Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi pajero pinin 1.8GDI 4x4 проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mitsubishi pajero pinin 1.8GDI 4x4 проблем

    Здравейте колеги, от скоро притежавам mitsubishi pajero pinin 1.8GDI и днес стана проблем с 4х4то. Проблема е следния: когато го включа от 2H на 4H остава само на задно, а когато го включа на 4HLc и 4LLc си работи и предното предаване. Какъв може да е проблема? Благодаря предварително!!

  • #2
    Как разбра, че остава на задно, какви проби направи за да достигнеш до този извод?

    Коментар


    • #3
      Ами бях на сняг и съответно с помоща на втори човек установихме, че не включва

      Коментар


      • #4
        Ако не е нещо по лостовата система, значи е виското в раздатката. Пинина няма диференциал, момента се предава само през виско муфа към предния мост, когато задния почне да боксува. При 4HLc предния мост се включва твърдо, както и на бавни.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • ivo-police
          ivo-police коментира
          Редактиране на коментар
          Те това МПС не е ли със сепер селект раздатка и да няма никакъв проблем???

        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          И аз мисля, че е с междуосев диференциал, а не с виско муфа.

          Съответно с отключен междуосев диференциал, поведението е напълно нормално. Проблем няма.

        • ivo-police
          ivo-police коментира
          Редактиране на коментар
          И се проверява на първото 4х4 с крик на едно предно и после на едно задно колело.

      • #5
        Ясно, а може ли само виското да се смени или трябва цяла раздатъчна кутия

        Коментар


        • #6
          ремонтира се
          O888 749-O86
          C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
          NC 750

          Коментар


          • #7
            А може да си се кара и така, нищо няма да счупи. На много хлъзгаво си включваш твърдо и си караш на 4х4.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Ако не е нещо по лостовата система, значи е виското в раздатката. Пинина няма диференциал, момента се предава само през виско муфа към предния мост, когато задния почне да боксува. При 4HLc предния мост се включва твърдо, както и на бавни.
              Поредно некомпетентно изказване ,трябва дрегер преди писане У форума май. 1,8ГДИ е със "супер селект" ,който включва отворен среден диф. Изобщо ,нужно ли е мнение по всяка тема?!? Това не само за този потребител...
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                А не допускаш ли, че може пропуските в знанията да са при теб?!
                Уважавам те, имаш много знания, много от тях от личен опит, но и аз избягвам да пиша неща, за които не съм сигурен. В случая съм над 100% сигурен, лично водих спор със собственик на такъв Пинин, като и аз бях на мнение, че тази раздатка има диф. То не бяха линкове, схеми...ама няма. Оказа се, че спорещият с мен е прав, лично тества и на практика собственият си Пинин. Тоя Суперселект, не е като в Паджеро. Задния мост си е твърдо свързан, а предния е с муфа в положение фултайм. Умен човек си, а и се занимаваш и със сервизна дейност, сигурен съм че ще имаш възможност лично да тестваш някое такова, а и знаеш точно как.
                Не съм се обидил от забележките ти, а и съм сигурен, че като се убедиш, че грешиш, ще се изразяваш много по-умерено. Отгоре на всичко сме малко земляци, па кой знае, там по дефилето имам и много роднини, с които не се познаваме(да не се обидиш нещо, казвам го в буквалния смисъл).
                В интерес на истината и аз малко имам вина за реакцията ти, защото обещах линк за виското в паралел на диференциала, при нормалния Супер Селект, а после работа, едно, друго...така и не го потърсих. То беше и доста отдавна, затова за него съм само 99% сигурен.

                ПП: И за дрегера...почти нищо не пия... Ама ще направя изключение да черпиш по бира, като минавам през Своге, надолу към Гара Лакатник...ако имам резервен шофьор де...
                Това като се убедиш, че грешиш.

            • #9
              Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение

              Поредно некомпетентно изказване ,трябва дрегер преди писане У форума май. 1,8ГДИ е със "супер селект" ,който включва отворен среден диф. Изобщо ,нужно ли е мнение по всяка тема?!? Това не само за този потребител...
              Страшен късмет, намерих баш от първия път чрез Гугъл, линк към темата, която пък се оказа, че ще отговори и на двете ти критика към мен - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...0%D0%B6/page11

              Директно на нужната страница. Вероятно и в темата напред може да има нещо по въпроса, сега ще разгледам.

              ПП: Даже линка към документа с раздатките още си работи.

              ПП2: Много упорито съм отстоявал тезата, че има диф в раздатката на Пинина... Ама ми е било за урок
              Последно редактирано от cecoa1; 05-04-20, 00:07.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #10
                dancho666 Как точно го тествахте? На таблото индикирали, че е включен предния мост?
                При супер селект, подава движение на предния кардан постоянно. Включването/искючването сатава посредством муфа на предния мост. Така че е много трудно описана от вас ситуация да стане.
                ceco1 Нещо бъркате колега. Няма 4х4 задвижване посредством виско муфа при пинин, дори МПИ, което е бюджетния пинин, не е с такова.
                А супер селекта си е супер селект. Ако не е няма да се нарича така, нали?
                [SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми Супер Селект са няколко разновидности
                     Super Select 4WD, Super Select - II and Super Select SS4-i are 3 different versions which all have different mechanical characteristics.  

