Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бавно Паджеро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бавно Паджеро

    Здравейте,

    Целта на темата не е да настане спор, а да се изкажат мнения.
    Преди да си купя джип, доста мислих какъв да е, Паджерото ми беше харесало, предпочетох го пред диско-то, защото знаех, че има по-мощен дизел (2.. Та след няколко месеца търсене намерих такова - 2.8, ръчка, дълга база.
    Супер доволен съм от колата като цяло, върши перфектно работата, за която я взех, има готини екстрички, голямо, но не и широко и доста бавно...Аз принципно други джипове не съм карал, повечето ми коли са сравнително бързи хетчбеци, та база за сравнение нямам, но паджерото, на моменти ми е изнервящо бавно (имам предвид като ускорение, не като максимална скорост). Ако карам някъде по полянки или в гората, почти винаги съм на бавни, защото иначе по баирчетата се задъхва дори и на първа....За сметка на това пък разхода му е
    Та споделете и вашите мнения. Ако има някой от София с подобно, бих се радвал да ми даде да покарам неговото, или той мойто, за да разберем, дали пък случайно няма някакъв проблем с колата ми

    Другото, което смятам да свърша в скоро време е да си поиграя с помпата и да вдигна малко налягането. Някой правил ли си е експерименти? Как се отразиха промените на разхода и пъргавината?

  • #2
    До: Бавно Паджеро

    започвам от зад на пред-за предпочитане не си "поиграивай " с помпата да не се видиш в приключения,тея експерименти не са желателни!
    Да прав си ,че иначе е голям камион ,но вътре си е малко тесничко...
    и ако не си доволен от 2.8 има няколко варианта,според мене най-вероятно никога не си карал дизел,или ако си са били некои резачки-не може да сравняваш леката кола с джипа! просто дизеляка трябва да се държи на обороти,ти ако се качиш на моя,а той е 2.5/разликата е осезателна,ако разбира се всичко им е наред/ ще си мислиш,че си спрял)
    ако искаш,може да направим тоя експеримент

    Коментар


    • #3
      До: Бавно Паджеро

      Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
      ...
      но паджерото, на моменти ми е изнервящо бавно (имам предвид като ускорение, не като максимална скорост). Ако карам някъде по полянки или в гората, почти винаги съм на бавни, защото иначе по баирчетата се задъхва дори и на първа....За сметка на това пък разхода му е...
      Нещо не ми се струва нормално. Че гори много и не върви много да, ама чак пък толкова. Що не почнеш първо с турбото? Ако е блокирал клапана и не надува...

      Коментар


      • #4
        До: Бавно Паджеро

        Ами в сряда съм свободен и ще го поразглобя да му поизчистя клапана на турбото, а и кулера. Ще взема и едно уредче за бууста да му сложа, че да видя какво се случва

        Друго, което ми прави впечатление, е че моето никога не пуши. Много рядко, когато е студено, на първо палене, пуска съвсем леко облаче. Иначе, колкото и да го ръчкам, отзад няма и помен от дим

        п.с. а по принцип, таз помпа има ли някакъв ограничител на максималните обороти?
        Последно редактирано от ifchon; 25-05-09, 08:05.

        Коментар


        • #5
          До: Бавно Паджеро

          Чисти каквото ще чистиш, но най-добре е (както сам се сети) да покараш някое чуждо. Така ще се ориентираш най-сигурно.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            До: Бавно Паджеро

            Най- вероятно колата ти си бавна по принцип, моето 3,2 си вървеше като муле на излизане "от магазина". За да не направиш някоя глупост, наистина пробвай аналогичното на някой колега.

            Има няколко неща, които можеш да направиш да разтовариш мотора, ако е изправен: чист въздушен филтър, премахване на катализатори, ако има такива, добавки за горивото - някои колеги са скептични към това, но аз винаги ползвам. Има една на Liqui Moly - Speedtec Diesel - много е добра. Добрия чип тунинг също променя много турбо дизелите.
            Зима иде

            Коментар


            • #7
              До: Бавно Паджеро

              Колега ако искаш бързо Паджеро търси Evolution.Там работата е друга.Иначе аз имам 2.5 къса база и си е тромавичко , мой приятел има 2.8 дълга база и без да си му даваш зор не върви кой знае колко.Все пак тва са си мотори по-старо поколение....незнам за кой има чип тунинг , но тва е разумно решение иначе по-добре не го бъзикай...Помисли и за хубав въздушен филтър

              Коментар


              • #8
                До: Бавно Паджеро

                Липсата на ускорение е поне на 80% въздушен проблем. И аз го имам - установих го след като си сложих манометър - надува до 0.2 бара и умира там. Сега остава да разбера откъде изпуска. Турбината и уейстгейта са ОК - при запушена турбина и форсиране на място вдига до 0.6, което показва, че проблемът не е там. Съмняват ме две неща - един от маркучите е доста по-мек на извивките, отколкото си мисля, че трябва да е; или другата възможност е проблем по колектора - ЕГР-а ми е затапен, значи остава предпазния клапан (макар че от там не духа, поне доколкото мога да го видя) или да е спукан самия колектор, макар че това ми се стува малко вероятно. Интеркулъра го изключвам, понеже направих опит да свържа директно турбото към колектора (за съжаление единствения достатъчно дълъг маркуч е точно този, който ми се струва съмнителен) и промяна нямаше. Засега първа стъпка ще е смяна на маркучите - ако някой знае къде в София могат да се намерят силиконови моля да сподели.

