Преди около месец по стечение на обстоятелствата се сдобих с едно Паджеро 2, дълга база, доста занемарено (вътрешно, външно и технически), но без съществена ръжда и за мое учудване почти всички системи работеха. Като цяло състоянието беше доста зле, вътре беше като кочина, даже снимки не съм правил, но лека полека всичко се промени
Първо започнах с предната броня, която имаше сериозен удар от ляво. Разглабяне на основни части, изправяне на изкривените такива, ръждопреобразувател, полиуретанов грунд и акрилатуретанова боя - черен мат.
След това сваляне на резервоара за да се изработи на негово място специална стойка за 2 газови бутилки - една голяма за газ и една малка за бензин. Междувременно - почистване на купето и шасито около резервоара, ръждопреобразувател, грунд и боя. Реших лека полека да почистя и пребоядисам цялото шаси и дъното на купето без да разглабям джипа .... дали ще стане - не знам, само времето ще покаже.
Междувременно, карайки с резервоар в багажника от майстор до майстор стигнах до газаджията. Не случайно бързах, понеже двигателя прекъсваше брутално - комбинирахме слагането на газовата със смяна на свещи с платинен връх, нови кабели, нови лули за бобините и сега вече мърка като коте .... а да ... на почти 300 000 км е, по документи са реални. Газта е монтирана, остава само бутилката, но чакаме стойката да е готова в понеделник.
Междувременно почистих и боядисах и двете защитни плочи отдолу под и пред двигателя. Първоначално мислех да оставя предния ролбар, защото стоеше добре, но тъй като джипа ще се кара яко и вероятността при удар отпред ролбара да се счупи и да размаже предната решетка и капака е доста голяма - оставам без него.
Решетката е почистена и боядисана в черен мат, емблемата е счупена, но и без нея изглежда добре. Зад решетката вече се подвизава малко компресорче и 3 тромби, понеже заводският клаксон е отвратителен. Още малко окабеляване и тромбите ще работят вместо него.
Вътре - цялостно пране на мокета (въпреки това пак останаха петна), целия салон е сменен - предни и задни седалки и тези в багажника. Оригиналните бяха в ужасно състояние, но пък предните седалки имаха въздухна възглавница. Предстои да ги разглобя и да сменя само дунапрена за да си върна готиния механизъм. Предстои смяна и на тавана.
Системата за регулиране твърдостта на возене работеше на 50% - отзад - супер, отпред - сменени амортесьори и орязани кабели за моторчетата. Вече имам оригинални регулируеми амортесьори и моторчета и предстои да върнем системата в изправност. Само да отбележа, че дори и в момента, работеща само отзад, разликата е осезаема. Представям си какво ще е ако се възвърне в оригиналния си вид.
Възстановени са вече всички подсветки и лампи по таблото. Зелените лампи на предните гуми така и не искат да светнат, а задните светят когато си искат. Ще търся датчиците по раздатката къде са и май ще са за почистване. Нови крушки за фаровете, регулиране на височината на светене и вече можем да карае и вечерно време
Оправено е и едно разкачено жило за парното. Въпреки това има нещо нередно, не духа много топло и от едната страна си духа направо хладно. Ще прегледам жилата и клапите в какво състояние са. Преди това ще сменя термостата, понеже стрелката на водата стои малко под средата, може и от това да е проблема с парното. Ще видим в последствие. Стори ми се и че тръбата между парното и двигателя е доста твърда.... тепърва ще се инспектира цялата система. Първо ще е термостата, после цялата течност и промивка ....
Подготвени са и маслата за смяна - двигателя ще получи състезателно масло 5w50, а кутията, дифовете и раздатката - най-висок клас трансмисионно масло. За мое учудване - всички заключвания на дифовете работят ( централен и заден), а иначе супер селекта е уникална кутия .... скоростите влизат много лесно и мазно. Надявам се да се запазят още дълги години така
Онзи ден получих новите гуми - 32х11,5х15 и ги монтирах на джанти с офсет -10.... явно сметките свършиха работа, защото гумите са точно на нивото на веждите. От немай къде се порових малко в калта от мерак да пробвам гумите, раздатката и двигаетя... в завоите дрифти яко с 4те гуми, а на чакълиран път от място превърта 4-те гуми на 1-ва бърза предавка ... на черен път ако го настъпя до дупка на 1ва или втора - едвам се удържа в пътя ... не ми се мисли на бавните какво ще е Разбира се и гумите имат голямо значение, но още няма отзиви от тях. За много от вас тези неща може да не са нещо ново, но след като двигателя прекъсваше брутално и колата едвам вървеше - няма как да не се радвам н малките неща.
Интересното е, че само едната предна гума опираше в задната част на калника, но това май е защото калника е удрян и като че ли цялата вежда е изкривена ... ще се заиграя и там малко тези дни за да не съсипвам новите гуми.
Е, май много се отплеснах, утре ще кача и снимки на свършената до сега работа но честно да ви кажа, няма такъв кеф - възстановяването на такава японска машина от едва движеща се кочина до вече доста приличен вид и перфектна механична работа е нещо невероятно .... едно време колите са се правили от инженери, а сега - от търговци .... Лека и до скоро !
