Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

    Здравейте колеги,
    По принцип не съм много на ти с техническите теми, повече се изявявам в темите са GPS-и, но вече 10 дена се боря с възникнал проблем в от нийде взора надежда не види.
    Тераното е 2.7 TD 1998 г. с кръглите фарове, както казва Спарки - междинка.
    В края на септември напълних резервоара на някаква измислена бензиностанция в Кърджалийско. След около 700 км отчетох, че имам завишен разход на гориво с около 15 % Напълних го отново на читава бензиностанция, след което минах около 350 км. След това около месец не бях го палил. Преди 10-ина дена го опитах, акумулатора малко беше паднал и запали трудно, но все пак запали. Усетих, че при подаване на газ двигателят не реагира както преди. После едва излязох от гаража (леко нагорнище). Като загря, нещата малко се подобриха, но далеч от истината. Пробвах го из града и после малко извън. Налкони, които преди минавах на четвърта сега омалявам дори на трета. На равен път се наема много бавно и в крайна сметка таванът му е 90 км/ч. на пета. При най-малкия наклон трябва да сменя на четвърта.
    През тези 10-ина дни направихме доста опити да оправим нещата, но безуспешно. За да избегнем излишни предположения ще се опитам да опиша най-изчерпателно какво сме свършили. за да отпадне като вероятна причина за проблема.
    1. Сменихме горивния филтър (старият беше чист).
    2. Пуснахме двигателя да работи без въздуха да минава през въздушния филтър - няма промяна.
    3. Закачихме го на компютър - не даде никаква грешка. Лампички на таблото също не светят.
    4. Свалихме интеркулера - и дърпа и духа както трябва.
    5. Турбината работи.
    6. Източихме горивото от резервоара и наляхме ново, след което минах около 60 км. Пак нищо.
    7. Свалихме горивната помпа (BOSCH) и я закарах на доверен и читав майстор. Вътре се оказа чиста и без забележки. Подменихме гумички и т.н. (сервизния комплект).
    8. Пуснахме двигателя да работи като черпи горивото от друг съд, за да елиминираме резервоара и горивния път от него до помпата. Пак нищо.
    9. Продухахме пътя на изгорелите газова, в т.ч. разглобихме гърнетата. Всичко нормално.
    10. Замерихме датчика на "умната" дюза - 98 ома. Колкото трябва.
    Цялата работа клони към недостиг на гориво, но не ми идва наум каква е причината. Ползвам услугите на много доверен монтьор, който не е всезнайко, но мисли когато работи. Самият той вече няма идея какво може да бъде. Казва "Нямаше да ме е яд ако беше някаква сложна, натъпкана с електроника машина, а тази не е чак такава."
    Както често става, точно за празниците и точно преди зимния сезон, засега съм с понижена проходимост (Голф 3)

    Не искам да прибягвам до услуигите на т.н. "фирмени" сервизи. Там ти кзават дай талона и ключовете и си тръгвай. Ние ще се обадим. И почват да се чешат по главите и да сменят чарк след чарк докато уцелят причината. Да, ама ако дефектен се окаже дветият чарк, плащаш си и останалите осем защото ги били изписали от склада. Освен това нямаш никакъв контакст с човека, който върши работата, да му кажеш какво и как си правил и по този начин да му насочиш мисленето. Занимаваш се с някакви приемчици, секретарки и касиерки. Та затуй не ми се ще.

    Моля за съвети какво още да проверя и къде да търся. Специална молба отправям към Спарки - той няколко пъти ми е давал полезни съвети. Пък и Тераното му е със същия мотор.
    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

  • #2
    От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

    Работата отива на проблем в електрониката. Лошото е, че скенера не дава насоки и ще трябва да се пробва елемент по елемент, а системата хич не е проста - има си всички датчици на система с микропроцесорно управление.
    Примерно, дебитомера може да прави такива проблеми.

    Коментар


    • #3
      От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

      На входа на горивната попма има един болт - под него трябва да има една фина цедка .
      Ако има нещо там ще намали потока на гориво.

