Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вода в цилиндър през ауспуха?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вода в цилиндър през ауспуха?

    Здравейте,

    Накратко ситуацията е следната - Паджеро ІІ, 3000 V6 177кс, автоматик. Наврях го в една река и докато аматьорски се чудех коя ръчка накъде да бутна, колата изгасна.
    Около 40мин докато дойде трактор стоя вътре и се накисна добре. Веднага след като ме издърпаха отворих капака - кутията на въздушния филтър беше суха
    отвън и отвътре, филтърът също беше сух. Маслата на двигател и скоростна кутия бяха чисти, нивата им също не са мръднали. Нивото на бензина и то.

    Не можах да запаля, защото изгърмя стартера. Съхна в жегите няколко дена, дойде новия стартер и запали без проблем. Сега идва "Но"-то: работи на 5 цилиндъра.

    И въпросът - възможно ли е през ауспуха да вкара вода в единия цилиндър и да направи воден удар?
    В миналото ще остане, каквито сме били...

  • #2
    нещо слабо вероятно ми се вижда.

    Винаги можеш да натиснеш буталото с отверка
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      Ако е изкривена биела, дали буталото ще шава?
      В миналото ще остане, каквито сме били...

      Коментар


      • #4
        Като измерите компресия ще станат по-ясни нещата...
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          Като измерите компресия ще станат по-ясни нещата...
          Да, но по законите на Мърфи за да измерим точно този цилиндър трябва да се разглоби смукателния колектор с всички прилежащи елементи...
          В миналото ще остане, каквито сме били...

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            И за да смениш свещи ли се разглобява всичкото това?

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            А може и вода да е влязла при 1 свещ и да не иска да излезе без разглобяване

          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Да,за левите се сваля колектора.

        • #6
          Има ли място да се погледне с ендоскоп примерно?

          ​​​​​
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #7
            Не мога да качвам снимки...
            В миналото ще остане, каквито сме били...

            Коментар


            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              От форумЪТ е, нещо са насрали

          • #8
            Ще разглобяваме за да видим какво се случва, но сервизът е претрупан с работа и ще ме вместят евентуално другата седмица. Надявам се да е лула или свещ, защото няма чукане в двигателя.

            Но все още се чудя - дали е възможно да влезе вода през ауспуха?
            В миналото ще остане, каквито сме били...

            Коментар


            • #9
              Слабо. Провери ли всичко по запалването, тоци кабели и т.н ?

              Коментар


              • #10
                Стартерът е нов, колата пали без проблем. Цилиндърът го установихме като вадихме кабелите на свещите един по един. В тъмното не се виждат да прескачат искри от избил кабел.
                Лулите са скрити и няма как да разбера.
                В миналото ще остане, каквито сме били...

                Коментар


                • #11
                  Пиши после какво е станало.

                  Коментар


                  • #12
                    Да си кажа...

                    Днес остана малко време да погледнем жипката. Успяхме да закачим един манометър, макар и не съвсем качествено. Компресия има.
                    Разменихме кабелите и лулите за свещите на този и един от другите цилиндри. Никаква промяна - кабелите са здрави, проблемният
                    цилиндър продължава да не работи. След това смених свещта и пак никаква промяна. Без значение дали работи на бензин или газ.
                    Пали без проблем, няма чукане в двигателя. Диагностиката показа единствено TPS датчик.

                    Това успяхме да направим без да разглобяваме нищо. Така го зарязах до утре. Ще започнем да го разкостваме, защото се оказа че
                    там, където са лулите на свещите, има масло. Най-вероятно ще се наложи смяна на гарнитура на капака на клапаните и не съм
                    много наясно дали има някакви други О-пръстени.

                    Някакви идеи?
                    В миналото ще остане, каквито сме били...

                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Общо взето, за да не работи 1 цилиндър:
                      - няма искра, свещ, бобина, лула, канал на комутатора;
                      - няма гориво - инжектор, кабели, канал на ЕКУ-то;
                      - смесва горивата само на този цилиндър;
                      - смуче въздух само на този цилиндър;

                      Ако не е нещо от горното - механичен проблем на/в цилиндъра.

                  • #13
                    А то хубаво разменяхте, а до въпросният цилиндър искра ходи ли ? Допряхте ли резбата на свеща до корпус да видите хвърля ли искра ? Щото както и колегата писа остават бобини, комутатори и т.н.

                    Коментар


                    • #14
                      Да пиша да развитието. То като гледам как на 20дена намирам един следобед свободен.... Но!

                      Днес отидох и продължихме с експериментите, щото няма как по друг начин да нарека това което правихме.

                      Започнахме със смяна на бобините. След това отново сменихме свещта. Гледахме я опряна на корпус - искра да те убие! Измерихме и сравнихме компресиите на този
                      и един от другите цилиндри. Пробвахме на газ и на бензин. Нищо!

                      В един момент приятелчето каза:
                      - Има ток и компресия, освен да:

                      #12.1stefsab коментира
                      08-10-20, 19:40

                      Общо взето, за да не работи 1 цилиндър:
                      - няма искра, свещ, бобина, лула, канал на комутатора;
                      - няма гориво - инжектор, кабели, канал на ЕКУ-то;
                      - смесва горивата само на този цилиндър;
                      - смуче въздух само на този цилиндър;
                      Ако не е нещо от горното - механичен проблем на/в цилиндъра.
                      Аз, понеже съм тъп, упорит и вече поизнервен :
                      -Ако не на бензин, поне на газ трябва да работи?!?

                      -Зависи газовите дюзи откъде взимат сигнал - дали самостоятелен или от бензиновите.

                      Започнах да се съгласявам полека:
                      -Това можем лесно да го проверим - откачаме маркуча след газовата дюза, палим на газ и проверяваме пуска ли гориво.

                      Проверихме... дори не замириса на газ...

                      - Търси компа къде се намира!
                      Вече съм послушен, намерих го. Свалих го. Отворих го. Снимката не е много качествена.....

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201024_183205.jpg
Прегледи:300
Размер:633.7 КБ
ID:6661050


                      Утре ще го чистя. Все още ме гложди защо диагностиката не показва проблемна дюза, ако няма връзка с нея?
                      Ако на някой му хрумва идея, моля да сподели!
                      В миналото ще остане, каквито сме били...

                      Коментар


                      • #15
                        Сигнала на бензиновата дюза минава през газовия компютър. Газовия компютър на бензин директно препредава сигнала към бензиновите дюзи, а на газ "лъже" бензиновия компютър, че колата работи на бензин, взема данните от бензиновата дюза и с известни корекции ги предава на газовата дюза. Най-бърза проверка е като разкачиш буксите на бензиновите дюзи и ги закачиш директно към инжекциона, така, че сигнала да си е директно както е в оригинал, без да минава през газовия компютър. Ако всичко тръгне нормално провери буксите към газовия компютър и ако няма проблем - самия компютър.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Можеш и да размениш каналите за гориво от бенз. комп към газовия, за заподозряната дюза и съседче. Така проверяваш газовите канали.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X