Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

    Първоначално публикуван от makito Преглед на мнение
    StargaZeR много ми харесаха гумите. Aз имам П2 3.0 и мислЯ също да слагам пружини от дълга база. Ще трябва ли да сменям и нещо др(УГО) или няма да има ядове , щото мислЯ само с пужините да си остана.
    Варианти за "сиромашки лифт" на късо Паджеро има много - подложки, пружини от дълга база, а според братушките и патролски пружини. Чувал съм нещо и за пружини от Г-класа. При всички случаи се налага и натягане на торсионите, за да се изравни повдигането и отпред. Това води понякога и до необходимост от корекция на други неща по предницата, за да се оправи геометрията - подрязване на горните ограничителни тампони, подложки на горните носачи и т.н. Ако не си съвсем наясно какво правиш, по-добре да го направи някой, който е - все пак това е автомобил, участва в движението и някоя грешка може да застраши не само твоя живот.
    Но първо трябва да си отговориш на защо ще повдигаш и защо евтино. Ако искаш да слагаш големи гуми, те са: 1. Скъпи 2.Трудни за баланс 3.Ускоряват износването на доста елементи от окачването и ходовата част и 4. В повечето случаи вдигат разхода. Всичко това не се връзва с идеята за "евтино повдигане".
    Ако пък няма да слагаш по-големи гуми, повдигането е безсмислено - само ще влоши поведението на Паджерото в завой и на страничен наклон.
    При мен пружините от дълга база бяха аварийно решение след покупката на Паджерото, понеже неговите бяха тотално умрели и на всяка неравност отзад удряше в тампоните. Скоро и на тях ще им дойде времето да ги сменя с нещо по-истинско.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #32
      От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

      Благодаря за съвета , 31-цата мисля че няма да му доиде голяма - джантата ще е 15- ка

      Коментар


      • #33
        От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

        Първоначално публикуван от makito Преглед на мнение
        Благодаря за съвета , 31-цата мисля че няма да му доиде голяма - джантата ще е 15- ка
        За 31-ци няма абсолютно никаква нужда от повдигане - те са фабричен размер.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #34
          От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

          питам щото явно май ще минавам на варианта - само фланци и гуми.Джипа го използвам за постоянно возило + събота и неделя за лов и лек офф... , когато има време разбира се...

          Коментар


          • #35
            От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

            А някой не е ли пробвал да презацепи торсионите отпред за повдигане на предницата? Някой ми подхвърли това като идея и мисля да опитам.

            Коментар


            • #36
              От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

              Първоначално публикуван от vladko Преглед на мнение
              А някой не е ли пробвал да презацепи торсионите отпред за повдигане на предницата? Някой ми подхвърли това като идея и мисля да опитам.
              Презацепване е нужно, само ако са толкова омекнали, че да не могат да дадат никакво повдигане само с натягане. Ама в такъв случай е по-добре да се сменят, иначе най-вероятно ще стане някой сакатлък.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #37
                От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                Моите са омекнали и също мислех да ги презацепвам, че като сложих лебедката доста клекна отпред. Оказа се, че не е нужно. Натегнах ги докрай и се повдигна с почти 10 см предницата. Не съм усетил промяна във возията (по-меко или по-твърдо). Имах едно наум, че могат да се счупят, но за момента няма такъв проблем, въпреки, че го карам юнашки по гората и доста скокове понесоха. А и съм махнал (по-точно сами паднаха) ограничителните тампони, за да не ми намаляват ходовете.
                www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                0898777327

