Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

    Случи ми се нещо на един оглед(нали си продавам джипа) и ме накара да се замисля.

    Пича който оглеждаше паджерото включи бавни директно от заден мост без да мине през другите режими. На мен това ми скъса сърцето и не мисля, че е правилния начин за превключване м/у режимите. Той каза, че има паджеро и нямало проблем.

    Аз принципно когато превключвам режимите минавам от един на следващ съпровождано от леко потегляне докато светне лампата на таблото, но никога не прескачам позиция освен N.

    Та въпроса ми е как аджеба е правилно да превключваме режимите?
    GSM: 0898 554713
    Уебсайт: BULEXTREME.com

  • #2
    До: Правилна експлатация на супер селект раздатката?

    Няма нужда да минаваш през всичките режими. Особено в спряло състояние можеш директно да включиш бавните от заден мост директно. Разгледай устройството на раздатката. Ако си закъсал някъде и ти трябват бавни предавки иначе ще трябва да се връщаш (ако изобщо можеш), за да минеш през всичките режими.

    Мен ми се е случвало и в движение да да превключвам на бавни предавки в случай, когато не трябва да губя засилка, но става главно на хлъзгав терен. Изключваш от скорост, караш с включен преден мост. Натискаш спирачката, за да блокират и 4те колела, вкарваш бавни, пускаш спирачката и си ти, но трябва да го направиш достатъчно бързо, разбира се, иначе ще си спреш Като цяло раздатките са доста по-здрави от колкото предполагат. Специално Pajero-то е мислено и за състезателна кола, така че няма нужда да се отнасяш с него като с играчка

    Коментар


    • #3
      До: Правилна експлатация на супер селект раздатката?

      Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
      Няма нужда да минаваш през всичките режими. Особено в спряло състояние можеш директно да включиш бавните от заден мост директно. Разгледай устройството на раздатката. Ако си закъсал някъде и ти трябват бавни предавки иначе ще трябва да се връщаш (ако изобщо можеш), за да минеш през всичките режими.

      Мен ми се е случвало и в движение да да превключвам на бавни предавки в случай, когато не трябва да губя засилка, но става главно на хлъзгав терен. Изключваш от скорост, караш с включен преден мост. Натискаш спирачката, за да блокират и 4те колела, вкарваш бавни, пускаш спирачката и си ти, но трябва да го направиш достатъчно бързо, разбира се, иначе ще си спреш Като цяло раздатките са доста по-здрави от колкото предполагат. Специално Pajero-то е мислено и за състезателна кола, така че няма нужда да се отнасяш с него като с играчка
      Олекна ми Евала за обяснението! Иначе за здравината на раздатката съм се обедил от липсата на теми с проблеми по него освен прословутите "мигащи лампички" което си е бял кахър
      GSM: 0898 554713
      Уебсайт: BULEXTREME.com

      Коментар


      • #4
        До: Правилна експлатация на супер селект раздатката?

        Първоначално публикуван от pH Преглед на мнение
        Олекна ми Евала за обяснението! Иначе за здравината на раздатката съм се обедил от липсата на теми с проблеми по него освен прословутите "мигащи лампички" което си е бял кахър
        Аз сменям лампичките почти в движение....ако си забелязал

        Коментар


        • #5
          До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

          Преди малко погледнах в книжката за експлоатация и там пише, че трябва да се сменя от 4НLc на 4LLc при спряло положение.
          По принцип не би трябвало да има проблем ако "няколко пъти" смениш позициите от 4НLc на 4LLc в движение. Все пак раздатката не е от кашкавал.
          M57D30T1
          W450

          Коментар


          • #6
            До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

            Първоначално публикуван от josecuervo Преглед на мнение
            Преди малко погледнах в книжката за експлоатация и там пише, че трябва да се сменя от 4НLc на 4LLc при спряло положение.
            По принцип не би трябвало да има проблем ако "няколко пъти" смениш позициите от 4НLc на 4LLc в движение. Все пак раздатката не е от кашкавал.
            Смяната от бързи предавки към бавни такива трябва да става при спряло положение, точно за това дадох примера с блокирането на гумите, за да се постигне това. Всичко друго е мъчене на раздатката, което е излишно или виш пилотаж (синхронизиране на бързи и бавни все едно са предавки и сменяне без съединител)

            Коментар


            • #7
              До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

              Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
              Смяната от бързи предавки към бавни такива трябва да става при спряло положение, точно за това дадох примера с блокирането на гумите, за да се постигне това. Всичко друго е мъчене на раздатката, което е излишно или виш пилотаж (синхронизиране на бързи и бавни все едно са предавки и сменяне без съединител)
              Сега разбрах, защо така стърже
              Eвгени Филчев
              Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

              Коментар


              • #8
                До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                Даже като сменяш се дава малко назад и тогава тръгваш
                '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
                '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
                И разни BMW-та...

                Коментар


                • #9
                  До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                  Няма такова нещо (с даването назад)

                  Коментар


                  • #10
                    До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                    Първоначално публикуван от Bavarcho Преглед на мнение
                    Даже като сменяш се дава малко назад и тогава тръгваш
                    Колега не е така, как иначе ще се обясни традиционното за Super Select преминаване между режимите до 100 km/h.
                    HONDA CR-V RD1 126 hp Auto JDM
                    Mitsubishi Pajero 2.5 intercooler turbo EX

                    Коментар


                    • #11
                      До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                      Има го това с даване назад , щото на мен ми се изключи от Бургас до София на едно ОМВ-и като дадох назад и разхода от 18л ми падна на 13л.извън града така че понякога го има по някога не

                      Коментар


                      • #12
                        До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                        Това с даването назад важи за парт-тайм системите, и най-вече за тези с автоматични хъбове. При СуперСелект няма абсолютно никакъв смисъл да даваш назад (освен ако нещо не е наред по раздатката).
                        M57D30T1
                        W450

                        Коментар


                        • #13
                          До: Правилна експлoатация на супер селект раздатката?

                          Нужно, ненужно, не пречи
                          '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
                          '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
                          И разни BMW-та...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X