Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi '01

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi '01

    За да не продължаваме да пълним с технически дискусии темата за представянето на нашата нова придобивка, отварям нова тема в общия раздел, където се надявам с общи усилия и съвети, да разрешаваме възникнали чуденки по оборудването и състоянието на машината.


    И така. След като днес пробвах да "осветя" изцяло салона, отново достигнах до наблюдението си от първия ден.
    Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
    ...Снощи по тъмно, ми направи впечатление, че плафонът в купето работи само в два режима -в едната крайна позиция свети без значение на позициите на вратите, а в обратното - не свети и при отворени врати. При едно "средно" положение, което не усещам да има в наличност, също не свети ...
    В добавка на това наблюдение, при работещ двигател, когато е превключен в едното крайно положение, при отваряне на врата, лампата свети, а при затваряне - угасва плавно. В това положение на ключето, при загасен двигател, лампата свети постоянно.
    Освен това, при проверка в задната конзола, открих, че липсва крушката на плафончето на задната врата. След като поставих такава, се установи причината за нейната липса - непрекъснато светене, независимо от положението на вратата - отворено/ затворено.
    На какво би могло да се дължи това поведение на ел.-системата или тези две наблюдения свидетелстват за евентуална интервенция по кабелите под покривната кора? Целта на питането е, да се намери решение по въпроса за постигане на "обичайното" поведение на плафоните - да светят, само когато има отворена врата (странична или задна).
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

  • #2
    От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

    Значи...
    1.ако бутончето на плафона/централния/ е в едното крайно положение -осветлението не работи
    2. ако бутончето е в другото крайно положение:
    -при отваряне на вратите свети
    -при затваряне на вратите продължава известно време да свети и след това изгасва плавно
    -при затваряне на вратите и даване на контакт времето за задържане се прекратява и осветлението в същия момент изгасва плавно
    -аналогично при затворени врати при изключване от контакт осветлението светва...и след определено време на задържане изгасва плавно
    -при затворени врати и отключване на автомобила осветлението автоматично светва/дори и без отваряне на вратите/-отново е в режим задържане някакво време и изгасва плавно/говорим ако не са отворени вратите/
    -аналогично при заключване на автомобила/със затворени врати/ осветлението изгасва плавно без да изчаква .
    3. в средно положение осветлението свети постоянно,докато има ток в акумулатора ли докато не превключиш бутона в друго положение.

    Проблема може да идва според мен от следните места:
    1. проблем с бутона на плафона/малко вероятно/
    2. някъде оголена жица по веригата и даваща на маса постоянно
    3.проблем с някое от бутончетата на вратите

    П.П.Имай предвид,че осветлението е с постоянно вързан +...а масата се прекъсва/а не обратно както е общоприетия принцип по инсталацията на колите/
    Осветлението получава маса от бутоните на вратите и ако някой кабел за маса е протрит някъде при затворени врати е нормално той да опира някъде по купето и да си дава маса на воля....съответно осветлението работи постоянно!
    Най-лесно е да се премери какъв ток идва до прекъсвача на плафона.В едното крайно положение/където трябва да свети при отворени врати/ ,трябва да има постоянен + и да липсва масата...до момента на отваряне на някоя врата разбира се!
    В средно положение до прекъсвача трябва да стигат и + и -.....
    В другото крайно положение...направо не съм сигурен дали въобще трябва да стига нещо...,ама то и този режим реално не те интересува,щото си работи..
    П.П.П.Принципно това е простата схема.Не съм отворял още на Тераното да огледам как е,но...вероятно ще има и някакъв електронен блок за управление,защото...иначе как ще гасне и пали при контакт и след изключване на контакта...
    Дано да съм ти бил полезен!
    Поздрави!
    Последно редактирано от lubashki777; 10-07-13, 07:10.
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

      Здравей, Любо е писал всичко, но да дам и моите 2 стотинки :
      - проблема може да е в самото лостче на плафона дето се има 3 полужения. Отвори го и ще видиш че е крайно проста система от метални пластинки, които може да са се разкривили или нагорели. И пак казвам, имай предвид, че след като затвориш вратата (натиснеш бутончето) плафоните светят още 30 сек. Мойте бяха достяа зле опушени от стандартните (оригинални при което ) крушки с нажежаема жичка. Сложих диодни с подходящ цокъл и нещата станаха доста добре. Светлината е студена (малко) странно от начало но се свиква


