Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за Pajero 4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Няколко въпроса за Pajero 4

    По-принцип от Балканстар е на 15 или на 20. Ако е на 10, аз просто бих си го сменил някъде из Европа - така или иначе гарнацията е Европейска и цената е еднаква.

    Коментар


    • #17
      До: Няколко въпроса за Pajero 4

      Първоначално публикуван от Владо Йончев Преглед на мнение
      Предстои ми дълго пътуване из Европа. В началото му километражът ще е на 6000, в края на 12 000, а по книжка първата смяна на маслото е на 10 000. Да го сменям ли сега (с 4 000 предсрочно) или като се върна (с 2000 закъсение)?
      На твое място ако искаш да си спокоен може да пуснеш едно писмено запитване до вносителя какво трябва да направиш в този слуяй (за да си вържеш "гащите") и да видиш какво ще ти отговорят.

      Най-лесно ще бъде да прецениш в коя част на европа ще си близо до смяната на маслото и да отидеш да си го смениш там. Гаранцията на новите коли май е паневропейска.
      Георги Гатев

      Коментар


      • #18
        До: Няколко въпроса за Pajero 4

        Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
        - маслото, с което колата е излязла от завода със сигурност е читаво.
        Съмнения че е читаво няма. Въпроса е за какво точно е читаво.
        До сега не съм видял кола която излиза от завода с масло в двигателя което е същото като това което препоръчва производителя за експлоатацията и след първата смяна. Тя разликата и по външни белези е очевадна. Първото масло е по-гъсто и цвета му "бозав" (от боза). В смисъл не е бистро и кафяво, а стои едно такова мътно и по-бяло. Малко невероятно звучи но има напълно логично обяснение.
        За двигателя експлоатацията през първите 10 000км , или така нареченото разработване са от изключително значение. Резките промени в оборотите, както и високите обороти съкращават живота му в пъти. Какво точно масло има в двигателя когато излиза от завода може и да не е ясно ако не бъде конкретизирано от производителя. В повечето случаи маслото е минерално, с по-висок вискозитет от този с които ще се кара след първата смяна, и голямо количество антизадирни добавки.
        От там идва и погрешното впечатление че при първата смяна в сервиза махат някакъв ограничител и двигателя се отпушвал. Нищо не махат, всичко е от маслото.
        Моя съвет е колата да се кара плавно и бавно, толкова километри колкото е казал дилъра. Разлика между 10 и 12 000км няма при положение че се карат 2-3 хиляди километра наведнъж с постоянна скорост по магистрали.
        След това обаче съм твърдо против смяна на маслото на повече от 10 000км. Ако ще лонглайф да е двигателя и лонглайф да е маслото. Въпреки че това се отразява някъде към 10-тата година а обикновенно до 5-тата колата вече има нов собственик.

        Коментар


        • #19
          До: Няколко въпроса за Pajero 4

          Оказа се, че по книжка смяната на първото масло е на 20 хил. Отидох днес в сервиза на 6500 км. Посмяха се и казаха, че ако имам излишни пари ще ми го сменят, но няма нужда. Все пак препоръчаха като за първо да не чакам 20 хил, а 15-17 хил.
          www.offnews.bg

          Коментар


          • #20
            До: Няколко въпроса за Pajero 4

            А останалата поддръжка и тя така на око ли ще се прави - щото то не се сменя само масло на една кола....

            Коментар


            • #21
              До: Няколко въпроса за Pajero 4

              Смених първо масло вчера (15000 км).

              Цена БалканСтар, включваща масло 9 л., въздушен филтър, филтър купе и маслен филтър - 509 лв. с ДДС.

              Направих и лека модификация на задната чистачка - фабричната пружина не осигурява достатъчен натиск на перото към стъклото.
              В руските и австралийски форуми открих две решения:

              1. Скъсяване на самата пружинка - не ми хареса
              2. Подлагане под пружината, така че да се скъси хода й - пак не ми хареса.

