Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Два акумулатора - плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Два акумулатора - плюсове и минуси

    Здравейте, колеги!

    От няколко месеца насам се каня да пускам такава тема, но все излизаше нещо друго. Днес си казах, че е време да си взема нов акумулатор. Единият (104Ah), след 5 години употреба спря да работи в нормалните си граници. Което ме накара да сложа временно друг (72Ah). Временно, временно, вече няколко месеца съм с него. Не е нов, а от друг автомобил, т.е. история - незнайна. От няколко седмици насам забелязвам, как и той понякога почва да се мъчи - я при студен двигател, я при топъл.

    Днес реших да взема нов акумулатор, който да е с подобни характеристики на първия - около 104Ah. Намерих един, който е 95Ah и 950A пусков ток. Взех го. След час-два ще го слагам и какво да видя - не влиза на мястото си. Звъня, обяснявам и се разбира, че моят е по-къс и по-висок, а този, който съм си взел, е по-нисък и по-дълъг. След което ми хрумна идеята за два акумулатора и реших за момента да задържа покупката, докато не реша какво да правя.

    Изчел съм доста теми по този въпрос.

    Защо ще правя инсталация на втори акумулатор?

    - в някакво бъдещо време мисля да слагам и лебедка;
    - мисля да му инсталирам разни други консуматори, които ще ми бъдат от полза;
    - и не на последно място факта, че ще купувам акумулатор.

    Може би последния фактор е допринесъл доста, за да реша това нещо да го правя сега. Защото из други теми съм чел, че било хубаво акумулаторите да бъдат еднакви по ампераж, пусков ток, производител, та дори и да бъдат с поредни номера.

    Какво знам до момента?

    Както написах по-горе, знам, че акумулаторите трябва да бъдат максимално еднакви. Също така съм чел, че може да се наложи смяната на алтернатора. Акумулаторът, с който бях около 5 години, беше 104Ah, както споменах по-горе. Мисля, че алтернаторът го е зареждал напълно добре, щом ме е изкарал толкова дълго време или просто съм попаднал на читав екземпляр акумулатор.

    Какво не знам до момента?

    Тъй като няма аз да го правя, защото нямам нужните условия за това, а и не всичко ми е напълно ясно технически, други хора ще го правят.

    Какви трябва да бъдат акумулаторите - единия с ляв плюс, другия с десен или и двата с еднакви плюсове? Защо? Това влияе ли на свързването, т.е. дали последователно или паралелно?

    Как мога да разбера, дали сегашният алтернатор ще ми свърши работа да зареди двата акумулатора? Двата акумулатора, които мисля да взема, са по 75Ah и 800A пусков ток, ако това е от значение.

    При замерване с мултицет на клемите на акумулатори при работещ двигател, стойностите са близки до 15V, в зависимост от това колко и какви консуматори са включени в дадения момент.

    Трябва ли да слагам ключ-маса? И по тази тема съм чел разни неща, но кои са верни и кои не, нямам представа. Някъде чета, че трябвало да бъде по-близко до плюса на акумулатора, което за мен няма смисъл. Другаде чета, че трябвало да бъде в купето, за да може човек да има по-бърз достъп до него. Това вече има смисъл.

    За мен лично има смисъл от два акумулатора, ако се предполага, че човек ще има нужда от тях, като например лебедка, всякакви допълнителни консуматори, които ще харчат от тока. Също така и за зимата е по-добре. Това всичко го считам като плюсове. Като минус бих отчел допълнителната електрическа инсталация, както и повечето килограми в предницата на автомобила.

    И всякакви такива неща ми се въртят из главата. Ще се радвам, ако ме насочите в правилната за мен посока.

    Благодаря и поздрави!

  • #2
    От: Два акумулатора - плюсове и минуси

    Неправилна концепция.
    Иска още четене.

