Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвместимост на скоростни кутии и възли на Паджеро 2,8 и 3,5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвместимост на скоростни кутии и възли на Паджеро 2,8 и 3,5

    Темата произхожда от тук

    Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
    По-пътя на логиката 3.5 е 208кс а 2.8 е 125кс разлика от 83кс ще има даста по подсилени детайли.
    Хора попрочетете, а не разчитайте на "желязната" си логика. Дръпнатите са го измислили преди доста години и щом са го направили да е така, не е случайно. А какво като имат 83 коня разлика? Каква е разликата във въртящия момент примерно? Айде стига писали наизуст - информация бол, ако имате интерес прочетете. Разбирам Ви, че е лесно да си чешете пръстите по клавиатурата, но почешете и мозъците си по мониторите. Успех
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 11-04-10, 20:58.
    RB Patrol Team

  • #2
    До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

    Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
    Не гледай конските сили, а въртящия момент, това да не ти е Голф бегачка...

    2.8TDI (4M40) = 292Nm
    3.5 DOHC V6 (6G74) = 300Nm

    Който не вярва - давам сайт с информация и спирам да ви отварям очите по темата - http://www.4x4community.co.za/forum/...d.php?p=417482

    Мостове и диференциали (еднакви за двата модела):

    3.5V6 & 2.8TDI :-
    front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
    rear axle = 31 spline, 33.5mm diameter, diff = 9.5" diameter

    Скоростни кутии и раздатки (отново еднакви):

    2.8 TDI 5sp (V5M31)
    3.5 DOHC V6 5sp (V5M31)

    Да продължавам ли? С гледане в небето понякога и по пътя на логиката ще се спънеш...
    Въртящия момент добре почети еднакви,а оборотите на двата двг еднакви ли са.Имам случай в който бензинова трансмисия стоши дизеловия двг.Става въпрос за 300D на мерцедес.
    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
    АСК Ален Мак

    Коментар


    • #3
      До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

      Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
      Въртящия момент добре почети еднакви,а оборотите на двата двг еднакви ли са.Имам случай в който бензинова трансмисия стоши дизеловия двг.Става въпрос за 300D на мерцедес.
      Не са еднакви, за това има разлика в предавателните числа на диференциалите им... М/у другото - същата скростна кутия се ползва и при 3.2 DiD, което е двигателя с най-голям въртящ момент на Mitsubishi Pajero. Ползва се и в актуалните модели.

      Коментар


      • #4
        До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

        В прикачения файл за кутии V5M31 на 9-та страница може да се види къде се ползват въпросните кутии. Файла може да е полезен и на други, за това ако иска някой модератор може да го премести в систематизираната информация.

        Прикачвам и един, който е за по-малката окомплектовка, която ползва V5МТ1 кутия (3.0 и 2.5).

        Ако собственика на темата сметне за нужно, може също така да се изнесат мненията, които не са по темата в отделна такава, смятам, че ще е интересна за другите от подфорума на Митсубиши.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #5
          До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

          Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
          Не са еднакви, за това има разлика в предавателните числа на диференциалите им... М/у другото - същата скростна кутия се ползва и при 3.2 DiD, което е двигателя с най-голям въртящ момент на Mitsubishi Pajero. Ползва се и в актуалните модели.
          Значи има почва мисълта,защото по-горе някой беше писал да се чете а да не се мисли.Няма бензинов и дизелов автомобил с еднаква трансмисия и окачване.И между другото уточни последно еднакви ли са или не.Поздрав
          Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
          АСК Ален Мак

          Коментар


          • #6
            До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

            Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
            Значи има почва мисълта,защото по-горе някой беше писал да се чете а да не се мисли.Няма бензинов и дизелов автомобил с еднаква трансмисия и окачване.
            Моделите на трансмисията и окачването са еднакви. Предавките са различни, което е чист параметър на въпросната трансмисия, а не разлика в модела. Има разлика в предавателните числа м/у дълга и къса база - това прави ли различна и несъвместима трансмисията? А и за примера ти по-горе споменах единствено защо при теб е имало разлика.

            Айде, прикачам още един файл. 3.5 и къса и дълга база са със същите предавателни числа на диференциалите, както и 2.8 къса база. (4.636). Чак дългата база 2.8 е с друго предавателно число (но същата като модел трансмисия) - 4.9. Сега ще кажете обаче, че карданите са различни м/у дълга и къса база и за това и трансмисията е различна.... Е да, и задната стабилизираща щанга от дълга база е с по-дълги рамена от тази на къса база Паджеро и не става без преправяне на захващането на биалетките... значи сигурно и окачването е различно...
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

              Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
              Моделите на трансмисията и окачването са еднакви. Предавките са различни, което е чист параметър на въпросната трансмисия, а не разлика в модела. Има разлика в предавателните числа м/у дълга и къса база - това прави ли различна и несъвместима трансмисията? А и за примера ти по-горе споменах единствено защо при теб е имало разлика.

