Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мицубиши Л200- проект за експедиционен джип или кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мицубиши Л200- проект за експедиционен джип или кемпер

    Здравейте, колеги!

    След дълго чудене какъв да е следващият семеен автомобил, който да замести Паджерото, накрая се оказах с машина, каквато никога не съм си мислел или искал, да притежавам- пикап и то дизел...
    Бюджета беше между 20-25К, като основните ни фаворити бяха разни бензинови Ауди-та или БМВ-та, разбира се комби. Случайността обаче ме срещна с автомобил, който след не повече от едноминутно оглеждане знаех, че ще купя. Плюса бяха малкото километри (ха, дано!), минуса беше, че е най- скъпият на пазара. Така или иначе, мерак се гаси с пари- та времето ще покаже какво точно съм извадил от чувала.

    Ето го и самия красавец- 2010 година, 2.5 DID-178 коня, на 100645 km., гледайки фаровете е някакъв междинен модел, но информация за него не успях да открия.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:80119179_2546533169007504_7931618892680527872_n.jpg Прегледи:14 Размер:610.3 КБ ID:6535945
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:80022115_2467740546830224_4171886516982775808_n.jpg Прегледи:13 Размер:639.1 КБ ID:6535946

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:78938280_840433866400683_2954950702377467904_n.jpg Прегледи:13 Размер:659.2 КБ ID:6535947

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79957355_2497531790535727_6439806124613959680_n.jpg Прегледи:13 Размер:332.7 КБ ID:6535948

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_1685.jpg Прегледи:13 Размер:640.3 КБ ID:6535949

    Всъщност нещото, което ме привлече бе големината на багажното отделение, което освен голямо е и отделно от купето. Разбира се, наличието на хардтоп бе задължително условие за целите, за които ще се ползва.
    Последва бърза подмяна на галошите с които бе обут, като колебание за марка или модел не съм имал- заложих на проверените от мен в продължение на десетина години BF Goodrich AT. Тук се сблъсках с първата странност- за джанти 17-ки, гуми 31-ци нямало: най- близо били 265/70/17, които на вид ми малеят, а в реалността са максималният размер, понеже успяха да отскубнат левия калоотражател (или както там се казва) на един остър завой, който не е бил добре захванат и е стърчал повече навътре.
    Не мисля, че без лифт ще могат да се сложат по- широки или по- високи гуми, но ако някой го е правил- ще ми бъде полезна информация.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_1675.jpg Прегледи:13 Размер:404.0 КБ ID:6535950

    Това, което следва от тук нататък съм го нарекъл схематично Фаза 1 и Фаза 2. Фаза 1 е това, което ще се случва през идното лято, а Фаза 2 съм оставил за след година. Причината е прозаична: липса на достатъчно свободен капитал.

    Ще започна с Фаза 2. Крайният вариант към, който се стремя е или това:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2019-12-13 at 20.42.54.png Прегледи:13 Размер:942.6 КБ ID:6535951

    или това:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2019-12-13 at 20.48.23.png Прегледи:13 Размер:991.4 КБ ID:6535952

    Разбира се, първият вариант ми харесва повече заради офроуд- възможностите, втория- заради по- големия комфорт. Цените също са доста различни: оранжевата надстройка струва около 30К евро, Тишер-а е 21К евро, и двете чисто нови. За първото не съм успял да намеря втора употреба, докато за второто, поради елементарната демонтируемост и абсолютна стандартност за всички пикапи, разнообразието на производители, състояние и цени е голямо.
    Нордстар-а нов е около 30К евро:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2019-12-13 at 20.49.21.png Прегледи:13 Размер:329.3 КБ ID:6535953

    Докато втора употреба се намират и за около 10К евро:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2019-12-13 at 20.45.47.png Прегледи:13 Размер:683.1 КБ ID:6535954

    Така или иначе този проект е в изчакване, защото тази година беше ред на коня, следващата дай- Боже ще е ред на каручката. Въпреки това, обаче ще ми е особено ценно мнението Ви относно здравината, комфорта и изобщо смислеността на този тип конструкции. Кемперите и караваните на този етап не са алтернативи, заради нищожната им проходимост и податлива на усуквания конструкция.

