Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

    От както го карам Патрола (две години) като запаля индикацията за маслото (лампичката на таблото) изгасва до една, две и много рядко три секунди. Питах, разпитвах във форума казаха ми че е нормално.
    В събота (преди два дена) започна да присветва по време на движение (след тръгване и спиране/паркиране няколко пъти и изминати около дванадесет километра) - десетина секунди свети десетина не свети, и така няколко пъти след което изгасна. В неделя (вчера) излизах с джипа за около десетина километра, като го дадох на контакт таблото си светна нормално, запали и след две-три секунди индикацията за маслото (както обикновено), след това не е светвала. Сутринта отново си запали както обикновено след две-три секунди индикацията за маслото изгасна, но след половин минута пак светна (джипа е на място, още загряваше) почаках около минута, не изгасна (лампата), и загасих джипа.

    От така изложените признаци каква може да е причината за светването на индикацията за маслото.
    По-важното насочете ме към сервиз, предпочитам на лични, ако може и да е в северната част на София.
    Как се мери нивото на маслото, при студен двигател или при загрял.

  • #2
    От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

    Първа възможна причина- дефектирал датчик за налягането. Представлява мембранка с контакт. Често мембраната е гумена и дава фира с времето.
    Може и маслената помпа да си тръгва вече, ама това е големият дявол.
    Маслото се мери на изгасен и престоял 5-10 минути двигател или на студено. Нормално трябва да е между двата белега на пръчката.
    Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

    Коментар


    • #3
      От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

      Здравей,
      Според мен няма място за излишна паника.
      1. Провери си нивото на маслото
      2. Кога за последно си го сменял (колко км и време) и какво си сложил (марка и тип)
      Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
      Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
      Opel Campo 3,1 TD '99
      Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

      Коментар


      • #4
        От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

        Стрелката какво показва докато лампата свети - на 0 ли стои или отчита нещо?
        Нивото по принцип се мери когато всичкото възможно масло се е стекло в картера - това е факт и на студено и на топло, стига двигателят да не е работил известно време - ако маслото е топло се стича бързо (примерно 5 минути), ако е студено по-бавно (примерно 15 минути).
        Ако виждаш масло по пръчката и джипът е на равно място, дори да е много под минимума, няма причина да свети лампата, т.е. маслоприемникът гарантирано е потопен в масло и помпата ще работи нормално въпреки ниското ниво.

        Чувал съм за RD28T, че сравнително често дефектира сензорът за налягане на маслото - той е комбиниран и мери както налягане, така има и контакт за ниско налягане (лампата), всмисъл лампата не е на отделен датчик. Чисто нов и оригинален нисански струваше 106 лв преди 2 години от Люцкан (Patrol fen) - моя го смених с такъв.

        Ако стрелката също стои на 0 заедно със светещата контролна лампа (признак за липса на налягане) според мен трябва да премериш налягането с механичен манометър за да изключиш всяко съмнение относно причината. Резбата на датчика е конусна 1/8"-27 NPT и ще ти трябва манометър до 6 бара най-малко (на студено вдига повече), а най-добре до 10 бара.

        Ако стрелката си отчита сравнително нормално налягане докато свети лампата, може би ще се наложи да купиш датчик, макар че аз лично отново бих сложил механичен манометър за да диагностицирам по-обстойно.

        Ако след измерване констатираш че няма налягане (най-лошият сценарии), маслената помпа е около 350-400 лв оригинална или 100-150 лв втора употреба и може да се смени без да се вади двигателя - сваля се картера (маслената вана) и всичко отпред - ангренаж, шайби, демпфер и т.н.

        Успех и дано е по-малкото зло (датчика)!

        П.П. Ако наистина няма налягане след измерване с механичен манометър, не е задължително да си за нова/друга помпа - има шанс задният плосък капак на помпата (който я затваря откъм картера) да има разхлабени винтове и оттам да изпуска масло през оформилия се процеп - точно такъв беше случаят при мен пред 2 години, но лампата не ми светеше (стрелката обаче стоеше почти на 0 без значение от оборотите)...

