Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за Pajero 4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за Pajero 4

    Здравейте,
    Отскоро и аз се опаджерих. Колата е Padjero 4 3,2 Did, дълга база. Имам няколко въпроса като начинаещ:
    1. Възможно ли е да се сложи карта на България на GPS-а? В магазина ми го продадоха без карта, казаха ми, че наскоро са получили един ъпдейт на Европа, в който имало само 17% от България и ми препоръчаха да изчакам следващия. Има ли начин да се излъже системата, без да се купува отделен ГПС?
    2. Направих едно дълго пътуване и компасът на ГПС-а показваше грешно. При това ми се стори, че прави точно 180 градуса грешка. Струва ми се абсурдно, но все пак възможно ли е да е настроен за южно полукълбо или просто спътниците са били кофти подредени. През цялото време имаше поне 5, но струпани един до друг.
    3. Не мога да си калибрирам компаса на компютърчето. Изпълнявам инструкциите по книжката, въртя на много открито място 360 градуса бавно и не става. Зададох му деклинация 3 градуса.
    4. Пак в книжката виждам, че песните от сд-то трябва да се изписват и на компютъра. Това само за моделите без ГПС-екранче ли се отнася или аз не мога да си го пусна.
    5. Днес ми дойде на ум да кача един стръмен баир с черен път и наклон над 20%. Но се отказах защото се сетих, че незнам как да го спусна. Има ли някаква система за спускане по особено стръмни наклони или просто трянбва да държа спирачка? И на коя предавка да го правя 4Н, 4HLc или 4 LLc?

    Простете за дългия пост и благодаря за отговорите.
    www.offnews.bg

  • #2
    До: GPS Pajero 4

    Честито, честито!

    По т.5 е добре да кажеш с автоматик или ръчна скоростна кутия е.

    Коментар


    • #3
      До: GPS Pajero 4

      Щом е с фабричната навигация трябва да е автоматик.

      по т.5 - има хил дисенд на първа бавна. Спираш, прав волан, лоста на N, местиш малкото лостче до най- напред, минаваш на ръчните на първа. При спускането е желателно да не държиш спирачката - колта сама ще си се оправя.

      по т.4 - когато сложиш Аудио диск и не си променял настройките, той се записва на харда (появява ти се едно R в червено кръгче, когато изчезне значи е записано и можеш да махнеш СДто). За съжаление това не се случва с МР3ки.

      по т.1,2,3 - аз въобще не ги гледам, ползвам си Гармина и се надявам някой да измисли начин да се инсталира друга навигация, следи австралийските форуми, там колата е доста популярна. Ако откриеш нещо - пиши тук.
      Последно редактирано от huko; 05-05-09, 22:47.
      Зима иде

      Коментар


      • #4
        До: Няколко въпроса за Pajero 4

        Благодаря за отговорите. Скоростната кутия наистина е автоматик, а като се бутне лоста надясно става ръчна.
        www.offnews.bg

        Коментар


        • #5
          До: Няколко въпроса за Pajero 4

          Още нещо - най-бавните скорорости (или предавки, незнам как се казват) 4LLc винаги ли да ги ползвам при N или това се отнася само за спускане? Ако искам да катеря например, големият лост на D ли трябва да бъде или на N?
          www.offnews.bg

          Коментар


          • #6
            До: Няколко въпроса за Pajero 4

            Първоначално публикуван от Владо Йончев Преглед на мнение
            Още нещо - най-бавните скорорости (или предавки, незнам как се казват) 4LLc винаги ли да ги ползвам при N или това се отнася само за спускане? Ако искам да катеря например, големият лост на D ли трябва да бъде или на N?
            Чакай сега, на N ти е лоста само по време на превключването. После си на D или още по добре на ръчните.
            За да пуснеш бавните 4LLc трябва да си спрял и лоста да ти е на N, но за самото превключване. Никога не пускай колата на свободна.
            Другите три режима можеш да ги сменяш в движение, до 100 км/ч с прав волан и върната газ.
            Зима иде

            Коментар


            • #7
              До: Няколко въпроса за Pajero 4

              Генерален съвет - има книжка на български, където пише сравнително подробно за режимите и управлението при различни условия. Отдели и няколко часа и ще ти се изяснят основните положения.

              Коментар


              • #8
                До: Няколко въпроса за Pajero 4

                Книжките на Балкан Стар са като преведени от робот. Така получилото се, може да обърка дори експерт.
                Зима иде

                Коментар


                • #9
                  До: Няколко въпроса за Pajero 4

                  Поредният въпрос:
                  В книжката и на вратата пише, че гумите трябва да се помпат по 3 различни начина (с различно налягане) в зависимост от това колко е натоварена колата. Още отсега ми е ясно, че няма да го спазя - много често ми се налага в рамките на един ден да возя различен брой пътници - между 1 и 7. На колко е разумно да напомпам гумите и наистина ли трябва да има 0,2 единици разлика между предните и задните?
                  www.offnews.bg

                  Коментар


                  • #10
                    До: Няколко въпроса за Pajero 4

                    Еми щом са го написали японците - значи е така. В твоя случай ги напомпай като за максималния товар, който ти се случва да возиш. Малко ще е по- "друсливо", но пък няма да имаш грижи с гумите.
                    Зима иде

                    Коментар


                    • #11
                      До: Няколко въпроса за Pajero 4

                      Без да разбера как и кога вече съм направил първото си ПТП с паджерото . Най-отдолу, под бронята има една мрежа - задрал съм я и съм я нагъчкал в единия й край. Металът, на който е закрепена тя (някакаква голяма кутия) съм поогънал доста. Въпросът ми е - трябва ли спешно да ходя до сервиза, за да сменят или опъват мрежата, може ли в това си състояние да е опасна, при положение, че дори не съм забелязал кога е станало и масрафа покрива ли се от гаранцията или застраховката?
                      Благодаря
                      www.offnews.bg

                      Коментар


                      • #12
                        До: Няколко въпроса за Pajero 4

                        Отивай при застрахователя. Зависи при кой си, може да ти искат акт или служебна бележка, че си се ударил в дупка или нещо подобно. Ако са читави би трябвало да ти признаят щетата.
                        Щом сега си забелязал и няма промяна в поведението на колата, не би трябвало да е опасно.
                        Зима иде

                        Коментар


                        • #13
                          До: Няколко въпроса за Pajero 4

                          Предстои ми дълго пътуване из Европа. В началото му километражът ще е на 6000, в края на 12 000, а по книжка първата смяна на маслото е на 10 000. Да го сменям ли сега (с 4 000 предсрочно) или като се върна (с 2000 закъсение)?
                          www.offnews.bg

                          Коментар


                          • #14
                            До: Няколко въпроса за Pajero 4

                            Първоначално публикуван от Владо Йончев Преглед на мнение
                            Предстои ми дълго пътуване из Европа. В началото му километражът ще е на 6000, в края на 12 000, а по книжка първата смяна на маслото е на 10 000. Да го сменям ли сега (с 4 000 предсрочно) или като се върна (с 2000 закъсение)?
                            Според мен, го смени като се върнеш по две причини:
                            - на дълъг път маслото не се скапва толкова, колкото при градско каране;
                            - маслото, с което колата е излязла от завода със сигурност е читаво.

                            ПП Абе на мен, в Балкан Стар, ми казаха да ходя на 15000 за първо масло, сега съм почти на 14000
                            Зима иде

                            Коментар


                            • #15
                              До: Няколко въпроса за Pajero 4

                              Първоначално публикуван от Владо Йончев Преглед на мнение
                              Предстои ми дълго пътуване из Европа. В началото му километражът ще е на 6000, в края на 12 000, а по книжка първата смяна на маслото е на 10 000. Да го сменям ли сега (с 4 000 предсрочно) или като се върна (с 2000 закъсение)?

                              Според мен поемаш риск ако смениш маслато след като се върнеш. Ако стане нещо по двигателя, от сервиза могат да откажат гаранцията. По-добре се обади в сервиза и питай тях за този казус.
                              Y260

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X