Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Два акумулатора - плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Два акумулатора - плюсове и минуси

    По-голям консуматор от лебедката за момента не мисля да слагам. Под "други консуматори" визирах дребни неща, а не телевизори и хладилници.

    Като чета коментарите на хората, явно няма проблем два паралелно свързани акумулатора да се зареждат от един нормален алтернатор, когато няма да има силно натоварващи консуматори.

    Благодаря за съветите!

    Мисля в скоро време да задействам нещата и да се започне процеса по изграждане на стойката в двигателния отсек.

    Коментар


    • #17
      От: Два акумулатора - плюсове и минуси

      Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
      Шотките са най-евтиното от решенията и работи доста успешно в коли. Среща се масово по линейки, мобилни лаборатории и всякакви такива, дето трябва една батерия хем да се храни от общия алтернатор, хем трябва да си гледа само нейните си консуматори. Като всяко най-евтино решение си има и недостатъци. Заради това ми беше интересно какво ще захранва втората батерия. За лебедка, телескопична мачта, хидравлики и разни подобни е ясно, че няма смисъл. Но за прецизна апаратура е доста читаво решение.
      Че то и в лодки за милиони масово работи, ама какво ще правим с лебедката? Щото тия Шотки само изолират, никога не събират. А на колегите зора им е палене на студено и лебедна евентуално. И при двата варианта Шотки не става за целта.
      И за “най евтино”- можеш ли да биеш цената на една обикновена ключ маса от 20-30 лева? И колко е инсталиране на ключ маса в сравнение със Шотки диодни изолатор?

      Към колегата пуснал темата- виждал сън неведнъж акумулатори вързани заедно и докарващи над 1000 /хиляда/ ампера да си бачкат спокойно със 80 амперов акумулатор. Слагай смело, ако ше къмпингуващ, сложи си ключ маса между двата акумулатора.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #18
        От: Два акумулатора - плюсове и минуси

        Щом ще е само лебедка, усложняването няма смисъл. Вариантът с ключа ще му даде всичко, което му трябва.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • #19
          От: Два акумулатора - плюсове и минуси

          Да попитам за ключ-масата. Идеята му е да прекъсне връзката между двата акумулатора или тотално да изключи захранването? Защото съм чувал и за двете версии.

          Коментар


          • #20
            От: Два акумулатора - плюсове и минуси

            Тоше, много акъли, много нещо, та нека и аз да се изкажа, пък ти си решавай.

            Ако съм на твое място-не бих се занимавал с втори акумулатор. Особено в твоя случай-ти явно си доста назад в тази материя, и може да оплескаш нещата.
            За лебедката, ако няма да хвърляш по 5 лебедки една след друга, и това поо няколко пъти на ден-с един акумулатор се оправяш спокойно.
            Докато карах Франко ползвах 74 Ач на щатното място, и ако ми се струваше, че ще има много лебедки-вземах си и още един, ама си го возех в купето, просто да имам алтернатива, ако оригиналния свърши.
            Никога не ми се е налагало да го ползвам, а не е като да не съм разпъвал лебедки, даже ми е писвало на някое състезание...

            Ти ще ползваш по една лебедка на ден, или две, за тях ще имаш предостатъчно ток в 100 Ач акумулатор, и ако зареждането на джипа е в кондиция-няма да имаш никакви грижи с липсата на ток.
            Това с двата акумулатора се прави от няма накъде, и по принцип се избягва. Щото си е таралеж в гащите.
            Ако все пак много трябва да са два акумулатора-аз бих ги направил с отделно зареждане, така, че винаги да се зарежда само единия, с ръчно управление. Демек-с едно ключе на таблото. Е, ако трябва да ползваш и двата акумулатора едновременно-има неудобство да ги свързваш допълнително, ама то няма да ти се налага, щом и с един акумулатор джипа си пали... Просто втория като резерв.

            А ключ масата се слага винаги да разединява акумулатора от купето. То затова и така се казва-ключ МАСА. Ако сложиш някакъв ключ между двата акумулатора-няма да зареждаш единия, или други неща, според конкретната схема на свързване.

