Обява

Свий
Няма добавени обяви.

проблеми с offroad-окачване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: проблеми с offroad-окачване

    Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
    Колега Бакалов, ти тези КОНИ-та ли сложи - 30-1426 отпред и 82-2348 отзад? Какво имаш предвид под "повдигнал захватите" - захватите отдолу или отгоре, а също и отпред или отзад са повдигнати и с колко? Ако си взел точно тези КОНИ-та, с какви настройки на твърдостта караш? И последно - имам спомен, че четох някъде, че си с гуми 35" Simex - правилно ли съм запомнил или бъркам? Питам те всичко това, понеже искам косвено да се ориентирам в необходимите промени по моето окачване - всмисъл комбинация от удължаване/скъсяване на щангите отзад и долните захвати (пиновете) на задните амортисьори, както и плочите под гредата на раздатката, пък опитът натрупан с подобно окачване в състезания е практически безценен...
    С тези Конита карам сега като настройките за твърдост са си заводските,гумите ми са Силвърстоун 35". Долните захвати (пиновете) за амортисьорите на задния мост ги отрязох до ръкава на моста ,скъсих ги с 5 см и ги заварих на ръкава успоредно на горните пинове ,тъй като вследствие на повдигането карето откъм дифа се натоварваше много и затова отрязах и скъсих долните носачи с 2 см за да завъртя моста нагоре и поради това завъртане горните и долни пинове не бяха успоредни и натоварваше много тампоните на амовете .Под гредата на раздатката съм поставил плочи с дебелина 15 мм, а захватите на панхарда отпред и отзад съм удължил с 80 мм ,тоест с колкото съм повдигнал с толкова съм свалил панхардите надолу .Единственното което не мога да измисля как да стане е как да сваля предната кормилна щанга заради ъгъла и окъсяването .Има два начина - или да удължа хебела или да сваля секторната кутия надолу , но и двата начина не ми харесват , та ако някой даде акъл как да го направя без да нарушавам заводското изпълнение има едно черпене от мен
    VEREYA MOTORSPORT TEAM

    Коментар


    • #32
      От: проблеми с offroad-окачване

      Благодаря за поясненията!
      В общи линии това, което си направил до голяма степен се припокрива с моя план, макар и да има малко разлики.
      Относно предната кормилна щанга мога да споделя моята идея, без разбира се да го броиш за даване на акъл - седях си преди известно време и мислех по този именно въпрос и реших, че за управляемостта на джипа е от съществено значение предната кормилна щанга и предния панхард да са успоредни, защото ако не са успоредни кинематиката на окачването се получава такава, че при преминаване на дясното колело през изпъкналост, резулатът ще бъде завъртане на колелата (и волана), пък това по моите критерии е недопустимо да се случва при движение с опасни за здравето скорости (каквито са да кажем скоростите на движение извън града).
      Проблемът обаче се поражда винаги, когато се свали надолу захватът на панхарда към рамата, защото за разлика от панхарда, кормилната щанга е с фиксирани точки независимо от лифта на окачването, т.е. дефакто излиза че за да запазим заводската успоредност на предната кормилна щанга и панхарда (от което се влияе именно този "дефект" на кинематиката на окачването), задължително трябва да направим и двете щанги раздвижни и в никой случай да не сваляме надолу захвата на панхарда към рамата.
      За да стане поне малко ясно какво имам предвид, прилагам една елементарна схема на проблема с траекторията на движение на панхарда и кормилната щанга. Това, което съм нарекъл сближаване и раздалечаване на траекториите дефакто означава че шенкелът ще се завърта на такъв ъгъл, че да компенсира разликата в неуспоредността на траекториите, което в калта няма значение, но при движение по асфалт няма как да не създава неприятното усещане, че джипът ходи накъдето си иска...
      Погледът към схемата е отпред пред джипа с лице към предния мост.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Kinematika_2.jpg
Прегледи:1
Размер:58.5 КБ
ID:5326734

      От сметките дето правих става дума за удължаване на двете щанги с от порядъка на 3 до 6 мм според лифта, което е смешно малко, но налага инвестиция във време или пари, или и двете, за да се коригират щангите.

      Аз лично за мен съм решил кормилната щанга (предвид, че е неразглобяема) да я направя разглобяема и регулируема като ползвам 2 кормилни накрайника с вътрешна резба М30х1,5, лява и дясна, (от задната кормилна щанга на ранните Y60) и тръба безшевна хидравлична 30х4, дефакто вече съм ги купил тези неща. Панхарда е лесен за удължаване, него няма какво да го коментираме.
      V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

      Коментар


      • #33
        От: проблеми с offroad-окачване

        Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
        Погледът към схемата е отпред пред джипа с лице към предния мост.
        [ATTACH=CONFIG]394082[/ATTACH]