    За Фаза 1 ще пиша след малко.


    Последно редактирано от Вальо; 13-12-19, 22:21.
    08седемшест5едно513четири

  • #2
    Фаза 1, всъщност е превръщането на товарното отделение под хардтопа, в спално. При затворена задна врата , разстоянието не е достатъчно, но при отворена на нас ни е точно. Идеята е да се ушие грубо казано П- образна преграда: две страници и една голяма задна врата, затварящи пространството между отворения капак на легена и отвореното стъкло на хардтоп-а. Пода, естествено ще е с подходящия матрак, а задното стъкло на хардтоп-а ще ни е капандурата с изглед към звездите :-)

    Ето товарния обем с отворени капаци на Мицубиши-то:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1686.jpg
Прегледи:2546
Размер:617.8 КБ
ID:6536000

    Целта ми е да няма излишни действия при лагеруване: спираш, отваряш горната, долната врата и лягаш да спиш- по същия начин, както на времето ми беше покривната Autohome палатка. В много крайни случаи- зверски вятър и дъжд или необходимост да се остане една вечер в центъра на някой град, може да се спи и на затворена задна врата: вярно, че краката ще са сгънати, ама пак е някакво решение. Ето съвсем груба скица:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:79009750_459042148371144_8230146959730540544_n.jpg
Прегледи:2583
Размер:838.9 КБ
ID:6536001

    Страничните прозорци се отварят малко- ако трябва да влиза въздух или да става проветрение, а при отворени стъкла между легена и кабината има достъп от "палатката" към "склада"- задните седалки на колата:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1674.jpg
Прегледи:2502
Размер:409.0 КБ
ID:6536002

    Имам един куп въпроси, които ще напиша по- късно, но грубата идея е това. Ще ми бъдат изключително полезни всякакви размисли, препоръки и разбира се- критики.
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • #3
      Почвам с въпросите, първо по самата кола:

      1. Понеже никога не съм притежавал дизелов автомобил и не съм ял попарата с качественото ни гориво, какво мога да направя за да удължа ресурса на агрегата? За момента сипвам на Ромпетрол, промих един резервоар с Бардал 6 в 1 (или там, каквото беше) и на всяко зареждане слагам Бардал BDC. За съжаление нямам дизелови навици и карам колата, както и всичките ми предишни дизелови автомобили: паля двигателя и тръгвам веднага, стигам и гася веднага. Трябва ли да я оставям, да работи на място преди тръгване (зимата) и трябва ли да я оставям да охлажда турбото при спиране (лятото), ако не съм я шпорил здраво?

      2. Понеже сега, през зимата ходя на работа с колата, практически до като стигна сутрин в кабинета, още не е успяла стрелката на температурата да стигне до средата- реално през цялото шофиране е студена. Трябва ли да сложа водна печка? Ебершпархер или Вебасто е за предпочитане? Някой знае ли надежден сервиз, където да поставят подобно устройство качествено? Нова или може и втора употреба?

      3. Може ли да се подмени борд- компютъра с такъв с цял екран? Искам да използвам екрана най- вече за паркиране и понякога за навигация- за друго не ми трябва. Държа, обаче да продължи да ми показва разхода и горивото. Търсих оригинално, втора употреба от някое катастрофирало, но не успях да намеря. Някакви предложения за модел и човек, който да го инсталира? На мястото на тая урутка ми трябва:

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79660691_964004433949800_1393449126405865472_n.jpg Прегледи:0 Размер:91.0 КБ ID:6536019

      4. Ако горното питане не е осъществимо, кой и къде може да ми монтира камера за задно виждане с дисплей, че тоя параход не се паркира никак по софийските теснини?

      5. Въртеше ми се в главата да подменя всички светлини по колата с LED- на фарове, стопове, крушки и пр. Има ли смисъл подобно упражнение или от икономията на ток файда няма да има голяма? Как светят диодните фарове: по- добре или по- зле?

