Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвместимост на скоростни кутии и възли на Паджеро 2,8 и 3,5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

    Първоначално публикуван от kyky Преглед на мнение
    Здрасти!

    Първо държа да подчертая, че не целя да обидя някого, а просто да избистрим материята. Нека на който не му се четат романи просто да игнорира поста ми, а на останалите - приятно четене...

    1. Нека да вземем две джипки - една дизел и една бензин и нека техните максимални скорости са идентични - 210 км/ч. Нека нашата дизелова джипка вдига максималната скорост при 4000 оборота/мин, а бензиновата при 7000 оборота/мин. Нека и двата джипа са някакви паркетници с гуми 215/55/16. Нека нашата бензинова джипка е с пета скорост с предавателно число 0.85, а нашата дизелова джипка с предавателно число 0.75. От въведените до тук данни след някои сметки излиза, че бензиновата ни джипка е с диференциал(и) 4.25, а дизеловата с 3.07. Нека видим с колко оборота в минута се движат нашите джипки по магистралата(120км/ч) - за бенизовата получаваме 3992(~4000)оборота/минута, а за дизеловата 2280(~2300) оборота/минута.
    Сега нека с малко магия разменим трансмиисите на двете джипки. Веднага се вижда, че по този начин дизеловата джипка има максимална скорост от 120км/ч, а при 2300 оборота/минута се движи с ~70км/ч, а бензиновата при развива макслиманла скорост от ~370км/ч, а с 4000оборота/минута се движи с 210км/ч.
    А сега да коментираме резултата - имаме дизелова джипка, която на ускорение ще е ненадмината(е, зависи и от уменията на шофьора и типа ск. кутия) и бензинова кола готова за рекордите на Гинес(надявам се никой не забравя за аеродинамичното съпротивление, граничещо с това на тухла четворка). Реално този сценарии е напълно възможен и се използва за получаване на даден ефект. Въпроса е какво се цели - ако джипките са на картинг писта(изключваме факта маневреност), то дизеловата с бензинова кутия ще се представи в пъти по-добре от обикновена дизелова джипка, защото там трябва ускорение, а не макс. скорост. Ако обаче имаме скоростна писта с много дълги прави участъци и много малко завои, то ускорението играе много по-малка роля от максималната скорост и докато едната джипка е в 'критиките' и се движи едва с 120км/ч, то другата спокойно може да си 'парпори' с 250км/ч.
    Нарочно съм избрал такива числа и толкова голяма разлика, за да се видят крайностите. Реално числата съответстват на малолитражна винтилка и тромав дизел. Ако двигателите са по-сходни разликата ще е значително по-малка, а и теоритичните максимални скорости на повечето коли са >250км/ч.
    По втората част от твоето мнение ще кажа, че една кутия НЕ МОЖЕ да счупи даден двигател, освен когато нейни части не 'напуснат обекта' и 'пробият' инциденто двигателя. Нещото, което убива двигателя е работният режим - всеки един двигател си има оптимални работни обороти, в които е предвиден да работи и като работи по-дълго извън тях обикновено това не води до нищо хубаво... Та реално не скоростната кутия убива двигателя, а най-проблемната система във всеки един автомобил - задкормилната...
    Има достатъчно много коли и от двата типа и даже за определени марки и модели това е вид low-cost tuning. Аз лично веднага се сещам за състезателна кола, която кара повече от 3 години с дизелови 'скорости', а също и за дизел който всекидневно се кара из София с бензинови 'скорости' и то вече повече от 5 години и 50 хиляди километра...

    2.
    Не знам как е в морската столица, но тук в официалната столица е пълно с едни много интересни джигити - голфаджии... Предлагам ти по най-бързият начин да си изнамериш от някъде двама голфаджии - съответно с 1.6Д(Дизел) и с 1.6 карбуратор (Бензин) и започни да гледаш разликите 'под капака' на техните машини на времето... Пропускаме всички останали други системи и гледаме само силово предаване и окачване. Разлики - на пръв поглед - няма. На втори поглед - пак нищо. На трети - същото. Реално разлики няма - единствено има разлика в твърдостта на пружините, но тя е заради разликата в теглото на двата двигателя и е минимална и спокойно може да бъде пренебрегната. Всичко останало е идентично за двата модела - скоростна кутия(не само като тип, а като предавки и тн), полуоски, карета, тампони, носачи, главини и тн.