            Но пак ти казвам-ако единствения ти страх е да не останеш без ток заради лебедката-нямай никакви притеснения.
            Просто винаги се дърпай на работещ двигател, после ще си зареди за час най-много.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #21
              От: Два акумулатора - плюсове и минуси

              Разбирам те, Коле. Щом 8 години съм изкарвал с един акумулатор, явно няма проблем. Но пуста му краста, искам да я начеша.

              А за това, че не разбирам, то е ясно, поради което други хора ще ги правят нещата, за които се предполага, че разбират.

              Днес сутринта го оставих да му правят стойката. Ще видим какво ще се получи. После мисла да я сваля, грунд и боя и пак да я монтирам, след което да се продължава с инсталацията.

              Коментар


              • #22
                От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                По пронцип на Паджерото някои екземпляри са с два фабрично, карала съм и двата модела - със и без втори. Този без и аз си мислех да му ръгна втори, има място, дори дупки за стойката, ама пуст мързел - а днес, а утре..... Инсталацията е еднаква..
                The Flat Earth Society has members all around the globe.

                Коментар


                • #23
                  От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                  Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
                  ...
                  При замерване с мултицет на клемите на акумулатори при работещ двигател, стойностите са близки до 15V, в зависимост от това колко и какви консуматори са включени в дадения момент...
                  Ей на това никой май не обърна внимание, а 15V са малко множко! Нормални са стойности между 13.8V и 14.4V, в зависимост от консуматорите.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                    Първоначално публикуван от carrot Преглед на мнение
                    Ей на това никой май не обърна внимание, а 15V са малко множко! Нормални са стойности между 13.8V и 14.4V, в зависимост от консуматорите.
                    Между 14V и 15V варират стойностите, затова казах "близки до 15V". На динамото му е правена профилактика преди години. Доколко трябва да работи така, е друг въпрос.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                      И каква точно инсталация трябва да правиш за вторият акумулатор?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                        Явно трябва да пусна два многожилни медни кабела по 16 квадрата, единият директно плюс към плюс, а другият мисля да го пусна минус към минус (или минус към купе), като го прекъсна с ключ-маса и го изведа в купето.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                          А смисъла от ключ масата ?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                            Ако не бъркам, в случая явно за да не зарежда/разрежда постоянно втория акумулатор и да удължи живота му. Ако греша, моля да ме поправите.

                            Доколкото съм чел на други места, ключ-масата би трябвало да се сложи като предпазна мярка, а не толкова за удължаване на живота на акумулатора, но пък знам ли.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                              Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
                              Ако не бъркам, в случая явно за да не зарежда/разрежда постоянно втория акумулатор и да удължи живота му. Ако греша, моля да ме поправите.
                              Много, ама МНОГО си далече от всякаква истина по отношение на тоците.

                              КЛюч маса се слага о 2 причини предимно - безопасност и удобство ако колата ще седи дълго време без да се кара. Безопасност - когато поради естеството на експлоатация на возилото има по-голяма вероятност да се случват инциденти, водещи до възможност за късо съединение.

                              ...като имаш предвид че 99.99% от заводските автомобили (включително с 2 акумулатора) нямат ключ маса, добре си прецени дали ти трябва такава хуйовина при твоя начин на експлоатация.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Много, ама МНОГО си далече от всякаква истина по отношение на тоците.

                                КЛюч маса се слага о 2 причини предимно - безопасност и удобство ако колата ще седи дълго време без да се кара. Безопасност - когато поради естеството на експлоатация на возилото има по-голяма вероятност да се случват инциденти, водещи до възможност за късо съединение.

                                ...като имаш предвид че 99.99% от заводските автомобили (включително с 2 акумулатора) нямат ключ маса, добре си прецени дали ти трябва такава хуйовина при твоя начин на експлоатация.
                                Ясно, благодаря! Значи ключ-масата отпада.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X