До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания
Колега аз отдавна имам два ГОЛФА,дори единия е синхро ако ти говори нещо.А ако мислиш ,че няма разлики отвори две ск.кутий и брой зъби и сравнявай
Първоначално публикуван от kyky
Преглед на мнение
Здрасти!
Първо държа да подчертая, че не целя да обидя някого, а просто да избистрим материята. Нека на който не му се четат романи просто да игнорира поста ми, а на останалите - приятно четене...
1. Нека да вземем две джипки - една дизел и една бензин и нека техните максимални скорости са идентични - 210 км/ч. Нека нашата дизелова джипка вдига максималната скорост при 4000 оборота/мин, а бензиновата при 7000 оборота/мин. Нека и двата джипа са някакви паркетници с гуми 215/55/16. Нека нашата бензинова джипка е с пета скорост с предавателно число 0.85, а нашата дизелова джипка с предавателно число 0.75. От въведените до тук данни след някои сметки излиза, че бензиновата ни джипка е с диференциал(и) 4.25, а дизеловата с 3.07. Нека видим с колко оборота в минута се движат нашите джипки по магистралата(120км/ч) - за бенизовата получаваме 3992(~4000)оборота/минута, а за дизеловата 2280(~2300) оборота/минута.
Сега нека с малко магия разменим трансмиисите на двете джипки. Веднага се вижда, че по този начин дизеловата джипка има максимална скорост от 120км/ч, а при 2300 оборота/минута се движи с ~70км/ч, а бензиновата при развива макслиманла скорост от ~370км/ч, а с 4000оборота/минута се движи с 210км/ч.
А сега да коментираме резултата - имаме дизелова джипка, която на ускорение ще е ненадмината(е, зависи и от уменията на шофьора и типа ск. кутия) и бензинова кола готова за рекордите на Гинес(надявам се никой не забравя за аеродинамичното съпротивление, граничещо с това на тухла четворка). Реално този сценарии е напълно възможен и се използва за получаване на даден ефект. Въпроса е какво се цели - ако джипките са на картинг писта(изключваме факта маневреност), то дизеловата с бензинова кутия ще се представи в пъти по-добре от обикновена дизелова джипка, защото там трябва ускорение, а не макс. скорост. Ако обаче имаме скоростна писта с много дълги прави участъци и много малко завои, то ускорението играе много по-малка роля от максималната скорост и докато едната джипка е в 'критиките' и се движи едва с 120км/ч, то другата спокойно може да си 'парпори' с 250км/ч.
Нарочно съм избрал такива числа и толкова голяма разлика, за да се видят крайностите. Реално числата съответстват на малолитражна винтилка и тромав дизел. Ако двигателите са по-сходни разликата ще е значително по-малка, а и теоритичните максимални скорости на повечето коли са >250км/ч.
По втората част от твоето мнение ще кажа, че една кутия НЕ МОЖЕ да счупи даден двигател, освен когато нейни части не 'напуснат обекта' и 'пробият' инциденто двигателя. Нещото, което убива двигателя е работният режим - всеки един двигател си има оптимални работни обороти, в които е предвиден да работи и като работи по-дълго извън тях обикновено това не води до нищо хубаво... Та реално не скоростната кутия убива двигателя, а най-проблемната система във всеки един автомобил - задкормилната...
Има достатъчно много коли и от двата типа и даже за определени марки и модели това е вид low-cost tuning. Аз лично веднага се сещам за състезателна кола, която кара повече от 3 години с дизелови 'скорости', а също и за дизел който всекидневно се кара из София с бензинови 'скорости' и то вече повече от 5 години и 50 хиляди километра...
2.
Не знам как е в морската столица, но тук в официалната столица е пълно с едни много интересни джигити - голфаджии... Предлагам ти по най-бързият начин да си изнамериш от някъде двама голфаджии - съответно с 1.6Д(Дизел) и с 1.6 карбуратор (Бензин) и започни да гледаш разликите 'под капака' на техните машини на времето... Пропускаме всички останали други системи и гледаме само силово предаване и окачване. Разлики - на пръв поглед - няма. На втори поглед - пак нищо. На трети - същото. Реално разлики няма - единствено има разлика в твърдостта на пружините, но тя е заради разликата в теглото на двата двигателя и е минимална и спокойно може да бъде пренебрегната. Всичко останало е идентично за двата модела - скоростна кутия(не само като тип, а като предавки и тн), полуоски, карета, тампони, носачи, главини и тн.
3.
Е и аз не знам кой какво знае за трансмисиите, нито какво е това 'автото', но знам, че в предишната точка доказах, че не е така. Няма бензинови, няма дизелови, няма електрически, автоматични - всички по предназначение са еднакви.... Ако човек иска може да кара бензинова кола с 'дизелова' кутия и обратното - въпроса е да му е ясно какво иска, а също и как да го постигне. 'Реденето' на скорости не е нещо ново, смяната на диференциали заради предавателните им числа също... Ако има мисъл, то с тези методи стават 'чудеса'...
Когато искаш от два различни двигателя да постигнеш едно и също нещо чрез скоростна кутия е нормално скоростните кутии да са различни. Но при положение, че двата двигателя доставят еднакво количесто въртящ момент, то нищо не пречи да се разработи един общ тип кутия за двата двигателя и 'изравняването' да стане на база предавателни числа. Така се пестят пари както от проектиране, така и от производство.
Мисля, че е крайно време да спра, защото и без това фактите сами говорят. Когато някой защитава своята теза я подкрепя с факти и доказателства, защото в противен случай излгежда говори само празни приказки. Ако някои сподели предавателните числа на различните модели с радост бих сметнал евентуалните промени.