    3.
    Е и аз не знам кой какво знае за трансмисиите, нито какво е това 'автото', но знам, че в предишната точка доказах, че не е така. Няма бензинови, няма дизелови, няма електрически, автоматични - всички по предназначение са еднакви.... Ако човек иска може да кара бензинова кола с 'дизелова' кутия и обратното - въпроса е да му е ясно какво иска, а също и как да го постигне. 'Реденето' на скорости не е нещо ново, смяната на диференциали заради предавателните им числа също... Ако има мисъл, то с тези методи стават 'чудеса'...
    Когато искаш от два различни двигателя да постигнеш едно и също нещо чрез скоростна кутия е нормално скоростните кутии да са различни. Но при положение, че двата двигателя доставят еднакво количесто въртящ момент, то нищо не пречи да се разработи един общ тип кутия за двата двигателя и 'изравняването' да стане на база предавателни числа. Така се пестят пари както от проектиране, така и от производство.

    Мисля, че е крайно време да спра, защото и без това фактите сами говорят. Когато някой защитава своята теза я подкрепя с факти и доказателства, защото в противен случай излгежда говори само празни приказки. Ако някои сподели предавателните числа на различните модели с радост бих сметнал евентуалните промени.

    Поздрави,
    куку
    Колега аз отдавна имам два ГОЛФА,дори единия е синхро ако ти говори нещо.А ако мислиш ,че няма разлики отвори две ск.кутий и брой зъби и сравнявай
    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
    АСК Ален Мак

    Коментар


    • #17
      До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

      Здрасти!

      Надявах се да сме избистрили достатъчно материята, но явно не сме и сме навлезнали в по-конкретна нейна тематика - а именно немското авто-лего - Volkswagen & Audi Group. Територията ми е 'малко' непозната, но страшно няма - железата са си железа(докато не ги направят и тях от пластмаса, разбира се). Сега е момента да припомня, че това е колегиален спор в името на науката и знанието и да призова отново всички, на които не им се четат романи, просто да си изхабят малко скрола на мишката и да пропуснат мнението ми. Благодаря предварително.
      Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
      Колега аз отдавна имам два ГОЛФА,дори единия е синхро ако ти говори нещо.А ако мислиш ,че няма разлики отвори две ск.кутий и брой зъби и сравнявай
      Колега, явно съм те засегнал с онова 'джигити' в предният пост - ако е така - извинявай.
      Синхро - я го знам, бе! Туй беше онуй, нали? Онова у скоростите на жигулито, дето майстора ми удра кожата, като ми го сменява...
      Щом отдавна имаш Голфове, то неминуемо си станал експерт в тази област и си завързал тук-там разни познати-голфаджии. Попитай ги скоростна кутия от тип 020 с код 4Т на какви коли с какви двигатели се монтира. Да, много разпространена кутия и никой не я обича, но в този случай е незаменима(или поне условно).
      Ще те улесня малко - на 1.6Д(Дизел) и на 1.6 и 1.8 карбуратор (Бензин) - затова и в предният пост те карах да търсиш точно такива Голф двойки. Веднага ти казвам къде е разликата в двете кутии - съответно на дизела и на бензина - в серииният номер на кутията... Знам, че е много гадна история, ама Фолксваген - ходи ги разбери... Мисля, че това слага край на спора 'дизелови' и 'бензинови' скоростни кутии... Понеже може да не си убеден вземи 4Т от всеки втори Голф 2 1.6 карбуратор 75к.с. с код на двигателя ЕZ и я сравни с CHD, DFP или ATH все монтирани на Голф 3 >'93 1.9 TD 75hp...
      А сега малко офф-топик... Идеята за отварянето на кутиите и броенето вътре ми допадна - нещо като киндер сюрприз за напреднали. И понеже съм прилежен ученик и си пиша домашното и реших да разглобя всички кутии тип 020 които има - от Голф 1 до Голф 4. Странното е че при всички съвпадат поне 2 предавки - яко, а? А вероятността да съвпадне трета е 50/50 - егати - к'во ста'а тука?
      Първа предавка: 3.455(38:11).
      Втора предавка - при пет степенните има само 2 варианта:
      1.944(35:1 и
      2.118(36:17),
      а при 4 степенните има и 1.75(35:20), ама те не ни касаят...
      При трета вариантите са малко повече - цели 5 или по-точно:
      1.065(33:31),
      1.207(35:29),
      1.286(36:2,
      1.370(37:27) и
      1.444(39:27).
      При четвърта има 6 варианта:
      0.882(30:34),
      0.909(30:33),
      0.939(31:33),
      0.969(31:32),
      1.032(32:31) и
      1.129(35:31).
      За пета има 8 възможности:
      0.711(27:3,
      0.712(37:52),
      0.745(38:51),
      0.759(44:5,
      0.805(33:41),
      0.850(34:40),
      0.894(42:47) и
      0.912(31:34).
      Задната е пак само един вариант - 3.167(38:12).
      За пинион и корона имаме 7 варианта, като първите 4 се монтират масово на моделите с предно предаване, номер 5 се монтира само на 1990 Golf 1.6TD 'Ecodiesel' (USA), номер 6 се монтира само на синхро, а номер 7 - само на Golf Country:
      3.647(62:17),
      3.667(66:1,
      3.894(74:19),
      3.938(63:16),
      3.941(67:17),
      4.250(68:16),
      4.467(67:15) и
      4.857(68:14).
      И сега като преброих всички предавки във всички кутии какво ми помага това и кое трябва да ме накара да мисля, че кутия от дизел не става на бензин и ще счупи двигателя и обратното? Да, определено има различни кутии в различните Голфове, Пасати и тн., но определено има бензинови и дизелови кутии, които са ужасно близки. A най-хубавото е, че всичките синхрота са с едни предавателни числа(кодове 4Z, ARM, ATZ): 3.45 1.95 1.29 0.91 0.75. И сега нека погледнем кутии с кодове 4S, AOP, AGS, 4T(ех това 4Т не ни оставя на мира), 8А, AVX, CHD, DFP и ATH - чудо - предавателните числа са абсолютно същите! Нека добавим към горният списък и кутии с кодове 7А, FF, FN, FH и FJ, които се различават само по пета предавка - 0.71. Естествено има разлика в диференциалите, но има много кутии с еднакви предавателни числа и диференциали, монтирани просто на различни модели и агрегати. Няма смисъл да продължавам с прилики и разлики в захващането, големината на каретата, големина на първичен вал, големина и брой шлици на съединител и начин на 'захващане' на зъбчатките в скоростните кутии, нали?
      Лошото е, че цялата работа със скоростните кутии няма смисъл или има за много малко хора. Една кола може както да тръгне от една скоростна кутия, така и да я убиеш с нея - въпроса е да знаеш какво искаш и да знаеш какво да направиш, за да го постигнеш...

