Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...пак повтарям, ​на точно тая кутия, на точно тоя джип.
    По въпроса за отрицателното влияние на хипоидните масла върху синхронизаторите явно това е достатъчно да се каже - нямам опит с Терано.
    Спарки, повтаряш основните неща, които и аз казах, и за две-три си се пообъркал. А уж възразяваш? Но след като кутията от темата не се влияе от този масов проблем, това е правилен край на обсъждането му. Някой по-горе спомена затруднено включване след наливане на GL5, ако помня правилно, и затова се намесих. В друга тема може да се изнамерят повече от тънките разлики в мазането и проявленията им с противозадирните добавки.

    Коментар


    • #47
      От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

      Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
      след наливане на GL5
      Ако чисто GL-5 - нямам представа. Това е масло само за дифове, принципно. Щом в ръководството пише GL-4, значи маслото трабва да го покрива. Дали само 4 или 4+5 - кой както си прецени. Но чисто 5 и аз не бих сипал. Чисто 5 ми е в задния диф само - 75W140 за LSD.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #48
        От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

        Ето ви някои данни за масла и обеми:
        Мотор: Eurodiesel 15W-40, обем 6,2 л, филтър 0,7 л, 7500 км, 3 мес.;Скорости, ръчни FS5W71C 5/1: EP80W-90 GL-4, 3,5 л, 30 000 км, 12 мес.;
        Диф. преден: EP80W-90 GL-5, 1,3 л, 30 000 км, 12 мес.;
        Диф. заден: EP80W-90 GL-5, 2,8 л, 30 000 км, 12 мес.;
        Диф. заден, LSD: LS80W-90 GL-5, 2,8 л, 60к км, 24 мес.;
        Разд. кутия AQM: Automatic Transmission Fluid АТМ, 2,3 л, 30к км, 12 мес..
        Ако нещо съм пропуснал, питайте.

        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #49
          От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

          Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
          Ето ви някои данни за масла и обеми:
          Мотор: Eurodiesel 15W-40, обем 6,2 л, филтър 0,7 л, 7500 км, 3 мес.;Скорости, ръчни FS5W71C 5/1: EP80W-90 GL-4, 3,5 л, 30 000 км, 12 мес.;
          Диф. преден: EP80W-90 GL-5, 1,3 л, 30 000 км, 12 мес.;
          Диф. заден: EP80W-90 GL-5, 2,8 л, 30 000 км, 12 мес.;
          Диф. заден, LSD: LS80W-90 GL-5, 2,8 л, 60к км, 24 мес.;
          Разд. кутия AQM: Automatic Transmission Fluid АТМ, 2,3 л, 30к км, 12 мес..
          Ако нещо съм пропуснал, питайте.
          Браво на колегата Трапер.Това е всичко,което ме интересува за момента.
          В крайна сметка излиза,че моята раздатка си е с правилното масло
          Когато няма друг изход- използвай централния вход!

          Коментар


          • #50
            От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Ето ви някои данни за масла и обеми:
            Мотор: Eurodiesel 15W-40, обем 6,2 л, филтър 0,7 л, 7500 км, 3 мес.;Скорости, ръчни FS5W71C 5/1: EP80W-90 GL-4, 3,5 л, 30 000 км, 12 мес.;
            Диф. преден: EP80W-90 GL-5, 1,3 л, 30 000 км, 12 мес.;
            Диф. заден: EP80W-90 GL-5, 2,8 л, 30 000 км, 12 мес.;
            Диф. заден, LSD: LS80W-90 GL-5, 2,8 л, 60к км, 24 мес.;
            Разд. кутия AQM: Automatic Transmission Fluid АТМ, 2,3 л, 30к км, 12 мес..
            Ако нещо съм пропуснал, питайте.
            !!! Скорости по-скоро 75W-90, с 80W-90 имаше проблем при мен, а и оригиналното като го източих беше едно много "тънко" масло.
            Задния диференциал оригинално също е с много "тънко" масло, едва ли е 80w90, даже в момента търся такова, но мисля да е 75w140 LSD.
            Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
            X-trail 2.2 Di 2003
            Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