      Поздрави !
      п.п. в раздела за техническата дискусия има много добре (вероятно най-доброто) сервизно ръководство за модела. Свали си го има описано ВСИЧКО. Аз дори си го боднах на смартфона и сега е винаги под ръка

      Коментар


      • #4
        От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

        Не ми харесва това че дори и при недобре затворена врата плафона свети постоянно.На старата ми кола светеше известно време и угасваше.Понеже не си заключвам джипа пред вкъщи,когато се върна от някъде все някой оставя леко отворена вратата и на два пъти ми свърши акумулатора така.Сега свикнах не пускам плафона докато не ми трябва,ще слагам диодни,че и акумулатора заминава май,когато не се кара 1 седмица и заряд няма.
        Последно редактирано от fiko_fire; 10-07-13, 11:12.
        Terrano 2 2,7td 1994
        Keeway atv 100

        Коментар


        • #5
          От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

          Първоначално публикуван от fiko_fire Преглед на мнение
          Не ми харесва това че дори и при недобре затворена врата плафона свети постоянно.На старата ми кола светеше известно време и угасваше.Понеже не си заключвам джипа пред вкъщи,когато се върна от някъде все някой оставя леко отворена вратата и на два пъти ми свърши акумулатора така.Сега свикнах не пускам плафона докато не ми трябва,ще слагам диодни,че и акумулатора заминава май,когато не се кара 1 седмица и заряд няма.
          На мен пък точно това ми харесва. На Черокито и на буса когато вратата е полузатворена плафона изгасва, но врата си стои отворена.
          - сложи диодни крушки и може да светят 1 седмица без проблеми

          Коментар


          • #6
            От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            На мен пък точно това ми харесва. На Черокито и на буса когато вратата е полузатворена плафона изгасва, но врата си стои отворена.
            - сложи диодни крушки и може да светят 1 седмица без проблеми
            Не знам ако се сложи диодно осветление,дали цикъла на изчакване няма да се удължи...ако е на принципа на разреждане на някакъв кондензатор,нали се сещате...без консумация разряда се удължава многократно като време...
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

              Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
              Не знам ако се сложи диодно осветление,дали цикъла на изчакване няма да се удължи...ако е на принципа на разреждане на някакъв кондензатор,нали се сещате...без консумация разряда се удължава многократно като време...
              Мисля , че е с реле за време и тока който минава през крушките не е проблем. При мен няма никаква промяна във времето на светене. Гаснат си както обикновените с нажежаема жичка, когато съм на комтакт или работи двигателя гаснат веднага, но пласвно.

              Поздрави
              п.п. попринцип не съм избирал диодните крушки, а взех първите срещнати, но в зависимост от електрониката може да се появат и проблеми най-вече с плавното каснене

              Коментар


              • #8
                От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                Благодаря на всички за изказаните идеи.
                Ето - как стоят нещата, по ред (ще "отмятам" направо в цитата с друг цвят, за да се уточнят наблюденията):
                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                Значи...
                1.ако бутончето на плафона/централния/ е в едното крайно положение -осветлението не работи. Тук няма място за чудене.
                2. ако бутончето е в другото крайно положение:
                -при отваряне на вратите свети В този случай, при мен свети непрекъснато, независимо, дали всички врати са затворени, или пък някоя (или всички) е отворена.
                -при затваряне на вратите продължава известно време да свети и след това изгасва плавно По аргумент от предходното, свети, без да изгасва въобще.
                -при затваряне на вратите и даване на контакт времето за задържане се прекратява и осветлението в същия момент изгасва плавно Това се получава.
                -аналогично при затворени врати при изключване от контакт осветлението светва...и след определено време на задържане изгасва плавно Това се получава само в първата си част и впоследствие - не загасва.
                -при затворени врати и отключване на автомобила осветлението автоматично светва/дори и без отваряне на вратите/-отново е в режим задържане някакво време и изгасва плавно/говорим ако не са отворени вратите/ Тук е като в предходната точка - след отключване, светва и остава светнато, без да загасва изобщо.
                -аналогично при заключване на автомобила/със затворени врати/ осветлението изгасва плавно без да изчаква. Тук е едно към едно.
                3. в средно положение осветлението свети постоянно,докато има ток в акумулатора ли докато не превключиш бутона в друго положение. Тук е точно наопаки - в средното положение не свети по какъвто и да било начин и положение на вратите.

                Проблема може да идва според мен от следните места:
                1. проблем с бутона на плафона/малко вероятно/ На "пипане" не се усеща луфт или затруднен ход. Не съм го разглобявал, поради липса на време към момента.
                2. някъде оголена жица по веригата и даваща на маса постоянно Това, за да го установя, трябва да свалям тавана, което вероятно ще стане най-рано след завръщане от морската почивка.
                3.проблем с някое от бутончетата на вратите Горните наблюдения са идентични, при проби с която и да е от вратите. Освен ако пък едно от всичките бутончета "прави номера", но и на тях ще им дойде времето.
                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                ...
                П.П.Имай предвид,че осветлението е с постоянно вързан +...а масата се прекъсва/а не обратно както е общоприетия принцип по инсталацията на колите/
                Осветлението получава маса от бутоните на вратите и ако някой кабел за маса е протрит някъде при затворени врати е нормално той да опира някъде по купето и да си дава маса на воля....съответно осветлението работи постоянно!
                Най-лесно е да се премери какъв ток идва до прекъсвача на плафона.В едното крайно положение/където трябва да свети при отворени врати/ ,трябва да има постоянен + и да липсва масата...до момента на отваряне на някоя врата разбира се!
                В средно положение до прекъсвача трябва да стигат и + и -.....
                В другото крайно положение...направо не съм сигурен дали въобще трябва да стига нещо...,ама то и този режим реално не те интересува,щото си работи..
                П.П.П.Принципно това е простата схема.Не съм отворял още на Тераното да огледам как е,но...вероятно ще има и някакъв електронен блок за управление,защото...иначе как ще гасне и пали при контакт и след изключване на контакта...
                Дано да съм ти бил полезен!
                Поздрави!
                Наистина, подробната информация ми е от полза, като ще я взема предвид, когато остане време за сериозно заемане с въпроса.
                Тогава, задължително ще ползвам и уреда за мерене, за да разбера - какво, къде и как протича през тази инсталация.
                Благодаря още веднъж.
                Когато имам развитие по въпроса, ще "докладвам".
                proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                Коментар


                • #9
                  От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                  Според мен няма да има нужда първоначално да сваляш тапицерията на тавана.Просто както писах примери какви тоци стигат до ключето на плафона.Изхождай от принципа който ти писах /говорим къде и какъв ток трябва да стига до ключето в различните му положения/ и си мисля,че нещата ще станат поне с една идея по-ясни!
                  Поздрави и успех в решаването на проблема,а ние ще гледаме с каквото можем да помагаме!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                    Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
                    -при отваряне на вратите свети В този случай, при мен свети непрекъснато, независимо, дали всички врати са затворени, или пък някоя (или всички) е отворена..

                    При мен загасва когато се заключи колата с дистанционното.Чакал съм го загасне при затворени врати. Много време. Не гасне...
                    Като цяло е абсолютно същото положение като при теб. Не мисля, че имам проблем.
                    И мен ме дразнеше в началото това непрекъснато светене. В крайна сметка през повечето време съм изключил плафона, а когато ми трябва вечер го включвам...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                      Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                      Не знам ако се сложи диодно осветление,дали цикъла на изчакване няма да се удължи...ако е на принципа на разреждане на някакъв кондензатор,нали се сещате...без консумация разряда се удължава многократно като време...
                      Няма да се удължи. Не се разчита на консумацията от крушките. Ще ти трябва бая голям кондензатор за да поддържа 20 секунди 5 ватова крушка светеща

                      Със задната врата най-вероято проблема е с ключето. Вероятно някой алармаджия е пипал където не му е работа - стандартен казус.

                      Свали си сервизното ръководство. В него има нарисувани всеки куплунг и всяка жица в кой сноп е и от къде минава. Инсталцията е общо взето човешки направена и се сервизира сравнително лесно.

                      ПП: При мен гасне след 20-30 (а може и повече) секунди след затваряне на вратата, ако я оставя отключена. Гасне веднага плавно щом я заключа. Гасне и веднага плавно щом дам контакт на при затворена врата.

                      За това не съм съвсем сигурен: Като отворя вратата на багажника, светват и двата плафона. Като отворя неякоя от предните врати, светва само предния плафон.

                      Та, затвори вратата без да заключваш, и изчакай минута - две. Ще изгасне.


                      При мен:
                      едното крайно положение - свети постоянно (без значение отворени/затворени врети, и т.н.)
                      средно положение - не свети изобщо
                      другото крайно положение - свети след отключване, отваряне на врата, изгасване на двигател. Ако заключиш веднага или отново дадещ контакт - гасне веднага, плавно. Ако не правиш нищо или оставиш отключено, гасне след по-дълъг период - 30 секунди или повече.

