както и дали отваря и затваря напълно. Така и така си свалил термостата (продухай) системата отново с маркуча.

        Ако след това всичко е наред, но пак загрява наистина може да се насочиш към сдал датчик. Като гледам Тераното е 2000г, което значи че е с новото табло, а то е склонно да си прави щуротии от време на време. Най-добре е да имаш термометър с който да свериш показанията с този на таблото. Дори не е лошо да започнеш от там, че заради "грешен" датчик може да смениш една камара части и пак да "загрява".

        Успех и пиши какво се случва

        Коментар


        • #34
          От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

          Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
          Съмнявам се за въздушна възглавница, но всеки казва, че трябва да се обезвъздуши сам.
          Да, обезвъздушава се сам. Тоест, въздушна възглавница значи неизправност. След поне 5 пълнения и източвания никога не съм имал проблем с обезвъздушаване. След първото заграване и изстиване вече е обезвъздушен.

          Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
          Всичко се обърка тотално откакто смених антифриза.
          Какъв антифриз сложи и как го разреди? С концентрат G12+ разреден 1:1 няма проблем.

          Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
          Ако мога да диагностирам точно бих сменил каквото трябва - радиатор,виско,водна помпа, и да се оправи всичко.
          Виското - като е прегрял и го изгасиш, отвори капака и се опитай да завъртиш перката на ръка. Трябва да се върти доста трудно на ръка. Трябва да се върти трудно и сутрин преди първо палене. Трябва и да се чува виене от перката като е загрял. Чува се съвсем ясно и не можеш да го сбъркаш.

          Водна помпа се диагностицира като я свалиш. Не е велика философия - свалянето и качването са 2 часа работа.

          Термостата ако не си го сменил, направо го смени. Има писано по темите с какъв.

          Датчика се проверява лесно - в ръководството има графика със съпротивлението при различни температури. Ако не искаш да купуваш нов - просто го свали и го свари в една тенджера, мерейки съпротивлението му и температурата на водата. Друг начин да провериш какво става е като му пуснеш една диагностика и видиш дали датчика на компютъра показва същото, което и стрелката.

          Впрочем, можеш да си смениш профилактично и капачката на радиатора. Дори оригиналната не е скъпа, а и да не е оригинална - все тая. Има ги по магазините и струват под 20лв. Можеш да провериш и маркуча между радиатора и казанчето, или направо да го смениш заедно със скобите. От там не трабва да дърпа въздух, понеже ще вкарва и в радиатора.

          Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
          Но тук няма капацитети, без да обиждам никой.
          То аборт по телефона се прави трудно.

          Лично аз бих сменил маркуч между радиатор и казанче, после капачка, после термостат, после датчик. Чак след това бих свалял водна помпа, евентуално сменил и чак като крайна мярка бих промивал с нещо, различно от вода. Но докато се стигне до промиване, много ясно ще си видял в какво състояние ти е охладителната система отвътре - отлагания не трябва да има никакви.

          Междувременно и една диагностика да се види какво става споказанията на всичко, дето чете и управлява компютъра. Ако след всичко това пак има проблем, не остава друго, освен да сваляте глава. Профилактично притегни и всички скоби на всички водни съединения, включително и едно малко маркучле на турбото, което беше някъде около (под) датчиците и се вижда малко трудно.
          Последно редактирано от sparkybg; 09-04-14, 09:35.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #35
            От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            3) Ако горните 2 процедури са в норми свали термостата и го сложи в една тенджера на котлона с вода. С термометър следиш на каква температура отваря и затваря, както и дали отваря и затваря напълно. Така и така си свалил термостата (продухай) системата отново с маркуча.
            Безсмислена процедура при цена на термостат 20-ина лева и време за смяна половин час.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #36
              От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Безсмислена процедура при цена на термостат 20-ина лева и време за смяна половин час.
              Така е, но ако трябва да чакаш за термостат 2-3 дни, това е варянта