            Коментар


            • #51
              От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
              Ето ви някои данни за масла и обеми:
              Мотор: Eurodiesel 15W-40, обем 6,2 л, филтър 0,7 л, 7500 км, 3 мес.;Скорости, ръчни FS5W71C 5/1: EP80W-90 GL-4, 3,5 л, 30 000 км, 12 мес.;
              Диф. преден: EP80W-90 GL-5, 1,3 л, 30 000 км, 12 мес.;
              Диф. заден: EP80W-90 GL-5, 2,8 л, 30 000 км, 12 мес.;
              Диф. заден, LSD: LS80W-90 GL-5, 2,8 л, 60к км, 24 мес.;
              Разд. кутия AQM: Automatic Transmission Fluid АТМ, 2,3 л, 30к км, 12 мес..
              Ако нещо съм пропуснал, питайте.
              Това с месеците е смешка тотална! В раздатката при ръчни скорости предпочитам масло като в скоростите. Ето това пише в ръководството:
              Скорости FS5R30A (това са дизелите 2.7 и 3.0 след 1996-та) - 3.6l API GL-4
              Скорости FS5W71C (всички останали, включително 2.7 дизелите преди 1996-та) - 3.5l API GL-4
              Раздатка ТX10A - 2.3l API GL-4
              Преден диф R180A - 1.3l API GL-5
              Заден диф H233B LSD - 2.8l API GL-5 80W190 за LSD
              Мотор 2.7TDI - 6.2l

              Ето и за вискозитета:
              Мотор:
              - за студени и топли райони (нашия случай) - препоръчително 15W40, за температури над -20 градуса.
              - за моделите с турбина (пак нашия случай) - не се препоръчва 2W20, a 5W30 да се ползва само при температури до под 0 градуса.
              Трансмисия, раздатка, дифове:
              - за студени и топли райони (нашия случай) - препоръчително 75W90 в скоростите и 80W90 в дифовете.
              Периоди на смяна:
              - двигател - 10000км (лично препоръчвам 7500)
              - спирачна течност - смяна на 40000км
              - антифриз - първа смяна на 80000км, и после на всеки 60000км
              - масло на хидравликата - само инспекция и доливане до 120000км
              - преден диф и раздатка - инспекция/доливане на 20000км и смяна на 60000км
              - ръчна скоростна кутия - инспекция/доливане на 20000км и смяна на 80000км
              - заден диф - инспекция на 20000км и смяна на 60000км
              Ако се кара под 20000км годишно:
              - двигател - смяна на 6 месеца
              - спирачна течност - смяна на 2 години
              - антифриз - първа смяна на 80000км и после на всеки 60000км.
              - преден диф и раздатка - смяна на 3 години
              - ръчна скоростна кутия - смяна на 80000км (забележете че тук изрично е посочено да се смена на километри, а не на време)
              - заден диф - смяна на 3 години

              С какво карам аз:
              - двигател - 5W40 зимата и 10W40 лятото. Това лято ще пробвам и с 5W50 или 10W50. Карал съм и с 15W40, и с 15W50 - зимата върти осезаемо по-мудно, особено ако е престояла една нощ на -15. С 15W50 лятото трака с една идея по-малко. С полу и пълната синтетика двигателя седи чист, с минералното - трупа отлагания, и като го смениш със синтетично, всичко отива във филтъра - по тоя повод сменях синтетика на няма и 1000 километра - започна да вдига масло на чак на 5-тата секунда, една седмица след като го смених. Отделно си самоотпуши картерната вентилация седмица след като сложих синтетиката. Сменям масло+филтър късна есен и късна пролет. Препоръчвам оригинален филтър или филтър MANN - разликата с останалите (champion, bosch, clean) е очеизвадна при първо палене - с оригинален или MANN вдига масло за секунда - две през целия интервал между смените, с останалите от втория - третия месец натам - за повече от 5 секунди.
              - преден диф, скорости и раздатка - 75W90 API GL-4+5 синтетика.
              - заден диф - 75W140 GL-5 синтетика за LSD. LSD-то е в перфектно състояние
              - антифриз - G12+, 1 към 1. Покрай смяна на водна помпа се видя че няма отлагания и системата е в перфектно състояние
              - спирачна течност - DOT 5.1 (важно е да е 4.0 или 5.1, и да не е 5.0).
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                След смяната на всички масла на Тераното в купето започна да мирише на трансмисионно масло .Миризмата идваше от скоростния лост след ,като го разглобих имаше един гумен маншон ,маншона е здрав не е скъсан прост скобите бяха хлабави притегнах ги но в купето отново си мирише на масло.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 219.jpg
Прегледи:1
Размер:95.6 КБ
ID:5435694Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 222.jpg
Прегледи:1
Размер:66.7 КБ
ID:5435695Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 228.jpg
Прегледи:1
Размер:62.1 КБ
ID:5435696трябва ли под този маншон да има масло?