              Та, в първата автоморга помолих да ми извадят подобна, но по- къса пружинка. Сега чистачката чисти перфектно, но не може да се издърпа назад до отворено положение. За съжаление забравих да питам от каква кола е свалена...
              Зима иде

              Коментар


              • #22
                До: Няколко въпроса за Pajero 4

                Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение

                Направих и лека модификация на задната чистачка.
                Недостатъкът може би ще е по-бързо надраскване на задното стъкло. Нали то е все кално.

                Коментар


                • #23
                  До: Няколко въпроса за Pajero 4

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Недостатъкът може би ще е по-бързо надраскване на задното стъкло. Нали то е все кално.
                  Абе все си мисля, че по- добре надраскано, отколкото постоянно непрогледно.
                  Зима иде

                  Коментар


                  • #24
                    До: Няколко въпроса за Pajero 4

                    Някой да си е слагал нова карта на фабричната навигация или да разполага с ъпдейт (от руските торенти примерно)?
                    Зима иде

                    Коментар


                    • #25
                      До: Няколко въпроса за Pajero 4

                      Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
                      Някой да си е слагал нова карта на фабричната навигация или да разполага с ъпдейт (от руските торенти примерно)?
                      Гледаи сега - говоря ти кат човек имащ инфо от кухнята на автомобилостроенето -вадя си хляба с това.
                      Упдеит на фабричните навита ,по скоро на картите се прави само когато картата стане евтина -демек мине бая време откак е излезнала.
                      Особено пък за Бг и страни дет клиентите се броят на пръсти -никои няма да вложи и 1 минута работа да релисва карти за фабрично нави.
                      Сметкта се прави еи така- тоя дет прави колата е взел кинтите от продажбата/ тия от Телеатлас или Нвтек искат бая кинти когато направат нова версия на карта ,ако производителя ги купи си прави сметка колко ще спечели-да мамклиентите са многоооо малко -съответно няма кинти в тая работа и не се прави.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Няколко въпроса за Pajero 4

                        Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                        Гледаи сега - говоря ти кат човек имащ инфо от кухнята на автомобилостроенето -вадя си хляба с това.
                        Упдеит на фабричните навита ,по скоро на картите се прави само когато картата стане евтина -демек мине бая време откак е излезнала.
                        Особено пък за Бг и страни дет клиентите се броят на пръсти -никои няма да вложи и 1 минута работа да релисва карти за фабрично нави.
                        Сметкта се прави еи така- тоя дет прави колата е взел кинтите от продажбата/ тия от Телеатлас или Нвтек искат бая кинти когато направат нова версия на карта ,ако производителя ги купи си прави сметка колко ще спечели-да мамклиентите са многоооо малко -съответно няма кинти в тая работа и не се прави.
                        Това ясно, въпросът ми е дали някой разполага с картата, за която БС искат 800 лева (ъпдейт на картата от 2006-та мисля), на която България е с 12% покритие и има някои основни пътища в източна европа?
                        Зима иде

                        Коментар


                        • #27
                          До: Няколко въпроса за Pajero 4

                          Ами заради тия 12% струва ли си упражнението...
                          То ще има около 10 главни пътя в БГ + 10 големи града ......тая инфо просто е безмислена и би свършила работа на някои чужденец дет никога не е идвал в БГ ......

                          Коментар


                          • #28
                            До: Няколко въпроса за Pajero 4

                            "Тая инфо" трябва, за да се рутват маршрути на навигацията, примерно София - адрес във Виена.
                            Дали си струва упражнението, ако някой я има на диск - ами за мен си струва.
                            Зима иде

                            Коментар


                            • #29
                              До: Няколко въпроса за Pajero 4

                              Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
                              Това ясно, въпросът ми е дали някой разполага с картата, за която БС искат 800 лева (ъпдейт на картата от 2006-та мисля), на която България е с 12% покритие и има някои основни пътища в източна европа?
                              Тия 800 лв. са равни на читав Гармин + Престижо+НДрайв - и трите с максимално покритие на Европа и България... Помисли си дали си струва, нищо, че ще си с 2 екрана на ГПС...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X