Първо започнах с предната броня, която имаше сериозен удар от ляво. Разглабяне на основни части, изправяне на изкривените такива, ръждопреобразувател, полиуретанов грунд и акрилатуретанова боя - черен мат.
След това сваляне на резервоара за да се изработи на негово място специална стойка за 2 газови бутилки - една голяма за газ и една малка за бензин. Междувременно - почистване на купето и шасито около резервоара, ръждопреобразувател, грунд и боя. Реших лека полека да почистя и пребоядисам цялото шаси и дъното на купето без да разглабям джипа .... дали ще стане - не знам, само времето ще покаже.
Междувременно, карайки с резервоар в багажника от майстор до майстор стигнах до газаджията. Не случайно бързах, понеже двигателя прекъсваше брутално - комбинирахме слагането на газовата със смяна на свещи с платинен връх, нови кабели, нови лули за бобините и сега вече мърка като коте .... а да ... на почти 300 000 км е, по документи са реални. Газта е монтирана, остава само бутилката, но чакаме стойката да е готова в понеделник.
Междувременно почистих и боядисах и двете защитни плочи отдолу под и пред двигателя. Първоначално мислех да оставя предния ролбар, защото стоеше добре, но тъй като джипа ще се кара яко и вероятността при удар отпред ролбара да се счупи и да размаже предната решетка и капака е доста голяма - оставам без него.
Решетката е почистена и боядисана в черен мат, емблемата е счупена, но и без нея изглежда добре. Зад решетката вече се подвизава малко компресорче и 3 тромби, понеже заводският клаксон е отвратителен. Още малко окабеляване и тромбите ще работят вместо него.
Вътре - цялостно пране на мокета (въпреки това пак останаха петна), целия салон е сменен - предни и задни седалки и тези в багажника. Оригиналните бяха в ужасно състояние, но пък предните седалки имаха въздухна възглавница. Предстои да ги разглобя и да сменя само дунапрена за да си върна готиния механизъм. Предстои смяна и на тавана.
Системата за регулиране твърдостта на возене работеше на 50% - отзад - супер, отпред - сменени амортесьори и орязани кабели за моторчетата. Вече имам оригинални регулируеми амортесьори и моторчета и предстои да върнем системата в изправност. Само да отбележа, че дори и в момента, работеща само отзад, разликата е осезаема. Представям си какво ще е ако се възвърне в оригиналния си вид.
Възстановени са вече всички подсветки и лампи по таблото. Зелените лампи на предните гуми така и не искат да светнат, а задните светят когато си искат. Ще търся датчиците по раздатката къде са и май ще са за почистване. Нови крушки за фаровете, регулиране на височината на светене и вече можем да карае и вечерно време
Оправено е и едно разкачено жило за парното. Въпреки това има нещо нередно, не духа много топло и от едната страна си духа направо хладно. Ще прегледам жилата и клапите в какво състояние са. Преди това ще сменя термостата, понеже стрелката на водата стои малко под средата, може и от това да е проблема с парното. Ще видим в последствие. Стори ми се и че тръбата между парното и двигателя е доста твърда.... тепърва ще се инспектира цялата система. Първо ще е термостата, после цялата течност и промивка ....
Подготвени са и маслата за смяна - двигателя ще получи състезателно масло 5w50, а кутията, дифовете и раздатката - най-висок клас трансмисионно масло. За мое учудване - всички заключвания на дифовете работят ( централен и заден), а иначе супер селекта е уникална кутия .... скоростите влизат много лесно и мазно. Надявам се да се запазят още дълги години така
Онзи ден получих новите гуми - 32х11,5х15 и ги монтирах на джанти с офсет -10.... явно сметките свършиха работа, защото гумите са точно на нивото на веждите. От немай къде се порових малко в калта от мерак да пробвам гумите, раздатката и двигаетя... в завоите дрифти яко с 4те гуми, а на чакълиран път от място превърта 4-те гуми на 1-ва бърза предавка ... на черен път ако го настъпя до дупка на 1ва или втора - едвам се удържа в пътя ... не ми се мисли на бавните какво ще е Разбира се и гумите имат голямо значение, но още няма отзиви от тях. За много от вас тези неща може да не са нещо ново, но след като двигателя прекъсваше брутално и колата едвам вървеше - няма как да не се радвам н малките неща.
Интересното е, че само едната предна гума опираше в задната част на калника, но това май е защото калника е удрян и като че ли цялата вежда е изкривена ... ще се заиграя и там малко тези дни за да не съсипвам новите гуми.
Е, май много се отплеснах, утре ще кача и снимки на свършената до сега работа но честно да ви кажа, няма такъв кеф - възстановяването на такава японска машина от едва движеща се кочина до вече доста приличен вид и перфектна механична работа е нещо невероятно .... едно време колите са се правили от инженери, а сега - от търговци .... Лека и до скоро !
Коментар