Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Петъчна тема: Как да купя старо терано

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

    Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
    Ем тогава пак същото търсиш, ама ти си знаеш де
    Ами да с по-малко ръжда. Сега дали ще намеря 2.7 или 3 литра, май не е голяма разлика..... Тераното ме кефи определно. Това че е мудна и шумна и не е най-проходимия звяр и центъра на тежеста е високо не е голям проблем. Аз си имам лека кола дето е тиха и бърза. Между храстите в гората няма къде да бързам.

    Ама за сега още малко опции с кърпене ще разгледам явно. Ако го изкърпим добре ще го карам и ще гледам за нещо по-интересно. Искам лятото да има вървяща джипка да се помотая с нея из България.

    Коментар


    • #32
      От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

      ако искаш джип за лятото или купувай или давай твоя на ремонт веднага за да има време да стане готов, а не само да се дразниш... В интерес на истината "тенекеджия" и "свестен" за мен са несъвместими понятия, а ако има такъв, то опашката при него е поне 3 месеца, та дано лятото ти да започва от август...
      Мой познат /адвокат/ си продаде тераното неотдавна... Беше го карал около 3 години и беше много доволен... Решил е да взима нещо чисто ново - джип компас...

      Та мисълта ми е, купувай от Човек, ако не ти хареса продавача, бягай далече...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #33
        От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

        За купуването съм се ориентирал към разни фирми с лизингови автомобили, след дискусията на предната страница. Не знам дали е добре идея. На малко км са и малко годинки. Цената е към 40-50% от тази на нова кола. Това дето ми се вижда проблем е, че шофьора на тая кола вероятно е знаел че ще я кара 3 или 4 годинки и не я е пазил. За какво да пази нещо дето го използва 3 години и после скача в друго. Малко като кола под наем ама за по-дълго. Иначе сайтовете гледам на лизинговите къщи и те имат "оказион", "употребявани автомобили" и т.н. Отделно има някои автокъщи, които явно обслужват лизингови дружества. Та има предлагане на подобни коли.

        Вариант е и от човек да купя да. Има и такива сравнително нови колички. Не знам дали ще преценя правилно човека, то в България има много опитни мошеници.

        Компаса и аз го гледах ама то е нещо като RAV4 или Suzuki Grand Vitara, не е това дето търся. Не става за наджипкване. Тераното е сравнително сносно - има 3-4 страници каталози с афтер маркет неща - шнорхели, окачвания, лебедки. Патрола и ТЛК са по-добре ама Джиповете Wrangler и Черокитата просто имат нестено количество глупости които можеш да им монтираш, особено Wrangler-а.
        Последно редактирано от hotsnail; 07-05-13, 18:06. Причина: Допълнение

        Коментар


        • #34
          От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

          Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
          Това че е мудна и шумна и не е най-проходимия звяр и центъра на тежеста е високо не е голям проблем.
          И трите неща са до голяма степен мит. Тераното е и по-пъргаво и по-тихо и по-комфортно от един куп други джипки, когато е технически изправно. За центъра на тежестта - не съди по това че купето изглежда високо. Това, дето наистина тежи е ниско. И спира да се клати, като му наслагаш каквото трябва по окачването. Високо е, ама тавана му е тесен. Гледай ъглите, дето дава производителя по книжките - другото са приказки наизуст. Пък и "насирането идва 10 градуса преди обръщането" ( по Търтей). Като гледам с какви локвички "се бориш геройски", тия 10 градуса при теб директно отиват на 20 (ако съдя по това що страх берех при елементарни наклони в началото).

          После, между 2.7 и 3.0 си има съвсем осезаема разлика във вървежа. Като смениш един дебитомер на 2.7, ако е сдал, също върви осезаемо повече. Просто покарай гарантирано читаво терано (щото по описанието ти до тук твоето явно не е, щом сам казваш че "малко пуши но иначе върви").

          Та, опитай, покарай няколко джипки, виж кое ще ти пасне, и чак тогава слушай хорски приказки. И не очаквай от джип под 200 коня, тежащ 2 тона, и с аеродинамика на тухла четворка да върви като кола, дето е 500-700 кила с мокри дрехи, с МНОГО по-добра аеродинамика и е примерно 80-100 коня. Няма как да се случи чисто физически. Джипа от 100км/ч нагоре започва бавно и славно да умира по отношение на динамика и да прави водовъртеж в резервоара. И това важи за всичките, без изключение. Да, ако му набиеш 300 коня двигател ще върви като бесен, ще харчи 30 на 100, и пак някой с някоя алфичка с мощност наполовина ще те направи див и щастлив по магистралата, при това харчейки 1/3 на твоето.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

            Спарки въобще не ми дреме за тия неща. За кефа от шофирането има марка коли - BMW. Ама джипа не ми трябва с тази цел. Искам да ходя по малките локви с него и тераното се справя много добре. Ти си напълно прав, че нямам опит и му ползвам сигурно 5-10% от възможностите. Ама предвид че няма идея кое как да направя по-добре така отколкото да пиша от айпада че имам нужда от помощ в някое дере.

