Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

    Най-вероятно иска да каже, че е включен 4Н

    Коментар


    • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

      Или по-скоро 4HLc
      VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

      Коментар


      • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

        Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
        Или по-скоро 4HLc
        Не е задължително ако е със планетарен диференциал и високо в паралел и се движат двата моста с еднаква скорост ще дава пак еднакви защото тогава е 50/50. А това Дино мисля че си заключва валовете, така че е съвсем нормално и без заключен междинен дифф да показва еднакво.

        Коментар


        • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

          Кажете правилно ли мисля.
          Пинина на кекек е на положение 4Н.
          Колата се движи по твърда настилка и двата моста имат еднакви обороти. Целият момент се предава на задния мост, защото VCU не е зацепило и до колкото разбрах раздатката няма диф.
          Ако по някаква причина задния мост пробуксува VCU ще сработи и ще прехвърли момент на предния мост.
          От това следва, че не може да буксува предно колело без да буксува задно.


          Коментар


          • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

            Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение
            Не е задължително ако е със планетарен диференциал и високо в паралел и се движат двата моста с еднаква скорост ще дава пак еднакви защото тогава е 50/50. А това Дино мисля че си заключва валовете, така че е съвсем нормално и без заключен междинен дифф да показва еднакво.
            Планетарния при тази раздатка обикновенно е несиметричен(33/67 или 40/60 по-новата), а при еднакви скорости виското не играе никаква роля. И при заключени валове един към друг, няма как да мери разлики на преден и заден мост.
            Та вариантите са общо взето три:
            1.Валовете на стенда са заключени един към друг. Няма как да мерят разлика преден/заден мост.
            2.Валовете могат да мерят по отделно, но е заключена раздатката - 4HLc.
            3.Всичко е свободно и може да се мери всичко по отделно, но дифа в раздатката на тоя модел е симетричен.
            Първоначално публикуван от nnikbg Преглед на мнение
            От това следва, че не може да буксува предно колело без да буксува задно.
            Правилно.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Планетарния при тази раздатка обикновенно е несиметричен(33/67 или 40/60 по-новата), а при еднакви скорости виското не играе никаква роля. И при заключени валове един към друг, няма как да мери разлики на преден и заден мост.
              Та вариантите са общо взето три:
              1.Валовете на стенда са заключени един към друг. Няма как да мерят разлика преден/заден мост.
              2.Валовете могат да мерят по отделно, но е заключена раздатката - 4HLc.
              3.Всичко е свободно и може да се мери всичко по отделно, но дифа в раздатката на тоя модел е симетричен.

              Правилно.
              С това съм съгласен и не съм съгласен.
              Моля те разгледай линка който дадох по нагоре. И мисля че ще разбереш защо смятам че планетарния диференциал на Митсубиши и заявените от тях съотношения са валидни при разлика във скоростите на двата моста а при еднакви скорости те разпределят 50/50.

              Коментар


              • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение
                С това съм съгласен и не съм съгласен.
                Моля те разгледай линка който дадох по нагоре. И мисля че ще разбереш защо смятам че планетарния диференциал на Митсубиши и заявените от тях съотношения са валидни при разлика във скоростите на двата моста а при еднакви скорости те разпределят 50/50.
                Мисля, че е обратно. При еднакви обороти разпределя асиметрично но при различни изравнява.

                Коментар


                • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                  Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение
                  С това съм съгласен и не съм съгласен.
                  Моля те разгледай линка който дадох по нагоре. И мисля че ще разбереш защо смятам че планетарния диференциал на Митсубиши и заявените от тях съотношения са валидни при разлика във скоростите на двата моста а при еднакви скорости те разпределят 50/50.
                  Още вчера му хвърлих едно око, без да го чета подробно. Системата е много сходна при Хюндай Санта Фе 1(там е разработка на Щайер, доколкото знам), та там съм я разглеждал и осмислял.
                  Точно при еднакви обороти си е разпределението според асиметричността на диференциала - оборотите са еднакви, но моментите към двата моста са различни в постоянно отношение (конструктивно определено от различния брой зъби в дифа). Чак когато единият започне да боксува, муфата сработва като блокаж придавайки повече момент на моста който не боксува.