              Айде, прикачам още един файл. 3.5 и къса и дълга база са със същите предавателни числа на диференциалите, както и 2.8 къса база. (4.636). Чак дългата база 2.8 е с друго предавателно число (но същата като модел трансмисия) - 4.9. Сега ще кажете обаче, че карданите са различни м/у дълга и къса база и за това и трансмисията е различна.... Е да, и задната стабилизираща щанга от дълга база е с по-дълги рамена от тази на къса база Паджеро и не става без преправяне на захващането на биалетките... значи сигурно и окачването е различно...
              Аз мисля че Цонко писа,че са резлични.Последно еднакви или различни.На този въпрос отговори.Пример:вземаш преден диф от 2,8 и го слагаш на 3,5.
              Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
              АСК Ален Мак

              Коментар


              • #8
                До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                Аз мисля че Цонко писа,че са резлични.Последно еднакви или различни.На този въпрос отговори.Пример:вземаш преден диф от 2,8 и го слагаш на 3,5.
                Именно това се опитвам да кажа - може да се направи. Човек съвсем спокойно може да си вземе една 2.8-ца за донор и да я ползва за евтина и лесно достъпна алтернатива на части за 3.5-ца.

                Коментар


                • #9
                  До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                  А какво става при 6000 оборота на 3.5?
                  Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                  АСК Ален Мак

                  Коментар


                  • #10
                    До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                    Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                    А какво става при 6000 оборота на 3.5?
                    След тезата ти за предавателните числа и този въпрос по-горе смятам, че изобщо не си запознат с устройството на трансмисията на един автомобил и явно нямаш желанието да го научиш, така че спирам с отговорите към теб.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                      Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
                      ...

                      2.8TDI (4M40) = 292Nm
                      3.5 DOHC V6 (6G74) = 300Nm

                      Който не вярва - давам сайт с информация... http://www.4x4community.co.za/forum/...d.php?p=417482

                      Мостове и диференциали (еднакви за двата модела):

                      3.5V6 & 2.8TDI :-
                      front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
                      rear axle = 31 spline, 33.5mm diameter, diff = 9.5" diameter

                      Скоростни кутии и раздатки (отново еднакви):

                      2.8 TDI 5sp (V5M31)
                      3.5 DOHC V6 5sp (V5M31)...
                      Информацията е ценна и в такива случаи обикновенно се казва "Благодаря"!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                        Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
                        След тезата ти за предавателните числа и този въпрос по-горе смятам, че изобщо не си запознат с устройството на трансмисията на един автомобил и явно нямаш желанието да го научиш, така че спирам с отговорите към теб.
                        Незнам кой какво знае за трансмисийте,но всеки второкурсник от автото знае,че дизеловата и бензиновата трансмисия са различни.Всяко окачване и трансмисия е на база мощноста на двг.А ти не си критерий за знание,за да даваш оценки.
                        Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                        АСК Ален Мак

                        Коментар


                        • #13
                          До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                          Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                          Незнам кой какво знае за трансмисийте,но всеки второкурсник от автото знае,че дизеловата и бензиновата трансмисия са различни.Всяко окачване и трансмисия е на база мощноста на двг.А ти не си критерий за знание,за да даваш оценки.
                          Колега, първо не знам какъв втори курс и къде, но да започнем от към 4-ти клас с правописа за начало! Второ аз не виждам да давате никакви точни факти за това, че точно на Паджеро 2, съответно 2.8 дизел и 3.5 бензин, трансмисиите са различни. Аз мисля, че когато се твърди нещо, то трябва да бъде обосновано с факти. В момента се води някакъв ужасно тъп спор, защото Вие говорите по принцип и как би трябвало. А колегата afterburner, мисля че изнася достатъчно красноречиви и точни факти, които на 100% съвпадат с думите му. А и тъй като сте доста учен и непрекъснато споменавате "мощност на двигател", бихте ли ми написали формулировката за мощност на даден агрегат
                          RB Patrol Team

                          Коментар


                          • #14
                            До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                            Здрасти!

                            Първо държа да подчертая, че не целя да обидя някого, а просто да избистрим материята. Нека на който не му се четат романи просто да игнорира поста ми, а на останалите - приятно четене...

