Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

    Няма раздатка на Митсубиши, която да задвижва предния мост през виско.
    Или е през диф (с виско в паралел), или е обикновен парттайм.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

      За 4Н говориш?
      Не знам тогава защо се върти колелото.
      VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

      Коментар


      • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

        Малии,каква дискусия имало......
        На колегата с въпроса ,SS4 работи по следния начин: 2Н -предава двигателно усилие само на задния мост
        4Н -предава двиг. усилие и на двата моста 33:67 - преден:заден....
        4HLc - предава двиг. усилие пак на двата моста ,но 50:50......
        4LLc - предава двиг. усилие пак на двата моста , 50:50 ,но с понижаваща предавка ,която е вътре в разд. кутия.....
        А вече дали едната гума ще блокира когато пробоксува или не, това зависи от самите диференциали, дали са отворени,ЛСД или пълна блокировка.....
        На моя задния е комбинниран, хем ЛСД ,хем и пълен блокаж, т.е. когато имам екстремна ситуация, мога да го блокирам напълно.......естествено , това става само в позиция на раздатката 4LLc......
        Виждал съм и само отворени диференциали задни на П4 ,такива са обикновенно коли, вкарани от Дубай или Катар.......там, където джипа има друго предназначние....

        Коментар


        • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

          Хехе, прост въпрос зададох, пък не можем да го измъдрим
          Първоначално публикуван от DJ Tymbi Преглед на мнение
          4Н -предава двиг. усилие и на двата моста 33:67 - преден:заден....
          Ама постоянно ли е толкова или се мени "от" - "до" ?
          Ако е постояно от дифа - за какво е вискомуфата?
          Ако пък е от вискомуфата трябва да има нещо променливо
          На 4H предните ти гуми успяват ли да прибоксуват?
          Последно редактирано от kekek; 18-01-18, 10:15.
          VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

          Коментар


          • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

            Линка на Руслан обяснява всичко.
            Пинина при 4H ,работи само на заден мост.

            Това по долу е за SS4 II

            The drive force conveyed from the transmission to the transfer drive shaft is conveyed to the pinion gears of the centre differential. The drive force from there is conveyed to the front output shaft via the sun gear, and then to the rear output shaft via the annulus gear. The sun gear and annulus gear are simultaneously driven by the pinion gear, but as the number of gear teeth differs, the drive force is distributed to the sun gear (front output shaft) at a percentage of 33%, and to the annulus gear (rear output shaft) at 67%. A VCU is mounted between the sun gear and annulus gear, and the drive force is changed within a range of 33 to 50% at the front output shaft and 67 to 50% at the rear output shaft. This enables travel corresponding to a variety of road surface conditions.

            Последно редактирано от nnikbg; 18-01-18, 12:23.

            Коментар


            • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

              Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
              Хехе, прост въпрос зададох, пък не можем да го измъдрим
              Първоначално публикуван от nnikbg Преглед на мнение
              Линка на Руслан обяснява всичко.
              Пинина при 4H ,работи само на заден мост.
              Много мразя да не съм прав. Но още повече не харесвам хора, които не могат да си признават, че не са били прави. Та в тая връзка, признавам си че не бях прав за Пинина, не ги знаех някои подробности.
              Оказва се, че наистина е ондеманд, с основно задно предаване (и аз се поразрових за подробности в нета).
              Просто Супер Селект, Супер Селект- ll, и Супер Селект-а на Пинин, са три различни системи.
              Mitsubishi have developed several different versions of "Super Select" over the years. Some versions used a bevel gear center diff, some versions used a planetary gear center diff, some had a viscous coupling unit, others had a hydraulic coupling unit. This article has mixed several different "Super Select" versions together. The reference to a 33/67% torque split is from the planetary center diff version of "Super Select" which was termed SS4-i.

              Super Select 4WD, Super Select - II and Super Select SS4-i are 3 different versions which all have different mechanical characteristics.
              И понеже вече се каза за SS4 II, ето и една картинка на баш първия Super Select 4WD, с диф с конусни зъбни колела и виско в паралел.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mitsubishi-pajero-superselect.jpg
Прегледи:1
Размер:127.7 КБ
ID:5779146
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                Аз пък тотално се обърках. Нета е пълен с противоречия.

                Коментар


                • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                  Първоначално публикуван от nnikbg Преглед на мнение
                  Аз пък тотално се обърках.
                  Аз намерих ръководство, в което има раздатка разглобена на части(за означаване на каталожни номера на детайлите), и има виско но няма диф. http://mmeierle.com/images/Max/Manua...ansmission.pdf
                  Някъде по-накрая в документа са интересуващите ни подробности.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                    Явно на много места в нета интерпретират SS4-i като супер селект първо поколение, а всъщност това е (опростена) модификация на на SS4 специално за пинин вероятно идва от iO, и както cecoa1 каза си е различна система.

