Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

    Вече съм я свършил тази работа. Почти всички теми изчетох, а ползвам и жокер - "обади се на приятел" - много добър и готин консултант - Станко. Засега съм поръчал нови втулки за предните горни носачи, а по натам поетапно ще сменя и другите, но когато си заминат. Както казва един много добър мой приятел - ако спи, не го буди!

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

      Мишо,
      Димо ти е написал че на късото 33-ките влизат и без лифт ако е по-разумно карането. Провери джантите ти с какъв офсет са, да не се окаже, че опира при пълен завой. Със сигурност при офсет -10 мм (или -15 мм май беше) 33х12.5 не опират при пълен завой.
      Георги Гатев

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

        Да, вярно. Аз в момента съм с оригиналните джанти, които са +10 (оказа се, че не са +15, както твърдят повечето източници) и фланци 38мм - т.е. общо -28 и нямам проблеми със завиването. Има обаче едно "но" - на всички гуми хх/12.5/уу пише, че препоръчителната широчина на джантата е 10", а Паджерските са 7". В следствие на това аз карам с доста ниско налягане - 1,6 бара, защото при по-високо гумата почва да прави "балон" и да се износва само в средата. За Super Swamper-a това не е проблем, понеже е с много твърди бордове, но не знам как би се държала друга гума в такава ситуация. В общи линии, най-добре е да се търсят едни 10"-ови джанти с ЕТ-25 (-44 май ще прави проблем с опиране във външната страна на веждата при пълен завой) и работата заспива. Само дето трудно се намират и струват скъпо - не говоря за имитациите на "Менгелс" които се кривят при всеки втори удар.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
          Да, вярно. Аз в момента съм с оригиналните джанти, които са +10 (оказа се, че не са +15, както твърдят повечето източници) и фланци 38мм - т.е. общо -28 и нямам проблеми със завиването. Има обаче едно "но" - на всички гуми хх/12.5/уу пише, че препоръчителната широчина на джантата е 10", а Паджерските са 7". В следствие на това аз карам с доста ниско налягане - 1,6 бара, защото при по-високо гумата почва да прави "балон" и да се износва само в средата. За Super Swamper-a това не е проблем, понеже е с много твърди бордове, но не знам как би се държала друга гума в такава ситуация. В общи линии, най-добре е да се търсят едни 10"-ови джанти с ЕТ-25 (-44 май ще прави проблем с опиране във външната страна на веждата при пълен завой) и работата заспива. Само дето трудно се намират и струват скъпо - не говоря за имитациите на "Менгелс" които се кривят при всеки втори удар.
          Би ли споделил някакви отзиви за фланците? Преди на патрола карах с фланци, но ме разубедиха да слагам на паджерото, понеже "товарели" и "скапвали" ходовата част.Дали това наистина е така, или са митове? И как усещаш пътното поведение на джипката, понеже на патрола след като сложих фланците, воланът стана много "нервен"?
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

            Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
            Би ли споделил някакви отзиви за фланците? Преди на патрола карах с фланци, но ме разубедиха да слагам на паджерото, понеже "товарели" и "скапвали" ходовата част.Дали това наистина е така, или са митове? И как усещаш пътното поведение на джипката, понеже на патрола след като сложих фланците, воланът стана много "нервен"?
            Аз намирам повече плюсове, особено като стабилност в завой и на странични наклони. Ама то това си е ясно. Нервност във волана има, но съм склонен да я отдам повече на не добре обрания луфт в кормилната кутия. За "товаренето" и "скапването" - единственото което даде фира, скоро след слагането на фланците, бяха втулките на горните носачи. Откато съм съм с полиуретан няма никакви проблеми. А и няма логика да има - дали ще сложиш фланци или по-изнесени джанти, резултатът, като повишение на усилието върху носещите елементи, е еднакъв.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

              Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
              Би ли споделил някакви отзиви за фланците? Преди на патрола карах с фланци, но ме разубедиха да слагам на паджерото, понеже "товарели" и "скапвали" ходовата част.Дали това наистина е така, или са митове? И как усещаш пътното поведение на джипката, понеже на патрола след като сложих фланците, воланът стана много "нервен"?
              Карам с фланци от ~ 6 месеца.
              Първото усещане беше същото - нервен волан.
              Второ усещане - нищо.
              Трето усещане - НИЩО!!!

              Освен подобрената визия, определено по-добра стабилност.

              За тия километри, дето са минати - те са никакви, де, няма и 4 к, не се е строшило нищо..
              дай Боже, всекиму..

              стандартни паджерови джанти, стандартни 38 мм фланци,

              това е

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                Карам с фланци от ~ 6 месеца.
                Първото усещане беше същото - нервен волан.
                Второ усещане - нищо.
                Трето усещане - НИЩО!!!

                Освен подобрената визия, определено по-добра стабилност.

                За тия километри, дето са минати - те са никакви, де, няма и 4 к, не се е строшило нищо..
                дай Боже, всекиму..