              Коментар


              • #37
                От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                Така е, но ако трябва да чакаш за термостат 2-3 дни, това е варянта
                Айде сега. Където и да си в България, днес поръчваш и утре е при теб. По магазините го има наличен (в евро07 конкретно - аз съм с такъв и работи по-добре от аналогичния оригинален).
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #38
                  От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                  Интересно е твърдението, че като загрее колата губи мощност ?! Спецовете тук - бихте ли дали коментар по този казус. На мен поне нещо не ми се вързва.
                  Terrano II R20 TD27Ti

                  Коментар


                  • #39
                    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Айде сега. Където и да си в България, днес поръчваш и утре е при теб. По магазините го има наличен (в евро07 конкретно - аз съм с такъв и работи по-добре от аналогичния оригинален).
                    Добре де прави си, но защо е нужно да сменя една част ако тя е конкретно работеща ?! Съгласен съм че 20 лева за нещо от което зависи пряко "живота" на двигателя е цигания да се спестяват, но ако човек започне да сменя превантивно, то по-добре да си взема кола от магазина.
                    - Пък и не е гаранция, че този дето ти си взел и работи коректно ще е като моя който ще получа с куриера.. Не ме разбирай погрешно, но доста често съм се натъквал на НОВИ дефектни части.

                    Към колегата - ако имаш финансовата възможност смени капачката на радиатора и термостата, не би навредило. Ако пък не ти се дават пари за части които може да са изправни - провери ги ( с капачката в някой сервиз с точния накрайник)

                    Поздрави !
                    п.п.
                    Интересно е твърдението, че като загрее колата губи мощност ?! Спецовете тук - бихте ли дали коментар по този казус. На мен поне нещо не ми се вързва.
                    - единственото което е логично, е че виското е зацепило и "тежи" на двигателя, макар че се съмнявам при тоя кютук ...

                    Коментар


                    • #40
                      От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                      Първоначално публикуван от hr.zlatarev Преглед на мнение
                      Интересно е твърдението, че като загрее колата губи мощност ?! Спецовете тук - бихте ли дали коментар по този казус. На мен поне нещо не ми се вързва.
                      Или компа се шашка.
                      "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                      Коментар


                      • #41
                        От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                        Здравейте! Понеже не мога да цитирам всеки и да му отговарям под цитата, ще отговоря на всички. Първо да се извиня, че не се изказах правилно "тук няма капацитети" - имах в предвид града , в който живея, а не форума - сори! Сега за виското - правих ги тези проби със спирането на студен и топъл двигател, къса всичко, дори пробвах с картон по твърд и със пластмасова, тип пластикова материя - счупи я, дори се притеснявах да не счупя перката. Перката на виското прави всичко на парчета. Сега идвам от гаража, колата не е карана, вдигнах капака и завъртях с ръка перката - не се върти свободно, дори опитвам да я засиля за да се завърти сама - не, стои си на мястото. Не бих казал че е много затегната, но нямам представа колко трудно трябва да се върти, но не е свободна. Запалих, но не чух да вие виското както пише някъде, просто като тръгнах колата бе по шумна, може би от него. Изминах около два километра с едно спиране, спрях и вдигнах капака - определено сега перката се въртеше по лесно, на ръка, дори я засилвах и правеше доста по малко от 1/4 оборот. Сега да питам за термостата. Каква ще бъде разликата ако сложа този който отваря на 82 градуса, нали в случая моя отваря дори да е на 88 градуса , имате в предвид, че по рано като отвори няма да има време да загрее ли? Ще го сменя профилактично все пак. Моля посочете точния - марка ,модел, температурен диапазон! Следващото конкретно питане е : водната помпа отделно ли е от виското? Ако е комплект с виското или не, ориентировъчни цени, ако може ,за да се ориентирам какви действия да предприема.Направо ми се иска да сменя виското,помпата и радиатора, ама а де! Понеже служебните ми задължения не ми дават свободно време до след майските празниците, чак тогава ще има време за интервенции. Първото нещо е да източа охладителната система и да видя дали пак не е запушен долния край на радиатора, после пълнене, промивна течност, новия термостат, и дай Боже!!! Относно антифриза , сложих някакъв розов на -60 градуса, точно 5 литра. И вярно е интересно, защо като загрее повече от 3/4 започва да се мори по баира, щом стане равно максимум до 300м. и стрелката се връща нормално, независимо от скороста ми, съответно и въздушната струя, може да съм 30-40км., може и с 70-80км., просто стъпи в равното стрелката пада.
                        Нека дискусията продължи, макар , че ще имам време за пипане по колата доста напред във времето. Може темата после да бъде полезна на друг колега, дано да няма такъв.
                        Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                        Коментар