                  А и не е нужно човек да вниква подробно в кинематичнита схема, за да му е ясно, че няма как да са го измислили виското да работи постоянно за да изравнява обороти. Едно, че загубите са големи и излишни, второ, че не могат да му осигурят ресурс.

                  Като остане време, ще погледна пак линка, но едва ли ще видя това което твърдиш, та погледни и ти ако искаш, според мен не си го доосмислил.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                    Бих желал да върна дискусията отново понеже от известно време живо се интересувам от тази раздатка и по-специално от Паджеро 2, или SS4 - първо поколение /не тази на Пинин/. Темата е много интересна и изчерпателна, изчетох всичко, както и доста неща от чужди форуми. Имам въпрос относно възможността от модификация на отделните режими. Интересува ме дали е възможно да се включва и изключва ръчно блокажът на блокажа на раздатката, както е при някои модели Ленд Крузер. А другата ми идея е дали може да се постигне работа само на заден мост с бавно предаване.
                    И понеже някъде назад в темата беше споменато за хъбовете при Супер селект. Искам да попитам - не са ли използвани автоматични хъбове, ако не каква е технологията?

                    Коментар


                    • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                      1. Възможно е. Извежда се отделно управление на компресора на блокажа.
                      2. Възможно е. Прекъсваш управлението на соленоидите на предният мост и си готов.
                      I get High by going Down

                      Коментар


                      • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                        Първоначално публикуван от skitnik Преглед на мнение
                        1. Възможно е. Извежда се отделно управление на компресора на блокажа.
                        2. Възможно е. Прекъсваш управлението на соленоидите на предният мост и си готов.
                        Колегата май пита за блокажа на раздатката а не за задния диф.
                        Какъв е смисъла да ползваш бавни само на задния мост? Няма ли опасност да прецакаш задния диф и кардана. Ако прекъснеш клапаните пак ттябва да поставиш лоста на 4LL.
                        Супер селекта не е с хъбове, предните полуоски са преманентно зацепени към главините.

                        Коментар


                        • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                          Това значи ли че и предният кардан е в постоянно движение? Имам някакъв спомен ,че беше споменато някъде, че при позиция на задно предаване, отпред нищо не се движи при трансмисията. За да се избегне това движение на железа, удачно ли е да се поставят автоматични хъбове?

                          Коментар


                          • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                            Първоначално публикуван от nnikbg Преглед на мнение
                            Колегата май пита за блокажа на раздатката а не за задния диф.
                            Какъв е смисъла да ползваш бавни само на задния мост? Няма ли опасност да прецакаш задния диф и кардана. Ако прекъснеш клапаните пак ттябва да поставиш лоста на 4LL.
                            Супер селекта не е с хъбове, предните полуоски са преманентно зацепени към главините.
                            Прав си, май това пита - отговора е не, блокирането е механично.
                            Ползвам бавни само на задният мост, когато ми се налага да маневрирам с ремаркета и колесари. Удобно ми е и пред вид, че е за кратки разстояния, не ми пречи , че се върти кардана. Има опасност разбира се, просто трябва да мислиш какво правиш.
                            I get High by going Down

                            Коментар


                            • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                              Може на П2 да се направи режим бавни с отворен диф. Тогава ще можеш да маневрираш бавно и товар.
                              Само задно и бавни няма как да стане.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                                Може на П2 да се направи режим бавни с отворен диф. Тогава ще можеш да маневрираш бавно и товар.
                                Само задно и бавни няма как да стане.
                                А в този случай диференциалът като ЛСД ли ще работи? Или виското в него е само за блокирането?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X