            Малко off topic - как се навигирате по планините? GPS ясно ама с карта или сателитни снимки? OFRM е хубава ама много са туткави тия Garmin-и ужас. Със един таблет и Google Earth е готино, че се виждат пътищата, 3д гледка от планината и е бързо ама няма самите пътища разчертани и няма никаква идея кое е проходимо с джип. Tо OFRM не че е 100% вярно - някои пътища са ползвани от дърварски камиони и няма никакъв шанс с мойто терано и мен като шофьор да се преминат. Тераното ще потъне в някоя следа от камиона или ще се окажа с 4 гуми във въздуха по корем.

            Коментар


            • #36
              От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

              И аз съм фен на Терано,6-години карах служебно и 2-години карам лично.Човек повтаря модел на джип само ако е много доволен или не се е качвал на нещо по добро.Така че ти си прецени каква марка ще е новото стига да е по добро от това което си имал.Наслука

              Коментар


              • #37
                От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                Туткавостта на garmin е от модела на GPS-а, или от устройството, на което го ползваш. И по-добро от OFRM за извън пътя няма. То друго освен OFRM за извън пътя няма.

                Колко е вярна картата - ми в гората няма как да е вярна навсякъде и по всяко време. Утре същото дърварско пътче може да е минато с фадрома и загладено и да се минава с жигула. Случвало ми се е няколко пъти. А отивайки на някъде в гората по сухо по супер софт маршрутче може да се окаже екстремен хард на връщане, ако вземе че удари един хубав дъжд. В гората е така. Предварително приемаш че може и да не стигнеш до там, за където си се запътил, и стигайки, може да се окаже че не може да се върнеш по същия маршрут. Никоя карта няма да ти помогне, просто защото никой не обикаля всичките тракове всеки ден и не ъпдейтва картата с текущо състояние. Само се знае че някой някога е минал по това пътче и го е оценил на супер софт, софт хард или екстрем, ама дали е валяло или е било сухо, дали е бил подготвен или му е била втората разходка с джип и т.н. няма как да знаеш. Че аз на маршрутче, дето сега ми е супер софт някога ми се струваше трошачка на джипки и на ръба на пребиването.

                Колкото до това дали някога ще пишеш къде имаш нужда от помощ - еми ако не се нахендриш поне 1-2 пъти, значи не може да се каже че си карал джипка. Нахендрянето не значи че ще звъниш. В общия случай значи че ще се поизпотиш, освен ако положението не е абсолютно безнадеждно с оборудването, с което разполагаш. 4-те гуми във въздуха по корем съвсем не винаги значи че не можеш да се измъкнеш сам. Копаш, носиш камъне и дървя, подлагаш, клатиш, въртиш волан, някой бута, някой тежи на капака или багажника и т.н. Без това никога няма да знаеш колко може и колко не джипката ти, пък и ти самия. За съжаление напоследък разходките заедно с непознаващи се хора са рядкост. Аз хванах от хубавото време, в което можеше да се съберат по 10-30 джипки, различно подготвени и просто да си направят купона и да опитват каквото им е кеф, защото винаги има кой да те измъкне.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Туткавостта на garmin е от модела на GPS-а, или от устройството, на което го ползваш. И по-добро от OFRM за извън пътя няма. То друго освен OFRM за извън пътя няма.

                  Колко е вярна картата - ми в гората няма как да е вярна навсякъде и по всяко време. Утре същото дърварско пътче може да е минато с фадрома и загладено и да се минава с жигула. Случвало ми се е няколко пъти. А отивайки на някъде в гората по сухо по супер софт маршрутче може да се окаже екстремен хард на връщане, ако вземе че удари един хубав дъжд. В гората е така. Предварително приемаш че може и да не стигнеш до там, за където си се запътил, и стигайки, може да се окаже че не може да се върнеш по същия маршрут. Никоя карта няма да ти помогне, просто защото никой не обикаля всичките тракове всеки ден и не ъпдейтва картата с текущо състояние. Само се знае че някой някога е минал по това пътче и го е оценил на супер софт, софт хард или екстрем, ама дали е валяло или е било сухо, дали е бил подготвен или му е била втората разходка с джип и т.н. няма как да знаеш. Че аз на маршрутче, дето сега ми е супер софт някога ми се струваше трошачка на джипки и на ръба на пребиването.

