Тва преди години всичко се хвърляше в почвата,
течностите от целия автомобилен съпорт!
Миналата година като сменяхме маслото в раздатката майстора ми вика събираме го ей в тоя казан, че тия от "екологийте" много ги били "напънали", личеше си че му е недубоно да го връщат, по лесно е отзад в двора до доматите
ми антифриза ми е догоре на радиатора... скоро промивах и сменях. в тва казанче никога не е имало, а в някоя от темите бях чел, че за моя модел не е задължително да има...
значи ще долея и в казанчето а на тоя разширител каква му е целта
Като се разшири антифриза от топлината, част от него излиза в казанчето. После като изстине, някаква част се връща. Казанчето осигурява и запас при течове.
Ами разширителен съд, като на локалното парно у дома.
Почваш да караш, антифризът се нагрява и съответно разширява. Това вдига налягането в системата до 0.9 bar, колкото пише на капачката на радиатора. След това единият клапан в нея отваря и при по-нататъшно разширение излишният антифриз отива в оня съд и му вдига нивото над max.
Обаче ти решаваш да спреш и моторът започва да изстива и съответно антифризът да се свива, стига до атмосферното налягане, но понеже си е намалил обемът при разширението сега ще стане вакуум в системата. За да не стане това грижата има вторият клапан в капачката, който отваря и по тръбичката, която отива до дъното на разширителния съд връща в системата разширеният преди антифриз.
Трябва обаче да има резерв в това казанче поради нееднаквите изходни температури (можеш да пътуваш на север, към студа например) и за евентуални загуби в системата по време на движение, когато налягането е голямо.
На прьв поглед смяната на антифриз изглежда лесно,но някои от двигателите трябва да се обезвьздушат,но това при някои е по трудно затова трябва много да се внимава, защото отива гарнитурата или главата.
Ами разширителен съд, като на локалното парно у дома.
Почваш да караш, антифризът се нагрява и съответно разширява. Това вдига налягането в системата до 0.9 bar, колкото пише на капачката на радиатора. След това единият клапан в нея отваря и при по-нататъшно разширение излишният антифриз отива в оня съд и му вдига нивото над max.
Обаче ти решаваш да спреш и моторът започва да изстива и съответно антифризът да се свива, стига до атмосферното налягане, но понеже си е намалил обемът при разширението сега ще стане вакуум в системата. За да не стане това грижата има вторият клапан в капачката, който отваря и по тръбичката, която отива до дъното на разширителния съд връща в системата разширеният преди антифриз.
Трябва обаче да има резерв в това казанче поради нееднаквите изходни температури (можеш да пътуваш на север, към студа например) и за евентуални загуби в системата по време на движение, когато налягането е голямо.
Малее, сФанаха ми се пръстите!
Браво много добре и опростено написано всеки да разбере ,защо трябва да има и там антифриз.Още нещо елементарно но важно научих за джипа си.Благодаря!!!
Коментар