                Коментар


                • #38
                  От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                  Първоначално публикуван от Димитър Желязков Преглед на мнение
                  Моите са омекнали и също мислех да ги презацепвам, че като сложих лебедката доста клекна отпред. Оказа се, че не е нужно. Натегнах ги докрай и се повдигна с почти 10 см предницата. Не съм усетил промяна във возията (по-меко или по-твърдо). Имах едно наум, че могат да се счупят, но за момента няма такъв проблем, въпреки, че го карам юнашки по гората и доста скокове понесоха. А и съм махнал (по-точно сами паднаха) ограничителните тампони, за да не ми намаляват ходовете.
                  По-меко или по-твърдо няма как да стане. Това зависи от материала(твърдостта) на торсиона, а не от положението му. А така нареченото "натягане" е просто промяна на положението (завъртане) и нищо повече. Само че с тия 10 см не е лошо да си провериш сходимостта, още повече щом си отишъл в зоната на ограничителните тампони - сега колата ти отпред най-вероятно изглежда така \--/
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    По-меко или по-твърдо няма как да стане. Това зависи от материала(твърдостта) на торсиона, а не от положението му. А така нареченото "натягане" е просто промяна на положението (завъртане) и нищо повече. Само че с тия 10 см не е лошо да си провериш сходимостта, още повече щом си отишъл в зоната на ограничителните тампони - сега колата ти отпред най-вероятно изглежда така \--/
                    Описал си го възможно най-точно.
                    Регулирането на предницата беше първото, което направих след натягането на торсионите.
                    www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                    0898777327

                    Коментар


                    • #40
                      От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                      Абсолютно всички възможни втулки и тампони са сменени с полиуретанови, което даде отражение като значително подобрение в пътното поведение и, разбира се, в дълготрайността на въпросните елементи (на практика липсва каквото и да било износване).
                      Това е голяма грешка в която се вкарваме повечето Българи. Аз направих същата подмяна на всички тампони с полиуретанови такива. Резултата е 1:0 за гумените. Разбиха се за 1.5 година по родните пътища и горички. Просто полиуретана не понася моментни удари, вярно че получих много стегнато пътно поведение като на състезателен автомобил, но вече всичко хлопа и то по-лошо от преди. Историята се повтори и с на брат ми Гранд Черокито, сменихме всичко и изкара 1 година и по-малко от 30 000 км. Та моя съвет е да не си слагате такива тампони освен ако не смятате да карате джипа по асфалт и то извън България.

                      п.с. при теб вече е късно за този съвет де
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #41
                        От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                        Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                        Това е голяма грешка в която се вкарваме повечето Българи. Аз направих същата подмяна на всички тампони с полиуретанови такива. Резултата е 1:0 за гумените. Разбиха се за 1.5 година по родните пътища и горички. Просто полиуретана не понася моментни удари, вярно че получих много стегнато пътно поведение като на състезателен автомобил, но вече всичко хлопа и то по-лошо от преди. Историята се повтори и с на брат ми Гранд Черокито, сменихме всичко и изкара 1 година и по-малко от 30 000 км. Та моя съвет е да не си слагате такива тампони освен ако не смятате да карате джипа по асфалт и то извън България.

                        п.с. при теб вече е късно за този съвет де
                        И в една друга тема писах - правете разлика между уретан (онова твърдото, дето се мачка и разбива), който е предназначен за състезателни автомобили и се сменя след всяко състезание и полиуретан. Да не говорим, че сериозните фирми имат разработки на полиуретанови тампони за ежедневна употреба, които освен особеностите в материала имат и особености в дизайна, като дъговидни прорези и канали, например, съобразени с натоварванията, които понася съответния детайл. А, да, струват доста повече от уретановите. Ама има защо. И също, има голямо значение как и с какво са гресирани при монтажа. Разбира се всеки има право на собствено мнение, но когато то е толкова категорично е добре да бъде подкрепено и със съответните аргументи и знания.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                          И в една друга тема писах - правете разлика между уретан (онова твърдото, дето се мачка и разбива), който е предназначен за състезателни автомобили и се сменя след всяко състезание и полиуретан. Да не говорим, че сериозните фирми имат разработки на полиуретанови тампони за ежедневна употреба, които освен особеностите в материала имат и особености в дизайна, като дъговидни прорези и канали, например, съобразени с натоварванията, които понася съответния детайл. А, да, струват доста повече от уретановите. Ама има защо. И също, има голямо значение как и с какво са гресирани при монтажа. Разбира се всеки има право на собствено мнение, но когато то е толкова категорично е добре да бъде подкрепено и със съответните аргументи и знания.
                          ми колега виждам, че имаш претенции да разбираш, това не е лошо но някак си поучителния ти тон от страната на кое се явява?
                          Не съм имал никакво намерение да се заяждам, опита ми с различни видове тампони е вече повече от 100 000 км. и повече от 5 години с 3 джипа и 1 лека кола. Марките и вида на тампоните са повече от 4.
                          Просто прочетох поста ти и реших да дам съвет. Ако съм бил неправилно разбран и грешката е в мен моля за извинение.
                          Остани със здраве.

