Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бавно Паджеро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Бавно Паджеро

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Дано да си се оправил, но се съмнявам.
    И дай да се уточним - турбина е горещата (задвижващата, тази при дима) част на турбокомпресора, а студената е компресорът. Кое затапваш? Ако затапваш компресора, той вдига налягане, защото няма разход на въздух към двигателя. Ще се повторя, ама налягане на "турбото" се мери при максимално натоварен двигател при 3000 об/мин. и се правят изводи. Друг начин няма обективен.
    Съгласен съм с уточнението на терминологията. И разбира се, че изводите си ги правя в движение и при пълно натоварване - около мен поне баири дал бог.
    Единствено пробата със затапения компресор си позволих да я правя на място, понеже не ми се щеше мотора да засмуче прахоляци.

    НО, понеже това уравнение има много неизвестни, оказа се, че твърде рано съм елиминирал едно от тях, а именно "актуатора" или казано по нашенски - управлението на уейстгейта.

    След сглобяване на почистения колектор и възстановяване на всички въздуховоди във фабричен вид ситуацията се подобри само незначително (или поне на мен ми се иска да си мисля, че се е подобрила, за да не си пиша деня изгубен), но показанията на манометъра останаха далеч от необходимите стойности.
    Последния ми, почти отчаян, ход беше да свържа манометъра директно на извода на компресора, като по този начин елиминирам изобщо действието на актуатора, а от там и на самия уейстгейт и... БИНГО!!!
    Колата направо полетя. Манометъра показва 0.6 бара при 2000 оборота, 0.85 при 3000, а при 3200 отваря предпазния клапан, при налягане малко под 1.0 (явно и той е поомекнал, защото фабрично би трябвало да отваря при 1.2-1.3).
    Разликата във вървенето е ОГРОМНА!!! Колата се ускорява нормално по баирите, въпреки големите гуми (265/75/16).

    Сега идва по сложния въпрос - може ли да се намери нов актуатор и откъде (предполагам, че в Ратола и Рубин има, но не ми се ще да му предполагам цената там).
    Последно редактирано от stargazer; 27-05-09, 09:25. Причина: правопис
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #17
      До: Бавно Паджеро

      Абе кажете от къде ги взимате тия манометри за тубото бе хора? Само не ми казвайте - от най-близкия магазин за туних на Голф 2, щото в Разлог нЕма такъв. Дайте нещо сайт магазин от където може да се поръча....
      Don't hunt IF you can't kill
      първо 0883 после 333 накрая 448

      LZ1BGD

      Коментар


      • #18
        До: Бавно Паджеро

        Монтирах днес уредчето и резултатите са, че под товар, налягането е около 0.7 (над 2200 оборота), което ми се струва нормално.
        Повече не вдига.

        Помежду другото си изчистих кулера и запуших ЕГР-то, което всъщност си работеше екстра де Но сега, подърпва на ниски малко по-добре.

        Помпата си стига до ограничителя, но джипката все още не пуши

        Коментар


        • #19
          До: Бавно Паджеро

          Карам 2.8 дълга база от скоро, за разхода при мен е около 12 литра( с караваната към 15) . Но динамиката е добра така че определено имаш някакъв проблем по колата.

          Коментар


          • #20
            До: Бавно Паджеро

            Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
            Монтирах днес уредчето и резултатите са, че под товар, налягането е около 0.7 (над 2200 оборота), което ми се струва нормално.
            Повече не вдига.
            .........
            Помпата си стига до ограничителя, но джипката все още не пуши
            0.7 е горе-долу добре. Това, че не пуши не е болка, но ако наистина няма и ускорение вече не е гот.

            От друга страна, ако горивната смес ти е бедна, би трябвало да припушва бяло при форсиране.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #21
              До: Бавно Паджеро

              Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
              0.7 е горе-долу добре. Това, че не пуши не е болка, но ако наистина няма и ускорение вече не е гот.

              От друга страна, ако горивната смес ти е бедна, би трябвало да припушва бяло при форсиране.
              Съгласен за налягането, въпреки че при неправилно настроен уест гейт то може да се вдига и при по-малко гориво и мощността да е недостатъчна.
              Не съм съгласен обаче за бедната смес и белия пушек. По принцип понятие бедна смес при дизела не съществува - той винаги работи при излишък на въздух. Ако той стане недостатъчен пуши черно и тогава може да се говори условно за богата смес. А белият пушек пък винаги е белег за проблем, но не със сместа, а с компресия, с масло или антифриз в цилиндрите...