    Коментар


    • #3
      От: Два акумулатора - плюсове и минуси

      {Какви трябва да бъдат акумулаторите - единия с ляв плюс, другия с десен или и двата с еднакви плюсове? Защо? Това влияе ли на свързването, т.е. дали последователно или паралелно? } Ако ги свържеш последователно отиваш на 24волта,
      Toyota Land Cruiser LJ70;Mazda Tribute;0878 84 20 84

      Коментар


      • #4
        От: Два акумулатора - плюсове и минуси

        Първоначално публикуван от Бачо Ачо Преглед на мнение
        Ако ги свържеш последователно отиваш на 24волта,
        И ще му трябва шалтер за да ги зарежда на 12...,не е в това въпросът.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #5
          От: Два акумулатора - плюсове и минуси

          Буса ми има такава версия-с два акумулатора. Имат си места под двете предни седалки-единия под шофьорската, другия под пасажерската. Два съвсем еднакви акумулатора. А са два, защото на същата база бус има кемпери, разни бизнес клас изпълнения с хладилник вътре, телевизор и всякакви шукарии (като за края на 80-те). Нормалното изпълнение е с един акумулатор, отзад при мотора. Доста сложо е реализирано, защото двете батерии на практика не са в паралел.Едната си е за мотора, другата за вътрешните консуматори. Малко по спомен-отделно се и зареждаха-първо едната, после другата.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • #6
            От: Два акумулатора - плюсове и минуси

            Японските и корейските автомобили са с JIS стандарт акумулатор, а ти си взел малко по-обикновен без да се поинтересуваш какъв ти трябва, и ти препоръчвам да го смениш за правилният докато можеш, защото, дори и като (ако въобще) му дойде времето за втори, освен че двата акумулатора трябва да са абсолютно еднакви, е добре и да са купени и сложени заедно.
            При автомобили с два акумулатора, ако е сменен само един, на много места не искат да му заверяват гаранцията.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #7
              От: Два акумулатора - плюсове и минуси

              Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
              Японските и корейските автомобили са с JIS стандарт акумулатор, а ти си взел малко по-обикновен без да се поинтересуваш какъв ти трябва, и ти препоръчвам да го смениш за правилният докато можеш, защото, дори и като (ако въобще) му дойде времето за втори, освен че двата акумулатора трябва да са абсолютно еднакви, е добре и да са купени и сложени заедно.
              При автомобили с два акумулатора, ако е сменен само един, на много места не искат да му заверяват гаранцията.
              Поради тази причина отлагам покупката. Още днес можех да взема единия 75Ah и да забравя, но реших, че ако ще слагам втори, ще ги взема двата наведнъж.

              Коментар


              • #8
                От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
                Поради тази причина отлагам покупката. Още днес можех да взема единия 75Ah и да забравя, но реших, че ако ще слагам втори, ще ги взема двата наведнъж.
                Имах предвид да смениш този който си взел с 95 или 100Ah JIS, докато можеш, пък когато му дойде времето за втори, тогава ще го мислиш.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #9
                  От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                  Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                  Имах предвид да смениш този който си взел с 95 или 100Ah JIS, докато можеш, пък когато му дойде времето за втори, тогава ще го мислиш.
                  Този акумулатор, който взех (95Ah), след като стана ясно, че не пасва в гнездото, директно го върнах и си взех парите. Там нямаше проблеми. Затова и така направих и не го смених с този от 75Ah, защото тогава нямаше да мога да сложа още един допълнително и трябваше да взимам нови два, а този или да го продам, или да му мисля друго предназначение.

                  С две думи, на стартова позиция съм.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                    Има ли място за втори акумулатор? Ако да, решението за два е добро по мои наблюдения. Двата акумулатора трябва да са еднакви, ако не се ползва допълнителна електроника за зареждане и мониторинг. Тогава двата плюса просто се свързват паралелно с много дебел многожилен меден проводник, на втория акумулатор му се намира една маса и това е. 2 х 75 АЧ със сигурност е повече от един 100 Аз съм така от няколко години съм доволен. За алтернатора няма какво да се притесняваш - неговата работа не е свързана с размера на акумулатора а с количеството енергия която трябва да възстанови. И 1000 АЧ акумулатори да сложиш пак ще ги зарежда - просто при палене на двигателя нама да изразходваш 1 % от капацитета на акумулатора, а 0.1 %.... примерно. Алтернатора все толкова трябва да възстанови... Ако решиш да използваш модул за разделяне на двата акумулатора има някои предимства - например да пази стартовия от разреждане, може да сложиш различни акумулкатори, вкл. да комбинираш стартов с тягов и др. екстри, но цената е като на комплект акумулатори....
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #11
                      От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                      Правилния акумулатор е жълта Оптима 75А и спираш в близките 10 години да мислиш за батерии....Който има такъв знае за какво иде реч!Инак се слага една система от релета и разни други шашми/ продават готови китове/ които зареждат или единия или другия ак.и така според консумацията и нямаш проблем с алтернатора и т.н. Аз имах такава Австралийска и работеше перфектно с две жълти оптими по 55А.Мисля че в Гладиатор имат...
                      driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                      Коментар


                      • #12
                        От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                        Само 2 ли? Аз под задника си имам 6 в момента, ама съм на лодка. Алтернатора си е обикновен 80 амперов Хитачи с вграден регулатор на 14.4 волта.