        От сметките дето правих става дума за удължаване на двете щанги с от порядъка на 3 до 6 мм според лифта, което е смешно малко, но налага инвестиция във време или пари, или и двете, за да се коригират щангите.
        Можеш ли да измериш ъгъла на панхарда и кормилната щанга в заводския си вид за да пресметна с колко да ги удължа при моето повдигане ,тъй като по спомени ъгъла и на двете по голям от 90* и тогава удължаването ще е повече от 6 мм.
        VEREYA MOTORSPORT TEAM

        Коментар


        • #34
          От: проблеми с offroad-окачване

          Ъгълът ще ми е трудно да го измеря директно, но мога да го изчисля като премеря дължините на двете щанги в оригинал и вертикалното разстояние от всяка от четирите монтажни точки до земята. Говоря за стандартен Патрол (какъвто е моя), защото на вече вдигнат няма смисъл да мерим... Така че да - мога да ги измеря уикенда и да направя простите геометрични сметки. Точността няма да е като за космическа совалка, защото все пак ще меря с ролетка, но това ще се компенсира предвид че щангите са раздвижни... Като имам някакви числа ще пиша отново.
          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

          Коментар


          • #35
            От: проблеми с offroad-окачване

            Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
            Ъгълът ще ми е трудно да го измеря директно, но мога да го изчисля като премеря дължините на двете щанги в оригинал и вертикалното разстояние от всяка от четирите монтажни точки до земята. Говоря за стандартен Патрол (какъвто е моя), защото на вече вдигнат няма смисъл да мерим... Така че да - мога да ги измеря уикенда и да направя простите геометрични сметки. Точността няма да е като за космическа совалка, защото все пак ще меря с ролетка, но това ще се компенсира предвид че щангите са раздвижни... Като имам някакви числа ще пиша отново.
            Вертикалното разстояние ще ми свърши работа да изчисля дължината при повдигане 8 см.
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • #36
              От: проблеми с offroad-окачване

              Явка, както ти казах по телефона, ако само удължиш панхарда, за да поставиш мостовете на местата им, заради увеличения ъгъл на панхарда ще започнат да ти се местят мостовете прекалено много в страни, когато започнат да се движат нагоре надолу.
              Това което аз бях начертал е следното.
              Когато няма лифт (панхарда стои в заводския си ъгъл) и ако моста слезе надолу със 100мм, то той моста се исмества само с 5мм в страни.
              Когато лифта е 100мм (както се получи при мен) тогава ъгъла на панхарда се увеличава и ако моста пропадне отново със 100мм тогава моста се мести в страни с 25мм, което ми се струва прекалено много. Затова аз предпочетох да запазя заводските ъгли на панхардите. Обаче тогава се появи проблема със "сеенето" на предницата при неравности.
              Мисля си дали няма да решим този проблем ако направим една "S" образна кормилна щанга.
              Понеже не мога да намеря чертежа, който направих, ще драсна един набързо с размери по избор.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Predna bronq Patrol.jpg
Прегледи:1
Размер:43.6 КБ
ID:5326861
              Това малко набързо без да проверя го пиша, затова незнам дали е вярно и дали ще се получи точно това. Най-вероятно бъркам но.......
              [SIGPIC][/SIGPIC]THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS

              Коментар


              • #37
                От: проблеми с offroad-окачване

                Мисля си дали няма да решим този проблем ако направим една "S" образна кормилна щанга.



                Привет! Колега по-принцип s-образната щанга е добро решение но според мен за по-малка дължина.
                До колкото се сещам на зил 130 надлъжната щанга е такава и то с леки извивки.
                А тази напречната поне на патрула смятам, че е доста дълга за такъв вид изпълнение и ще е
                доста податлива на огъване. поздрави

                Коментар


                • #38
                  От: проблеми с offroad-окачване

                  Сега като ми остана малко време се замислих и установих че моето предложение отпада. Няма да постигмен нищо освен по-слаба кормилна щанга.
                  С раздвижни панхард и кормилна ще стане най-добре
                  [SIGPIC][/SIGPIC]THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS

                  Коментар


                  • #39
                    От: проблеми с offroad-окачване

                    Мислех да го напиша снощи, но ми се доспа... пък ти междувременно си го установил... каквато и да е различна от права щанга, ще работи по същия начин като правата, само дето освен на чист опън / натиск (изкълчване), ще я товариш и на огъване, пък там правите дълги пръти трябва да са много здрави, за да запазят формата си за дълго време. Само за пример можем да вземем предния крив и задния прав панхарди - предният е 34mm, а задният ~25mm...

                    Инак по въпроса за страничното преместване на моста при ход нагоре/надолу - това няма никакъв начин да се избегне и дефакто изборът е между засиленото клатене на купето и нежеланото завиване на волана. В крайна сметка на асфалт (където за мен лично е интересна стабилността, защото скоростите на движение са по-високи), мостовете рядко ще правят ходове по 10 см с висока скорост, защото това са сериозни дефекти на пътя и те обикновено се виждат отдалеч. Но дори когао се случва, дефакто мостът ще си се движи в траекторията на гумите, а самата рама/купе ще се опитат да се преместят... вероятно усещането вътре ще е подобно на "джипът ходи накъдето си иска", но поне завъртането на предните колела ще е минимално и мостовете ще следват зададената траектория. Така поне си го обяснявам аз .

