Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с автоматичните скорости на Pajero II 2.8 TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с автоматичните скорости на Pajero II 2.8 TD

    Здравейте,
    От известно време автоматикът на Паджерото ми започна да се държи странно. Ходих при Иво в Рубин и той каза, че има проблем в един потенциометър, който подава информация за подадената газ и АСК влиза в авариен режим. Намерих оригинален, смених го, той го калибрира и уж всичко трябваше да е на ред, но се оказа, че не е. Днес пак я закача на тестера. Изглежда, че компютърът си мисли, че превключва, но според мен не превключва нищо . Когато колата (или скоростната кутия) е загряла работи почти нормално. Когато е студена, обаче - не.
    На студен двигател според мен не превключва скоростите и седи само на 3-та (както прави, когато е в авариен режим). Като покарам 10-15 км, обаче започва да превключва. Усещам го, защото слага и на 4-та, зацепва и хидротрансформатора. Проблемът с 1-вата, обаче остава. Понякога я включва, но по-често - не.
    Интересното е, че когато сложа шифтъра на L си включва първа. Напоследък тръгвам така, защото иначе си е голям зор, особено по светофарите.
    Дайте някакви насоки - нещо за проверка? Някой, при който мога да отида за съвет (или ремонт)?
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    Първоначално публикуван от Veselinv Преглед на мнение
    Когато колата (или скоростната кутия) е загряла работи почти нормално. Когато е студена, обаче - не.
    Това ме кара да си мисля за термодатчик?

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Това ме кара да си мисля за термодатчик?
      Термодатчика на тая кутия управлява само 4-та скорост,така си е по замисъл. Потенциометъра може и да е бил за смяна,но не той е основния проблем. На топло работи почти нормално......замърсяване на някой плунжер в мозъка.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
        На топло работи почти нормално......замърсяване на някой плунжер в мозъка.
        В такъв случай дали има възможност, за да се избегне разглобяване, да се сипе добавка, която да отмие замърсяването, и после да се смени маслото и филтъра?

        Коментар


        • #5
          Днес ходих до един сервиз за автоматици (препоръчан от колеги). Момчето я закачи и излезна грешка 41 - SCSV-1 отворен
          Според него това била отворена верига към някой от соленоидите. Препоръча да се огледа буксата, която влиза в мозъка на АСК дали няна прекъснат кабел.
          Качих я на крика, откачих буксата, проверих кабелите и за всеки случай я напръсках с контактен спрей. По същият начин постъпих и с буксата, която е зад шифтъра (под поставката за чаши). Опитах се да прозвъня кабелите, но стана ясно, че тези две букси не са в двата края на един и същи сноп
          Сглобих и като я изкарах от гаража се оказа, че работи перфектно - изрежда всички скорости от 1-ва до 4-та, нещо което не ми се е случвало от някоко седмици (дори и при загрял двигател)
          Днес няма да я разхождам повече и мисля да пробвам и утре (на студено) дали ефектът се е запазил.
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            В такъв случай дали има възможност, за да се избегне разглобяване, да се сипе добавка, която да отмие замърсяването, и после да се смени маслото и филтъра?
            Това за смяна на маслото и филтъра на АСК съм го планирал, но искам да изчистя грубите проблеми като цяло по колата.
            Suzuki GSXR
            VW Touareg
            Mitsubishi Pajero II

            Коментар


            • didooo
              didooo коментира
              Редактиране на коментар
              Филтъра на АСК у ПахеротоV97 ми е метален и няколко пъти може и само да се измие (не безброй )

          • #7
            Вчера нямаше как да пробвам много-много, но направих едно кръгче из квартала. Държеше се много добре. Изреждаше си скоростите както си му е реда.
            Днес, обаче реших да направя по-реален тест и пак направи същият чакъм. Вярно, че след 2 светофара нещата се оправиха, но явно "ремонта" от оня ден не е добър.
            Може би ще трябва да се огледа по-сериозно буксата и все пак да се прозвънят кабелите.
            Suzuki GSXR
            VW Touareg
            Mitsubishi Pajero II

            Коментар


            • #8
              Явно няма да е лесна работата.
              Някой ще ме насочи ли към сервиз или майстор, където мога да закарам Паджерото за дебъгване на скоростната кутия?
              Suzuki GSXR
              VW Touareg
              Mitsubishi Pajero II

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X