Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с резервоара на Mitsubishi Pajero Pinin

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с резервоара на Mitsubishi Pajero Pinin

    Колата е Mitsubishi Pajero Pinin, 1.8 gdi, 2000 год. бензин. Преди време споделих тук, че при пълен резервоар понякога губи мощност и дори гасне в движение. Закарах я в с-з Рубин. Диагноститака показа, че всичко е наред и нямаше записи на грешки. Затова реших да сменя горивния филтър. Намира се в резервоара и е част от горивната помпа. Нямам намерение да купувам нов, щото е над 200 кинта, а да сменя само филтриращия елемент (май е от хартия). Ще се опитам и да измия резервоара отвътре. Във връзка с това имам няколко въпроса:
    * От какво е направен резервоарът - пластмаса или стомана?
    * как най-лесно, безопасно и качествено да го изплакна, само с вода или има химии?
    * с каква гарнитура (или да залепя?) обратно капака на резервоара (намира се под дясната задна седалка и е притегнат с няколко гайки на шпилки)?
    * от какво е направен филтриращият елемент и продава ли се някъде?
    * някой правил ли е това упражнение и иска ли да даде съвети?
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

  • #2
    1 Резервоарът е метален, чисти се с прахосмукачка защото ще има доволно кал. Може и последващо с телена четка. Трябва да се отвори от двете страни защото е като буквата П от двете страни на кардана.

    2 Последващо забърсване с влажен парцал.
    3 Старата гарнитура вероятно ще е добре, не е необходимо да се лепи.
    4. Филтърът се продава , купувал съм го за 56 лв.

    Някъде имам снимки , ако ги намеря ще ги кача.
    Ето го филтъра

    https://www.amazon.com/HERTH-BUSS-JA.../dp/B00I5MU0SW

    В Евро07 го има за 34 лв. Ще е тъпо да не го смениш.
    Последно редактирано от novatech; 28-02-21, 19:16.
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • novatech
      novatech коментира
      Редактиране на коментар
      Ако е на зор работата , мога да ти взема и да ти го пратя.

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря, ако не се справя, ще се обадя. Знаеш ли къде се намира тоя филтър, които се навива (имал резба)? Аз не намерих такъв, но може да съм го пропуснал.

    • novatech
      novatech коментира
      Редактиране на коментар
      Няма такъв - грешка в каталозите.

  • #3
    Не знам за Пинин. Но виж дали не е по-удобно да свалиш целия резервоар. Аз свалях резервоара на бившата ми Кия Спортидж.

    Моя беше пластмасов, въпреки че на всички други от същия модел беше метален... Фланеца отгоре се стягаше с голяма гайка като бидон, а не с малки болтчета. Същото стягане съм го виждал и на други пластмасови резервоари. Целият резервоар се държеше от 2 шини и общо 4 болта. Свалянето се състоеше в махане скобите на маркучите и на гърловината и отвиване на 4-те болта. Елементарно, стига да не са твърде ръждясали болтовете.

    Та вече като свалиш резервоара е удобно да го огледаш отвътре. Специално моя беше абсолютно чист, без никакви боклуци. Учудващо за 20 годишна кола, карана последните 10 г. с български бензин. Нямаше и никаква вода на дъното.

    В метален резервоар можеш да очакваш ръжди. Според мен всички боклуци могат да се измият с бензина, който е вътре и после да го изхвърлиш. Вече ако са тръгнали ръжди отвътре - опит имат хората, възстановяващи ретро автомобили и мотори.

    Та не знам дали ще се наемеш да сваляш резервоара, на аз като го свалих, покрай него минаваха тръбите за право и обратно гориво. Беше пълно с кал и тръбите бяха изгнили, не течаха, но таеше бензин. А аз се чудех от къде ми намирисва на бензин.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • novatech
      novatech коментира
      Редактиране на коментар
      Това няма нищо общо с Паджеро Пинин. За да свали резервоара трябва да свали кардана , ауспуха и всичко това съпроводено с поне десетина скъсани болта. В резервоара ръжда няма да има , ламарината е добре обработена. Влиза кал от обикновено изгнилата тръба на гърловината за зареждане над дясна задна гума. Има два люка под задните седалки към капаците на помпата и на нивомерите - достъпа е добър и не е необходимо да се навира отдолу.

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      Явно е голяма сватба свалянето на целия резервоар. Щом има достатъчно добър достъп без да се сваля, няма смисъл да се късат болтове. Единствено е добре да се огледат, ако има минаващи покрай резервоара горивопроводи и спирачни тръби, да не са загнили.

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      огледах резервоара - сребристо бял е, без никакви следи от корозия.
      де да беше така цялата кола ...

  • #4
    Днес занесах бензиновата помпа с филтъра в магазин Евро 07. Продавачът провери в каталога и донесе 2 вида филтри за сравнение. Купих този (Japanparts FS 529S), която изглеждаше като моя (няма надпис или номер). Смяната е лесна ... да, ама - не! Оказа се, че чаркът Х (в червеното кръгче) не може да влезе в отвора на новата помпа, посочен със стрелка 1, защото има надлъжно разположена преграда. Помислих, че може да се махне, но се оказа, че този отвор е глух, докато този на старата помпа (стрелка 2) има отвор към филтъра.


    Не мога да сменя само филтриращия елемент, защото кутията е залепена. Кофти работа.
    Някакъв съвет?
    Последно редактирано от trapper; 08-03-21, 13:51.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #5
      Не се виждат снимките. Аз със Херт и Бус-а нямах проблем - пасна като заводския.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        На новия всичко е същото, само тази тръбичка е глуха. Ако намериш стария си филтър, лесно ще я откриеш - обратната страна на фигурата с трите тръбички в сайта, който ми прати (https://www.amazon.com/HERTH-BUSS-<b.../dp/B00I5MU0SW )
        Утре ще отида до сервиза на DJ Tymbi, да видим какво ще каже.
        Последно редактирано от trapper; 08-03-21, 15:31.

    • #6
      Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
      Не се виждат снимките...
      Да, но черна пластина в черна дупка не се вижда. За ориентир: гумената тръбичка Б трябва да се нахлузи на тръба А (белязани с червени кръгчета)..

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:бп-1.jpg
Прегледи:531
Размер:669.3 КБ
ID:6717632
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #7
        Обиколих магазините по Цар Симеон със стария филтър, за мостра. След един час обикаляне (щото или болни от ковид, или нямат, но ще търсят, за да ми направят "услуга" ), купих JS Asakashi FS6505U, LEBH05027. Мяза на правилния, но ако не пасне, имам уговорка за връщане.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          Сглобих чарковете. Новият филтър пасна 1:1. Само електродите му са по-тънки, по проверих връзките с мултицит. Другите мрежести филтри ги измих и продухах. В казаните на резервоара имаше следи от фин прах. Избързах го, после го минах с прахосмукачка, а накрая - с кърпа за очила. Свети като от сребро. Монтирах помпите и колата запали. Хаирлия да е.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X