                          П.С. ти си написал полиуретанови тампони, аз съм написал същото, тоя уретан не знам къде си го прочел. Визирах имено полу-гъвкавите червени ПОЛИуретанови тампони. Бели уретанови не съм слагал. Има и сини които са именно с изместен център и са предвидени за ежедневна употреба но пак казвам не и в БГ, не и по начина по който аз си употребявам джипа.
                          no signature no problems

                          Коментар


                          • #43
                            От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                            Бях го писал в съседната тема, но: "Колкото до полиуретановите тампонони, съм на малко по- различно мнение от пишещите тук. Колегата То6о в една друга тема бе писал: "...А що искаш да е полиуретан ? Еластомерите биват термореактивни /каучук/ и термоактивни / примерно полиуретанът/.
                            Вторите имат така наречената остатъчна деформация,тоест са "твърди течности" .И пак тоест променят се под натиск с времето,текат .
                            Дано да си ме разбрал.Делят се на твърдости ,колкото по твърд,толкова по малко е остатъчната деформация, но пък няма да ти демпферира добре.Аз бих избрал каучука и бих си карал като пич
                            Освен това каучука се формува по просто,за Еластолана на Еластогран ти трябва шприц и въобще сватба е.А "булката" не си заслужава според мен..."
                            Доста време се чудех какво да избера, при условие, че цените са едни и същи, но в крайна сметка след бая разговори с колеги, ползващи и едните и другите тампони се спрях на нормалните, гумени. Времето ще покаже дали греша или не.
                            08седемшест5едно513четири

                            Коментар


                            • #44
                              От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                              И добре си постъпил. Но аз обичам да експериментирам. И това не ми излиза евтино никога. Точно и поради тази причина реших да дам съвет от челен опит, но явно не съм се изразил както трябва. За моето каране по-издържливи са гумените/каучукови тампони.
                              no signature no problems

                              Коментар


                              • #45
                                От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                                ми колега виждам, че имаш претенции да разбираш, това не е лошо но някак си поучителния ти тон от страната на кое се явява?
                                Не съм имал никакво намерение да се заяждам, опита ми с различни видове тампони е вече повече от 100 000 км. и повече от 5 години с 3 джипа и 1 лека кола. Марките и вида на тампоните са повече от 4.
                                Просто прочетох поста ти и реших да дам съвет. Ако съм бил неправилно разбран и грешката е в мен моля за извинение.
                                Остани със здраве.

                                П.С. ти си написал полиуретанови тампони, аз съм написал същото, тоя уретан не знам къде си го прочел. Визирах имено полу-гъвкавите червени ПОЛИуретанови тампони. Бели уретанови не съм слагал. Има и сини които са именно с изместен център и са предвидени за ежедневна употреба но пак казвам не и в БГ, не и по начина по който аз си употребявам джипа.
                                Извинявай, но не разбирам защо приемаш мнение, което не съвпада с твоето, за поучително. Исках да избегна споменаването на конкретни фирми в тема, която по принцип не е ориентирана към това, но понеже ти говориш за "червените", без да споменавам производителя, ще ти кажа, че не стават. А изместеният център има отношение към корекциите в геометрията на автомобила (пимерно в следствие на "лифт"), а не към издържливостта. Тези, които са на моята кола, имат 50000 км. гаранция за извънасфалтова употреба. С очите си съм виждал тампони от същата марка, след две експедиции в Африка и, повярвай ми, не се различават от нови. Не знам какъв е начина по който си "употребяваш" джипа, но и аз не жаля моя и при моя "начин на употреба" каучуковите тампони изкарват точно 5000 км или два месеца.
                                Колкото до това, кой производител какво пише за продукта си, това че се рекламира нещо като ПОЛИуретан, не винаги означава, че е именно такова. Както и много производители на амортисьори рекламират продуктите си като NITRO, но реално вътре има обикновен сгъстен въздух, а не охлаждаща азотна клетка.
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X