Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Петъчна тема: Как да купя старо терано

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
    Ама това трябва ли да значи, че 100-цата е кофти?
    Естествено че не, еле пък ако ти трябва кораб. И пак, аз пък препочитам 120ка, точно защото не е кораб. Просто имаме фундаментални разлики в това какво искаме от един автомобил, а темата си е точно за това.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #62
      От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Естествено че не, еле пък ако ти трябва кораб. И пак, аз пък препочитам 120ка, точно защото не е кораб. Просто имаме фундаментални разлики в това какво искаме от един автомобил, а темата си е точно за това.
      120-ката е като терано с големи гуми, нали? С независимо окачване. Само че е с постоянно 4х4. В бг май най са разпространени моделите без блокаж на задния диф

      90/95/100 не ми е ясно какви са разликите.

      Коментар


      • #63
        От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Не разбрах с кое не съм прав!?
        Разбирам, че за по горните сметки взимаш най ниските цени, които изискват доста ровене, проучване, ангажимент и риск, включително и риск със доставката. Не включваш и работата по монтажа...
        Цените изобщо не са екзотични, а са от един от масово ползваните тук сайтове за пазаруване на ЛР части. И риск с доставката няма никакъв. Виж, работата наистина не я включвам щото аз тия работи конкретно си ги правя сам и смятам, че като си подготвям колата за джендемите, трябва да съм в състояние да ги правя тия работи, дори и в полеви условия, по ред причини. А по Диското, както и по повечето по-стари джипки, повечето неща за ремонт са напълно във възможностите на всеки технически грамотен човек, стига да има достатъчно желание. А къде не си прав ти казах - не окачването е дерта, понеже струва колкото две пружини за Патрол, ако няма да го товариш с екстремизми (аз не съм с такова и мойто си струва точно колкото еквивалентното му за Патрол или 80-ка).

        П.П. Разликата в цената за придобиване на екземпляри в сходно състояние и на сходна възраст почти покрива отстраняването на описаните недостатъци при Диското, между другото.
        И, не на последно място, аз също нямам нищо против Патрола, стига да беше масово наличен в Европа с истинския си мотор 4,2. И спямо Тойотите нямам нищо против, ако изключим цената. Същото важи и за Г-класата
        Последно редактирано от stargazer; 09-05-13, 16:02.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #64
          От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

          Големи, големи, колко да са големи - 31 ци. На тераното влизат без да му пипаш почти нищо.

          С тераното е съизмерима TLC 90(къса) и 95(дълга). 120-ката е по-нов, по-комфортен/луксозен джип, и малко по-плюшен, в заводския си вид. Но пък може да се направи доста по-лесно, защото има всичко за него, в поне няколко варианта - и брони, и окачвания и т.н. Има и нови благи двигатели. 90/95-ца също има с D-4D и се кара много приятно. Но пък се случват грижи с дюзите, та си иска глезене и гледане. Ама то и трилитровото терано така, нищо че не е common rail.

          Технчески подробности за разликите между 90 и 120 не мога да ти дам. Яро или Джамбазов им знаят и кътните зъби. Но е твърде вероятно някоя от тия двете да е следващата ми джипка.

          100-цата е голяма като кораб.

          Абе пообиколи автокъщи и гледай/пробвай. Само с писане не става.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #65
            От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

            Мисля повече да не споря!
            Казах кратко и ясно: - "едното го взимаш и почваш да го правиш (ако не можеш сам си плащаш. Щото има и такива хора, които не познават материята, и вместо тепърва да я изучават, и после да я реализират в практиката, си се занимават с техните си работи, от които разбират и изкарват пари). А другото (ако е с що годе читави АТ гуми), наливаш нафта и караш.

            Коментар


            • #66
              От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

              След втора тема по въпроса тази спокойно може да се преименува : Не искам нова или друга кола а само обичам да пиша във форума. Без да ме разбирате погрешно ама като гледам предишната тема до къде стигна и за къде се е запътила тази не виждам смисъл да убеждавате човек който най-малкото не знае 50 % от това за какво му е автомобила и за какво ще го използва . Мнение на мнозина че не може да има добра всесезонна гума и така не може да има автомобил за гора , за коловози, за магистрала, да не се чупи , да е евтин , да е удобен , да вози много , да гори малко , да са евтини частите , за пред кафене................................. . Ако някога открия този автомобил .......................... Ще .........................................
              По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

              Коментар


              • #67
                От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                @alexalex69 благодаря за оценката. Вероятно значи да задавам по-малко въпроси.

                Гледам си опциите и търся съвети. Нямам опит в тая област. Надявам се да не е досадно. Хората ми дават полезни съвети напимер Спарки, Андро, turtey, I. Stoyanov, elgbt и още няколко човека.

                Не знам какви са очкванията от подобна тема. Аз научих доста неща, хем съм чел доста от темите тук и по марки и за избор между варианти.

                Лошото е че уцелих кофти машина първия път - признавам наивно я купихме. Явно си има късмет и е добре да помогне някой дето повече разбира - ние помолихме един познат да вземе джипка от Германия - тя лъсната отвън ама.... Андро добре мисля, че ме е упъти с света на по-старите автомобили, като избера ще я гледаме с него повече.

                Сега си гледам няколко опции - един Wrangler Sahara 5 годишен върнат от лизинг (може и да е лимонка). Гледaм обявите за Terrano, Patrol и TLC. Имам един патрол и 2 теранота дето съм си набелязъл за сега, огледах ги поне от към ръжда ми харесаха т.е. нямат толкова ръжда, колкото сегашния. Другите неща не им разбирам как да преценя цялостно състояние на напудрен джип.

                Освен това гледам дали мога да си закрепя сегашния звяр. Може би е добре да го търкалям още известно време, да наптрупам опит. Така де един вид шанс е да си покарам джипка, дето знам, че ще я бракувам - най-много ме е страх, че в момента не мога да и сложа лебедка, щото има опасност да се включа в най-смешните клипове, когато предницата ми избяга в някоя локва. Иначе ще натрупам опит малко повече как да го карам. То с всяко излизане повече си позволявам и разбирам как да минавам на места.

                Като изисквания към колата от Терано писах няколко пъти съм много доволен - хубаво вози, с TOYO OPAT 31" се дигна според май достатъчно за мен. Ама имам дори лифт кит и лебедка дето бих искал да му сложа. Ако взимам друг джип бих искал да има повечко опции да експериментирам - Wrangler-а май е най-близо - там има от пиле мляко - каквото ми дойде на акъла. Гледам и Патрола е там някъде близо. Тераното е трудно...има разни неща ама ...докато открия от къде да купя по усилени торсиони беше голям зор (накрая добре че не ги купих, да седят в кашона. Ама се сприятелихме с един немски търговец, дето май е българин или македонец по-произход)

                Извинявам се ако темата е тотално неприемлива за форума.
                Последно редактирано от hotsnail; 09-05-13, 21:38.

                Коментар


                • #68
                  От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                  Абе не се коси, напълно те разбирам, човек като се опари веднъж после доста време умува.
                  Иии... не се притеснявай, каквато и да вземеш все ще и свикнеш. В гората нещата са суоер субективни там дето минава стокова витара, патрол с 33 " се бучи като чапа. За софт разходки всички от тези дето си избрал стават разликата е, че едни се чупят по - често, други струват повече, а трети харчат повече. Но послушай себе си и вземк това дето най - много ти допада.
                  * аз лично когата бях поставен пред подобна дилена се лутах къде ли не, говорих с кого ли не и накрай послушах приятели и взех Тераното. Сега изобщо не съжелявам, но все ми либсваше нещо от старата ми джипка. Не се мина много и си взех още една, по горска, този път послушах себе си и взех 4.0 Чероки и гогато всеки ми се изсмиваше в лицето като му казвах какво ще взимам, сега всеки път им махам с доволна усмивка през прозореца на джипа. Невероятното чувство ковто изпитвам не може да се сравнк с нищо. Така, че послушай сърцето си

                  Успех!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                    В предишната го написах сега ще го повторя . Избора е твой и само твой ,както първото плащане така и всяко следващо . Същото важи и за удоволствие . И категоричното ми мнение е че колкото по се чудиш и се маеш толкова по-малко явно ти е необходима тази жИпка . Ако наистина имаше нужда и пари щеше да си я закупил бързо . Успех при избора .
                    По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                      Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                      ... Вероятно значи да задавам по-малко въпроси...
                      Въпросите са ти резонни, но трябва да ги систематизираш. Иначе, ще стане каша и нищо няма да ти стане ясно.
                      Темата е: - "Как да купя старо терано". Това е в областа на многото публикувани теми в нета: - "как да купя стара кола", където всичко което може да се каже е казано и няма смисъл да го повтаряме.
                      После прерасна в: - "какъв друг джип". Тук трябва да се разграничат конструкциите:
                      1. Зависимо, или не-зависимо окачване.
                      2. Парт-тайм, или фул-тайм.
                      3. Бензинов, или дизелов двигател.
                      4. Ако е дизелов: - с електронно управление на горивния процес, или без. Тук трябва да отбележа, че машините "без" са доста спартански от към екстри, и е нормално да няма и такава екстра като климатик.
                      Почвай да четеш по тия въпроси, изясни си подробностите по тях, виж какво те устройва и чак тогава да говорим за марки и модели.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                        Прав си Андро. Ще се чете малко повече явно :-) Ама не знам дали ще схвана последствията от разликите. Иначе горе долу ми е ясно кое цял мост и кое независимо окачване. Диференциалите и раздатките ги знам горе долу също. Обаче нямам опита като шофьор да знам кое кога трябва...това май с четене и филмчета няма да науча.

                        Иначе днеска гледах една Тойота къса с 1KZ-TE мотор 90-та серия. Много е готина - някак супер здрава и класическа изглежда.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                          Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                          Прав си Андро. Ще се чете малко повече явно :-) Ама не знам дали ще схвана последствията от разликите. Иначе горе долу ми е ясно кое цял мост и кое независимо окачване. Диференциалите и раздатките ги знам горе долу също. Обаче нямам опита като шофьор да знам кое кога трябва...това май с четене и филмчета няма да науча.

                          Иначе днеска гледах една Тойота къса с 1KZ-TE мотор 90-та серия. Много е готина - някак супер здрава и класическа изглежда.
                          само с четене няма да стане, иди на няколко разходки с някоя група, гледай, пробвай, покарай друга джипка и ще се ориентираш още по-добре какво ще ти пасне
                          ________________________________________________
                          Subaru OUTBACK 2,5
                          Hyundai TUCSON 2.0

                          Коментар


                          • #73
                            От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                            само с четене няма да стане, иди на няколко разходки с някоя група, гледай, пробвай, покарай друга джипка и ще се ориентираш още по-добре какво ще ти пасне
                            Е да де, ама де ги разходките? Едно време имаше всеки уикенд едва ли не. Сега се ходи в затворени групички от познаващи се хора, обикновено без да се обявява. А винаги като съм ходил на по-масова софт разходка е имало поне един-двама съвсем прясни, дето в началото мигат на парцали, но пък на всяка следваща разходка все повече влизат в час и опознават машината си и начина и на каране.

                            Иначе за четенето си прав - редно е да се чете, ама без практика се чувстваш например като професор по студена обработка, дето не е пипвал струг на живо - може много да знае, ама нито ще се справи по-бързо, нито по-добре от бай Пешо стругаря, дето виси пред машината по цял ден в последните 30 години, нищо че е с основно образование.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                              Еми утре мисля да видя стара планина. Намерих няколко идеи за поносими маршути

                              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=68968

                              А сега интересното. Ровейки в каталога на Тойота видях че това е актуален модел

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g_h_land_cruiser70_21.jpg
Прегледи:1
Размер:79.1 КБ
ID:5481150 и Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g_h_land_cruiser70_22.jpg
Прегледи:1
Размер:64.5 КБ
ID:5481151

                              http://www.toyota-global.com/showroo...70/gallery/21/

                              Само дето е обновен и има airbag и по модерно табло. Около 100 хиляди лева излиза в нова зеландия


                              Оказва се че и Тераното има нов модел, само дето е пикап, нещо като грозна навара, а колко малко им трябва на нисан да направят смислен автомобил...европейската им гама е недомислица в момента, добре че са евтини.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P_4477e97b966643a2831525cc47ec2b35.jpg
Прегледи:1
Размер:67.8 КБ
ID:5481152

                              ПП 70-ката я спират 2017-a (то може и сега да не става да се продава в Европа) наследника ще е Hilux за професионална кола.

                              ППП Още малко безсмислена инфромация. Мотора на Wrnagler 2.8 CRD се оказа доста добър докато не се счупи. След малко разузнаване по сервизите се оказа че всичко му е хубаво докато се счупи. Когато се наложи да се отварят главите (да на всеки цилиндър отделни) забрави да се оправи това нещо някога. В общи линии ми казаха че става ако купувам нов и до 150 хиляди ще е супер, после зле т.е. стар на неустановени километри или над 50-70 хиляди по-добре не.
                              Последно редактирано от hotsnail; 11-05-13, 01:02. Причина: Допълнение

                              Коментар


                              • #75
                                От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                                1. 70-ката не се продава в ЕС, и май не може да се внесе, защото не отговаря на еврогейските стандарти Евро амнайсе.
                                2. Това е наследник на тераното, ама друг път. Нарича се НИССАН NP300 и е наследник на Navara, която пък уж има прилики по окачването с терано, ама има и разлики Позагледай на някоя навара предното окачване. Уж прилича, ама не съвсем.

                                Например ето ти горни носачи:

                                NP300:
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:55058fd740a5886a84d76863ed5dac5e-228x228.jpg
Прегледи:1
Размер:10.4 КБ
ID:5481154

                                Terrano 1/2, Pathfinder WD21:
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:204721229_img4904.jpg
Прегледи:1
Размер:25.1 КБ
ID:5481155

                                И шарнира е друг, и амортисьора е друг, и хода май е по-къс.

                                А носачите даже на тераното са слаби и се изморяват. Аз за туй ги смених с едни, дето тежат 3-4 пъти повече, и сагата приключи:
                                Последно редактирано от sparkybg; 11-05-13, 02:13.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X