                  Колкото до това дали някога ще пишеш къде имаш нужда от помощ - еми ако не се нахендриш поне 1-2 пъти, значи не може да се каже че си карал джипка. Нахендрянето не значи че ще звъниш. В общия случай значи че ще се поизпотиш, освен ако положението не е абсолютно безнадеждно с оборудването, с което разполагаш. 4-те гуми във въздуха по корем съвсем не винаги значи че не можеш да се измъкнеш сам. Копаш, носиш камъне и дървя, подлагаш, клатиш, въртиш волан, някой бута, някой тежи на капака или багажника и т.н. Без това никога няма да знаеш колко може и колко не джипката ти, пък и ти самия. За съжаление напоследък разходките заедно с непознаващи се хора са рядкост. Аз хванах от хубавото време, в което можеше да се съберат по 10-30 джипки, различно подготвени и просто да си направят купона и да опитват каквото им е кеф, защото винаги има кой да те измъкне.
                  Еее...Спарки с последното изречение ми бръкна някъде доста надълбоко/не отзад де../,защото и аз хванах хубавото време и бях част от колоните от по 10-30джипа събиращи се дори и на една елементарна неделна разходка.
                  За съжаление тежките времена промениха това и сега дори и когато реша да мръдна някъде извън пътя в голям % от случаите трябва да съм сам.Смея да твърдя ,че имам доста километри извън пътя и многократни тестове докъде стигат възможностите на джипа и локвички от горе показаните дори не ги отчитам,а ги прегазвам на заден мост ,но...както спомена никога не се знае в кой момент едно софт трасе ще се превърне в хард такова.Максимата "никога сам в гората" и кризата са несъвместими неща.Дори и в редките случаи,когато имам възможност не тръгвам вече по горите именно по причина,че трябва да съм сам,а в повечето други случаи пък защото нямам средства да го направя.
                  Затова сега ще слагам лебедка на Тераното,защото така някак ще съм по-самостоятелен и дори да се появи някаква изненада на пътя ще мога в повечето случаи да отреагирам и сам!
                  П.П.ебаси човек....как можа да го постнеш това...последното изречение...
                  Поздрави!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                    Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                    ... GPS ясно ама с карта или сателитни снимки? OFRM е хубава ама много са туткави тия Garmin-и ужас. Със един таблет и Google Earth е готино, че се виждат пътищата, 3д гледка от планината и е бързо ама няма самите пътища разчертани и няма никаква идея кое е проходимо с джип. Tо OFRM не че е 100% вярно - някои пътища са ползвани от дърварски камиони и няма никакъв шанс с мойто терано и мен като шофьор да се преминат. ...
                    А с този таблет и Google Earth какво правиш, като някъде нямаш не само 3G ами и изобщо обхват? Да не ти казвам как на сателитната снимка гледаш нещо, дето го мислиш за път, пък то се оказва не особено проходимо корито на рекичка, или как точно в този район, който ти трябва, няма по-качествени снимки.

                    Кое е проходимо с джип няма кой да ти гарантира. Първо, че проходимостта е нещо много относително, и второ, че обстановката може да се мени не с месеци, ами със седмици. Но все пак Топо версията на OFRM ти дава някаква ориентация. Единствената алтернатива на OFRM в гората може да бъде Ozi Explorer с военни топографски карти. Само че последните са още от времето на Варшавския договор и за изминалите 30+ години страшно много неща са се променили. Примерно, някои горски пътища, съществували през 70-те и 80-те на миналия век, сега даже няма и да ги намериш на местността ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                      Предвид че изяснихме нивото ми на неподготвеност, дали е смислена логиката да си взема по евтин джип сега за да не се притеснявам че след 2 години ще трябва да го бракувам поради неволно нанесени щети?

                      ...или пък обратно тъкмо щото и хабер нямам какво правя, е добре да си взема по-добра машина, та да не хартисам в кален гьол насред тъмен лес.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                        Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                        Предвид че изяснихме нивото ми на неподготвеност, дали е смислена логиката да си взема по евтин джип сега за да не се притеснявам че след 2 години ще трябва да го бракувам поради неволно нанесени щети?