      6. Гледам, че продават в Ибей разни лифтове между 2 и 5 инча- освен по- големи обеци, подложки и смяна на амортисьорите, друг ъпгрейд ще се наложи ли? Всъщност, има ли смисъл от лифт??? Ще ми се автомобила да е още малко по- висок, но доста хора страстно ме разубеждават да правя подобно нещо, защото пикапите и без това не са особено стабилни, та вдигането още на центъра на тежестта им се отразявало негативно...

      7. В предишната тема за Паджеро- то ме разубедиха да слагам силови брони, защото при евентуално ПТП, бих имал главоболия, особено пък ако това се случи извън България. Все пак ми се ще да сложа нещо допълнително- дори от тези гумено- пластмасови протектори, защото в бачкане много често трябва да допра бронята до стената, за да може да се разминат две коли, а това ще я съсипе за норматив. За нещо подобно си мисля, или е абсолютно излишно?

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2019-12-14 at 00.45.46.png
Прегледи:2485
Размер:404.6 КБ
ID:6536025

      Последно редактирано от Вальо; 13-12-19, 23:49.
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • Пенчо
        Пенчо коментира
        Редактиране на коментар
        Относно нафтата.
        От 1991 година сипвам в 95% от случаите на Шел и не съм имал никакви проблеми.
        На поне пет различни автомобила с различни горивни системи.

        Успех с проекта!!

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Към Търтея: Пешо, даже не съм чувал за такива свещи и съответния модул... дай някакъв линк, че се мъча да намеря нещо, ама- йок. За крушките- има едни OSRAM LEDRIVING HL PREMIUM 9726CW за около 200 пари- не вършат ли работа или са пари на вятъра?

        Към Пенчо: абе и аз си мисля, че разлика едва ли има сериозна, ама пусто като не съм поддържал моя печка чета, питам и накрая съвсем се обърквам.

        А, бе нещо много странно ми излизат коментарите: аз ли не мога да се оправя, Мак-а ли нещо се е бъгнал или новия интрефейс на форума ще си е такъв???

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        За крушките - аз поне до сега не съм видял насадена крушка да свети добре. Било ксенон или диод.

    • #4
      Въпроси за проекта по Фаза 1:

      1. Кой и къде може да ушие въпросната "палатка" за товарния отсек качествено? За момента си мисля за пичовете, които ми ушиха брезента против градушка за Паджеро-то, но съм отворен за всякакви предложения.

      2. Какъв да бъде плата за изработка? Имам прекрасни спомени от материята на Autohome-а: плътен, здрав, не пропуска вятър, но и не се запарява. Някой знае ли къде се продава нещо подобно?

      3. Евентуално при есенно/ зимно ползване или пък в региони със студен климат, би ли могло да се инсталира водна печка, която да върти водата през радиатор в товарния отсек (палатката)? Може ли печка, която евентуално се монтира да топли двигателя, да има отделен кръг, за да топли и спалнята отзад?

      4. Има ли смисъл да се инсталира постоянен соларен панел върху хардтоп-а, който да се свърже с отделен (или пък с основния) акумулатор, както за обезпечаване на запалването, така и за да храни компютри, хладилник и пр. ?
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • #5
        Много мразя да ми викат Пешо

        Коментарите излизат под поста, от новия форум е

        Те това е тялото от Фиат. В трите дупки си слагат свещи, греят антифриз.

        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #6
          Тоя мотор вероятно си има заводски нещо като на снимката от Търтея. Но то помага само частично.
          Печки с гаранция от официалния представител на Вебасто, нещо Рея МП май се казваха...
          Иначе по-евтино е на старо, но трябва да се намери правилния човек или сервиз, и гаранцията е под въпрос.
          А казвам печки, щото за отзад по-доброто решение е суха печка - хем няма да се прокарва антифриз до там, хем е много по-ефективна. Мотора няма много смисъл да го грееш цяла нощ. Управлението на тия отоплителни уреди, отдавна е възможно освен с традиционните пултове и таймери, също и с дистанционни управления(включително такива с обратна връзка) и даже с GSM-модули.
          Може да се хвърли едно око из ибей, за събиране на идеи, информация и ориентиране в цените, продават се естествено и нови неща свързани с тая тема.