                        • #42
                          От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                          Виското е един цял възел с водната помпа и оригиналното е около 400 и малко лева. Има и аналог на Валео (с такова карам аз), цената е на половина и засега почти 2 години няма грижи.
                          Освен всичко останало дето си предвидил смени и капачката на радиатора, тя е съществен елемент от цяла охладителна система (важен също толкова, колкото и термостата). От капачката може да ти създава именно тези мизерии.


                          Поздрави !

                          Коментар


                          • #43
                            От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                            Виското е един цял възел с водната помпа и оригиналното е около 400 и малко лева. Има и аналог на Валео (с такова карам аз), цената е на половина и засега почти 2 години няма грижи.
                            Освен всичко останало дето си предвидил смени и капачката на радиатора, тя е съществен елемент от цяла охладителна система (важен също толкова, колкото и термостата). От капачката може да ти създава именно тези мизерии.


                            Поздрави !
                            Благодарение на теб е аз взех Валео и нямам проблеми

                            Коментар


                            • #44
                              От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                              Първоначално публикуван от milchev74 Преглед на мнение
                              Благодарение на теб е аз взех Валео и нямам проблеми
                              Радвам се

                              Коментар


                              • #45
                                От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                                Здравейте. След две седмици невъзможност за занимавка по колата, днес намерих време, и както обещах - пиша какво е станало. Сутринта започнах от около 9 ч. , първо източих водата на студено, промих малък и голям радиатор. От малкия си протече чиста вода, въпреки , че парното ми почти го нямаше. От големия изтече оранжево, но в блока си имах оранжев антифриз. Промих с маркуча от долу на горе и от горе на долу до като протече чиста вода. Напълних системата. покарах сгрях, парно този път хич, дори и на 2500об./мин. Стрелката на t е хоризонтално, радиатора при работещ двигател е студен на всякъде, след термостата металната част преди водното съединение е топъл. Достигане на работна температура , и ново източване. Това упражнение от сутринта до около два след обед поне три пъти. Последно пълнене на системата, муцуната на колата на горе, държа на 2500об., уж да се обезвъздуши, да , ама не. Благодаря на колегата И.Стоянов за идеята с капачката на радиатора! Отидох и купих една капачка за 8лв. сложих я , и за около 300-500м. каране на бавните, колата е шест. Термостата си работи, парно имам дори и на място, на малки обороти. Още веднъж Благодаря за съвета с капачката. Явно проблема с обезвъздушаването е бил при нея. На по късен етап днес видях, че под джипа е мокро - вода примесена с антифриз. Установих, че едната скоба на маркуча на парното, тази до термостата, не съм я монтирал правилно, откъдето сълзеше обилно. Размонтирах, при което текна, монтирах я този път правилно , притегнах. Запалих, изчаках да стигне работна температура, включих бавните - едно кръгче из квартала - и отново всичко е ОК. Явно капачката си каза думата. Понеже не мога да сваля радиатора и да го промия с химикали, сега след всяко каране на дълго с караваната, като се прибера и веднага източвам системата с цел промиване - така до есента на всяко излизане/прибиране, докато от радиатора тръгне само чиста топла вода след източването. Съмнявам се да спре загряването, само от капачката, но и това е възможно, понеже е имало вуздущна възглавница в системата. Следващата стъпка е смяна на Виското, но тук искам пояснение - водната помпа с виското ли върви, т.е. един възел ли е ? Тук ми предлагат водна помпа (не е китайче) за 150лв. уж е цял възел с виското, гледах го на компа в магазина. Чак третата стъпка, след виското ще е радиатора. За сега е това. След Гергьовден, когато ще пътувам пак ще пиша да ли проблема си остава.
                                Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X