                            1.
                            Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                            Въртящия момент добре почети еднакви,а оборотите на двата двг еднакви ли са.Имам случай в който бензинова трансмисия стоши дизеловия двг.Става въпрос за 300D на мерцедес.
                            Нека да вземем две джипки - една дизел и една бензин и нека техните максимални скорости са идентични - 210 км/ч. Нека нашата дизелова джипка вдига максималната скорост при 4000 оборота/мин, а бензиновата при 7000 оборота/мин. Нека и двата джипа са някакви паркетници с гуми 215/55/16. Нека нашата бензинова джипка е с пета скорост с предавателно число 0.85, а нашата дизелова джипка с предавателно число 0.75. От въведените до тук данни след някои сметки излиза, че бензиновата ни джипка е с диференциал(и) 4.25, а дизеловата с 3.07. Нека видим с колко оборота в минута се движат нашите джипки по магистралата(120км/ч) - за бенизовата получаваме 3992(~4000)оборота/минута, а за дизеловата 2280(~2300) оборота/минута.
                            Сега нека с малко магия разменим трансмиисите на двете джипки. Веднага се вижда, че по този начин дизеловата джипка има максимална скорост от 120км/ч, а при 2300 оборота/минута се движи с ~70км/ч, а бензиновата при развива макслиманла скорост от ~370км/ч, а с 4000оборота/минута се движи с 210км/ч.
                            А сега да коментираме резултата - имаме дизелова джипка, която на ускорение ще е ненадмината(е, зависи и от уменията на шофьора и типа ск. кутия) и бензинова кола готова за рекордите на Гинес(надявам се никой не забравя за аеродинамичното съпротивление, граничещо с това на тухла четворка). Реално този сценарии е напълно възможен и се използва за получаване на даден ефект. Въпроса е какво се цели - ако джипките са на картинг писта(изключваме факта маневреност), то дизеловата с бензинова кутия ще се представи в пъти по-добре от обикновена дизелова джипка, защото там трябва ускорение, а не макс. скорост. Ако обаче имаме скоростна писта с много дълги прави участъци и много малко завои, то ускорението играе много по-малка роля от максималната скорост и докато едната джипка е в 'критиките' и се движи едва с 120км/ч, то другата спокойно може да си 'парпори' с 250км/ч.
                            Нарочно съм избрал такива числа и толкова голяма разлика, за да се видят крайностите. Реално числата съответстват на малолитражна винтилка и тромав дизел. Ако двигателите са по-сходни разликата ще е значително по-малка, а и теоритичните максимални скорости на повечето коли са >250км/ч.
                            По втората част от твоето мнение ще кажа, че една кутия НЕ МОЖЕ да счупи даден двигател, освен когато нейни части не 'напуснат обекта' и 'пробият' инциденто двигателя. Нещото, което убива двигателя е работният режим - всеки един двигател си има оптимални работни обороти, в които е предвиден да работи и като работи по-дълго извън тях обикновено това не води до нищо хубаво... Та реално не скоростната кутия убива двигателя, а най-проблемната система във всеки един автомобил - задкормилната...
                            Има достатъчно много коли и от двата типа и даже за определени марки и модели това е вид low-cost tuning. Аз лично веднага се сещам за състезателна кола, която кара повече от 3 години с дизелови 'скорости', а също и за дизел който всекидневно се кара из София с бензинови 'скорости' и то вече повече от 5 години и 50 хиляди километра...

                            2.
                            Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                            Значи има почва мисълта,защото по-горе някой беше писал да се чете а да не се мисли.Няма бензинов и дизелов автомобил с еднаква трансмисия и окачване.И между другото уточни последно еднакви ли са или не.Поздрав
                            Не знам как е в морската столица, но тук в официалната столица е пълно с едни много интересни джигити - голфаджии... Предлагам ти по най-бързият начин да си изнамериш от някъде двама голфаджии - съответно с 1.6Д(Дизел) и с 1.6 карбуратор (Бензин) и започни да гледаш разликите 'под капака' на техните машини на времето... Пропускаме всички останали други системи и гледаме само силово предаване и окачване. Разлики - на пръв поглед - няма. На втори поглед - пак нищо. На трети - същото. Реално разлики няма - единствено има разлика в твърдостта на пружините, но тя е заради разликата в теглото на двата двигателя и е минимална и спокойно може да бъде пренебрегната. Всичко останало е идентично за двата модела - скоростна кутия(не само като тип, а като предавки и тн), полуоски, карета, тампони, носачи, главини и тн.

                            3.
                            Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
                            Незнам кой какво знае за трансмисийте,но всеки второкурсник от автото знае,че дизеловата и бензиновата трансмисия са различни.Всяко окачване и трансмисия е на база мощноста на двг.А ти не си критерий за знание,за да даваш оценки.
                            Е и аз не знам кой какво знае за трансмисиите, нито какво е това 'автото', но знам, че в предишната точка доказах, че не е така. Няма бензинови, няма дизелови, няма електрически, автоматични - всички по предназначение са еднакви.... Ако човек иска може да кара бензинова кола с 'дизелова' кутия и обратното - въпроса е да му е ясно какво иска, а също и как да го постигне. 'Реденето' на скорости не е нещо ново, смяната на диференциали заради предавателните им числа също... Ако има мисъл, то с тези методи стават 'чудеса'...
                            Когато искаш от два различни двигателя да постигнеш едно и също нещо чрез скоростна кутия е нормално скоростните кутии да са различни. Но при положение, че двата двигателя доставят еднакво количесто въртящ момент, то нищо не пречи да се разработи един общ тип кутия за двата двигателя и 'изравняването' да стане на база предавателни числа. Така се пестят пари както от проектиране, така и от производство.

                            Мисля, че е крайно време да спра, защото и без това фактите сами говорят. Когато някой защитава своята теза я подкрепя с факти и доказателства, защото в противен случай излгежда говори само празни приказки. Ако някои сподели предавателните числа на различните модели с радост бих сметнал евентуалните промени.

                            Поздрави,
                            куку
                            Verstopfung!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Направа на Паджеро2 3.5 дълга база за състезания

                              Първоначално публикуван от kyky Преглед на мнение
                              ...
                              приятно четене...
                              Много добре казано!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X