      П.П: "Не заплашвай някого с нож, докато не си се убедил, че не разполага с картечница"

      Поздрави,
      куку
      Verstopfung!

      Коментар


      • #18
        До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

        Абе защо не направите по едно паджеро и не дойдете в гората там да видим колко ги разбирате?Сигурен съм, че тогава доста бързо ще ги изучите и ще престанете да си чешете пръстите по клавиатурите.А за да ги научите по-бързо ще се наложи да се хванете за телефоните.
        Най много ги разбира Върбанов.Той е провил 2 бегачки паджеро, ама не пише като вас менторски и който го попита ще получи отговор базиран на реален опит а не на теоритичен такъв.
        Друг който ежедневно се занимава с паджеро за съствзания и с това си вади хляба е Омбре.И той на никой няма да откаже информация.
        Информация може да получите и от Иван Маринов-първия човек който се опитваше да кара паджеро и изяде най-големите дървета докато се разбере кое за какво става.
        Аз също се боря с едно педжеро от 8 месеца, знам вече доста по въпроса но не твърдя че всичко ми е ясно.
        Апропо наистина може да се каже, че 2,8 и 3,5 са почти еднакви като рама окачване и трансмисия,както и 2,5 и 3,0.Има обаче и доста подробности.От моргаджии и джамжази НЯМА да разберете кое на кое става!
        Цонко пръв започна да прави 3,5 дълго паджеро за състезание.Според мен доста евтина и конкурентна кола за състезание може да стане.Но надявам се разбра вече в Трявна, че морето не е до колене!
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #19
          До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

          Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
          Абе защо не направите по едно паджеро и не дойдете в гората там да видим колко ги разбирате?Сигурен съм, че тогава доста бързо ще ги изучите и ще престанете да си чешете пръстите по клавиатурите.А за да ги научите по-бързо ще се наложи да се хванете за телефоните.
          Най много ги разбира Върбанов.Той е провил 2 бегачки паджеро, ама не пише като вас менторски и който го попита ще получи отговор базиран на реален опит а не на теоритичен такъв.
          Друг който ежедневно се занимава с паджеро за съствзания и с това си вади хляба е Омбре.И той на никой няма да откаже информация.
          Информация може да получите и от Иван Маринов-първия човек който се опитваше да кара паджеро и изяде най-големите дървета докато се разбере кое за какво става.
          Аз също се боря с едно педжеро от 8 месеца, знам вече доста по въпроса но не твърдя че всичко ми е ясно.
          Апропо наистина може да се каже, че 2,8 и 3,5 са почти еднакви като рама окачване и трансмисия,както и 2,5 и 3,0.Има обаче и доста подробности.От моргаджии и джамжази НЯМА да разберете кое на кое става!
          Цонко пръв започна да прави 3,5 дълго паджеро за състезание.Според мен доста евтина и конкурентна кола за състезание може да стане.Но надявам се разбра вече в Трявна, че морето не е до колене!
          Толкова смело говоря за приликите м/у 2.8 и 3.5 и 2.5 и 3.0, защото след като видях в документацията за какво става въпрос - че на хартия са еднакви като окачване и трансмисия, попитах отделно и Иво Върбанов на състезанието в Трявна и Иван Маринов по разни други канали и те потвърдиха въпросната информация... а исках само да помогна на някой, който може да му е от полза...