      Коментар


      • #4
        Re: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

        Цедката е чиста. Андро, скрито се надявах да не е електрониката. Не забравяй, че стана отведнъж. Пък и скенера не дава грешка.
        Блаодаря и на двамата.
        Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

        Коментар


        • #5
          От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

          Като начало започни с дебитомера .Най-вероятен ,лесно се сменя ,ако не е ще го върнеш , после огледй турбото

          Коментар


          • #6
            От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

            Най-честия проблем с дебитомера е ,че не мери вярно за това и скенера не го отчита като грешка

            Коментар


            • #7
              От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

              Като начало започни с дебитомера .Най-вероятен ,лесно се сменя ,ако не е ще го върнеш после огледй турбото

              Коментар


              • #8
                От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                Слабо вероятно е да е електроника според мен.

                Най-общо казано - ако колата освен че не върви и пуши като я настъпиш, значи нещо лъже компютъра че е влязъл повече въздух, отколкото реално влиза. Ако не пуши, както и да я настъпваш, значи в двигателя влиза достатъчно или повече въздух, но нещо лъже компютъра че въздуха е малко, и той съответно пуска по-малко нафта.

                Аз бих(от най-лесното към най-трудното):
                1. Проверете какво идва като показание от педала на газта (става през стенд или четец на грешки като моя - вижда се напрежението в реално време). В книжката има нормите.
                2. Проверете дебитомера (това е малко сложно, защото не дава напрежение пропорционално на потока, ами честота). Най-лесно става като сложите дебитомер, дето е сигурно че е в ред.
                3. Проверете дали EGR-a действа както трябва (вижте книжката). Ако имате някакви съмнения - запушете клапана за изгорели газове, махнете и запушете вакуума, управляващ дроселовата клапа преди колектора, при което тя трябва да застане постоянно в напълно отворено положение. Ако не - застопорете я някак в в отворено положение. Ако колата и пуши, освен че не върви, търсете от някъде теч на въздух след дебитомера. Едно от местата - блокирал клапан за свръх налягане на всмукателния колектор. Би трябвало и да се чува, освен всичко. Ако фабрично няма EGR (моя случай), значи няма и клапан за свръхнялагяне, така че цялата точка отпада на куп.
                4. Премерете налягането на турбото - 0.9 бара при газ до ламарината и натоварен двигател - примерно лек баир. Ако не е в норма - проверете за запушвания маркуча, който управлява актуаторчето на уейстгейта. Откачете и запушете маркучето и премерете пак налягането на турбото при натоварен мотор, внимавайки да не вдигате много над 1.2-1.3 бара. Ако налягането все още е много под нормата и няма промяна до тук, проблема вероятно е от уейстгейта на турбото - блокирал е и седи отворен, сътответно все едно си без турбо. Трябва да се свали и огледа, както уейстгейта, така и управляващия го актуатор.

                Поведението прилича най-много на двигател без турбо или с повреден дебитомер, показващ по-малко от реално влязлото. Дано не е второто че е най-скъпо и най-разправия. Лошото е че може да се предизвика от скапана нафта, макар и малко вероятно.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Re: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                  Съобщавам, че проблемът е решен. Благодаря на всички отзовали се и най-вече на Спарки, който както обикновено се оказа прав.
                  Причината бе точно дебитомера. Никога не съм предполагал, че има такъв датчик, още по-малко, че някому ще дойде на ум да поставя подаването на гориво в зависимост от въздуха. Ето затова мразя прекалената автоматика, но вече нямам опция. Всички коли ги правят така. За съжаление.
                  Накратко : намерих този компонент в една морга за 70 лв., сменихме го и колата си стана както преди. А то не бяха тестери, компютри, умувания и прочее. Разбира се и един куп излишни дейности, но не се оплаквам, напротив - доволен съм, че причината бе установена и дефектът отстранен. Само едно не ми стана ясно от поста на Спарки - как скапана нафта може да повлияе на дебитомера, през който преминава само въздух и то при входа му към двигателя. Не мога да си го обясня по никакъв начин.
                  Както и да е, отново благодарности към всички, които писаха и весели празници на всички колеги от форума!
                  Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                    Турбото може да се скапе от лоша нафта. Трудно, но не е невъзможно. Съжалявам за объркването.

