Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

    Ето как стана:
    След като вече почти година се радвах на благата илюзия, че съм си купил най-малко ръждивият GR/92г./, внос от Германия, реших да му направя пролетно освежаване. Почнах да свалям задните полуброни, за да ги поизправя понеже бяха смачкани малко и ...скъсах болтовете дето ги държат за шасито и за алуминиевият праг. Ами сега, викам, чакай да бръкна отзад. Проврях ръка през триъгълните отвори между гредите на шасито да напипам гайките и ....напипах КАЛ... Много кал и ръжда. Свалих и полуброните и алуминиевият праг. Болтовете на халката за теглене се отвиха, но с тези М12, дето държат полуброните за шасито беше зор. Единият от външните се скъса въпреки препарата за болтове. Как да е, с разглобена задница и без светлини се замъкнах на един канал и пръсках с пищов за вода на 100 бара каде що можах да бръкна в шасито. Отвътре и отвън. Хвърча кал, трева, ръжда, страшна работа. Изсъхна и се заврях с чукче и фенер отдолу. Какво открих. Отпред назад до задният мост, шасито непокътнато. В т.ч. гредата дето държи скоростите, все едно не е на 20г. а вчера е правена. Назад обаче нещата загрубяват. Вътрешната половина на надлъжните греди, която е от по тънка ламарина е дълбоко нагнила в последните 10-20см. Диагоналните парчета под 45 градуса, които свързват надлъжните греди със задната напречна са направо изгнили и там именно се отвориха дупки с диаметър 3-4см. Дупка се отвори и в надлъжната греда отвътре в затвореното триъгълно пространство между нея, напречната и диагоналната греда.
    Ужасих се! А, уж не беше гнил...
    Бях приготвил преобразувател, грунд, шегрен, а то какво стана сега. За да се кърпи там дали ще мине само със сваляне на резервоара? За цялостно разглобяване на купето от шасито, не мога да мисля, защото не мога сам, а и бог знае дали ще се наеме някой майстор тук и за какви пари. Много кофти номер. При това положение, дали да не оставя теглича, който мислех да махвам, понеже не ми трябва. Все пак дублира задната напречна греда, като е в пъти по-як от нея. Въобще, това конструктивно слабо място ли е на Патрола, или си получава само когато няма задни калобрани, като при мен. Всъщност на предните гуми има и някакви гумени подкалници, а отзад нищо. Така го купих. Нищо не пречи на калта и лугата да се тъпчат в триъгълните прозорчета на шасито отстрани на резервоара. Чак трева имаше...
    Уф, дайте акъл, какво да го правя
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

    Вземай шлайфа и яко рязане на всичко излишно отзад!То на Патрола и без това му пречи задницата!
    driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

    Коментар


    • #3
      От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

      Не му се плаши толкова...На колегите с Ферозите шаситата им гният от предните носачи назад,ма направо изчезват.Прави се,не е приятно но се прави.Тези който съм кърпил,минаха без цялостно разглобяване.На едната и свалях резервоара,че отзад последната напречна греда се държеше по-скоро на ухото на ресьора отколкото на надлъжната гред.
      Колкото до причините за появата на корозия,най-вече е липсата на грижа за шасито,едвали някой отпредишните собственици се замислил дори,да измие рамата на джипа,а прахът,влагата,калчицата и водата си намират път и се трупат на разни тайни места и си работят-разяждат метала.
      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

      Коментар


      • #4
        От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

        Това е типичен дефект ма Патрол, особено Y60.
        И при мен имаше подобен проблем, гнилоч в задната част на шасито.
        А когато свалиш резервоара, тогава ще почне огромната изненада. Няма такава ръжда.
        След няколко дни ще започна публикация за възстановяване на един Патрол, с подобни проблеми.
        Купето се повдига от шасито на не повече от 10 сантиметра и това дава възможност за реставрация.
        Следват песъкоструй, малко химия, изкърпване, студено поцинковане, лак, грунд и си като нов.
        Автомобила е доста ремонтопригоден и операциите не са трудни. Но са трудоемки.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

          Най-добре е да се свали купето. Не че не може да се кърпи и иначе ама не е гот.
          Купето се държи на 10 болта (или 8 ма все забравям колко)
          Тъкмо ще подмениш и спирачни тръби и тръбите за нафтата - че и те гният и правят неприятни изненади.

          Затова умните хора си купуват кола от Италия, че там не гният.
          Моят патрул също е от немечко и си има съответните дупки ))

          Ако нямаш кой свиркай - ще го възкресим да живее.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

            Мерси на всички откликнали. С две думи, разбрах, от това не се умира, ама боли. В тая връзка събирам оферти, тъй като си нямам доверен тенекиджия. Може на лични.
            Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

            Коментар


            • #7
              От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

              Търтея има опит , звънни му
              Лудак

              Коментар


              • #8
                От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

                Да, всъщност нищо ново.
                Липсата на калобрани е една малка част от обяснението.
                Когато ги има изгниват пък ламарините/калниците/.
                При изкърпването аз се отказах от отворите за теглича, а гредата и усилките по диагонал направихме отново.
                Друго типично място е отвътре на шасито при последното гърне/това в задния ляв калник/.
                Спокойно може да не си го видял - мястото е такова.
                Върху резервоара се събира толкова кал, че не можеш да го видиш.
                При мен изгни капака на сондата и я смених с нова, защото всичко ставаше в нафта.
                Подаващата и връщащата тръби смених с маркучи докъдето беше здраво.
                Вярно, неприятна работа, но няма как.
                Успех в начинанието!
                Life is too short to drive dull cars!

                Fight global warming !
                ... turn on your A/С !

                Коментар


                • #9
                  От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

                  Другото много гнило нещо са /не знам как се казват/ да кажем конзолите в които лежат задните пружини. И то само в задната им част, докато отпред са здрави. Те пък как се кърпят идея си нямам.
                  Така, състемата е ясна- разглобяване и рязане до здраво, каквото и да значи това. Но, има едно друго голямо НО, което не ми дава мира. Да предположим че, все пак няма да свалям купе, мостове и т.н. основни, трудоемки и финансоемки операции. Ще останат десетки гадни ръждиви лагъмчета, дето ни телена четка, ни флекс ги хваща. Да не говорим, че отвътре цялото шеси е ръждиво, каквото и да правим. Единственото което се сещам е пръскане с някаква химия, която евентуално да пасивира процеса на изчезване на желязото. Преобразувател, грунд, боя? Протекта? Масло,грес? Все ще е по-добре от нищо. Поне аз така си мисля.Някой има ли опит в тази насока?
                  Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

                  Коментар


                  • #10
                    От: УЖАС - намерих дупки в шасито на Y60...

                    Аз имам...Верно,предимно с Ферози,като приключиш с кърпенето,отвън шасито го минаваш с епоксиден грунд и след това един спрей за цвят,отвътре обилно се пръска т.нар течен парафин-консервационна вакса за кухини,на коя марка ще се спреш-твоя воля.За да може да се напръска отвътре,по шасито трябва да се направят отвори 12-15мм.То някога си ги е имало,но изчезват заедно с метала.
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X