Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

    Моля за съвет относно проблем с Pajero 2.5 TD 1992

    Колата е на мой приятел и има проблем с зацепването на стартера.
    Много чест "хърка". Преди около месец му е сменен бендикса (заради същия симптом) и сътветно напълно сервизиран стартер - нова втулка, нови лагери и четки. Аз и тогава не мислех че бендикса е виновен, но сега след подмяната му с нов и проблема си е същия - мисля вече е ясно че си е отишъл венеца на маховика.
    Въпроса е - подлежи ли на обръщане и ако не от къде се търси такова нещо?

    Благодаря предварително.

  • #2
    До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

    Здравейте,
    Имам същия проблем и смятам че причината е в
    -неправилна регулировка
    -подбити зъби на венеца и бендикса
    -отслабнала пружина на привода на стартера
    Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор и попадаш на по-пиян тракторист

    Коментар


    • #3
      До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

      Здравей,

      по това което си писал, имам следните забележки/въпроси:

      -неправилна регулировка
      Отдавна не съм виждал стартер на който нещо може да му се регулира. Не видях и на този когато беше изваден.
      Знаеш ли нещо конкретно?

      -подбити зъби на венеца и бендикса
      Подбиването обикновенно е следствие от лощо или не-зацепването.
      В моя случай, бендикса е нов. На стария зъбите въобще не бяха наи-износените зъби които съм виждал. За съжаление, тогава не си направих труда да погледна зъбите на венеца (предполагам че с огледало може да се надникне през отвора на стартера).

      -отслабнала пружина на привода на стартера
      Всички пружини в стартера се опитват да отцепят зъбното колело на бендикса, така че от отслабване най-много да помагат на соленоида за зацепването, или ако не си вършат работата отцепването да става само от обратното завъртане по винтовия шлиц.

      Имам подозрения за 2 възможни издънки на японеца - заедно или поотделно:
      1. Направил е зъбното колело на бендикса по-твърдо от венеца на маховика, от което той се скапва първи.
      2. Стартерите които съм бъзикал, имат 2 бобини в ел.магнита.
      И двете получават (+) от контактния ключ, но едната (наричам условно "1") затваря верига през маса, а другата (наричам условно "2") - последователно на ел.мотора. Така двете в паралел дават силен начален импулс на котвата която пък дръпва вилката. В края на хода на котвата, една голяма пластина затваря верига (+) на ел.мотора, и по този начин мотора спира "да се прави" на маса за бобина 2 защото там вече идва (+) и по този начин тя се шунтира и излиза от играта. Котвата остава де се поддържа от бобина 1 която си има чиста маса.
      Ако бобина 2 е твърде мощна, вторичен ефект от това което описах е че ел.мотора се развърта преди зацепването.

      Дано някой е разбрал какво обяснявам
      Ако някой не знае как е а му е интересно, мога да драсна принципна схема.

      Затова питах дали някой знае дали венеца на този двигател е симетричен - подлежи на обръщане.
      Ако се окаже "издънка 2", просто ще побългаря системата.

      Коментар


      • #4
        До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

        Не отговорих на темата веднага, защото не знаех колко си навътре в материята, но сега виждам, че е достатъчно
        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
        Здравей,

        по това което си писал, имам следните забележки/въпроси:


        Отдавна не съм виждал стартер на който нещо може да му се регулира. Не видях и на този когато беше изваден.
        Знаеш ли нещо конкретно?


        Подбиването обикновенно е следствие от лощо или не-зацепването.
        В моя случай, бендикса е нов. На стария зъбите въобще не бяха наи-износените зъби които съм виждал. За съжаление, тогава не си направих труда да погледна зъбите на венеца (предполагам че с огледало може да се надникне през отвора на стартера).


        Всички пружини в стартера се опитват да отцепят зъбното колело на бендикса, така че от отслабване най-много да помагат на соленоида за зацепването, или ако не си вършат работата отцепването да става само от обратното завъртане по винтовия шлиц.

