Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

    Ми то тамън ми станаха 3 месеца и около 1000 км.,баси още 100 кинта за масла, поне викам да не сменям филтъра щото хем е много зор,хем и е нов.
    От тази спецификация,според теб кое масло да му сипя,искам пак да е от тази марка,качествено е и ми дават добра отстъпка.
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Ами, изкарай си му трите месеца (което пак е пълен нонсенс, баси!). Не вярвам нещо да му стане. Само трака повече.

    30-ка се слага на по-модерни двигатели. На тоя дъртак даже и синтетика на 40 му е малко рядко лятото. Понеже съм го карал и с 5W40, 10W40, 15W40 и 15W50 (което пък му е гъсто за зимата), та имам преки впечатления.

    На студено върти осезаемо по-добре с 5W40, отколкото с 10W40, а след 7-8 часа на -15 градуса, с 15W50 въртеше така, че помислих че акумулатора си тръгва. Пак запали от половин оборот, но тоя половин оборот го направи мноооого мудно. с 5W40 си върти кажи-речи както и лятото. С 50-ката пък е осезаемо по-тих, особено лятото в жегите.
    "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
    0878739299

    Коментар


    • #32
      От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

      Аз пък моето го карам целогодишно с 10w40 и нито зиме ,нито лете в жегите имам проблем.Не го гори,и мотора не го усещам да трака нещо ,зимата си пали и на -15 от четвърт,дори лятно време си работи доста мазничко/почти като комънрейл/
      Нямам намерение и да го сменям преди поне 5-6000км.пробег....
      П.П.Тия с това 3месеца ми се струва,че направо са се уляли...Наистина маслото веднъж налято в ДВГ-то ,дори и да не се кара го дават,че има годност 12месеца.След това започва да се окислява...не че това е толкова фатално де,ама ако държим да е по книга значи на 12месеца...Другото е прекалено..
      Поздрави.
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • #33
        От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Ето какво пише CASTROL на опаковката:


        Отличните синхронизиращи свойства гарантират леко и плавно превключване на предавките, значително намаляване на шума.
        Спецификации:
        API GL 4/ GL 5

        Аз го разбирам, че покрива и двата класа GL-4 и GL-5, тоест "универсално", както се каза по горе.
        По логиката на колегата, "че не става за GL-4", следва, че не става и за GL-5. Явно за нищо не става и тия от CASTROL са мошенници!
        Логиката ми е да се прочете в какво е проблема.
        По незнам какви точно конструктивни причини много синхронизатори в кутии до някъде след 2000 година не работят правилно с масло, което има по-високи стойности на някои параметри от някакви зададени. Синхронизаторите приплъзват в повече и включването е трудно (с повече усилие) и "намаляването на шума" става въпрос (хъркане, на прост български).
        В зависимост от състоянието на кутията проблемът в една и съща кола е различно тежък, от слабо забележим до голям.
        Сега нямам време за повече, това го пише на стотици места. Да, има договорка да се премълчава, и от производители на коли, и от маслари. Дали са мошеници - не е технически въпрос.

        Коментар


        • #34
          От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
          Аз пък моето го карам целогодишно с 10w40 и нито зиме ,нито лете в жегите имам проблем.Не го гори,и мотора не го усещам да трака нещо ,зимата си пали и на -15 от четвърт,дори лятно време си работи доста мазничко/почти като комънрейл/
          Нямам намерение и да го сменям преди поне 5-6000км.пробег....
          П.П.Тия с това 3месеца ми се струва,че направо са се уляли...Наистина маслото веднъж налято в ДВГ-то ,дори и да не се кара го дават,че има годност 12месеца.След това започва да се окислява...не че това е толкова фатално де,ама ако държим да е по книга значи на 12месеца...Другото е прекалено..
          Поздрави.
          И аз така 10W40 и засега няма проблеми, но предполагам и на по-студено няма да има проблем.

          Поздрави !

          Коментар


          • #35
            От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            ...
            Дали са мошеници - не е технически въпрос.
            Toва:
            "по незнам какви точно", "много синхронизатори", "до някъде след 2000 година", "което има по-високи стойности на някои параметри от някакви зададени", "проблемът в една и съща кола е различно тежък, от слабо забележим до голям", "това го пише на стотици места", "има договорка да се премълчава, и от производители на коли, и от маслари"

            също не ми звучи много техническо. Меко казано това са несериозни приказки. По същия начин аз мога да постна от нета "сто места" в които някой пише че с GL-4/5 няма проблеми.
            Ще съм Ви задължен да намерите бюлетин на Нисан, където се казва, че спецификацията GL-4/5 не може да се налива в това Терано и тая кутия.

            Коментар


            • #36
              От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

              Е, в тераното няма проблем с GL-4+GL-5. Лично карам с такова. Смятам е достатъчно за тая точно тема. А това значи и всичките патроли със същата кутия - пак така, което пък значи кажи-речи 2/3 от всичко що е NISSAN до 2000г, ползващо тия кутии, и част от останалите до към 2006-2007.