Поздрави,
куку
Първо държа да подчертая, че не целя да обидя някого, а просто да избистрим материята. Нека на който не му се четат романи просто да игнорира поста ми, а на останалите - приятно четене...
1. Нека да вземем две джипки - една дизел и една бензин и нека техните максимални скорости са идентични - 210 км/ч. Нека нашата дизелова джипка вдига максималната скорост при 4000 оборота/мин, а бензиновата при 7000 оборота/мин. Нека и двата джипа са някакви паркетници с гуми 215/55/16. Нека нашата бензинова джипка е с пета скорост с предавателно число 0.85, а нашата дизелова джипка с предавателно число 0.75. От въведените до тук данни след някои сметки излиза, че бензиновата ни джипка е с диференциал(и) 4.25, а дизеловата с 3.07. Нека видим с колко оборота в минута се движат нашите джипки по магистралата(120км/ч) - за бенизовата получаваме 3992(~4000)оборота/минута, а за дизеловата 2280(~2300) оборота/минута.
Сега нека с малко магия разменим трансмиисите на двете джипки. Веднага се вижда, че по този начин дизеловата джипка има максимална скорост от 120км/ч, а при 2300 оборота/минута се движи с ~70км/ч, а бензиновата при развива макслиманла скорост от ~370км/ч, а с 4000оборота/минута се движи с 210км/ч.
А сега да коментираме резултата - имаме дизелова джипка, която на ускорение ще е ненадмината(е, зависи и от уменията на шофьора и типа ск. кутия) и бензинова кола готова за рекордите на Гинес(надявам се никой не забравя за аеродинамичното съпротивление, граничещо с това на тухла четворка). Реално този сценарии е напълно възможен и се използва за получаване на даден ефект. Въпроса е какво се цели - ако джипките са на картинг писта(изключваме факта маневреност), то дизеловата с бензинова кутия ще се представи в пъти по-добре от обикновена дизелова джипка, защото там трябва ускорение, а не макс. скорост. Ако обаче имаме скоростна писта с много дълги прави участъци и много малко завои, то ускорението играе много по-малка роля от максималната скорост и докато едната джипка е в 'критиките' и се движи едва с 120км/ч, то другата спокойно може да си 'парпори' с 250км/ч.
Нарочно съм избрал такива числа и толкова голяма разлика, за да се видят крайностите. Реално числата съответстват на малолитражна винтилка и тромав дизел. Ако двигателите са по-сходни разликата ще е значително по-малка, а и теоритичните максимални скорости на повечето коли са >250км/ч.
По втората част от твоето мнение ще кажа, че една кутия НЕ МОЖЕ да счупи даден двигател, освен когато нейни части не 'напуснат обекта' и 'пробият' инциденто двигателя. Нещото, което убива двигателя е работният режим - всеки един двигател си има оптимални работни обороти, в които е предвиден да работи и като работи по-дълго извън тях обикновено това не води до нищо хубаво... Та реално не скоростната кутия убива двигателя, а най-проблемната система във всеки един автомобил - задкормилната...
Има достатъчно много коли и от двата типа и даже за определени марки и модели това е вид low-cost tuning. Аз лично веднага се сещам за състезателна кола, която кара повече от 3 години с дизелови 'скорости', а също и за дизел който всекидневно се кара из София с бензинови 'скорости' и то вече повече от 5 години и 50 хиляди километра...
2.
Не знам как е в морската столица, но тук в официалната столица е пълно с едни много интересни джигити - голфаджии... Предлагам ти по най-бързият начин да си изнамериш от някъде двама голфаджии - съответно с 1.6Д(Дизел) и с 1.6 карбуратор (Бензин) и започни да гледаш разликите 'под капака' на техните машини на времето... Пропускаме всички останали други системи и гледаме само силово предаване и окачване. Разлики - на пръв поглед - няма. На втори поглед - пак нищо. На трети - същото. Реално разлики няма - единствено има разлика в твърдостта на пружините, но тя е заради разликата в теглото на двата двигателя и е минимална и спокойно може да бъде пренебрегната. Всичко останало е идентично за двата модела - скоростна кутия(не само като тип, а като предавки и тн), полуоски, карета, тампони, носачи, главини и тн.
3.
Е и аз не знам кой какво знае за трансмисиите, нито какво е това 'автото', но знам, че в предишната точка доказах, че не е така. Няма бензинови, няма дизелови, няма електрически, автоматични - всички по предназначение са еднакви.... Ако човек иска може да кара бензинова кола с 'дизелова' кутия и обратното - въпроса е да му е ясно какво иска, а също и как да го постигне. 'Реденето' на скорости не е нещо ново, смяната на диференциали заради предавателните им числа също... Ако има мисъл, то с тези методи стават 'чудеса'...
Когато искаш от два различни двигателя да постигнеш едно и също нещо чрез скоростна кутия е нормално скоростните кутии да са различни. Но при положение, че двата двигателя доставят еднакво количесто въртящ момент, то нищо не пречи да се разработи един общ тип кутия за двата двигателя и 'изравняването' да стане на база предавателни числа. Така се пестят пари както от проектиране, така и от производство.
Мисля, че е крайно време да спра, защото и без това фактите сами говорят. Когато някой защитава своята теза я подкрепя с факти и доказателства, защото в противен случай излгежда говори само празни приказки. Ако някои сподели предавателните числа на различните модели с радост бих сметнал евентуалните промени.
Поздрави,
куку
.
Коментар