Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

    Здравейте на всички.
    От скоро, ама от съвсем скоро и аз съм притежател на Паджеро 2 (2.5 ТД) къса база. Все още не съм го виждал защото е при баща ми, който го води по сервизи за отстраняване на някой "визуални" проблеми, но съм много ентусиазиран .
    При преглед на джипа в един от сервизите майстора споменал за общ проблем при двигателя на този модел - ремъци за противотежестите, които балансирали вибрирането на двигателя и проблемът бил по-точно, че между 200,000 - 300,000 хил/км често тези ремъци се късали. Тъй като били много близо до буталата при скъсването си правели двигателя на "пружинки", тоест прецакват сериозно двигателя. Та исках да попитам има ли такава опасност наистина, подменяеми ли са тези ремъци понеже са вътре в двигателя и някой чувал ли е за подобно нещо? Предполагам, че щом са в двигателя е трудно подменянето им! Посъветвали баща ми направо да ги махне (ремъците и противотежестите)... малко повече тресял джипа, но щяло пак всичко да е наред?!? Моля ви з мнение по проблема и сериозно ли е това с махането на противотежестите?
    И понеже все още нищо не разбирам от двигатели и не съм запознат много добре с моделите Паджеро, какво означава GLS - надписа на задната част на джипа.
    Благодаря на всички предварително.
    [URL="http://www.mi-taka.net/temp/gallery/2008/h.benkovski%2807-08june2008%29/images/DSC06795.jpg"]Mitshubishi Pajero 2.5 TDI (къса база) '95[/URL]

  • #2
    До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

    Противотежести не е точно название, това предполага статични уравновесяващи тежести. В случая става дума за балансиращи валове - два на брой, лежащи в блока, задвижвани от отделен ремък зад ангренажния и въртящи се с двойни обороти спрямо тези на коляновия вал в противоположни посоки един спрямо друг. Има ги във всички 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели на Мицубиши от определени години. Задвижват се и със зъбни колела при някои модели.
    Проблемът при тези с ремък е, че той е на неудобно за проверка място (доколкото изобщо някой прави проверка на ангренажен ремък), разхлабва се ако е много менте или омаслен, къса се и неговите парчета по правило късат и ангренажния. И тогава стават пружинките...
    Има хора, каращи и без тях. Отзивите са противоречиви. Аз лично нямам опит без тези валове - сменям си съвестно и двата ремъка.

    Коментар


    • #3
      До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

      Вьобще не се сменява трудно този ремьк,толкова вашия майстор е виждал Митсубиши.Не ги махайте,причината да ги махат е ,че вьтре в двигателя ,кадето лагеруват валовете има лагери/втулки/ и като се износят те повличат валовете и болкират и кьсат ремька.Само че преди това се чува чукане,което може да се чуе от добьр майстор,а не като някои пишман майстори,които казват,че е нормално,било дизел.Здраво Митсубиши пее.Успех,и тьрсете друг майстор.

      Коментар


      • #4
        До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

        Първоначално публикуван от oktimx Преглед на мнение
        Посъветвали баща ми направо да ги махне (ремъците и противотежестите)... малко повече тресял джипа, но щяло пак всичко да е наред?!? Моля ви з мнение по проблема и сериозно ли е това с махането на противотежестите?
        Сега обърнах внимание - ако освен ремъците се махват и валовете задължително трябва да се запушат и маслените им магистрали, защото иначе пада налягането на маслото.

        Коментар


        • #5
          До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

          Аз лично като сменях ангренажния, смених и балансиращия. Японеца да не е луд да влага излишни материали и да си оскъпява продукцията.... Нито тресе, нито трака двигателя- приятен за слушане и каране...........Просто няма логика като сменяш единия и другия е на същото място да не го смениш и него
          [IMG]http://htftp.domainbg.com/MARINHAKER/MARINHAKER/marin2.JPG[/IMG]

          Коментар


          • #6
            До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

            Първоначално публикуван от draganrp Преглед на мнение
            Аз лично като сменях ангренажния, смених и балансиращия. Японеца да не е луд да влага излишни материали и да си оскъпява продукцията.... Нито тресе, нито трака двигателя- приятен за слушане и каране...........Просто няма логика като сменяш единия и другия е на същото място да не го смениш и него
            А наистина ли смяната им е трудна и изисква отваряне на двигателя или става доста по-бързо (както предполагам)?
            И някой има ли представа какво означава GLS обозначението на модела, който имам? И как да разбера дали моделът е Super Select или не?
            [URL="http://www.mi-taka.net/temp/gallery/2008/h.benkovski%2807-08june2008%29/images/DSC06795.jpg"]Mitshubishi Pajero 2.5 TDI (къса база) '95[/URL]

            Коментар


            • #7
              До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

              Един познат скоро смени водна помпа, отворил капаците, гледа малкия ремък легнал си там и си стои мирно и кротко - скъсан... Въобще не се знае от кога е скъсан ремъка. А нищо не е усетил като вибрации и т.н.
              Don't hunt IF you can't kill
              първо 0883 после 333 накрая 448

              LZ1BGD

              Коментар


              • #8
                До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                Късметлия е бил този твой познат!