          Коментар


          • #20
            До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

            В един спор винаги излиза истината.Ако съм засегнал някого се извинявам.При моя случай с мерцедеса-просто дизела работише на много високи обороти и заради това не издържа.Повече от 140км/ч не можеше да вдигне и гореше много.Друг случай е с голф2 синхро,там дизел няма произведен.Сменихме двг-то с 1,9tdi и нещата не се получиха докато не преправихме ск.кутия и в момента автомобила върви много добре и гори нормално.От гледна точка на практиката ми е чудно как 3.5бензин ще е еднаква с 2.8tdi.
            Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
            АСК Ален Мак

            Коментар


            • #21
              До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

              Няма нищо чудно.Трансмисиите се изчисляват и оразмеряват по въртящ момент, а не по мощност!А предавателните числа за различните предавки се нагласят според характеристиките на двигателя и понякога мястото на експлоатация на автомобила.
              А в случая мисля, че 2,8 и 3,5 просто са "развитието" на паджеро 2 в времето.Впрочем има версии на 2,8 дизела с електронна помпа и турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките с 140кс и навярно доста по-голям момент от 300НМ.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #22
                До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                Няма нищо чудно.Трансмисиите се изчисляват и оразмеряват по въртящ момент, а не по мощност!А предавателните числа за различните предавки се нагласят според характеристиките на двигателя и понякога мястото на експлоатация на автомобила.
                А в случая мисля, че 2,8 и 3,5 просто са "развитието" на паджеро 2 в времето.Впрочем има версии на 2,8 дизела с електронна помпа и турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките с 140кс и навярно доста по-голям момент от 300НМ.
                Моето мнение по въпроса е,че ако се монтира 2,8 на 3,5 трансмисия двг-то ще работи винаги с по-високи обороти от там ще дойде по-голям разход на гориво.Обратното бензиновия ще работи на по-малко обороти и по-трудно ще си достига мощноста.Или в баирите трябва да превключваш една на долу за да върви добре.И съответно пак по-високи обороти.
                Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                АСК Ален Мак

                Коментар


                • #23
                  До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                  Така е разбира се.
                  Да го кажем иначе за да разбереш-трансмисията от 2,5 дизел няма да издържи на 2,8 мотор.Или-предавателните числа нямат общо с това какъв максимален въртящ момент издържа скоростната кутия.
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • #24
                    До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                    Така е разбира се.
                    Да го кажем иначе за да разбереш-трансмисията от 2,5 дизел няма да издържи на 2,8 мотор.Или-предавателните числа нямат общо с това какъв максимален въртящ момент издържа скоростната кутия.
                    Колега двата двигателя работят с различни обороти.Ск.кутия има два вала единия се върти с оборотите на двг-то.На бенз.5000об.да развие мощност,а диз.4000об.как ск.кутий ще са еднакви.
                    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                    АСК Ален Мак

                    Коментар


                    • #25
                      До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                      Лесно, как. Големите разлики са в дифовете, не в кутийте.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                        Лесно, как. Големите разлики са в дифовете, не в кутийте.
                        Сигурно си прав,аз незнам къде са разликите,но колегите казват,че са еднакви.
                        Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                        АСК Ален Мак

                        Коментар


                        • #27
                          До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                          Това, с което мога да ви помогна в спора е списък на моторите и кутиите, монтирани в Мицубиши (не само Паджеро) от 1990 до 2001 г.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                            Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                            Сигурно си прав,аз незнам къде са разликите,но колегите казват,че са еднакви.
                            Може да са еднакви като корпус, като фасон и размери, полуоски, брой шлици и размер на касета, ама за предавателните числа не ми се вярва.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              Може да са еднакви като корпус, като фасон и размери, полуоски, брой шлици и размер на касета, ама за предавателните числа не ми се вярва.
                              Тарга ти сигурно си съгласен с мен,че има разлика между двата автомобила.
                              Последно редактирано от Венци В; 12-04-10, 00:21.
                              Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                              АСК Ален Мак

                              Коментар


                              • #30
                                До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                                Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                                Тарга ти сигурно си сугласен с мен,че има разлика между двата автомобила.
                                Добре де, кой е казал че няма разлики. Каза се, че прикачните точки и размери са еднакви. Каза се, че най вероятно предавателното число на скоростите е различно. Също така и предавателното число на главното предаване, най вероятно е различно. То това е и ценното на тая информация за нас. Тоест, как да направим от дизела бегачка, и обратното - как да направим от бегачката траялка.
                                Сега остава някой да даде точни данни и всички да сме доволни.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X