          Нафтата за предпочитане на големи и оборотни бензиностанции.
          Дисплея за паркиране не е ли по-добри на мястото на радиото, обикновенно там е предвидено и за заводска навигация, та дори и да трябва друг панел от таблото или някакви доработки.

          За карането, няма чакане, само след продължително каране с много газ, тогава чакане малко за турбото.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Печката е по хубава ама и струва 20 пъти повече.
            А и за задачата мокра печка не му трябва.
            Суха за отзад, да

        • #7
          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Много мразя да ми викат Пешо

          Коментарите излизат под поста, от новия форум е

          Те това е тялото от Фиат. В трите дупки си слагат свещи, греят антифриз.
          Извини ме за обръщението. Добре де, тези свещи от какво се командват? Консумацията на ток няма ли да издуха акумулатора за норматив, ако двигателя не работи? Или тези свещи греят антифриза, само когато колата работи? Вероятно е второто, защото и помпата трябва да работи...
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнение

            Извини ме за обръщението. Добре де, тези свещи от какво се командват? Консумацията на ток няма ли да издуха акумулатора за норматив, ако двигателя не работи? Или тези свещи греят антифриза, само когато колата работи? Вероятно е второто, защото и помпата трябва да работи...
            А, няма проблем

            Как работи - компотера гледа температурата навън и според студа пуска една, две или три свещи. Като позатопли си ги спира.
            За твоите цели най лесно става с ръчно пускане с копче.
            Иначе да, само на запален двигател се пускат.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #9
              Само за протокола, последния път като проверявах, вебасто бяха 3500-5000 лв нови.
              Винаги може да се провери в рея мп
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #10
                Вярно е, но той свещи си има, на 99% съм сигурен. Просто комфорта с печката е друг, а и е по-добре за мотора.
                Иначе може да мисли нещо и със сухата печка да пуска въздух в купето.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тя май е по скъпа, сухата.
                  Съмнявам се да има свещи, но това може да се провери лесно.

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако няма свещи, ще му трябва и друг алтернатор за да сложи такива. Японско возило все има по нещо друго закачено на алтернатора(вакуумпомпа или хидравлична), а и да няма, пак цената става друга, плюс недостатъка, че важен възел на возилото няма да е оригинален, и от там въпросителни по ремонтите му в сервиз. Освен това свещите помагат, ама чудеса не правят... Демек ако ги няма, може и да не си струва да се мисли вариант за слагането им. Но пак казвам, вероятността да ги няма е малка.

              • #11
                Вальо,

                Имах такова L200 доста време. Мой приятел още го кара, а той не е от хората, които се кахърят за колите.
                Колата е муле и издържа на много злоупотреба, в края на краищата за това е и разработена.
                Не се филмирай излишно, не прави "подобрения" със свещи, печки и разни измишльотини.
                Карай си колата и си свиркай, а за проекта ще следя с интерес.
                Зима иде

                Коментар


                • #12
                  Тия дни се сетих за тая тема, покрай малко разучаване на начините за заводско отопление на салона, при съвременните дизели. Оказа се, че доста колици вместо свещи ползват директно електрически нагреватели на входящия въздух. Моята стара таратайка се оказа също с такова отопление, и съм доста доволен. При мен мощността е около киловат, като нагревателите са общо три елемента, достатъчно добре оребрени, и се намират при радиаторчето за парното. Включват се през силови релета, в различни комбинации - един, два, или и трите - това в зависимост колко ток има излишен. При повече консуматори, отоплителя се изключва поетапно пак в зависимост от общата консумация и производство на ток.
                  Всичко това го споменавам, защото е добре да се изясни как е решено заводски това отопление във возилото от темата, и да се провери дали функционира нормално.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #13
                    Малко допълнителна информация по проекта.