                Коментар


                • #9
                  До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                  Двигателят 2.8td има ли такъв ремък ?
                  Той е с верига

                  Коментар


                  • #10
                    До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                    Свалиха интерколера и вископерката . отпред се освобождава място за работа, макар и пиртеснено. не се отваря двигател. Абе нека Паджеровод да го каже по- хубаво, че съм лаик........
                    [IMG]http://htftp.domainbg.com/MARINHAKER/MARINHAKER/marin2.JPG[/IMG]

                    Коментар


                    • #11
                      До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                      Първоначално публикуван от яворчо Преглед на мнение
                      Двигателят 2.8td има ли такъв ремък ?
                      Той е с верига
                      Веригата върти само разпределителния вал, а балансиращите валове при този двигател се задвижват от зъбни колела, както и ГНП-то. Но веригата също се къса и то точно на тези, които смятат, че тя е вечна!
                      Първоначално публикуван от draganrp
                      Свалиха интерколера и вископерката . отпред се освобождава място за работа, макар и пиртеснено. не се отваря двигател. Абе нека Паджеровод да го каже по- хубаво, че съм лаик........
                      Не го казвам по-хубаво, а просто от собствен опит Свалят се нещата, които ти каза и се свалят само още два пластмасови капака, които защитават ремъците. Остава да се свали само още ремъчната шайба на коляновия вал (тънка работа) и се свалят ремъците с ролките.
                      Първоначално публикуван от oktimx
                      И някой има ли представа какво означава GLS обозначението на модела, който имам? И как да разбера дали моделът е Super Select или не?
                      GLS е комплектацията на джипа. Гледам, че на MDRAZHEV e такъв, той може да ти каже да сравнявате.
                      А за Super Select е писано много. Просто си направи труда и потърси.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                        Ако знаех да му кажа, ама като незнам.............
                        Още съм много зелен с тази марка, дай ми месец-два и тогава.......!!!
                        А по темата мога да кажа, че ние не сме по-хитри от японците, само се правим на такива, затова колега, като сменяш ангранажният ремък, сменяш и този на балансиращите валове с оригинални такива и забравяш!
                        А после, този на балансиращите се сменя през смяна на ангренажният, макар че аз бих си ги сменял винаги и двата!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                          Първоначално публикуван от MDRAZHEV Преглед на мнение
                          А после, този на балансиращите се сменя през смяна на ангренажният, макар че аз бих си ги сменял винаги и двата!
                          Това и аз съм го чел някъде, но крайно не одобрявам!
                          Винаги и двата + ролките!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                            Махат се интеркулера, дифузора, горното водно съединение откъм радиатора, перката с ремъчната шайба, ремъка и обтяжната ролка на климатика (ако има) барабар със стойката, ремъчната шайба на коляновия вал ... и вече капаците...
                            Задължително сравнете профила на зъбите на новия и стария ангренажен ремък!!! Не се доверявайте сляпо на каталози и компютри!!
                            За да си "вържете гащите" сменяй двата ремъка и двете ролки - качествен комплект може да се намери и за иколо 100 - 120 лв., което на фона на главоболията, които може да ти се стоварят са нищо!

                            Развиването на ремъчната шайба на коляновия вал наистина е тънка работа, както каза Паджеровод-а... Почти винаги болта се лепи и после като тръгнеш да го развиваш се вкарваш в приключение - аз се вкарвах ...
                            За да се развърти болта има много начини:
                            1. хора с повече опит го развъртат на стартер, но ако не сте го правили - недейте!!!
                            2. Ламаринения капак на маховика се сваля, има един отвор. Пъхаш щанга или нещо такова, и КВ е застопорен => развиваш болта...
                            3. Някои правят специално приспособление, но си нямам и идея какво представлява...
                            Успех!
                            Don't hunt IF you can't kill
                            първо 0883 после 333 накрая 448

                            LZ1BGD

                            Коментар


                            • #15
                              До: Противотежести в двигателя на Паджеро 2 (2.5 ТД) - махане?

                              А някой познава ли читав майстор на Паджеро-та, който ги прави тия манипулации, зашото аз самия не разбирам нищо от това за което ми говорите. В смисъл нямам понятие от това кое къде стои, камо ли да го развивам или разглабям! бих се доверил на човек, който разбира, някой който препоръчате. Благодаря за всички коментари и мнения - изключително ценни саза мен да се ориентирам поне в картинката в какво съм се забъркал скоро се надявам да пусна снимки на придобивката си... а след това и да питам ако не съм разбрал нещо от книжката за джипа така че подгответе се и бъдете търпеливи с мен. Наистина съм новак в това отношение, но не ми липсва мерак! Благодаря специално на Паджеровод. Наистина ценя мненията, които всички ми давате!

                              П.С. Паджеровод - за съжаление само с ровене в сайта няма да стане да открия нещо за Супер Селект-а, а Search-а не работи само за категорията Митсубиши! ако все пак знаеш някой теми с описание на Супер Селект ще бъда благодарен!
                              [URL="http://www.mi-taka.net/temp/gallery/2008/h.benkovski%2807-08june2008%29/images/DSC06795.jpg"]Mitshubishi Pajero 2.5 TDI (къса база) '95[/URL]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X