              • #11
                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

                Страшен късмет, намерих баш от първия път чрез Гугъл, линк към темата, която пък се оказа, че ще отговори и на двете ти критика към мен - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...0%D0%B6/page11

                Директно на нужната страница. Вероятно и в темата напред може да има нещо по въпроса, сега ще разгледам.

                ПП: Даже линка към документа с раздатките още си работи.

                ПП2: Много упорито съм отстоявал тезата, че има диф в раздатката на Пинина... Ама ми е било за урок
                Пинина има две разновидности на раздатки ,едната е с виско...
                Тук ,най долу. https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...Mitsubishi.pdf
                И произволна снимка на лост на пинин от карса.
                Прикачени файлове
                Последно редактирано от kalin09; 05-04-20, 10:42.
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение

                  Пинина има две разновидности на раздатки ,едната е с виско...
                  Тук ,най долу. https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...Mitsubishi.pdf
                  И произволна снимка на лост на пинин от карса.
                  Дал съм ти линк към тема, човека беше с абсолютно същия лост на раздатката.
                  От твоя линк излиза, че има и раздатка с диференциал и виско в паралел, но без бавни...аз за такъв Пинин не съм чувал, но може да има(както има и подобна рядка модификация на Фероза например).
                  Отделно, има си Парт-тайм, с това сме съгласни всички, и има Супер Селект, но той не е показаният в документа, макар че лоста му е абсолютно еднакъв.
                  И, да, бях може би по-убеден и от теб, че със сигурност има диференциал в Супер Селекта и при Пинина, и многократно се опитах да ги убедя...ама като няма, няма...тестовете го потвърдиха, а междувременно намерих и подробна техническа литература, линкът още работи - http://mmeierle.com/images/Max/Manua...ansmission.pdf Интересуващата ни раздатка е разгледана от стр.101. Кутията с тая раздатка се води V5M21-A.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20200405-121554_Drive.jpg Прегледи:0 Размер:288.8 КБ ID:6583399
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Отделно, в линка се вижда и че обикновения Супер Селект с диференциал, има виско в паралел. Но такъв в Пинин няма, там е само виско.

                • #13
                  Пинин с 1,8MPI мотор няма бавни и среден диф. Предния мост е с виско-муфа. GDI моторите са със пълноценно супер-селект. Със среден диф.
                  След ровене из мрежата излиза че не всички GDI мотори са със супер-селект. Ноже от това да произлиза объркването.
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Предполагам си имаш работа и не ти се чете сега... Посочих ти линк с техническа информация, и къде точно е това, за което спорим. Дадена е раздатката разглобена, има само виско, има си бавни, и няколко датчика по нея, които да палят отделните контролни лампи, при различните режими на Супер Селект. Като имаш време погледни, или ако имаш случай, провери го наживо.
                    Човекът с който тогава спорих, караше на сняг, включил 4H(има и2H и 4HLc и 4LLc, въобще като на твоята снимка), и разлика има голяма спрямо само задно, колата си върви ОК, всичко е наред. Вдига на крик предно колело, скоростите на P(автоматик), и върти на ръка колелото, макар и с малко съпротивление. Колкото по-бързо се опитва да го завърти, толкова по-голямо е съпротивлението. Ако имаше диф, а не вискомуфа, това просто няма как да се случи, а колелото ще може човек да го мръдне колкото да обира луфтовете в трансмисията. И го тества не веднъж. А задните са си твърдо свързани при всички положения.
                    Тоя без бавни го търсих сега, имало, но пък за него казват, че имал все пак диф и вискомуфа в паралел. В документа даден от теб също го дават с диференциал и виско в паралел. Доколко е вярно, нямам представа, но разглобена раздатка с всички датчици и положения на Супер Селект, но без диференциал, плюс опитите на колегата с когото спорих, ми се виждат по-достоверни от всякакви други твърдения не подкрепени с нищо.
                    В подкрепа на казаното от теб, че Пинина без бавни, е само с виско без диф, четох твърдения, че е просто вариант на Супер Селекта, с махнати бавни и всички опции, освен фултайм. Та ако е баш произлязла от тоя Супер Селект, за който говорим, и аз твърдя, че е само с виско, има логика и там да е само виско.

                • #14
                  iansto индикира, че е включен предния мост, но не работи при 4H, а при 4HLc и 4LLc работи

                  Коментар


                  • #15
                    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                    Пинин с 1,8MPI мотор няма бавни и среден диф. Предния мост е с виско-муфа. GDI моторите са със пълноценно супер-селект. Със среден диф.
                    След ровене из мрежата излиза че не всички GDI мотори са със супер-селект. Ноже от това да произлиза объркването.
                    Ето и хубава тема със снимки при руснаците - https://www.drive2.ru/l/533205965940458580/
                    Там дори няма нужда да губиш време, за да видиш за какво говоря.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X