                    Коментар


                    • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Много мразя да не съм прав. Но още повече не харесвам хора, които не могат да си признават, че не са били прави. Та в тая връзка, признавам си че не бях прав за Пинина, не ги знаех някои подробности.
                      Оказва се, че наистина е ондеманд, с основно задно предаване (и аз се поразрових за подробности в нета).
                      Просто Супер Селект, Супер Селект- ll, и Супер Селект-а на Пинин, са три различни системи.


                      И понеже вече се каза за SS4 II, ето и една картинка на баш първия Super Select 4WD, с диф с конусни зъбни колела и виско в паралел.
                      Не знам кой визираш, ама ако не съм прав също нямам проблем да си кажа
                      Само ако е за мен ме подсети за кое?
                      Те на картинка всичките изглеждат еднакви, а имам и една разглобена - и тя изглежда същата
                      На Пинин-а е SS4-I и няма разлика от другите от същото поколение. Дори и взаимнозаменяеми части имат - скоро го правих упражнението.
                      А пък че на 4H е само на заден мост беше добро предположение
                      Предлагам да вземем който има паджеро да пробва това с буксуването на предните колела и да разберем как е вместо да показваме колко много знаем
                      А?
                      VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                      Коментар


                      • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                        Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
                        Не знам кой визираш, ама ако не съм прав също нямам проблем да си кажа
                        Само ако е за мен ме подсети за кое?
                        Хе хе, принципно съм го казал, като в случая визирам себе си, не бях прав.
                        Ти всъщност се оказа прав за Пинина, но това си е само за неговата раздатка, другите Супер Селект са си с диференциал - по-старата 50:50, конусен, по-новата 33/67 с планетарен, и най-новите 40/60 (там не знам какъв).

                        ПП: Така както го пишеш SS4-I, може някой са си помисли, че това е Супер Селект - едно. А всъщност първия се означава по друг начин:
                        Super Select 4WD, Super Select - II and Super Select SS4-i are 3 different versions which all have different mechanical characteristics.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                          Аз само леко да допълня относно планетарния дифф и виското в паралел (по стечение имам таквоз ама от друга марка) малко по стара митсибуши технология но е същата като обсъждания вариант.

                          http://www.stealth316.com/2-awd3.htm - съветвам да се изчете няколко пъти. Съжалявам че е на английски.

                          Коментар


                          • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Нещо си пропуснал при проверката. Предното колело ще се завърта, ако си само на задно, или ако в скоростите си на неутрална. Не съм 100% сигурен, но може да имаш и дисконектор на предна полуоска, с цел когато си на задно да не се върти излишно кардана откъм колелата.
                            Така че, най-добре го пробвай след като си се движил на 4Н, само слагаш паркинг без да го гасиш, вдигаш предно колело и пробваш. Понякога командата с лостовете не се включва веднага, а е нужно поне малко движение.
                            Ако не те мързи пробвай пак, но със сигурност е с диференциал.
                            По друг начин да ти го опиша - ако този джип стъпи на диностенд с възможност да мери моментите и на четирите колела едновременно, в режим 4Н задните две колела ще отчетат по 33,5%, а предните по 16,5% от общия момент. На стенда се мерят абсолютни стойности, та примерно общите 100% момент са 1000Nm, на всяко от предните колела ще са по 165, а на задните по 335. И така се разпределя момента постоянно (перманентно). Ако обаче се вдигне едно колело, то ще предава нула въртящ момент на пътя(ролките на стенда), и всички други колела също ще предават близки до нула моменти понеже са свързани през диференциали. Тогава се задейства виското и прехвърля момент върху колелата на другия мост. Естествено, когато дифа не е симетричен, това става по-бързо при вдигнати колела на моста получаващ по-малък момент. При симетричен е еднакво бързо. А в твоя случай, имаш и LSD на задния мост, та затова още по-лесно тръгва, при вдигнато едно задно колело.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1BD94E4B-2C9D-450C-BA97-B978BD03E0CD.jpeg
Прегледи:1
Размер:171.5 КБ
ID:5779177 И на двата моста дава еднакви данни с включен супер селект.
                            8)

                            Коментар


                            • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                              Уточни се вече, че има различни варианти на Super Select.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • От: Mitsubishi Pajero - въпроси за 4х4 режими, блокаж

                                И какво значи включен Супер Селект, че не знам да има такъв режим ?
                                VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X