                    Радвам се че проблема е решен.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                      Тъпа теория на Нисан Микра (имам такъв) MAF датчика (Познат в БГ като дебитомер) след 10-15 години се разпоява т.е. пукат му се спойките и почва да лъже компютъра. Компютъра полудява и колата подскача, като див мустанг при обяздване.

                      Това го изцерихме с един газов поялник и малко силикон да затворим MAF-а повторно. Затваряш не самия MAF ами една кутия на която седи куплунга. Оригинално е с някаква гумичка.

                      Моя Теран днес е направил подобен номер на приятелката ми. Много тъжно. Той всяка седмица се чупи за сега. Дано се закрепи, че е много кефеща машина. Ще го гледам тия дни да видя първо къде и как изглежда МАФ-а. Пък по австралийските форуми често има упътвания как да си го оправиш с видео или поне снимки.

                      Не знам как е при Терана, ама за Микра тоя датчик беше към 2 бона (за сведение аз я купих цялата микра за 3500). Та бая ме е страх.

                      Уточнение днес какво е станало. Ами по байра към Лозен внезапно е загубил мощност, едвам се е качила на 1-ва и 2-ра, по байр дето се качва на 5-та със 90-100км/ч. Спрялоа в горния край с идея да си ходи пеш от там. Ама е тъй за всеки случай запалила отново и звера си тръгнал нормално. Това предполагам, че ще се види на компютъра.
                      Последно редактирано от hotsnail; 30-01-12, 19:29. Причина: уточнение

                      Коментар


                      • #12
                        От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                        Може и да не се види - примера по горе. Тогава се гледат стойностите на скенер и обикновенно се разбира.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                          Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                          Тъпа теория на Нисан Микра (имам такъв) MAF датчика (Познат в БГ като дебитомер) след 10-15 години се разпоява т.е. пукат му се спойките и почва да лъже компютъра. Компютъра полудява и колата подскача, като див мустанг при обяздване.

                          Това го изцерихме с един газов поялник и малко силикон да затворим MAF-а повторно. Затваряш не самия MAF ами една кутия на която седи куплунга. Оригинално е с някаква гумичка.

                          Моя Теран днес е направил подобен номер на приятелката ми. Много тъжно. Той всяка седмица се чупи за сега. Дано се закрепи, че е много кефеща машина. Ще го гледам тия дни да видя първо къде и как изглежда МАФ-а. Пък по австралийските форуми често има упътвания как да си го оправиш с видео или поне снимки.

                          Не знам как е при Терана, ама за Микра тоя датчик беше към 2 бона (за сведение аз я купих цялата микра за 3500). Та бая ме е страх.

                          Уточнение днес какво е станало. Ами по байра към Лозен внезапно е загубил мощност, едвам се е качила на 1-ва и 2-ра, по байр дето се качва на 5-та със 90-100км/ч. Спрялоа в горния край с идея да си ходи пеш от там. Ама е тъй за всеки случай запалила отново и звера си тръгнал нормално. Това предполагам, че ще се види на компютъра.
                          Тъй, сега да уточним за пореден път.
                          - MAF (Mass Air Flow) сензор - тъй наречения дебитомер. Такова тераното категорично има, и се намира между въздушния филтър и турбото.
                          - MAP (Manifold absolute pressure) - това мери налягането/вакуума във всмукателния колектор. Такова тераното НЯМА, защото поради наличието на MAF, не му трябва. Не и в годините, в които 2.7 двигателя е правен. Евентуално такъв датчик би бил нужен когато имаме турбо с променлива геометрия, за да може компютъра да гледа налягането и да я управлява.
                          - AP (Atmospheric pressure) - датчик за атмосферно налягане - това тераното изглежда го има вградено в компютъра, понеже го има като грешка, в обяснението към която си пише че сензора е вграден в компютъра. Сензора може да изглежда като съвсем обикновен чип или друг електронен компонент.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Терано 2 - внезапна загуба на мощност.

                            имах съштият проблем провери филтрите носъм сигурен че е помпа трябва дасе вдигне настенд моят имаше проблем в помпата и имаше съштите признаци

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X