Здравейте, става въпрос за Паджеро 3 ,2002г. , 2.5ТД , 99к.с.Докато го карам не загрява.Но оставя ли го на място при изгасен двигател след 10тина минути ако потегля влиза в червеното.След минута две каране пак се охлажда.Това нормално ли е?Дори и при изгасен двигател не на контакт не трябва ли да работи перката(не работи при мен).Сменях температурния датчик до главата- същата работа.Ходих и на сервиз и там решиха че е нормално, но не ми се струва така.Имам и друг пробелм, повреди се ел. помпата на АБС-а, от 10 дена търся и не мога да намеря,( намерих на две места но ми обявиха някакви невменяеми цени-800лв!!!), някой може ли да помогне, старата може ли да се поправи? Отворих я и видях че медта на колектора се е истъркала и не прави контакт на четките.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Странно?Дали загрява Паджерото?
Свий
X
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от greatmanx Преглед на мнениеЗдравейте, става въпрос за Паджеро 3 ,2002г. , 2.5ТД , 99к.с.Докато го карам не загрява.Но оставя ли го на място при изгасен двигател след 10тина минути ако потегля влиза в червеното.След минута две каране пак се охлажда.Това нормално ли е?Дори и при изгасен двигател не на контакт не трябва ли да работи перката(не работи при мен).Сменях температурния датчик до главата- същата работа.Ходих и на сервиз и там решиха че е нормално, но не ми се струва така...
Ако перката е с вискосъединител и фланец към водната помпа (тоест върти се от ремък), няма как да се върти след спиране на двигателя.
Почни да търсиш неизправности в охладителната уредба.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Чак в червеното да влиза,не е много нормално,но в общия случай повишаването на температурата на охлаждащата течност след спиране на топъл мотор не е необичайно.
След спиране на мотора,се преустановява и действието на някои части от охладителната система.Спира водната помпа и вентилатора(ако не е електрически и е предвиден да не се спира),и по този начин се забавя циркулацията на охладителна течност и охлаждането и в радиатора.
На практика температурата на някои части от двигателя(метални и с достатъчно голяма маса) е постоянно по-висока от температурата на охлаждащата течност(по време на работа в нормален температурен режим).И когато двигателят се загаси,те продължават да отдават още достатъчно количество топлина(заради голямата си маса,материал и температура),за да се наруши топлинния баланс в охладителната система,в резултат от намаляването на ефективността и при спиране на мотора,което води до повишаване на температурата на охладителната течност.
Това влизане в червеното,може да е в резултат от специфичното разположение на датчика за температура и да не е опасно.В смисъл,може да си е някаква конкретна особеност на този модел....но...може и да не е...(да кажат запознатите с модела).Може да е и повреда в уреда или датчика.
От друга страна,факт е,че циркулацията на охладителната течност продължава на термосифонния принцип и след като се спре двигателят(разбира се доста по слаба е циркулацията).Та съществува и възможността някаква неизправност по системата да пречи на нормалното и осъществяване(но в общия случай,такава неизправност би повлияла и при нормална работа на мотора).Има и чисто субективни фактори,пречещи на термосифонната циркулация след спиране на мотора–например ако автомобила се остави под достатъчно голям надлъжен наклон,така че радиаторът(с охладената и по-плътна течност в него) да остане на достатъчно по-ниско ниво от двигателя(с горещата и по-лека,с по-малка плътност течност),за да не може да се осъществи или да се забави циркулацията,което води и до по-голямо повишаване на температурата на охладителната течност.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Цецо, това да не ти е VM?
Това си е 2,5 ТД мотора на Паджерото от времето на динозаврите. Добрия стар мотор с вихрови камери, даже като гледам и кулер няма. Много добре "изчислен" от към охладителна уредба. Температурата стои на средата и не мърда, с изключение примерно на магистралата с 150, включен климатик, и околна температура 38*
.
Ааа, сега видях, има си кулер.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Това,че VM-а страда от това загряване след спиране и се поврежда,не означава,че другите двигатели не загряват охладителната си течност до по-висока температура след спирането си.
