До: Бавно Паджеро
Съгласен съм с уточнението на терминологията. И разбира се, че изводите си ги правя в движение и при пълно натоварване - около мен поне баири дал бог
.
Единствено пробата със затапения компресор си позволих да я правя на място, понеже не ми се щеше мотора да засмуче прахоляци.
НО, понеже това уравнение има много неизвестни, оказа се, че твърде рано съм елиминирал едно от тях, а именно "актуатора" или казано по нашенски - управлението на уейстгейта.
След сглобяване на почистения колектор и възстановяване на всички въздуховоди във фабричен вид ситуацията се подобри само незначително (или поне на мен ми се иска да си мисля, че се е подобрила, за да не си пиша деня изгубен), но показанията на манометъра останаха далеч от необходимите стойности.
Последния ми, почти отчаян, ход беше да свържа манометъра директно на извода на компресора, като по този начин елиминирам изобщо действието на актуатора, а от там и на самия уейстгейт и... БИНГО!!!
Колата направо полетя. Манометъра показва 0.6 бара при 2000 оборота, 0.85 при 3000, а при 3200 отваря предпазния клапан, при налягане малко под 1.0 (явно и той е поомекнал, защото фабрично би трябвало да отваря при 1.2-1.3).
Разликата във вървенето е ОГРОМНА!!! Колата се ускорява нормално по баирите, въпреки големите гуми (265/75/16).
Сега идва по сложния въпрос - може ли да се намери нов актуатор и откъде (предполагам, че в Ратола и Рубин има, но не ми се ще да му предполагам цената там).
Първоначално публикуван от Паджеровод
Преглед на мнение
. Единствено пробата със затапения компресор си позволих да я правя на място, понеже не ми се щеше мотора да засмуче прахоляци.
НО, понеже това уравнение има много неизвестни, оказа се, че твърде рано съм елиминирал едно от тях, а именно "актуатора" или казано по нашенски - управлението на уейстгейта.
След сглобяване на почистения колектор и възстановяване на всички въздуховоди във фабричен вид ситуацията се подобри само незначително (или поне на мен ми се иска да си мисля, че се е подобрила, за да не си пиша деня изгубен), но показанията на манометъра останаха далеч от необходимите стойности.
Последния ми, почти отчаян, ход беше да свържа манометъра директно на извода на компресора, като по този начин елиминирам изобщо действието на актуатора, а от там и на самия уейстгейт и... БИНГО!!!
Колата направо полетя. Манометъра показва 0.6 бара при 2000 оборота, 0.85 при 3000, а при 3200 отваря предпазния клапан, при налягане малко под 1.0 (явно и той е поомекнал, защото фабрично би трябвало да отваря при 1.2-1.3).
Разликата във вървенето е ОГРОМНА!!! Колата се ускорява нормално по баирите, въпреки големите гуми (265/75/16).
Сега идва по сложния въпрос - може ли да се намери нов актуатор и откъде (предполагам, че в Ратола и Рубин има, но не ми се ще да му предполагам цената там).
Но сега, подърпва на ниски малко по-добре.
Коментар