Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

    Както споменах от два дена съм с Нисан Патрол GR/99г. дълга база. И сега го разучавам. Прави ми впечатление, че като включа и предния мост, (т.е. положение 4H, или 4L на раздатката) и се наложи да завивам, радиуса на завоя се увеличава осезаемо! С други думи като си карам направо няма проблеми, но като почна да завивам до едно положение се кара нормално, но от един момент нататък колата започва да се тормози, предните гуми започват да се парзалят, а не да се въртят!!! И ако в този момент натисна съединитела колата спира като закована, все едно че съм натиснал спирачката! Това нормално ли е? Някой имал ли е такъв случай? Иначе хъбовете ми са на положение "AUTO" и не съм блокирвал средния дифф., пробвах и като го блокирам = пак същото.
    Има ли място за притеснения...?

  • #2
    Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

    На 4Н се блокира междиния диф. Както и на 4L.
    По просто не мога да го обесня защото в същност междинен диф нямаш.

    Коментар


    • #3
      Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

      Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
      Прави ми впечатление, че като включа и предния мост, (т.е. положение 4H, или 4L на раздатката) и се наложи да завивам, радиуса на завоя се увеличава осезаемо! С други думи като си карам направо няма проблеми, но като почна да завивам до едно положение се кара нормално, но от един момент нататък колата започва да се тормози, предните гуми започват да се парзалят, а не да се въртят!!! И ако в този момент натисна съединитела колата спира като закована, все едно че съм натиснал спирачката! Това нормално ли е? Някой имал ли е такъв случай? Иначе хъбовете ми са на положение "AUTO" и не съм блокирвал средния дифф., пробвах и като го блокирам = пак същото.
      Има ли място за притеснения...?
      Място за притеснения би имало само ако си правиш пробите с предното на сух асфалт.

      Иначе това, което описваш, си е напълно нормално. В ръководството на първия ми джип пишеше дословно "Преминаването на остри завои в режим 4х4 е равносилно на задействане на спирачките в такъв случай" ...

      А, ти средния диф не можеш да го блокираш по никакъв начин. Защото, както вече ти е казал kinex, твоят джип няма такъв. Блокажът ти е на задния диференциал.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

        А защо да не мога да си блокирвам когато се наложи задния дифф. и без да съм включил на 4х4?

        Коментар


        • #5
          Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

          Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
          А защо да не мога да си блокирвам когато се наложи задния дифф. и без да съм включил на 4х4?
          Ами много просто! Ситуациите от типа "когато се наложи" са такива, в които режим "4х4 бавни" не ти е достатъчен за да минеш. Затова и блокажът работи само когато си в режим "4L".
          Трудно ми е да си представя за какво ще ти е блокаж, когато си само на задно.

          П.П. С риск да стана банален, ама пак да напомня: Не си прави експерименти да караш на 4х4, че и с включен блокаж, на твърда настилка!
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

            Един съвет - за да си спестиш много главоболия разгледай темите за нисан и за парт тайм 4х4 че както си тръгнал утре ще изсипеш някой диф .

            П.с блокаж на задния имат някой бмв-та и това им помага за по скоростно тръгване без въртежи на гумите
            Най-добрия реглаж на преден и заден мост

            Коментар


            • #7
              Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

              Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
              А защо да не мога да си блокирвам когато се наложи задния дифф. и без да съм включил на 4х4?
              Добре де. Ти не си ли виждал че на сняг четирите гуми на колата описват различни по дължина кръгове. Което значи че се движат с различни обороти. Ако включиш блокажи и ги накараш да се въртят с еднакви обороти как ще завива.
              За това на асвалт с блокажи спира. Щото иска да скъса нещо.
              Както вече казах нямаш междинен диф които да компенсира разликата в оборотите на предния и задния мост. Когато си в режим 4х4 двата моста са свързани с твърда връзка. И независимо дали си на асвалт или на лед за да завива джипа трябва гумите да преплъзват.
              РейнджРовъра няма такъв проблем.

              Коментар


              • #8
                Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                Колега , ако ти е кеф , можеш да си включиш блокажа и на 4Х2 , той ще сработи.Друг е въпроса какъв е смисъла да го правиш.
                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                0899187766

                Коментар


                • #9
                  Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                  [QUOTE=v0id;161736]
                  ...разгледай темите за нисан и за парт тайм 4х4 че както си тръгнал утре ще изсипеш някой диф .QUOTE]

                  Целия форум претърсих, но неможах да я намеря тая статия!!

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                    Защото не е статия а различни теми за различни автомобили които са 4х4 парт тайм, което е като твоето 4х4, v0id имаше в предвид да прочетеш всичко в което се споменава парт тайм по този начин ще добиеш представа кое как работи при твоя нисан и ще си наясно кога как да го караш.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                      [quote=cicovesko;161779]
                      Първоначално публикуван от v0id Преглед на мнение
                      ...разгледай темите за нисан и за парт тайм 4х4 че както си тръгнал утре ще изсипеш някой диф .QUOTE]

                      Целия форум претърсих, но неможах да я намеря тая статия!!
                      Колега нещата са принципни при всички видове джипове.
                      Виж тази статия. Тук са обяснени видовете 4по4:
                      http://jeep.avtograd.ru/systems/index.htm

                      И в никакъв случаи не мъчи жипката на 4по4 по асфалт след
                      като е парт тайм. Съкращаваш живота на доста скъпи части.

                      Със здраве да си я караш.
                      NISSAN TERRANO II , 2.4 i,къса база,BF Goodrich Winter slalom, 235/75/15

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                        Голямо четене падна!
                        Вече съм много по-просветен. Остава и практиката да осъвършенствам и съм окей

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                          И аз все още с практиката съм гола вода.
                          При завои с парттаим на 4х4 на хлъзгав терен преди да завиеш трябва да отнемеш газта и като завиеш пак да я натиснеш. Нещо като при джетовете. Иначе не завива.

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                            бе незнам аз карах БМВ 535 преди да си взема джипката ... и сега в дъждовете я карам само на 4 по 4 разбирам от темата че нетрябва ... ама многог по спокойно се води ... перфектно ми завива супер е ...

                            забелязах и аз че ат съм го пуснал така в завой като отнема газта се едно съм натиснал спирачката ...

                            много ли е зле това което правя ... просот много сигурно се кара вообще не носи

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Радиус на завой при 4H, или 4L на Патрол

                              характерно за патрула е че като зацепеш на двойното независмо от бавни или бързи то става като 50 на 50 при блокирания междинен диф. патрула няма и при завой на сухо при 4х4 става едно хрупкаво заклещване м/у четирите колелета и те се мъчат(отвън погледнато) да се суркат от вътрешната страна на завоя,но всъщност съпротивлението се осъществява от всички триещи се части на трансмисията. скъпо е и не трябва двойното да се ползва на сух асфалт например.ама блокажа може да си работи винаги като се включи независимо от полужението на малкото лостче за 4х4.харесвам патрули и в пловдив моя ми липсваше?
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X