Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи предния дефенциал при 2х4 и един заключен и един отключен хъб?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как работи предния дефенциал при 2х4 и един заключен и един отключен хъб?

    Ще опива първо случката и после ще питам:
    Паджеро 2, 2,5 дизел 115к.с. няма Супер Селект
    Карах на бавни, после само на задно за 100тина метра. След това трябваше да направя почти обратен завой и за движението на зад (грубо 2-3 метра) включих пак бавни. Спирачка, минах на 2х4 и тръгнах на пред. Като стъпих на асфалта и ускорих (може би над 40) се чу един шум - като небалансирана помпа или вентилатор или може би помпа, която изведнъж остава без товар и започва на сухо... Спрях огледах - нищо се видях и продължих. Пак при по-високи обороти и скорост се чу същото. Появява се и изчезва с бързо усилване и намаляване, а не изведнъж и изчезването беше с леко закъснение след натискане на спирачката. Спрях и върнах назад. Шума не се появи повече.
    Ако случайно само единият хъб е отключил, а другия е останал заключен какво се случва с предния диференциал при 2х4 и по-висока скорост? Възможно ли е от него да е бил този шум?

  • #2
    Не се случва нищо. Предполага се, хъбовете са автоматични. Много са удобни, но разбираш, че не работят точно, когато много имаш нужда. Шумът вероятно е от друго.

    Коментар


    • #3
      Когато е разкачен поне единия хъб предния мост не работи. Така че не се притеснявай , няма да го счупиш при завой на твърда настилка. Аз например редовно катеря този бетониран път на бавни предавки със един откачен хъб . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка1449.jpg
Прегледи:274
Размер:704.6 КБ
ID:6715335
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • Жоро Танев
        Жоро Танев коментира
        Редактиране на коментар
        Ех, този Калин! Обичам това място с невероятната му гледка!

    • #4
      Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
      ... Предполага се, хъбовете са автоматични. ... Шумът вероятно е от друго.
      Да, автоматични хъбове. Това ме притеснява, че повече не го чух и не се насочих от къде идва

      Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
      Така че не се притеснявай , няма да го счупиш при завой на твърда настилка.
      Не се притеснявам за счупване, но не мога да се насоча от къде се чу този шум и се чудех, да не е от това, че едната полуоска се върти с гумата, а другата не. Появи се като започнах да карам по-бързо на два пъти и след като върнах назад вече не се появи. Всичко това след 10-тина минути каране бавно
      Последно редактирано от orela; 02-03-21, 12:07.

      Коментар


      • #5
        При автоматичните хъбове връщаш 1-2 метра назад, след като изключил двойното, за да освободят. Щом за последно си се движил назад на бавни и тогава си изключил двойното, би трябвало, като тръгнеш напред, хъбовете да освободят. Твоето описание показва, че единият хъб не е освободил на 100% и при висока скорост се чува виене - зъбците на зацепващите гривни в хъба опират един в друг. Има повишено износване, но не се притеснявай, не е фатално. Друг път, като имаш такова виене след изключване на предното предаване, размествай няколко пъти колата напред-назад и виенето трябва да спре. Ако не спре, е добре да посетиш сервиз за ревизия на хъбовете.
        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

        Коментар


        • #6
          Има доста различни по конструкция хъбове, но всички те превключват на половин оборот на колелото. Ако по някаква причина механиката не сработва на 100% то този(тези) хъб е за смяна, и както писах се разбира в труден момент.

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
            Щом за последно си се движил назад на бавни и тогава си изключил двойното, би трябвало, като тръгнеш напред, хъбовете да освободят.
            И аз реших, че трябва да е освободил и затова не връщах, когато слязох на равно.

            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
            Друг път, като имаш такова виене след изключване на предното предаване, размествай няколко пъти колата напред-назад и виенето трябва да спре.
            Това е, че не разбрах от къде се появи. Тръгвайки напред имам поне 10 минути черен път, след това равен асфалт и чак когато спусках на скорост и се вдигна скоростта (съответно оборотите) се чу. Сега ще следя, дано не се появява пак. Че е притеснително, ако е нещо друго.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
              Когато е разкачен поне единия хъб предния мост не работи. Така че не се притеснявай , няма да го счупиш при завой на твърда настилка. Аз например редовно катеря този бетониран път на бавни предавки със един откачен хъб . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка1449.jpg
Прегледи:274
Размер:704.6 КБ
ID:6715335
              ....къде е това нещо?

              Коментар


              • #9
                Прилича ми на Румъния , Трансфагарашан.
                TLC LJ70 2LT
                Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

                Коментар


                • #10
                  Пътя за яз. Калин , Рила , посока Рилския Манастир
                  На нас клиренс ни трябва , не скорост

                  Коментар


                  • #11
                    Не че нещо, ама Паджерото няма хъбове - нито ръчни, нито автоматични. Има една муфа, която отцепва едната полуоска от диференциала, посредством вакуум.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                      Не че нещо, ама Паджерото няма хъбове - нито ръчни, нито автоматични. Има една муфа, която отцепва едната полуоска от диференциала, посредством вакуум.
                      Има и още как... но да уточним кое Паджеро. Затова горе съм написал "няма супер селект". Супер селекта е с вакуум, без него е с хъбове (автоматични или ръчни, а може и заварени).

                      А щом при SS, както казваш отцепва едната полуоска (само едната), другата си се върти с гумата и диференциала ли? Не съм запознат със SS системата, пък и като цяло железата са ми малко чужди.

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Не че нещо, ама Паджерото няма хъбове - нито ръчни, нито автоматични. Има една муфа, която отцепва едната полуоска от диференциала, посредством вакуум.
                        Е, бай'Ник трябва да намалиш употребата на канабис!

                        Коментар


                        • #14
                          Абе до колкото знам, замо първото Пджеро е с автоматични хъбове.
                          От следващите започват само с муфа и фиксирани капчки вместо автомати. Ама знам ли!?
                          Но съм виждал и на тях монтирани хъбове, ръчни, или автоматите от Първа серия.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X