        И друго - имай предвид че стрелката на таблото е доста инертна и реагира с поне 5 секунди закъснение спрямо реалното налягане, така че ако вдигнеш обороти на двигателя при светеща лампа, изчакай поне 10 секунди за да видиш дали стрелката реагира. На студен двигател (какъвто може би ще запалиш следващия път) дори на празен ход с около 500-600 об/мин, стрелката би трябвало да показва около 4 бара - реално когато съм мерил с манометър налягането на студено налягането на празен ход е около 5,0-5,5 бара на 600 об/мин, и щом дам газ до 1000 об/мин стелката ми удряше 6 бара (тавана на манометъра) като предполагам е било поне 8 бара, а стрелката вътре не подминаваше 4 бара.
        Казвам всичко това, за да не приемаш показанията за чиста монета... При по-ниските налягания забелязах че отчита сравнително точно, но високите ги "реже"...
        Последно редактирано от Postman; 11-02-13, 11:57. Причина: допълнителна информация
        V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

        Коментар


        • #5
          От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

          Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
          Първа възможна причина- дефектирал датчик за налягането. Представлява мембранка с контакт. Често мембраната е гумена и дава фира с времето.
          Може и маслената помпа да си тръгва вече, ама това е големият дявол.
          Маслото се мери на изгасен и престоял 5-10 минути двигател или на студено. Нормално трябва да е между двата белега на пръчката.
          Довечера ще видя маслото до къде е, сменяно е скоро, на не повече от 1000 км е.
          Първоначално публикуван от ogimaster Преглед на мнение
          Здравей,
          Според мен няма място за излишна паника.
          1. Провери си нивото на маслото
          2. Кога за последно си го сменял (колко км и време) и какво си сложил (марка и тип)
          Точно притесненията са ми че може да го "гори" или изхвърля от някъде.
          Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
          Стрелката какво показва докато лампата свети - на 0 ли стои или отчита нещо?
          ...
          Това не ми е направило впечатление, ще погледна довечера.
          Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
          ...
          Ако стрелката също стои на 0 заедно със светещата контролна лампа (признак за липса на налягане) според мен трябва да премериш налягането с механичен манометър за да изключиш всяко съмнение относно причината. Резбата на датчика е конусна 1/8"-27 NPT и ще ти трябва манометър до 6 бара най-малко (на студено вдига повече), а най-добре до 10 бара.

          Ако стрелката си отчита сравнително нормално налягане докато свети лампата, може би ще се наложи да купиш датчик, макар че аз лично отново бих сложил механичен манометър за да диагностицирам по-обстойно.
          ...
          Колко лесно звучи така както си го написал.

          Все пак да споделите за някакъв "проверен" сервиз в Люлин или около.

          Коментар


          • #6
            От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

            Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
            Все пак да споделите за някакъв "проверен" сервиз в Люлин или около.
            Аndro 160
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
              Усмивката е баш на място. Къде е Андро къде съм аз, по ще ми е удобно до теб да дойда.

              Такааааааа.
              Нивото на маслото е на горната свивка/белег на клечката/пробката даже и малко я покрива. Въпрос: може ли маслената помпа да се е развалила от това че е сипано повече масло от колкото е необходимо.
              Като запалих двигателя както обикновено индикацията за маслото изгасна след две-три секунди, малко след това стрелката за налягането застана между първите деления/чертички (точно по средата), изчаках половин минута и вдигнах оборотите до 3000, стрелката започна след малко закъснение да се изкачва и така за две-три секунди. След което рязко падна до най-долното си положение, в този момент светна и лампата на индикацията. Отпуснах газта лампата изгасна и стрелката пак застана застана между първите деления. От писанията по напред в темата ми мирише на проблем с маслената помпа, да но какъв, дали е за смяна или може да се отремонтира? Въпрос: индикацията за маслото изгасва до една, две и много рядко три секунди. Това нормално ли е, или колата се е опитвала да ми каже че има проблем.

              Коментар


              • #8
                От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                Отиваш на мастор с манометър, закачате и мерите. Няма кво да хвърляме тука боб.
                И не е нужно да е баш в Лаолин, просто трябва да не е вързан в ръцете.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Отиваш на мастор с манометър, закачате и мерите. Няма кво да хвърляме тука боб.
                  И не е нужно да е баш в Лаолин, просто трябва да не е вързан в ръцете.
                  Като го замервате направете проба при различни обороти да видите какво ще ви покаже , щото на мен ми се струва , че имаш проблем в предпазния клапан за налягане в маслената помпа - представлява съчма с пружина , която отваря байпаса при свръхналягане , но не го затваря . При мен се получава горе долу същото нещо - при загрял двигател на високи обороти датчика показва 1 атм. , а при ниски обороти 2.5 атм , но лампата на маслото не е светвала никога , така че както ти каза Търтьо - отивай на майстор да го видите що е ...
                  VEREYA MOTORSPORT TEAM