        Имам подозрения за 2 възможни издънки на японеца - заедно или поотделно:
        1. Направил е зъбното колело на бендикса по-твърдо от венеца на маховика, от което той се скапва първи.
        Не е виновен японецът - всички правят това колело по-твърдо. То на практика и не се износва, направо се чупи.
        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
        2. Стартерите които съм бъзикал, имат 2 бобини в ел.магнита.
        И двете получават (+) от контактния ключ, но едната (наричам условно "1") затваря верига през маса, а другата (наричам условно "2") - последователно на ел.мотора. Така двете в паралел дават силен начален импулс на котвата която пък дръпва вилката. В края на хода на котвата, една голяма пластина затваря верига (+) на ел.мотора, и по този начин мотора спира "да се прави" на маса за бобина 2 защото там вече идва (+) и по този начин тя се шунтира и излиза от играта. Котвата остава де се поддържа от бобина 1 която си има чиста маса.
        Ако бобина 2 е твърде мощна, вторичен ефект от това което описах е че ел.мотора се развърта преди зацепването.

        Дано някой е разбрал какво обяснявам
        О, разбирам те отлично Целта на бобина 2 е двуяка - хем участва в първоначалното притегляне, когато котвата е далече и е нужна повече сила, хем именно развърта последователно вързания на нея ротор. Така се избягва опасността да чукнат зъб срещу зъб и да няма зацепване. Освен това има и скосяване на зъбите на малкото колело и венеца за подвеждане, точно за това не одобрявам обръщането на венеца.
        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
        Ако някой не знае как е а му е интересно, мога да драсна принципна схема.

        Затова питах дали някой знае дали венеца на този двигател е симетричен - подлежи на обръщане.
        Ако се окаже "издънка 2", просто ще побългаря системата.
        В заключение ще ти кажа какво съм правил аз (на друга кола, Паджерото си е ОК).
        1. Понижено напрежение, стигащо до бобината на бендикса, поради влошена връзка по веригата. В резултат се губят милиметри в хода, а те са съществени. Мери се и се отстранява.
        2. С цел да си спестя хамалогията по обръщане на венец свалям стартера, подавам напрежение на бобината и гледам колко ход има още колелото, преди да опре в ограничителния пръстен. За да го използвам и него изрязвам парче текстолит с малко по-малка дебелина от този ход и го подлагам между бобината и тялото. По този начин колелото излиза по-напред към маховика и изчезва "хъркането" Изпробвано - работи. Не съм сигурен дали ще стане при Паджерото, само подхвърлям идея

        Коментар


        • #5
          До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

          Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
          Моля за съвет относно проблем с Pajero 2.5 TD
          Благодаря предварително.
          АКО се окаже че Венеца е изронен и няма от къде да се вземе здрав ИЗБИВАШ ЗАВЪРТАШ го СРЕЩУПОЛОЖНО нагряваш набиваш и по обратния ред Идеята е че коляновия вал спира на приблизително едно и също място и след завъртането срещу стартера ще са здравите зъби УСПЕХ

          Коментар


          • #6
            До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

            хем именно развърта последователно вързания на нея ротор. Така се избягва опасността да чукнат зъб срещу зъб и да няма зацепване.
            И аз на друга кола съм правил - спаралелвам двете бобини.
            По този начин пак има силния тласък, но втората бобина остава да работи и при задържането. Така или иначе не е достатъчно дълго за да изгори. Завъртане на бендикса и без това се получава от хода му по усукания шлиц. Няма опасност да не се зацепи. А дори и да стане това, тогава пък котвата няма да си е извършила целия ход и съответно няма да сработи ел.мотора. Скосяването на челата на зъбите наистина е много важно при това положение.

            Понижено напрежение, стигащо до бобината на бендикса, поради влошена връзка по веригата. В резултат се губят милиметри в хода, а те са съществени. Мери се и се отстранява.
            1. В тази кола всичко е през реле така че пад на напрежението е почти изключен.
            2. От скъсен ход на котвата, би трябвало и веригата на ел.мотора да не се затваря.

            По скоро, поради някакъв проблем, може би пластината на котвата затваря веригата по-рано от колкото трябва??? което пък ще е много интересно как може да се получи такъв ефект, след като от износване или нагаряне е по-логично да затваря верига дори по-късно


            ...колко ход има още колелото, преди да опре в ограничителния пръстен. За да го използвам и него...
            Идеята с изместването на бобината е добра. Ще видя колко е приложима при Паджеро стартера.
            Друг подход който ще даде такъв ефект е някаква доработка на вилката... ще видя когато падне стартера на операционната маса.
            Обещавам да споделя какво съм правил и какъв е ефекта.