                      Общо взето доста логично направена система и лично мен не ме дразни с нищо. В общи линии светва когато ти трябва и гасне когато не ти трябва.
                      Последно редактирано от sparkybg; 11-07-13, 13:57.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                        Задния плафон мисля че взима маса от предния плафон и бутона на задната врата.Ако не е в тях проблема някой алармаджия е вързал всички бутони заедно и е спестил диодчета.Разбира се според мен.Поздрави.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                          Тази вечер, докато се занимавах да поставям гумена стелка върху металния лист на пода в багажника, направих няколко проби и... се оказа, че май всичко с предния плафон е наред.
                          Ползвам елементи от описанието, дадено от sparkybg, което напълно съответства на поведението на плафона.
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          ... При мен гасне след 20-30 (а може и повече) секунди след затваряне на вратата, ако я оставя отключена. Гасне веднага плавно щом я заключа. Гасне и веднага плавно щом дам контакт при затворена врата.

                          Като отворя вратата на багажника, ... светва предния плафон.

                          Та, затвори вратата без да заключваш, и изчакай минута - две. Ще изгасне.
                          ....
                          Да, наистина загасва, някъде след 30-35 секунди (в началото ми се сториха цяла вечност... )
                          Когато остане време, ще пробвам и със задния, като май направо ще взема диодна крушка, че с обикновената - пари на пръстите.
                          Благодаря за съветите на всички, оказва се, че наистина "смяната на концепцията" от Cherokee към Terrano, води и до логична промяна в очакваните технически решения.
                          Явно, ще има "адаптационен период".
                          proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                          NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                          Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                          Коментар


                          • #14
                            От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                            Със сигурност ще има адаптационен преход. Тотално различни школи, с много различни виждания и много различни технологични решения. А уж привидно няма кой-знае какви разлики в някои неща.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Коментари и решения по наблюдавани проблеми на нашия NissanTerrano II R20 2.7 TDi

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Няма да се удължи. Не се разчита на консумацията от крушките. Ще ти трябва бая голям кондензатор за да поддържа 20 секунди 5 ватова крушка светеща

                              Със задната врата най-вероято проблема е с ключето. Вероятно някой алармаджия е пипал където не му е работа - стандартен казус.

                              Свали си сервизното ръководство. В него има нарисувани всеки куплунг и всяка жица в кой сноп е и от къде минава. Инсталцията е общо взето човешки направена и се сервизира сравнително лесно.

                              ПП: При мен гасне след 20-30 (а може и повече) секунди след затваряне на вратата, ако я оставя отключена. Гасне веднага плавно щом я заключа. Гасне и веднага плавно щом дам контакт на при затворена врата.

                              За това не съм съвсем сигурен: Като отворя вратата на багажника, светват и двата плафона. Като отворя неякоя от предните врати, светва само предния плафон.

                              Та, затвори вратата без да заключваш, и изчакай минута - две. Ще изгасне.


                              При мен:
                              едното крайно положение - свети постоянно (без значение отворени/затворени врети, и т.н.)
                              средно положение - не свети изобщо
                              другото крайно положение - свети след отключване, отваряне на врата, изгасване на двигател. Ако заключиш веднага или отново дадещ контакт - гасне веднага, плавно. Ако не правиш нищо или оставиш отключено, гасне след по-дълъг период - 30 секунди или повече.

                              Общо взето доста логично направена система и лично мен не ме дразни с нищо. В общи линии светва когато ти трябва и гасне когато не ти трябва.
                              Мда...малко съм в грешка ,защото писах наизуст вместо да отида до джипа...
                              Обърнал съм положенията/е не толкова фатално де/...Всъщност и при мен е точно така:
                              в едното крайно положение свети постоянно
                              в другото както съм го описал свързано с вратите и плавно гаснене
                              в средата НЕ свети въобще.
                              П.П.Само,че при мен, като си отворя вратата си светва и плафона в багажника...т.е. той не е отделен и да свети само когато отвориш багажната врата!
                              За това съм сигурен,защото имах проблем с едната машинка на предна дясна врата и при завой не даваше добър контакт.В следствие на това в завоите ми светваха за момент плафоните,а аз го разбрах проблема след като в поредния завой забелязах в огледалото точно светването на плафона в багажното!!!
                              Поздрави!
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X