Здравейте, става въпрос за Паджеро 3 ,2002г. , 2.5ТД , 99к.с.Докато го карам не загрява.Но оставя ли го на място при изгасен двигател след 10тина минути ако потегля влиза в червеното.След минута две каране пак се охлажда.Това нормално ли е?Дори и при изгасен двигател не на контакт не трябва ли да работи перката(не работи при мен).Сменях температурния датчик до главата- същата работа.Ходих и на сервиз и там решиха че е нормално, но не ми се струва така.Имам и друг пробелм, повреди се ел. помпата на АБС-а, от 10 дена търся и не мога да намеря,( намерих на две места но ми обявиха някакви невменяеми цени-800лв!!!), някой може ли да помогне, старата може ли да се поправи? Отворих я и видях че медта на колектора се е истъркала и не прави контакт на четките.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Странно?Дали загрява Паджерото?
Свий
X
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от greatmanx Преглед на мнениеЗдравейте, става въпрос за Паджеро 3 ,2002г. , 2.5ТД , 99к.с.Докато го карам не загрява.Но оставя ли го на място при изгасен двигател след 10тина минути ако потегля влиза в червеното.След минута две каране пак се охлажда.Това нормално ли е?Дори и при изгасен двигател не на контакт не трябва ли да работи перката(не работи при мен).Сменях температурния датчик до главата- същата работа.Ходих и на сервиз и там решиха че е нормално, но не ми се струва така...
Ако перката е с вискосъединител и фланец към водната помпа (тоест върти се от ремък), няма как да се върти след спиране на двигателя.
Почни да търсиш неизправности в охладителната уредба.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Чак в червеното да влиза,не е много нормално,но в общия случай повишаването на температурата на охлаждащата течност след спиране на топъл мотор не е необичайно.
След спиране на мотора,се преустановява и действието на някои части от охладителната система.Спира водната помпа и вентилатора(ако не е електрически и е предвиден да не се спира),и по този начин се забавя циркулацията на охладителна течност и охлаждането и в радиатора.
На практика температурата на някои части от двигателя(метални и с достатъчно голяма маса) е постоянно по-висока от температурата на охлаждащата течност(по време на работа в нормален температурен режим).И когато двигателят се загаси,те продължават да отдават още достатъчно количество топлина(заради голямата си маса,материал и температура),за да се наруши топлинния баланс в охладителната система,в резултат от намаляването на ефективността и при спиране на мотора,което води до повишаване на температурата на охладителната течност.
Това влизане в червеното,може да е в резултат от специфичното разположение на датчика за температура и да не е опасно.В смисъл,може да си е някаква конкретна особеност на този модел....но...може и да не е...(да кажат запознатите с модела).Може да е и повреда в уреда или датчика.
От друга страна,факт е,че циркулацията на охладителната течност продължава на термосифонния принцип и след като се спре двигателят(разбира се доста по слаба е циркулацията).Та съществува и възможността някаква неизправност по системата да пречи на нормалното и осъществяване(но в общия случай,такава неизправност би повлияла и при нормална работа на мотора).Има и чисто субективни фактори,пречещи на термосифонната циркулация след спиране на мотора–например ако автомобила се остави под достатъчно голям надлъжен наклон,така че радиаторът(с охладената и по-плътна течност в него) да остане на достатъчно по-ниско ниво от двигателя(с горещата и по-лека,с по-малка плътност течност),за да не може да се осъществи или да се забави циркулацията,което води и до по-голямо повишаване на температурата на охладителната течност.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Цецо, това да не ти е VM?
Това си е 2,5 ТД мотора на Паджерото от времето на динозаврите. Добрия стар мотор с вихрови камери, даже като гледам и кулер няма. Много добре "изчислен" от към охладителна уредба. Температурата стои на средата и не мърда, с изключение примерно на магистралата с 150, включен климатик, и околна температура 38*.
Ааа, сега видях, има си кулер.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Това,че VM-а страда от това загряване след спиране и се поврежда,не означава,че другите двигатели не загряват охладителната си течност до по-висока температура след спирането си.