                Коментар


                • #53
                  От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                  Колко литра събра? Ако си наливал докато потече събира 5 литра, а по ръководство е 3.5 литра.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                    Първоначално публикуван от petrushev Преглед на мнение
                    Колко литра събра? Ако си наливал докато потече събира 5 литра, а по ръководство е 3.5 литра.
                    При мен се получи същото в ръководството пише 3.5 литра, бях купил 4 литра и ги изсипах, но не потече от пробката (ниво около 0.5 см. под пробката). От къде идва разликата?
                    TERRANO2 R20; ZD30; WAGON; `04
                    www.kamino92.com

                    Коментар


                    • #55
                      От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                      Първоначално публикуван от tofa Преглед на мнение
                      След смяната на всички масла на Тераното в купето започна да мирише на трансмисионно масло .Миризмата идваше от скоростния лост след ,като го разглобих имаше един гумен маншон ,маншона е здрав не е скъсан прост скобите бяха хлабави притегнах ги но в купето отново си мирише на масло.[ATTACH=CONFIG]525806[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525807[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525808[/ATTACH]трябва ли под този маншон да има масло?
                      Абсолютно същия проблем - след смяната на маслото (оригиналното) с 75 w90 започна да смърди ужасно в купето. Наистина в ръководството пише общо за раздатка 2.3л. И скорости 3.6 литра. Обаче аз нслях 7 литра - до пробката... При мен маншона на скоростнуя лост беше скъсан, но откакто го взех. След смяната на маслото засмърдя, притова смърди САМО когато се отвори прозорец. Явно става течение

                      Поздрави!
                      Последно редактирано от I.Stoyanov; 03-09-13, 14:05.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                        Ако мирише само при отворен прозорец най-вероятно е от нещо под колата, не е от маншона в купето.
                        Макар и различно, но като пример ще дам еспейса, който както повечето се такива...93 година е с газова уредба и се кара 95% на газ, но отвориш ли прозорец по време на движение (като е на място колата нищо не се усеща)в купето засмърдява ужасно на бензин.Причината при мен най-вероятно е някой маркуч или отдушник, но все не мога да се накарам да го оправя.
                        Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
                        Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

                        Коментар


                        • #57
                          От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                          Първоначално публикуван от Vani4a Преглед на мнение
                          Ако мирише само при отворен прозорец най-вероятно е от нещо под колата, не е от маншона в купето.
                          Макар и различно, но като пример ще дам еспейса, който както повечето се такива...93 година е с газова уредба и се кара 95% на газ, но отвориш ли прозорец по време на движение (като е на място колата нищо не се усеща)в купето засмърдява ужасно на бензин.Причината при мен най-вероятно е някой маркуч или отдушник, но все не мога да се накарам да го оправя.
                          Ами интересното е, че когато съм отвън до джипа няма миризма, а когато двигателя работи и е позагрял и отворя прозореца независимо дали в движение или на място започва да смърди. Абе явно съм му прекачил маслото и сега я от одушник, я от маншона смърди, маа.. това да му е забележката и без това карам 99% на климатик така че

                          Поздрави !
                          п.п. все пак, ако някой има готово решение или идея какво да се предприема ще го свърша

                          Коментар


                          • #58
                            От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                            Души отпред при двигателя. Потока въздух излиза покрай капака и минава точно покрай прозорците. Като е запален или в движение го духа перката на двигателя.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Души отпред при двигателя. Потока въздух излиза покрай капака и минава точно покрай прозорците. Като е запален или в движение го духа перката на двигателя.
                              От скоростите е, щото само там маслото смърди толкоз зле, пък и все не ми остава време да закърпя скъсания маншон... Абе както вече казах - това да му е кусура

                              Поздрави !

                              Коментар


                              • #60
                                От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                                Първоначално публикуван от gorskia79 Преглед на мнение
                                При мен се получи същото в ръководството пише 3.5 литра, бях купил 4 литра и ги изсипах, но не потече от пробката (ниво около 0.5 см. под пробката). От къде идва разликата?

                                И аз това се чудя? Иначе при мен миризмата идва от прокапалото масло покраѝ скоростня лост.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X