            Коментар


            • #7
              До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

              Първоначално публикуван от lalev Преглед на мнение
              АКО се окаже че Венеца е изронен и няма от къде да се вземе здрав ИЗБИВАШ ЗАВЪРТАШ го СРЕЩУПОЛОЖНО нагряваш набиваш и по обратния ред Идеята е че коляновия вал спира на приблизително едно и също място и след завъртането срещу стартера ще са здравите зъби УСПЕХ
              Прав си, особено за 4 цилиндров дизел но все пак не може много да се разчита на това. Обичаините положения на спиране на вала са 2, и то в почти 90* сектори.

              Коментар


              • #8
                До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                Отчет за смяната на венеца на маховика, за всеки на който му предстои такава операция.

                Ето това е състоянието на стария венец:


                Най-значително износване се забелязва в тези 2 сектора които се оказаха по около 45º от всяка страна, което пък говори добе за двигателя.

                Намерих “нов” 2ра ръка маховик с венец в доста по-добро състояние. Продавача беше убеден че няма как да е различен за доста голям диапазон от години на производство. Наистина, на маховика си беше написано с маркер: Pajero 2.5 TD, но това не му попречи да се окаже видимо доста по-тънък от маховика който свалихме от колата. Не знам от какъв двигател е този който купих, но за късмет, диаметъра на венеца пасна точно.
                Венеца става за обръщане но изисква доста работа с флекс да се направи челно заостряне на зъбите от обратната страна. Аз поставих “новия” с оригинално-работната му страна напред. Той нямаше ясно изразени сектори на износване, но все пак нарекох 2 групи зъби за най-зле и съответно ги завъртях на 90º по маховика от местата където бяха износените сектори на стария венец.
                Интересно беше че в дъното на анзиса в който стъпва гърба на венеца, ясно се виждаха подбитости от челна среща със зъбното колело на стартера, което трябва да означава че нормално зъбите са работели по цялата си ширина. Все пак реших че ел-мотора се развърта доста по-рано от колкото трябва и е добре да посъветвам японеца как се правят тези работи
                Единия край на бобина “2” (както съм я нарекъл в по-горен пост) наистина е свързан външно, така че можех да направя магарията която съм правил на руски стартер. Все пак се оказа че стартера НЕ се развърта само през нея, така че я оставих на мира. За това пък се оказа че идеята на колегата Паджеровод за подложка пред тялото на бобината е приложима. Подложих 1 голяма зегерка с подходяш диаметър и дебелина около 1 мм. Не мога да преценя колко ход съм спечелил преди стартирането на ел мотора, но не посмях да подлагам повече защото се страхувах че когато зъбното колело опре челно в анзиса на маховика, това ще ограничи хода на котвата и тя може да не затвори големия контакт. Впрочем, той е запечатан в тялото на бобината и не е достъпен за игра с него. В края на хода си, котвата натиска нещо като “бутон”. Не ми се разкербоваше и после да заварявам......

                За сега всичко работи добре (1 ден). Ако се окаже че съм се издънил с ТНТМ подложката и контакта нагори заради не-добро притискане, обещавам да си призная така че не бързайте да правите това на колите си.

                Коментар


                • #9
                  До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                  Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                  Ако се окаже че съм се издънил с ТНТМ подложката и контакта нагори заради не-добро притискане, обещавам да си призная така че не бързайте да правите това на колите си.
                  Някои не искат да чуят за ТНТМ, но от друга страна имам пресен случай, когато на човек му се плаче от сервизи, което се приема за нормалния начин за действие.
                  Не се притеснявай за контакта. Вилката нали бута бендикса през пружина - дори и да опре отпред, котвата отзад ще си избута контакта.
                  Проблемът с тази подложка идва чак когато стане дебела над 5мм. Тогава котвата излиза много напред от активната зона на електромагнита и той няма силата първоначално да я дръпне. Тогава се прави номерът двете намотки да станат в паралел.
                  Ъ... Може и никой друг да не ме е разбрал, но за теб поне съм сигурен, че си наясно...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                    Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                    Pajero 2.5 TD, но това не му попречи да се окаже видимо доста по-тънък от маховика който свалихме от колата. .
                    Интересно. По - тънък маховик , съответно по-лек. Това е един от основните похвати при "селския жигулов тунинг".
                    Паджерото трябва да е станало голяма "резачка".
                    Собственика долавя ли разликата от ускорението преди и сега ?
                    Уморените коне не ги убиват , нали ??