                    Поради недоглеждане от моя страна бях решил, че дължината на товарния отсек не е достатъчна за обитаване, за това след доста ровене и четене стигнах до американците от TopperLift Kit, като почти го бях и поръчал:

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Weekender.jpg Прегледи:0 Размер:726.3 КБ ID:6549712

                    Ето цени и описание:

                    https://overlandnorthoutdoor.com/pro...amper-package/

                    Добре, че се зачетох и загледах по- обстойно в монтажа на конструкцията върху Тойота Такома, та върнах малко газта- при повечето от "европейските" пикапи, филма е трудно осъществим, заради позицията на задните арки над гумите (не, че е невъзможно!):

                    https://www.tacomaworld.com/threads/...ezlift.559203/

                    Добре е въпросните линейни актуатори да са разположени в самите краища на хардтопа за максимална стабилност, докато при нашите пикапи предните ще са монтирани на около 1/4 от края на легена, което освен промяна в средната повдигана тежест, ПРЕДПОЛАГАМ би оказало и влияние върху стабилността на конструкцията при по- силен вятър. Да, усилване може да се постигне с х-образно опънати въжета между дъното на легена и тавана на хардопа, но обикновено избирам най- ветровитите места за къмпингуване и предпочетох да не рискувам на този етап.

                    След по- обстойно разглеждане и мерене на пространството отзад се оказа, че по диагонал дължината е напълно достатъчна за мен и съпругата ми: при моите височина и килограми няма никакъв недостиг (както и излишък :-) от свобода за главата и краката. Сега се опитваме да оптимизираме максимално "спалното" помещение, а задната седалка от салона ще бъдат демонтирани за да се освободи място за багаж, хладилник, контейнер за вода и мобилна тоалетна.

                    Относно WC- то, първоначално се бях спрял на химическа, но после реших, че не ме кефи да пътувам в най- големите жеги с клатушкащ се бидон с л@**на на задната седалка и за това се спрях на суха такава:

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:s-l1600.jpg Прегледи:0 Размер:102.7 КБ ID:6549713

                    Процедурата с въпросното съоръжение е несравнимо по- лека от химическата алтернатива: поръчват се био- разградими торбички, на дъното на всяка се слага по една лопата абсорбиращ материал (зеолит, пясък от плажа, пръст от гората), след като го използваш по предназначение, връзваш и- в кошчето (ако си в града) или заравяш, ако си в дивото- няма осрани храсталци и веещи се тоалетни хартии по борчетата. Някои, съвсем еко- ползватели, слагат при абсорбиращия материал и сек'ви семена, да не отивала торта на халост, ама чак да превръщам пущинака в био- зеленчукова градина, айде няма нужда... :-)
                    Прикачени файлове
                    08седемшест5едно513четири

                    Коментар


                    • #14
                      Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
                      Вальо,

                      Имах такова L200 доста време. Мой приятел още го кара, а той не е от хората, които се кахърят за колите.
                      Колата е муле и издържа на много злоупотреба, в края на краищата за това е и разработена.
                      Не се филмирай излишно, не прави "подобрения" със свещи, печки и разни измишльотини.
                      Карай си колата и си свиркай, а за проекта ще следя с интерес.
                      Ники,
                      заради едни американски мухи бях решил, че ми трябва Такома или още- по добре Секвоя и почти бях спазарил добичето с малко доплащане от моя страна... После, обаче един френд ми охлади ентусиазма, като ме открехна как стои въпроса с доставката на резервни части... Колкото и да съм фен на американските пикапи, поддръжката в случая на L200 по нашите географски ширини, е несравнимо по- малко нервообразуваща дейност от колкото да речем, стандартното спешно търсене на преден ляв калник и фар за Американка...

                      Та, да- ще послушам съвета ти и май няма да се заигравам с безсмислени, но за сметка на това енергоемки преправяния на тази напълно удовлетворителна за мен база, на Мицубиши.
                      08седемшест5едно513четири

                      Коментар


                      • #15
                        Добро решение. Притеснителното на тунинга е, че, в повечето случаи, носи със себе си неочаквани нови проблеми и винаги трябва да бъде предварително добре премислен и, за предпочитане, тестван от някой друг

                        Ако мога да ти бъда полезен с някакви чуденки по пикапа - звънкай
                        Зима иде

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X