                        Както казаха колегите, не се заигравай с алтернатора, ако ти стига когато си с един акумулатор, ще ти стига и като сложиш втория, освен ако не се заиграеш с разни други консуматори.

                        1. Вариант- искаш да има повече сили да върти при палене като е студен. Тук е лесно, слагаш 2 еднакви акумулатора, вързваш положителна клема за положителна клема и се возиш. Стартера ще върти по-бодро. Кеф!

                        2.Вариант - искаш да имаш втори акумулатор към, който да вържеш разни консуматори и да ги ползваш когато моторетката не работи /на къмпинг си, хладилника, студена бира.../. Слагаш втори акумулатор и между двете положителни клеми слагаш или ключ маса или автоматично реле /каскадно зареждане.

                        А Ключ маса може да я забравиш включена и хладилника да ти умори и двата акумулатора. Носи си кабели за подаване на ток, и на капака на хладилника лепни едно “ключа маса изключи ли бе?” Предимството е, че зимата си го оставяш включен като ти трябва повечко ампери за стартера, недостатъка е хладилника, ако си разсеян.

                        Б. Каскадно реле. Щатния ти акумулатор си стои, взимаш втори какъв да е размер, ама да е същата химия /оловен, Гелов, АГМ/ като стартовия. Като падне волтажа под определено ниво, релето автоматично изключва, колко и да си разсеян, няма да ти трябват кабели заради хладилника. Недостатъците са, че палиш само на щатен акумулатор /като завъртиш и волтажа е долу, релето е изолирало втория акумулатор/ и релето струва повечко от ключа маса. Винаги можеш да си носиш и кабели и да си подадеш ток на самия себе си, ако си с автоматично реле, ама ше станеш за резил пред комшиите хахахаха

                        Аз ако трябва да го правя, еле ако ше слагам лебедка, взимам 2 еднакви акумулатора, ключ маса между тях, и се возя. Не пести пари от кабелите между акумулаторите за да няма много разлика във волтажа между двата.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #13
                          От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                          Въпросът е какво ще храни втората батерия. Ако е някакво прецизно оборудване, ще трябва да скочи на някоя гад като от линка, а в тоя клас оборудване цените са много неприятни...
                          http://www.littelfuse.com/products/b...isolators.aspx
                          Предимството-вече не трябват еднакви батерии. Едната дори може да е с дълбок цикъл...
                          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                            Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                            Въпросът е какво ще храни втората батерия. Ако е някакво прецизно оборудване, ще трябва да скочи на някоя гад като от линка, а в тоя клас оборудване цените са много неприятни...
                            http://www.littelfuse.com/products/b...isolators.aspx
                            Предимството-вече не трябват еднакви батерии. Едната дори може да е с дълбок цикъл...
                            Ама има пад на волтажа през тия Шотки диоди, и като прибавим и факта, че сигурно и кабелите до втората ше са по-дълги, да не стане втория акумулатор да страда от недозареждане. /тоя номер със Шотки диоди съм го играл доста пъти на различни лодки/. И трябва да го пазиш хем чист, хем да е на проветриво място. И пак палиш само на първия акумулатор.
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #15
                              От: Два акумулатора - плюсове и минуси

                              Шотките са най-евтиното от решенията и работи доста успешно в коли. Среща се масово по линейки, мобилни лаборатории и всякакви такива, дето трябва една батерия хем да се храни от общия алтернатор, хем трябва да си гледа само нейните си консуматори. Като всяко най-евтино решение си има и недостатъци. Заради това ми беше интересно какво ще захранва втората батерия. За лебедка, телескопична мачта, хидравлики и разни подобни е ясно, че няма смисъл. Но за прецизна апаратура е доста читаво решение.
                              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X