                    Коментар


                    • #11
                      До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                      Този двигател - 2.5 ТД е слаган освен на Паджеро и на L200 и Делика. А може би и на други модели... За някой от тях може да е бил и с по-тънък/лек маховик.
                      Зарежи го търговеца какво е писал по него.
                      ............................................................................
                      Освен това се сетих - дано МАР е отбелязал положението на маховика спрямо кол. вал когато го е свалял, защото са балансирани заедно.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Вилката нали бута бендикса през пружина - дори и да опре отпред, котвата отзад ще си избута контакта.
                        На това разчитам.
                        А ако котвата излезе твърде далеч от магнитното поле на соленоида, и спаралелването на бобините няма да помогне защото те и без това са си в паралел (преди края на хода). Ел-мотора е 2 KW което за 12 V си значи 0.072 Ω, което пък е пренебрежително малко съпротивление.
                        Оставих стария маховик (с което отговарям и на колегата Макавеев) като разбира се го поставих(ме) в същото положение спрямо коляновия вал. Аз съм(бях) корабен монтьор и си харесвам тежките железа. От тази машина не се очаква да е "резачка-бегачка бате". И без това не харесвам прекалено високите обороти на които работи - около 3000 = 90 км/ч на 5та!!! ако оборотомера и спидометъра не ме лъжат, така че двигателя се развърта с лекота и с тежък маховик. Късмета беше че зъбните венци от 2та маховика съвпаднаха. Все пак за всеки случай му капнах 4 капки на кръст.
                        По малкия маховик дори го заподозрях че може да е бил от някаква бензинка, защото нямаше ясно изразени сектори на износване на зъбите. Нали затова някои противници на дизелите не харесвали как се разклаща двигателя при гасене (мен пък ме кефи). Бензинката е по склонна да си остави вала както си спре.
                        Малко офтопик - на корабните двигатели дори се наблюдава колко осцилации прави маховика след последния пълен оборот при гасене на отремонтиран двигател. На времето моя майстор искаше да види 6 за 6 цилиндров двигател - като гаранция че всичко се движи нормално.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                          Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                          ... те и без това са си в паралел (преди края на хода). Ел-мотора е 2 KW което за 12 V си значи 0.072 Ω, което пък е пренебрежително малко съпротивление.
                          Не забравяй, че тези омове са активното съпротивление, а импедансът е доста повече, защото статорната и роторната намотки са последователно свързани и имат някаква индуктивност. Тя не влияе при постоянен ток, но точно при пускането, при рязкото нарастване на тока тази индуктивност му пречи да дръпне рязко. Изпробвано.
                          Освен това нещо тези обороти - 3000 при 90км/час ми се виждат прекалено много! При мен толкова са при 110 км/ч.
                          Последно редактирано от Паджеровод; 31-05-08, 13:19. Причина: Допълнение

                          Коментар


                          • #14
                            До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                            Вярно че погледнах "статично" на нещата, а ел.мотора ще се прави на дросел за началния пик.

                            3000/110 е далеч по културно. Може ли на това (на приятеля ми) да са му сменяни диференциалите? Или пък оборотомер/спидометър да лъжат?
                            Общо взето тази кола има малко странни електрики. Преди когато я купи, аз му правих прозорците да работят без контакт. Цял ден си играх да му търся релетата ама стана. За другата зима съм му обещал да му правя накалните свещи с бутон, сега пък се оплаква от климатика че не се включва компресора... ама това е друга тема (впрочем ако имаш идея...)

                            Коментар


                            • #15
                              До: Съвет за стартерен проблем - 2.5TD'92

                              Моите дифове са с предавателно отношение 4.625:1.
                              Други близки стойности, които се монтират на разните модели са 4.636:1 4.875:1 и 4.900:1. Въпреки това автоматите са по-добре , просто защото тяхната 4-та скорост е "по-дълга" от нашата 5-та. Отношение 0.705:1 към 0.856:1. Затова те си карат спокойно със 120 км/ч при 2500 об/мин. Това за офроуд е зле, но обикновено хората скапват двигателите си (дизелите) на пътя, надувайки ги над 3500 оборота

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X