Това си е от теорията и практиката–гасиш мотора,охлаждането става съвсем слабо,а пък температурата на горещите части си е близка до работната и докато се понижи загрява охладителната течност.Ефекта е с различна интензивност при различните мотори,но си го има винаги(в тези с чугунените части и по-масивните е по-изявен)
Иначе знам,че става въпрос за стария 4D56 на Митсубиши.И именно защото е от "ерата на динозаврите",пък са го сложили в автомобил от наши дни(сравнително нов) допуснах,че може да има някоя недомислица с датчици и уреди,но едва ли е това(да кажат собственици на такива джипове).
Дали загрява на магистрала или не,в случая не значи нищо,а и се казва че няма такива проблеми.
Факт е,че този двигател си идва малко слабоват дори за старото Паджеро,а за новото,ако е и дълго,тези 150км/ч ще ги вдига само при спускане
Мисълта ми е,че и без друго слабия мотор се кара с повечко газ,та обикновенно си е яко напечен като го гасиш.И е нормално да загрее антифриза ако го изгасиш веднага(което е и вредно) и го запалиш след 5-10 минути.А това,че охлаждането му е добре сметнато си е отделен въпрос и се доказва от гореизложеното,че температурата от червеното спада за една две минути каране като се подкара.(това ме наведе и на мисълта за лошо измислен датчик или положението му,което може да е различно от това на Паджеро 2).В крайна сметка,може наистина всичко да си е нормално....Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
По принцип това загряване си е нормално, както казва Цецо, но зависи все пак до каква степен и за колко време държи тази температура. Зависи също къде държи стрелката при движение; ако е доста над средата, то и това вдигане след спиране ще е по-високо
Друго, което се сещам - на старите Паджеровци уредът в таблото беше биметален, т.е. много по-инертен от магнитоелектричния на новите и затова тези "подскачат" повече.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Само след старт ако е работило преди това вдига до горе и после веднага пада.В движение си е нормално държи си средата.Отварям капака не изглежда да е загрял мотора, нали поне тръбите трябва да са издути.Все пак знаете ли някой сервиз във Варна където да разбират.Ходих при Шванца, там казаха че не виждат нищо нередно, а разбират момчетата.Относно помпата дано да може да се поправи, в сервиза казаха че няма как.Доволен съм че го има този форум и че хората са отзивчиви и споделят опита си.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Във Варна до колкото знам единия вариант е във Виница, другия в Кичево. Тия в Кичево били царе на Митцубишитата, ма и другите много ги чували. Аз обаче лично не съм ходил при никои от тях, само съм чувал, така че ако искаш ги пробвай. А парно има ли тая кола? Ако по някаква причина има въздух в системата може да ти ги прави тия номера, ама по принцип няма как да има въздух.......тя се обезвъздушава сама, ама ако парното е било празно като са наливали.........?!
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Hitreca Преглед на мнениеВъв Варна до колкото знам единия вариант е във Виница, другия в Кичево. Тия в Кичево били царе на Митцубишитата, ма и другите много ги чували. Аз обаче лично не съм ходил при никои от тях, само съм чувал, така че ако искаш ги пробвай. А парно има ли тая кола? Ако по някаква причина има въздух в системата може да ти ги прави тия номера, ама по принцип няма как да има въздух.......тя се обезвъздушава сама, ама ако парното е било празно като са наливали.........?!
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от greatmanx Преглед на мнениеМиналата година сменях ремъците и сваляха радиатора, накрая остана половин литър антифриз след като го сглобиха, от коли4еството което беше преди това дали може да има някаква връзка?Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Може пък и това да е.Н а Пажерото датчика за температурата е много високо, ако има въздух и бяга нагоре може да застане на датчика и стрелката да откачи. Случвало ми се е такова нещо на един Мерцедес, само че проклетника не искаше да си дръпне сам антифриза от приливника и изглеждаше пълен.....та докато разбера какво му е......
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Hitreca Преглед на мнениеН а Пажерото датчика за температурата е много високо, ако има въздух и бяга нагоре може да застане на датчика и стрелката да откачи.
Освен това ако има въздух около датчика стрелката би трябвало да пада надолу поради загубения контакт с антифриза.
Коментар
-
От: Странно?Дали загрява Паджерото?
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеТрудна работа. Съвсем наблизо до датчика тръгва нагоре маркучът към радиатора и се самообезвъздушава.
Освен това ако има въздух около датчика стрелката би трябвало да пада надолу поради загубения контакт с антифриза.
Според мен какъвто и да е датчика и какъвто и да е часовника, такова поведение не е нормално.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар