Здравейте колеги,
По принцип не съм много на ти с техническите теми, повече се изявявам в темите са GPS-и, но вече 10 дена се боря с възникнал проблем в от нийде взора надежда не види.
Тераното е 2.7 TD 1998 г. с кръглите фарове, както казва Спарки - междинка.
В края на септември напълних резервоара на някаква измислена бензиностанция в Кърджалийско. След около 700 км отчетох, че имам завишен разход на гориво с около 15 % Напълних го отново на читава бензиностанция, след което минах около 350 км. След това около месец не бях го палил. Преди 10-ина дена го опитах, акумулатора малко беше паднал и запали трудно, но все пак запали. Усетих, че при подаване на газ двигателят не реагира както преди. После едва излязох от гаража (леко нагорнище). Като загря, нещата малко се подобриха, но далеч от истината. Пробвах го из града и после малко извън. Налкони, които преди минавах на четвърта сега омалявам дори на трета. На равен път се наема много бавно и в крайна сметка таванът му е 90 км/ч. на пета. При най-малкия наклон трябва да сменя на четвърта.
През тези 10-ина дни направихме доста опити да оправим нещата, но безуспешно. За да избегнем излишни предположения ще се опитам да опиша най-изчерпателно какво сме свършили. за да отпадне като вероятна причина за проблема.
1. Сменихме горивния филтър (старият беше чист).
2. Пуснахме двигателя да работи без въздуха да минава през въздушния филтър - няма промяна.
3. Закачихме го на компютър - не даде никаква грешка. Лампички на таблото също не светят.
4. Свалихме интеркулера - и дърпа и духа както трябва.
5. Турбината работи.
6. Източихме горивото от резервоара и наляхме ново, след което минах около 60 км. Пак нищо.
7. Свалихме горивната помпа (BOSCH) и я закарах на доверен и читав майстор. Вътре се оказа чиста и без забележки. Подменихме гумички и т.н. (сервизния комплект).
8. Пуснахме двигателя да работи като черпи горивото от друг съд, за да елиминираме резервоара и горивния път от него до помпата. Пак нищо.
9. Продухахме пътя на изгорелите газова, в т.ч. разглобихме гърнетата. Всичко нормално.
10. Замерихме датчика на "умната" дюза - 98 ома. Колкото трябва.
Цялата работа клони към недостиг на гориво, но не ми идва наум каква е причината. Ползвам услугите на много доверен монтьор, който не е всезнайко, но мисли когато работи. Самият той вече няма идея какво може да бъде. Казва "Нямаше да ме е яд ако беше някаква сложна, натъпкана с електроника машина, а тази не е чак такава."
Както често става, точно за празниците и точно преди зимния сезон, засега съм с понижена проходимост (Голф 3)
Не искам да прибягвам до услуигите на т.н. "фирмени" сервизи. Там ти кзават дай талона и ключовете и си тръгвай. Ние ще се обадим. И почват да се чешат по главите и да сменят чарк след чарк докато уцелят причината. Да, ама ако дефектен се окаже дветият чарк, плащаш си и останалите осем защото ги били изписали от склада. Освен това нямаш никакъв контакст с човека, който върши работата, да му кажеш какво и как си правил и по този начин да му насочиш мисленето. Занимаваш се с някакви приемчици, секретарки и касиерки. Та затуй не ми се ще.
Моля за съвети какво още да проверя и къде да търся. Специална молба отправям към Спарки - той няколко пъти ми е давал полезни съвети. Пък и Тераното му е със същия мотор.
По принцип не съм много на ти с техническите теми, повече се изявявам в темите са GPS-и, но вече 10 дена се боря с възникнал проблем в от нийде взора надежда не види.
Тераното е 2.7 TD 1998 г. с кръглите фарове, както казва Спарки - междинка.
В края на септември напълних резервоара на някаква измислена бензиностанция в Кърджалийско. След около 700 км отчетох, че имам завишен разход на гориво с около 15 % Напълних го отново на читава бензиностанция, след което минах около 350 км. След това около месец не бях го палил. Преди 10-ина дена го опитах, акумулатора малко беше паднал и запали трудно, но все пак запали. Усетих, че при подаване на газ двигателят не реагира както преди. После едва излязох от гаража (леко нагорнище). Като загря, нещата малко се подобриха, но далеч от истината. Пробвах го из града и после малко извън. Налкони, които преди минавах на четвърта сега омалявам дори на трета. На равен път се наема много бавно и в крайна сметка таванът му е 90 км/ч. на пета. При най-малкия наклон трябва да сменя на четвърта.
През тези 10-ина дни направихме доста опити да оправим нещата, но безуспешно. За да избегнем излишни предположения ще се опитам да опиша най-изчерпателно какво сме свършили. за да отпадне като вероятна причина за проблема.
1. Сменихме горивния филтър (старият беше чист).
2. Пуснахме двигателя да работи без въздуха да минава през въздушния филтър - няма промяна.
3. Закачихме го на компютър - не даде никаква грешка. Лампички на таблото също не светят.
4. Свалихме интеркулера - и дърпа и духа както трябва.
5. Турбината работи.
6. Източихме горивото от резервоара и наляхме ново, след което минах около 60 км. Пак нищо.
7. Свалихме горивната помпа (BOSCH) и я закарах на доверен и читав майстор. Вътре се оказа чиста и без забележки. Подменихме гумички и т.н. (сервизния комплект).
8. Пуснахме двигателя да работи като черпи горивото от друг съд, за да елиминираме резервоара и горивния път от него до помпата. Пак нищо.
9. Продухахме пътя на изгорелите газова, в т.ч. разглобихме гърнетата. Всичко нормално.
10. Замерихме датчика на "умната" дюза - 98 ома. Колкото трябва.
Цялата работа клони към недостиг на гориво, но не ми идва наум каква е причината. Ползвам услугите на много доверен монтьор, който не е всезнайко, но мисли когато работи. Самият той вече няма идея какво може да бъде. Казва "Нямаше да ме е яд ако беше някаква сложна, натъпкана с електроника машина, а тази не е чак такава."
Както често става, точно за празниците и точно преди зимния сезон, засега съм с понижена проходимост (Голф 3)
Не искам да прибягвам до услуигите на т.н. "фирмени" сервизи. Там ти кзават дай талона и ключовете и си тръгвай. Ние ще се обадим. И почват да се чешат по главите и да сменят чарк след чарк докато уцелят причината. Да, ама ако дефектен се окаже дветият чарк, плащаш си и останалите осем защото ги били изписали от склада. Освен това нямаш никакъв контакст с човека, който върши работата, да му кажеш какво и как си правил и по този начин да му насочиш мисленето. Занимаваш се с някакви приемчици, секретарки и касиерки. Та затуй не ми се ще.
Моля за съвети какво още да проверя и къде да търся. Специална молба отправям към Спарки - той няколко пъти ми е давал полезни съвети. Пък и Тераното му е със същия мотор.
Коментар