                    Единственият вариант, за който се сещам, при който ще запазим оригиналното положение и на двете щанги, е да се преместят надолу точките на монтаж и на двете щанги към рамата, и ако за панхарда е лесно, то за кормилната щанга означава да се свали надолу кормилната кутия с колкото е повдигането - не съм оглеждал колко лесно би било това, но по-скоро си мисля, че ще създаде доста затруднения.
                    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                    Коментар


                    • #40
                      От: проблеми с offroad-окачване

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:88ce4b42d329b3e1-main[1].jpg
Прегледи:1
Размер:75.5 КБ
ID:5326941Това е някакво решение. Не знам дали е удачно.
                      Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                      Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                      Коментар


                      • #41
                        От: проблеми с offroad-окачване

                        Първоначално публикуван от kunchevi Преглед на мнение
                        окачването е олтмен ему. поръчано е от пловдив мисля, тогава тъкмо прохождах и не ми стана много ясно кой точно е изпращача.
                        Уважаеми колега,
                        След като сте установили проблем с окачването OLD MAN EMU, само след ЕДНА ГОДИНА, защо не предявихте претенции по рекламация? Все пак като официален представител на OLD MAN EMU за България даваме възможност да го направите в рамките на ДВЕ ГОДИНИ или !!40 000км!! офроуд /тежка/ експлоатация при спазването на изискванията за монтаж и използването на пълен комплект окачване по предписание на производителя и по конфигуриране на вносителя!! Може би не знаете къде е магазина? Или окачването, което е монтирано не е подбрано или поръчано правилно според постоянните товари на автомобила Ви? Или пък е подадена информация на търговеца или дилъра за определени килограми, а те всъщност липсват? Или ви липсват някои монтажни комплекти, които са задължителни при окачване за Patrol? Или просто сте монтирали подсилено окачване, но не предназначено за Вашия автомобил?
                        Не Ви разбирам, претендирате за нещо много НЕПРИЯТНО, което се е случило с вашият автомобил /единствения за последните пет години/, а не задействате правото си на РЕКЛАМАЦИЯ! Много Ви моля преди да СТРЕЛЯТЕ в публичното пространство твърдения, че окачването ви просто ЕЙ ТАКА от само себе си е пропаднало, изложете всички факти или просто не давайте неадекватни твърдения касаещи определен производител, защото скритото име зад един НИК, също е отговорно пред съответните власти за уронване на авторитет без прагматични и фактически доказателства! Няма да позволим некомпетентни твърдения и изказвания да уронват авторитета на представлявана от нас марка в България!
                        Ще настояваме така, както изложихте твърдението, че просто пружините са Ви омекнали, по същия начин да запознаете обществеността с всички подробности по поръчката, доставката и монтажа на окачването за Вашия автомобил!



                        С Уважение

                        Димитър Лазаров

                        0888/524330
                        www.offroad24.bg www.remarketa.com www.arena-offroad.com
                        тел.: 032/277 999; факс: 032/ 277 990; моб.: 0888/ 524 330

                        Коментар


                        • #42
                          От: проблеми с offroad-окачване

                          Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                          [ATTACH=CONFIG]394606[/ATTACH]Това е някакво решение. Не знам дали е удачно.
                          Това е същата безмислица, като тази която аз направих набързо без да се замисля.
                          Докато разстоянието и денивелацията между двата пина на захват на щангата са еднакви, ако ще и завързана на възел щанга да направиш няма да промениш нищо
                          [SIGPIC][/SIGPIC]THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS

                          Коментар


                          • #43
                            От: проблеми с offroad-окачване

                            Първоначално публикуван от gladiator Преглед на мнение
                            Уважаеми колега,
                            Я малко по-кротко г-н Лазаров........ Докато не споменато име на фирмата за която работите, май няма смисъл да бъдете толкова агресивен...... Или гузен негонен бяга?
                            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                            Коментар


                            • #44
                              От: проблеми с offroad-окачване

                              Първоначално публикуван от REMUSBG Преглед на мнение
                              Това е същата безмислица, като тази която аз направих набързо без да се замисля.
                              Докато разстоянието и денивелацията между двата пина на захват на щангата са еднакви, ако ще и завързана на възел щанга да направиш няма да промениш нищо
                              По тази логика всеки лифт е безмислен.
                              Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                              Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                              Коментар


                              • #45
                                От: проблеми с offroad-окачване

                                Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                                По тази логика всеки лифт е безмислен.
                                Исках да кажа, че това с тази жълтата щанга от снимката, не е начина да се риши проблема с ъгъла на кормилната щанга след лифтването.
                                Просто собственика на този Патрул излишно си е изгубил времето с изработването й
                                [SIGPIC][/SIGPIC]THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X