Това си е от теорията и практиката–гасиш мотора,охлаждането става съвсем слабо,а пък температурата на горещите части си е близка до работната и докато се понижи загрява охладителната течност.Ефекта е с различна интензивност при различните мотори,но си го има винаги(в тези с чугунените части и по-масивните е по-изявен)
Иначе знам,че става въпрос за стария 4D56 на Митсубиши.И именно защото е от "ерата на динозаврите",пък са го сложили в автомобил от наши дни(сравнително нов) допуснах,че може да има някоя недомислица с датчици и уреди,но едва ли е това(да кажат собственици на такива джипове).
Дали загрява на магистрала или не,в случая не значи нищо,а и се казва че няма такива проблеми.
Факт е,че този двигател си идва малко слабоват дори за старото Паджеро,а за новото,ако е и дълго,тези 150км/ч ще ги вдига само при спускане
Мисълта ми е,че и без друго слабия мотор се кара с повечко газ,та обикновенно си е яко напечен като го гасиш.И е нормално да загрее антифриза ако го изгасиш веднага(което е и вредно) и го запалиш след 5-10 минути.А това,че охлаждането му е добре сметнато си е отделен въпрос и се доказва от гореизложеното,че температурата от червеното спада за една две минути каране като се подкара.(това ме наведе и на мисълта за лошо измислен датчик или положението му,което може да е различно от това на Паджеро 2).В крайна сметка,може наистина всичко да си е нормално....Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
По принцип това загряване си е нормално, както казва Цецо, но зависи все пак до каква степен и за колко време държи тази температура. Зависи също къде държи стрелката при движение; ако е доста над средата, то и това вдигане след спиране ще е по-високо
Друго, което се сещам - на старите Паджеровци уредът в таблото беше биметален, т.е. много по-инертен от магнитоелектричния на новите и затова тези "подскачат" повече.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Само след старт ако е работило преди това вдига до горе и после веднага пада.В движение си е нормално държи си средата.Отварям капака не изглежда да е загрял мотора, нали поне тръбите трябва да са издути.Все пак знаете ли някой сервиз във Варна където да разбират.Ходих при Шванца, там казаха че не виждат нищо нередно, а разбират момчетата.Относно помпата дано да може да се поправи, в сервиза казаха че няма как.Доволен съм че го има този форум и че хората са отзивчиви и споделят опита си.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Във Варна до колкото знам единия вариант е във Виница, другия в Кичево. Тия в Кичево били царе на Митцубишитата, ма и другите много ги чували. Аз обаче лично не съм ходил при никои от тях, само съм чувал, така че ако искаш ги пробвай. А парно има ли тая кола? Ако по някаква причина има въздух в системата може да ти ги прави тия номера, ама по принцип няма как да има въздух.......тя се обезвъздушава сама, ама ако парното е било празно като са наливали.........?!
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Hitreca Преглед на мнениеВъв Варна до колкото знам единия вариант е във Виница, другия в Кичево. Тия в Кичево били царе на Митцубишитата, ма и другите много ги чували. Аз обаче лично не съм ходил при никои от тях, само съм чувал, така че ако искаш ги пробвай. А парно има ли тая кола? Ако по някаква причина има въздух в системата може да ти ги прави тия номера, ама по принцип няма как да има въздух.......тя се обезвъздушава сама, ама ако парното е било празно като са наливали.........?!
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от greatmanx Преглед на мнениеМиналата година сменях ремъците и сваляха радиатора, накрая остана половин литър антифриз след като го сглобиха, от коли4еството което беше преди това дали може да има някаква връзка?Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Може пък и това да е.Н а Пажерото датчика за температурата е много високо, ако има въздух и бяга нагоре може да застане на датчика и стрелката да откачи. Случвало ми се е такова нещо на един Мерцедес, само че проклетника не искаше да си дръпне сам антифриза от приливника и изглеждаше пълен.....та докато разбера какво му е......
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Hitreca Преглед на мнениеН а Пажерото датчика за температурата е много високо, ако има въздух и бяга нагоре може да застане на датчика и стрелката да откачи.
Освен това ако има въздух около датчика стрелката би трябвало да пада надолу поради загубения контакт с антифриза.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеТрудна работа. Съвсем наблизо до датчика тръгва нагоре маркучът към радиатора и се самообезвъздушава.
Освен това ако има въздух около датчика стрелката би трябвало да пада надолу поради загубения контакт с антифриза.
Според мен какъвто и да е датчика и какъвто и да е часовника, такова поведение не е нормално.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар