Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов член на форума, малко представяне и първо питане :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов член на форума, малко представяне и първо питане :)

    Здравейте на всички, след като чета от доста време тук, най-после станах собственик на автомобил 4х4, мицубиши паджеро спорт/99г. Не е най-сериозния off-road автомобил, но за нуждите ми - 70/30 шосета и главно коларски/тракторни пътища без нищо екстремно извън пътя, мисля, че е добре.

    Въпросът ми е, при смяна на масло на заден диференциал, са поизпаднали някои чаркове с течността Не съм ги видял още, но доколкото разбрах, са доста малки и неидентифицирани. Късчета метал просто.

    Първата ми реакция беше, да разглабяме и да ремонтираме. Човекът от сервиза обаче, на когото имам доверие, ми препоръча по никакъв начин да не се занимавам с ремонт и да си карам, докато не "изгърми" нещо. Думите му бяха, "ремонта на диференциал ще ти излезе колкото колата" Ок, оставихме нещата така, още повече, че при каране не съм чул виене и не усещам проблем.

    Като се позамисля обаче, не ми се оставят така нещата. Първо, може някое лагерче за 100 лева или скобичка, оставайки неремонтирани, да скапят всичко останало и тогава наистина отиваме на скъпия ремонт. После, да кажем, че се е обадила някоя сериозна част, целия диференциал може да струва и 15000 лв, но която и да е от 30-тината части няма да е повече от 1000... айде 2000 за drive gear примерно... Или се лъжа?

    Всеки съвет от патил човек ще ми е много ценен... Малко ми е куцо в момента Да ремонтирам или да не ремонтирам... Това е въпроса...

  • #2
    До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

    Здравей и добре дошъл.

    Ако въпросните чаркове приличат на парченца феродо, то това означава че някога тази кола си имала задния диференциал с LSD....Което вече няма.....Не е болка за умиране, просто сега ще има прост освободен задния диф.

    Аз лично бих отворил дифа, и или изхфърляш всичко "излишно", или търсиш комплект нови фрикционни дискове и ги сменяш. Като след смяна на въпросните заливаш "правилното" масло, за диференциали с LSD.

    Успех и докладвай за развоя на събитията
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #3
      До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

      Колегите които са разглабяли (аз не съм) диф с блокировка и го познават - дали не е от нея ако е вкл. при висока скорост "по невнимание"
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

        Добре ще е да се разглоби.Но ако нямаш такава възможност поне източи наново маслото и виж дали има още стружки.Ако има разглобявай не е философия за един ден може да се разглоби и сглоби. ако няма нищо така си карай.Спорта е с лсд мисля.не е твърд блокаж.

        Коментар


        • #5
          До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          ... диф с блокировка и го познават - дали не е от нея ако е вкл. при висока скорост "по невнимание"
          По принцип твърд блокаж не би трябвало да може да се включи "по невнимание".

          И Паджеро Спорт е с LSD.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

            Първоначално публикуван от cyclop Преглед на мнение
            ...при смяна на масло на заден диференциал, са поизпаднали някои чаркове с течността Не съм ги видял още, но доколкото разбрах, са доста малки и неидентифицирани. Късчета метал просто.
            Ммм... Ако са изпаднали с течността, значи са неметални. Ако бяха метални щяха да са на магнитчето на пробката.
            Вероятно колегите са прави за фрикционите.

            Добре дошъл!

            Коментар


            • #7
              До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

              Благодаря на всички за посрещането и за надеждата, която ми давате Ще разглобим джаджата и ще видим... Абе каквото и да е, сигурно е поправимо, отначало ми беше доста тегаво, но като преспах и прочетох мненията, нещата ми изглеждат по-оптимистични

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                До: Нов член на форума, малко представяне и първо питане

                Здравей и добре дошъл.

                Ако въпросните чаркове приличат на парченца феродо, то това означава че някога тази кола си имала задния диференциал с LSD....Което вече няма.....Не е болка за умиране, просто сега ще има прост освободен задния диф.

                Аз лично бих отворил дифа, и или изхфърляш всичко "излишно", или търсиш комплект нови фрикционни дискове и ги сменяш. Като след смяна на въпросните заливаш "правилното" масло, за диференциали с LSD.

                Успех и докладвай за развоя на събитията
                Стара тема, но опрях до смяна на маслото на заден LSD диференциал на Мазда Б2500 4Х4. Работи нормално, но не знам, кога е сменяно последно.
                Какво масло ще ми препоръчате?

                Коментар


                • #9
                  Motul 75W140. Синьо е на цвят (самото масло, не опаковката). Може и да му ливнеш едно шишчнце добавка за LSD на Mopar.

                  В никакъв случай не взимай Castrol. Дълги години карах с такова, но с това, което сипах последно, след един месец след смяната дифа ми започна да издава странни звуци, които се укротиха именно с въпросната комбинация от Motul и добавка.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • ZMeyGorianin
                    ZMeyGorianin коментира
                    Редактиране на коментар
                    Разбрах, Благодаря! Намерих го https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/...tion-75w140-1l на цена 42 лв./л. На друг сайт предлагат https://shop.auto-oil.net/bg/mannol-maxpower/p148.html за 16 лв/л. - и двете са синтетични, а разликата в цената е тройна.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Mannol може да сипеш в предния диф, ако ти е кеф.

                    Това масло се сменя на 50-80000км, и то ако има някакъв проблем с него, например при тежка експолатация и установени неоизправности във вентилацията на дифа и проникване вътре на нещо, дето не трябва да прониква. В задния диф ще побереш преко сили 3 литра (на моята джипка са под 2 литра). Аз не бих пестил от точно тия консумативи, ама ти си знаеш най-добре. За 12 години експлоатация имах една смяна съвсем в началото, и една на 7-мата година, и то профилактично покрай смяна на съединител, а не защото имаше проблем.

                    Че в Motul, Bardahl и прочие има данък марка може да си сигурен, ама и че при сигурен доставчик между Motul и Mannol има разлика в полза на Motul-а, също може да си сигурен.

                    Mannol синтетика, сипана в мотор, смених след 300-400км, при очеизвдани признаци че лсед първите 200км не се представа както полусинтетиката на Motul, която по принцип ползвах.

                • #10
                  В задния диф ще побереш преко сили 3 литра
                  Дават го 1.85 л. Пикапа не е навърта много километри, но често се кара в кал и прахоляк, така че си заслужава по-доброто масло.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X