                стандартни паджерови джанти, стандартни 38 мм фланци,

                това е
                Основната причина да се замислям за фланци, е че като натисна повечко педала на газта, с тази палатка на покрива, която си е към 80 кила (разбира се порядъчно "заредена"), на завой усещам леко притеснение.
                По въпроса за фланците, един колега ми черта едни схеми на трапец и подробно ми обяснява защо не трябва да слагам фланци. Аз, разбира се не запомних нищо освен, че нещо се товареше излишно. Все едно де. Патрула го използвах основно в гората и за там не съм гледал изобщо как е баланса. Паджерото го използвам основно на асфалт и то с по- височка скорост. Мога ли да очаквам някакви ядове с баланса на джантите или всичко си е ок?
                08седемшест5едно513четири

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                  Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                  ... Паджерото го използвам основно на асфалт и то с по- височка скорост. Мога ли да очаквам някакви ядове с баланса на джантите или всичко си е ок?
                  Не разбирам защо се притесняваш от проблеми точно с баланса. Ако гумите са ти балансирани добре, няма никакво значение какви фланци слагаш (стига и те да са добре изработени и монтирани). Има Вранглери с по 10см фланци. Да, шарнирите се товарят повече, но аз не виждам проблем в това, особено при наште мотори (2,5тд и 3.0V6) които са по леки (доста) от големите (а в шарнирите разлика няма).

                  П.П. Да не говорим, че повечето пистови състезателни автомобили също използват фланци (всъщност идеята идва точно от там), там скоростите са над 250км/ч. Ако фланците, дори потенциално, можеха да предизвикат проблеми с баланса, дали някой би рискувал?
                  Последно редактирано от stargazer; 03-07-10, 09:13. Причина: доп.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    Не разбирам защо се притесняваш от проблеми точно с баланса. Ако гумите са ти балансирани добре, няма никакво значение какви фланци слагаш (стига и те да са добре изработени и монтирани). Има Вранглери с по 10см фланци. Да, шарнирите се товарят повече, но аз не виждам проблем в това, особено при наште мотори (2,5тд и 3.0V6) които са по леки (доста) от големите (а в шарнирите разлика няма).

                    П.П. Да не говорим, че повечето пистови състезателни автомобили също използват фланци (всъщност идеята идва точно от там), там скоростите са над 250км/ч. Ако фланците, дори потенциално, можеха да предизвикат проблеми с баланса, дали някой би рискувал?
                    Да, принципно и това е вярно. При стандартните метални джанти, 31-ци гуми и фланци, някъде ще опира ли гумата? Я пусни някоя снимка да видя как стои гумата с фланец.
                    08седемшест5едно513четири

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                      Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                      Я пусни някоя снимка да видя как стои гумата с фланец.
                      Малко по-късно, че сега трябва да се метна на храстореза, преди да е заваляло
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                        Ето ги обещаните снимки.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0430.jpg
Прегледи:1
Размер:63.5 КБ
ID:5191626 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0429.JPG
Прегледи:1
Размер:98.5 КБ
ID:5191625 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0431.jpg
Прегледи:1
Размер:65.9 КБ
ID:5191624 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0432.JPG
Прегледи:1
Размер:101.1 КБ
ID:5191623 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0427.JPG
Прегледи:1
Размер:92.8 КБ
ID:5191622 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0426.JPG
Прегледи:1
Размер:82.6 КБ
ID:5191620 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0428.jpg
Прегледи:1
Размер:56.6 КБ
ID:5191621

                        31-ци не би трябвало да опират при никакви обстоятелства. Някъде по-горе го бях писал - това на снимките е с 33-ки, фланци и около +40мм лифт от окачване.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                          Благодаря за снимките и поясненията, колега.
                          А при окачването какво си подменял- амове, торсиони и пружини или и друго? И ако не е тайна приблизителни цени на подобно упражнение- много ми допада как се е вдигнал пахероса, а за моите цели подобна височина е предостатъчна.
                          08седемшест5едно513четири

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                            Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                            Благодаря за снимките и поясненията, колега.
                            А при окачването какво си подменял- амове, торсиони и пружини или и друго? И ако не е тайна приблизителни цени на подобно упражнение- много ми допада как се е вдигнал пахероса, а за моите цели подобна височина е предостатъчна.
                            Всъщност, окачването не е съвсем завършено. Засега пружините за сменени с такива от дълга база (което за съжаление при теб не е приложимо). Ефекта от това беше повдигането с около 40мм – съответно и торсионите са натегнати горе-долу с толкова. Абсолютно всички възможни втулки и тампони са сменени с полиуретанови, което даде отражение като значително подобрение в пътното поведение и, разбира се, в дълготрайността на въпросните елементи (на практика липсва каквото и да било износване). Амортисьорите са сменени с RAW4x4 Nitro (за съжаление Big Bore моделите RFX и NitroMax не се предлагат за Паджеро – просто няма място за по-големия (10см) диаметър на тялото) - също значително подобрение в стабилността и огромна разлика в абсорбирането на дребните неравности (например разбитите софийски павета). По принцип смятам да сменя и пружините и торсионите с Heavy Duty на RAW4x4, но това ще стане, когато стигна до монтажа на лебедката – засега не е необходимо. По отношение на цените тук ще кажа само, че са поносими. Скоро ще имам още две буквички под ник-а и тогава ще има специална тема, в съответния раздел, за да не влизаме в разрез с правилата на форума .
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                              Аха, ок. Ще чакам.
                              08седемшест5едно513четири

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за боди лифт на PAJERO 2.

                                Stargarez много ми харесаха гумите аз имам П2 3.0 и мислч също да слагам пружини от дълга база ще трябва ли да сменям и нещо др или няма да има ядове , щото мислч само с пужините да си остана

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X