                  Коментар


                  • #10
                    От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                    Аз ще махна капака на клапаните и после ще слизам надолу,датчик,кабели и помпа.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                      Паладин както го описва сега - това си е клапан на маслената помпа -износен и засядаш
                      Втора възможност- омекнала или счупена пружина на същия.
                      Бакалов и той е казал същото.
                      Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                      Коментар


                      • #12
                        От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                        Или дефектен датчик
                        А те са си кенеф изначално. Затва контролен тест с манометър и ако мастърт не е идиот знае как да кара нататък
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                          Залагам на маслена помпа.Отварял съм мотори на които помпата просто се беше разхлабила, но лошото е че после за нищо не става дори и да я стегнеш, просто вече е задрала-помпата се сменя.
                          0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                            Помпата. Както се каза по горе - капака се разхлабва и от там почва да губи налягане. Това е статистиката, и аз го играх скоро това хоро.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Patrol Y60 2.8 - индикацията за маслото светна - помагайте

                              Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
                              Усмивката е баш на място. Къде е Андро къде съм аз, по ще ми е удобно до теб да дойда.

                              Такааааааа.
                              Нивото на маслото е на горната свивка/белег на клечката/пробката даже и малко я покрива. Въпрос: може ли маслената помпа да се е развалила от това че е сипано повече масло от колкото е необходимо.
                              Като запалих двигателя както обикновено индикацията за маслото изгасна след две-три секунди, малко след това стрелката за налягането застана между първите деления/чертички (точно по средата), изчаках половин минута и вдигнах оборотите до 3000, стрелката започна след малко закъснение да се изкачва и така за две-три секунди. След което рязко падна до най-долното си положение, в този момент светна и лампата на индикацията. Отпуснах газта лампата изгасна и стрелката пак застана застана между първите деления. От писанията по напред в темата ми мирише на проблем с маслената помпа, да но какъв, дали е за смяна или може да се отремонтира? Въпрос: индикацията за маслото изгасва до една, две и много рядко три секунди. Това нормално ли е, или колата се е опитвала да ми каже че има проблем.
                              Според мен това е причината:
                              Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
                              Залагам на маслена помпа.Отварял съм мотори на които помпата просто се беше разхлабила, но лошото е че после за нищо не става дори и да я стегнеш, просто вече е задрала-помпата се сменя.
                              ================

                              При мен беше същото, само дето явно имах късмет и нямах износване.

                              Емо, виж снимката по-долу - болтовете при двете черни стрелки от маркер бяха разхлабени и зоната в червения кръг в мястото, където действа налягането на помпата и когато се вдигне налягането, страничният капак на помпата (който по спомен е 5 мм плоска алуминиева ламарина) се огъва еластично и отваря процеп през който маслото се излива в картера и налягането при датчика намалява. Болтовете са за кръстата отвертка с конусна глава - малко несериозна работа, но така са го направили, и с течение на времето от натиска от налягането върху капака изглежда се разхлабват...

                              После като пуснеш газта и паднат оборотите, пада и налягането и еластичността на материала притваря процепа, след което спира теча и налягането се нормализира...

                              Разбира се същите симптоми се връзват и с редукционен клапан, който работи както си иска - от време на време частично блокира и т.н.

                              Връзва се също и с повреден датчик...

                              Във всички случай, Емо, ще трябва да навиете манометър за да "докажете" или отхвърлите диагнозата маслена помпа. Не за друго, ами за да не харчиш излишни пари за датчик примерно, щото май няма нужда да го сменяш ако манометърът потвърди липсата на налягане...

                              Фитингът за резбата на датчика 1/8"-27 NPT е лесно достъпен, така че не е никаква драма да се премери налягането...

                              Помпата:
                              ----------
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RD28T_Oil_Pump.jpg
Прегледи:1
Размер:148.3 КБ
ID:5453311

                              П.П. Малко е рано да го пиша, но да си го знаеш - свалиш ли помпата, трябва да смениш семеринга превантивно просто защото си сега си разглобил. Заедно с него и хартиената гарнитура между помпата и блока - по спомен оригинални нисански струваха 6 лв гарнитурката и 14-15 лв семеринга.
                              Последно редактирано от Postman; 11-02-13, 21:45. Причина: допълнителна информация
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X