              Коментар


              • #22
                До: Бавно Паджеро

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Съгласен за налягането, въпреки че при неправилно настроен уест гейт то може да се вдига и при по-малко гориво и мощността да е недостатъчна.
                Тук пък аз не съм съгласен - на уейстгейта в повечето случаи нищо не можеш да му настройваш, освен при някои по-нови 4м40, където има регулатор на дължината на рамото на актуатора. Иначе - руската методика с подлагане на шайби (аз временно си реших проблема така и сега държа твърдо 0.8 след 2700 об., но все пак си мисля, че е по-добре да го сменя с нов). Количеството гориво обаче си се регулира само от помпата, когато тя е механична. На компресора има два извода за тънки маркучета - едното прехвърля налягане към актуатора на уейстгейта, а другото - към мембрана в горната част на помпата (там където е и регулировъчното винтче). Ако по някаква причина това маркуче е запушено, помпата няма да подава завишена порция гориво при високо налягане. Но същия ефект може да се получи ако някой е врътнал винта назад или ако самата мембрана е фирясала, макар че за последното досега не съм чувал да се случва.

                Но пък ако не и стига нафта, защо ще има висок разход?

                П.П. wastegate е от waste - отпадък и gate - врата и е правилно да се транскрибира "уейстгейт". Уест гейт би означавало "западна порта/врата" и не ми се струва точно в случая.

                П.П.П. Не претендирам, че съм детайлно запознат с двигателя 4м40. Просто се опитвам да помогна с разсъждения по аналогия с 4d56, с който вече почнахме да се опознаваме взаимно

                И последно: сетих се и още нещо. Наскоро си бърниках по другата кола - Ланча Либра 1.9 jtd. Там има една допълнителна клапа на входа на колектора, която е така разположена, че цялата гнус от ЕГР-а се набива в нея и я блокира в почти затворено положение. Резултата е невървеж, но и много пушек, защото мотора остава на практика без въздух, въпреки, че компресора вдига налягане. Мисълта ми е да се провери дали самия колектор не е прекалено задръстен със сажди от ЕГР-а и така мотора да си стои без въздух, въпреки, че има налягане. Но пък в такъв случай е логично да пуши.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #23
                  До: Бавно Паджеро

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Тук пък аз не съм съгласен - на уейстгейта в повечето случаи нищо не можеш да му настройваш, освен при някои по-нови 4м40, където има регулатор на дължината на рамото на актуатора. Иначе - руската методика с подлагане на шайби (аз временно си реших проблема така и сега държа твърдо 0.8 след 2700 об., но все пак си мисля, че е по-добре да го сменя с нов).
                  Регулира си се и при 4D56. Моят e '88, значи достатъчно стар и си има регулатор на дължината. Долу на снимките се вижда, а на втората се вижда принципа - лява и дясна резба и с едно ключе се регулира.


                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Но пък ако не и стига нафта, защо ще има висок разход?.
                  Нелогично, но факт - ако аз минавам един участък на пета с 2000 об/мин, а ти на 4-та пак с 2000 об/мин (защото не можеш да вдигнеш повече) ти ще изгориш повече гориво.

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  П.П. wastegate е от waste - отпадък и gate - врата и е правилно да се транскрибира "уейстгейт". Уест гейт би означавало "западна порта/врата" и не ми се струва точно в случая.
                  .
                  Мда, хич и не се замислих, написах го така, както си го говорим
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #24
                    До: Бавно Паджеро

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Регулира си се и при 4D56. Моят e '88, значи достатъчно стар и си има регулатор на дължината. Долу на снимките се вижда, а на втората се вижда принципа - лява и дясна резба и с едно ключе се регулира.
                    Е, на моя го няма това - щеката е цяла и само шайбите са решение...

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Нелогично, но факт - ако аз минавам един участък на пета с 2000 об/мин, а ти на 4-та пак с 2000 об/мин (защото не можеш да вдигнеш повече) ти ще изгориш повече гориво.
                    Напротив - логично си е. Макар, че не ми се вярва да е повече от литър разликата, особено в града. Вчера се напълних до горе - на следващото зареждане ще го видя как е - досега беше около 13,5/100 в София.

                    Обаче, на колегата какво му остава в такъв случай? Помпа? Дюзи? Теч някакъв?..
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X