                А що се отнася до пушенето - допълнителното количество гориво се подава от помпата след вдигане на налягане от турбото - управлява се от едно тънко маркуче (ако си с мех. помпа - при EFI-то е електронно). Та ако нямаш налягане - нямаш и допълнително гориво - нямаш и пушене. Като запуших турбината и вдигна 0.4-0.6 бара веднага си пропуши като "истински" дизел.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #9
                  До: Бавно Паджеро

                  Единствения чип тунинг, дето може да се направи е аз да си сменя чипа (както беше казал един политик ) За паджерото няма какво да си говорим за чипове, тъй като е с механична помпа.
                  А чип тунингите това правят - вдигат налягането и пускат повече нафта, дали ще го направя с чип или с гаечното ключе, резултата е един и същ (в единия случай, доста по-прецизен), но нали за стари коли говорим
                  Че е тромаво, тромаво е, ама нещо не ме кефи как се задъхва по баирите.

                  П.С. stargazer, писали сме по едно и също време. Дам, ще му сложа едно уредче и аз, да го видя колко надува, има нещо съмнително в цялата работа.
                  Силиконови маркучи и скоби и качествени скоби има в топспийд, в Илиянци, обаче не са много евтини . http://topspeed.bg/catalog.php?cid=94
                  На мен маркучите ми се струват ОК, но може да има и нещо по гарнитурите на колектора. Ще го потърся и маркучето за допълнителната нафта.
                  Последно редактирано от ifchon; 25-05-09, 10:03.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Бавно Паджеро

                    Май слагате каруцата пред коня. За да има налягане след компресора, турбината трябва да я напънат газове, а те идват от изгоряло гориво. Щом няма пушек, не въздухът е малко, а горивото.
                    ifchon, щом ти е механична помпата инсталирай един сътрудник да натисне педала на газта до край при неработещ двигател, а ти виж на ГНП-то дали стига до ограничителя. Може просто да не стига ход. Или помпата е скопена от вътрешни настройки, това, което казваш като динамика изобщо не е нормално.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Бавно Паджеро

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Май слагате каруцата пред коня. За да има налягане след компресора, турбината трябва да я напънат газове, а те идват от изгоряло гориво. Щом няма пушек, не въздухът е малко, а горивото.
                      Налягане има - поне при мен - но се губи някъде по трасето.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Бавно Паджеро

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Май слагате каруцата пред коня. За да има налягане след компресора, турбината трябва да я напънат газове, а те идват от изгоряло гориво. Щом няма пушек, не въздухът е малко, а горивото.
                        ifchon, щом ти е механична помпата инсталирай един сътрудник да натисне педала на газта до край при неработещ двигател, а ти виж на ГНП-то дали стига до ограничителя. Може просто да не стига ход. Или помпата е скопена от вътрешни настройки, това, което казваш като динамика изобщо не е нормално.
                        мисля,че както обикновено Паджеровода е прав,като нищо некой "разбирач" я е скопил, е има и по травиални варианти като не сменян горивен филтър ,но щом верно не пуши нема нафта...
                        иначе 2.8 да не върви обективно,не субективно рядко някой се е оплаквал,дай да се видим ,да ги менкаме за километър -два и ще се види

                        Коментар


                        • #13
                          До: Бавно Паджеро

                          Аз преминах на фаза разглобяване, след проба с проверено здрав маркуч. И като свалих колектора работата стана горе-долу ясна: просто самия колектор не беше притегнат добре и си личи откъде е духало. Сега го изчистих хубаво, свалих и клапана и също го изчистих и вътре, понеже беше набит с гадории от ЕГР-а (отпреди да го запуша) и може и от него да е подухвало малко. Оставих всичко да съхне и следобед ще сглобявам.

                          По отношение на горивото - не мога да гадая какво се случва при ifchon но при мен определено с горивото нещата са наред: при затапена турбина налягането се вдига, допълнителния клапан на помпата отваря и колата изпушва много черно - т.е. гориво има; при свързан маркуч към колектора - обратно - налягането се губи, клапана на помпата не отваря и при форсиране изпушва бяло - т.е. сместа е бедна.
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Бавно Паджеро

                            Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                            при мен определено с горивото нещата са наред: при затапена турбина налягането се вдига, допълнителния клапан на помпата отваря и колата изпушва много черно - т.е. гориво има; при свързан маркуч към колектора - обратно - налягането се губи, клапана на помпата не отваря и при форсиране изпушва бяло - т.е. сместа е бедна.
                            Дано да си се оправил, но се съмнявам.
                            И дай да се уточним - турбина е горещата (задвижващата, тази при дима) част на турбокомпресора, а студената е компресорът. Кое затапваш? Ако затапваш компресора, той вдига налягане, защото няма разход на въздух към двигателя. Ще се повторя, ама налягане на "турбото" се мери при максимално натоварен двигател при 3000 об/мин. и се правят изводи. Друг начин няма обективен.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Бавно Паджеро

                              Мдам и аз си мисля нещо подобно за меренето
                              Поръчах си най-евтиното буст метърче (35лв), утре ще го сложа и ще видя.

                              А така като гледам - да направим една срещичка до някоя горичка на митсубишитата, таман да ги сравним и да разберем дали имаме проблеми или не

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X