              Какво масло "пасва" на дадена скоростна кутия - колкото кутии, толкова и варианти. Има по принцип проблемни кутии, на които се сипва само каквото е казал производителя, и друго не искат. За тераното е посочен само вискозитет (в зависимост от външните температури) и клас GL-4. Ако имаше някакви специални изисквания, обикновено си пише.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #37
                От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                И аз така 10W40 и засега няма проблеми, но предполагам и на по-студено няма да има проблем.

                Поздрави !
                Както горе казах - на по-студено с 5/40 върти осезаемо по-добре при първо палене сутрин, особено ако тераното е седяло навън при -15 цяла нощ. То пали и върви и с 15/50 (пъвата зима карах с такова), но това не значи че е правилното. Всъщност точно за тук 5/50 е перфектно за целогодишно каране, ама ако се сменя веднъж годишно и пробега е под 10000км. На мен мие всекидневна кола, и го сменям сезонно, а не спрямо километери - преди зима и преди лято. Ако се сменя веднъж - само преди зима.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                  Здравейте колеги,наскоро смених дъртата УАЗ-ка с Форд Маверик 2,7ТД,но тъй като бюджета не стигна за смяна на маслата,реших поне да проверя как е положението и да долея,ако е необходимо, но грешката ми беше,че не прочетох нищо преди това.Отворих пробката на предния деферинциал,стори ми се ,че е обикновено трансмисионно масло и долях 100-на гр. до пробката.В скоростите и в задния деференциал същата история,но когато започнах да наливам в раздатката протече червено и рядко/като вода/масло.Та първия ми въпрос е:
                  Проблем ли е,че долях навсякъде по 100тина грама деференциално масло/дори не му знам означението /
                  От по-горе написаното,разбрах какви трябва да са маслата,но не можах да се справя с мануалите и не знам от кое по колко,затова моля Спарки,ако може сподели от кое масло колко литра ще ми трябва и ориентировъчно колко ще ми струва/с LSD е/.Благодаря предварително.

                  П.П. За пръв път пиша в този раздел и ако съм питал нещо,което е обсъждано хиляди пъти моля да ме извините.
                  Когато няма друг изход- използвай централния вход!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                    В скорости и раздатка диференциално масло не се сипва, защото е друг клас (GL-5, а не GL-4). Обратно - в дифове не се сипва GL-4 като за скорости, ами GL-5.

                    Ако си сипвам масло GL-4+GL-5, то може да се сипва навсякъде, ако е с правилния вискозитет.

                    Щом в раздатката си имал червено масло, значи някой е налял там ATF(dextron). Поради каква причина - не знам. Редно е било да долееш пак dextron. Дали от това ще се появи проблем - не вярвам, но гледай най-късно напролет да смениш маслата с правилните, че веднъж не се знае какъв бъркоч е вътре, и втори път дори и ти не знаеш какво точно си доливал.

                    В раздатката е допустимо както dextron, така и такова, дето се сипва в скоростите. При ръчни скорости логичното е да сипваш и на двете места еднакво, най-малкото и да се смесят, като са еднакви няма да има рпоблем. Ако беше автоматик - пак по същата логика и на двете места сипваш еднакво. Разбирай че скоростите са водещото, а не раздатката.

                    За някои по-стари патрули се твърди че ATF в раздатката решавал някои проблеми, но подробности не знам. Знам само че моята раздатка си работи абсолютно коректно с нормално масло за скорости. Затова и в половината каталози излиза dextron, а в другата половина - обикновено.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Ако си сипвам масло GL-4+GL-5, то може да се сипва навсякъде, ако е с правилния вискозитет.
                      За това писах по-горе - в много голяма част от случаите комбинираното GL4/5 e абсолютно безмислен компромис. Единствено се спестява работа на магазинера или майстора, защото обикновено имат комбинираното за по-лесно (а и на него си пише, че става). Това няма отношение към вискозитета, а към комплекта противозадирни добавки и съоптветните физични параметри на масления филм. Отделно има въпроси за химическата активност към някои материали, но не говоря за това.
                      При теб няма проблем или не го забелязваш - съвсем нормално е. При други има. GL4 е и по-евтино обикновено, универсалността е по-скъпа игра с дявола във въздуха и цената отива нагоре.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        За това писах по-горе - в много голяма част от случаите комбинираното GL4/5 e абсолютно безмислен компромис.
                        Не е компромис, защото обикновено е по-скъпо.

                        GL-5 маже по-добре, GL-4 не яде цветни метали. 4+5 върши и двете. Кое е толкова сложното, аз не разбирам.

                        Да, има кутии които са претенциозни към масла, но тая на терано не е такава. Влошаване или подобрение на начина, по който влизат скоростите не говори зле за маслото, а за тоя, проектирал скоростната кутия, и може да се случи при смяна на кво да е с кво да е друго масло. Всяка кутия си има особеностите. При мен промяна във влизане на скоростите няма. Само дето понеже е хубаво модерно синтетично масло, скоростите влизат еднакво и при -20, и при +40 градуса, и със сигурност се износват по-малко от с чисто GL-4.

                        Та, къде казваш е компромиса?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                          GL4/5 маже твърде добре където не трябва.
                          GL5 има повече противозадирни добавки, GL4/5 има същите свойства, но докарано по труден начин с по-скъпи и химически безопасни към цветни метали добавки, а GL4 е с по-ниски показатели по по отношение на няколко параметъра. Между GL4 и GL5 няма място за сравнение в доброкачествеността, просто са различни. Както и н може да кажем, че ATF e с по-ниско качество от GL5 или GL4.
                          Фринкционните синхронизатори искат определени стойности на параметрите на масления филм. Същото както със мокрите съединители на мотоциклетите, автоматични скоростни кутии и други.
                          В скоростните ни кутии няма предавки с приплъзване и няма причина да се ползва масло за такива (за хипоидни или червячни) каквото е GL5.
                          Не казвам нищо революционно, това уж е всеизвестно.

                          п.п.: има синтетично GL4, и това е извън посочения проблем. Както има и GL5 минерално.
                          Секундно ровене в нета ми върна това http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil виж края на първия абзац.
                          Последно редактирано от lodkar; 14-12-12, 12:16.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            Фринкционните синхронизатори искат определени стойности на параметрите на масления филм.
                            Да, но:
                            1. В никакъв случай не може да се твърди че някакво си GL-4 масло се доближава повече до исканите показатели от някакво си 4+5.
                            2. В някоя скоростна кутия малки изменения в качествата на маслото може да се отразят много върху работата, на синхронизаторите, в други - не.
                            3. Някои кутии включват по драстично различен начин при ниски и при високи температури (терановата НЕ Е от тях).
                            4. При -20 и + 40 градуса кажи-речи всичките качества на масления филм, са драстично различни. Поне тези, дето касят специфичните за ръчна скоростна кутия елементи. Резултат - виж горната точка.
                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            В скоростните ни кутии няма предавки с приплъзване и няма причина да се ползва масло за такива (за хипоидни или червячни) каквото е GL5.
                            Това че няма предавки, които изискват GL-5, не значи че от GL-5 маслото ще им е по-зле, а напротив. Говоря за силовите предавки. Синхронизатори и прочие - виж т.1 до т.4. И това точно заради допълнителните EP и други добавки в GL-5 маслото. Триене има във всяка предавка, дори и в тия с наклонените зъби на скоростите. Иначе масло нямаше да им трябва въобще и щяха да са вечни.

                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            п.п.: има синтетично GL4, и това е извън посочения проблем. Както има и GL5 минерално.
                            Знам. И в двата случая минералното на студено е туткал, на горещо - чиста водица. Всичките му качества - пак така.

                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            Секундно ровене в нета ми върна това http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil виж края на първия абзац.
                            Да, знам това. И? При някои кутии това може да се усети като нужда от по-сериозно бутане на лоста за да влезе определена предавка, при други няма да се усети хич, или незначителна промяна. Същото което се усеща като разлика при -20 и +40 градуса при някои кутии. Само че има кутии и кутии. Темата (натъртвам, пак!)е за терано, а кутията на терано няма такива проблеми, тоест на нея откъм износване и е по-добре с 4+5 масло, отколкото с чиста четворка. Кутията на ТЕРАНО няма грижи нито с 4 нито с 4+5, както при -20, така и при +40, така и при продълцжително каране лятото в жегите, когато температурата на кутията стига предполагам и до +60-ина градуса. Усещането е едно и също, предавките влизат безгрижно.

                            А впрочем, по-добро мазане значи и по-малко заграване, което значи и по-малка промяна в температурата, което пък значи и по-константни качества на маслото в кутията, както и по-дългия му живот.

                            ...пак повтарям, ​на точно тая кутия, на точно тоя джип.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                              Благодаря ви колеги за светкавичния отговор,но не разбрах след като съпоставя аргументите ви и реша от кое да взема,все пак остава въпроса:-приблизително колко литра ще ми трябват за предния мост,скоростите и раздатката и колко за задния/LSD/.
                              Когато няма друг изход- използвай централния вход!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Масло за скоростите,раздатка и преден диф. на Терано 2.7 TDI 98г.

                                В раздел ръководства има сервизно ръководство. Вътре пише колко побира всеки възел. По спомен преден диф + скорости + раздатка ще глътнат доста (нещо към 10 литра общо ми се мъдри, ако помня добре), ако си ги източил до край.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X