                        ...или пък обратно тъкмо щото и хабер нямам какво правя, е добре да си взема по-добра машина, та да не хартисам в кален гьол насред тъмен лес.
                        Е та то никой не се е родил научен, пък далеч не всеки си бракува джипката след втората година. Сега, лично според мен, да кандилкаш из сокаците джип за 30 бимберици някак не върви, освен ако съвсем не си си надделял на масрафа. А и не знам каква експлоатация целиш. Аз съм полянкаджия предимно, и освен че боята е поиздрана (но не до метал), общо взето други драми нямам. Ако силно те влече да си направиш джипката на войнишко канче (което неминуемо се случва ако много те сърби главата отвътре), то тогава категорично е неоправдано да взимаш нещо за повече от 5-8 бинки, поне гледано от моята камбанария.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                          Гледах предишната тема за смяната на купе,гледам и тази...Така и не разбрах,толкова ли е зле сегашния джип,та неможе ни да се възстанови,нито да се смени купето?
                          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Е та то никой не се е родил научен, пък далеч не всеки си бракува джипката след втората година. Сега, лично според мен, да кандилкаш из сокаците джип за 30 бимберици някак не върви, освен ако съвсем не си си надделял на масрафа. А и не знам каква експлоатация целиш. Аз съм полянкаджия предимно, и освен че боята е поиздрана (но не до метал), общо взето други драми нямам. Ако силно те влече да си направиш джипката на войнишко канче (което неминуемо се случва ако много те сърби главата отвътре), то тогава категорично е неоправдано да взимаш нещо за повече от 5-8 бинки, поне гледано от моята камбанария.
                            глупости не мисля да правя. По-скоро искам да е стабилна колица. За боята знам, там май си има процедура - ако искаш да има външен вид периодично нов лак и може би боя. Та тераното до сега като гледам има мнгоо драскотини по боята. Една е дълбока ама е то завистливец с ключ, а не от клонче.

                            Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                            Гледах предишната тема за смяната на купе,гледам и тази...Така и не разбрах,толкова ли е зле сегашния джип,та неможе ни да се възстанови,нито да се смени купето?
                            Всякакви опции гледам - От ремонт до чисто нова джипка. Естествено парите имат значение.

                            Ще я гледаме тия дни с разни тенекиджии.

                            Тия дни ще гледам повече по предложението на Андро. Някоя от - тлк 95, патрул Y61 2.8 v6, Land Rover Discovery 2.5 TD5. С дълга тойота бих бил най-щастлив, знам че патрола и дисковерито ще вървят повече в гората ама....

                            Иначе за 120-ка проблема е, че като задерат клоните в боята и ще ми е супер тъжно.
                            Последно редактирано от hotsnail; 08-05-13, 20:10. Причина: граматика

                            Коментар


                            • #44
                              От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                              Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                              ...

                              Тия дни ще гледам повече по предложението на Андро. Някоя от - тлк 95, патрул Y61 2.8 v6, Land Rover Discovery 2.5 TD5...
                              Имай в предвид, че Диското чуствително отстъпва на ТЛК, да не говорим за Патрула извън пътя. Оригинално е с някакви гуми "аспиринчета" За да му се обуят 31-ци иска лифт. След лифта иска разширяване на междуколесната база с джанти, или фланци, и гуми. Няма блокаж на центрания и задния диф, Предната броня така му виси, че се чупи и в градски условия. Тия работи може да се оправят, ама отиват толкова пари, колкото почти струва Диското.
                              Същевременно, при ТЛК и Патрула тия работи не ги правиш, защото си ги има в конструкцията. Е, метални брони няма, ама пластмасовите са доста по високо и джипа спокойно може да върви във фабричен вид на софт-разходки.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Петъчна тема: Как да купя старо терано

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Имай в предвид, че Диското чуствително отстъпва на ТЛК, да не говорим за Патрула извън пътя. Оригинално е с някакви гуми "аспиринчета" За да му се обуят 31-ци иска лифт. След лифта иска разширяване на междуколесната база с джанти, или фланци, и гуми. Няма блокаж на центрания и задния диф, Предната броня така му виси, че се чупи и в градски условия. Тия работи може да се оправят, ама отиват толкова пари, колкото почти струва Диското.
                                Същевременно, при ТЛК и Патрула тия работи не ги правиш, защото си ги има в конструкцията. Е, метални брони няма, ама пластмасовите са доста по високо и джипа спокойно може да върви във фабричен вид на софт-разходки.
                                Мисля, че пак пишеш за ЛР Диско недостатъчно подготвен. А също така мнението ти за „ТЛК“ в случая почти нищо не значи, защото това е марка с около 11 модела, някои и с варианти, които се произвеждат от 1951 г. до сега и естествено се различават твърде много. Колкото до Патрула извън пътя - разходи се до фазанарията след с.Бистрица, да ти разкажат как са ги вадили от снега в дерето с една изгнила Нива...
                                Истината за избор на джип на старо е писана тука поне 100 пъти - пробвай няколко марки и модели и си избери този, който най-ти пасва, или „око да види и ръка да пипне“.
                                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X