Здравейте, колеги!
От няколко месеца насам се каня да пускам такава тема, но все излизаше нещо друго. Днес си казах, че е време да си взема нов акумулатор. Единият (104Ah), след 5 години употреба спря да работи в нормалните си граници. Което ме накара да сложа временно друг (72Ah). Временно, временно, вече няколко месеца съм с него. Не е нов, а от друг автомобил, т.е. история - незнайна. От няколко седмици насам забелязвам, как и той понякога почва да се мъчи - я при студен двигател, я при топъл.
Днес реших да взема нов акумулатор, който да е с подобни характеристики на първия - около 104Ah. Намерих един, който е 95Ah и 950A пусков ток. Взех го. След час-два ще го слагам и какво да видя - не влиза на мястото си. Звъня, обяснявам и се разбира, че моят е по-къс и по-висок, а този, който съм си взел, е по-нисък и по-дълъг. След което ми хрумна идеята за два акумулатора и реших за момента да задържа покупката, докато не реша какво да правя.
Изчел съм доста теми по този въпрос.
Защо ще правя инсталация на втори акумулатор?
- в някакво бъдещо време мисля да слагам и лебедка;
- мисля да му инсталирам разни други консуматори, които ще ми бъдат от полза;
- и не на последно място факта, че ще купувам акумулатор.
Може би последния фактор е допринесъл доста, за да реша това нещо да го правя сега. Защото из други теми съм чел, че било хубаво акумулаторите да бъдат еднакви по ампераж, пусков ток, производител, та дори и да бъдат с поредни номера.
Какво знам до момента?
Както написах по-горе, знам, че акумулаторите трябва да бъдат максимално еднакви. Също така съм чел, че може да се наложи смяната на алтернатора. Акумулаторът, с който бях около 5 години, беше 104Ah, както споменах по-горе. Мисля, че алтернаторът го е зареждал напълно добре, щом ме е изкарал толкова дълго време или просто съм попаднал на читав екземпляр акумулатор.
Какво не знам до момента?
Тъй като няма аз да го правя, защото нямам нужните условия за това, а и не всичко ми е напълно ясно технически, други хора ще го правят.
Какви трябва да бъдат акумулаторите - единия с ляв плюс, другия с десен или и двата с еднакви плюсове? Защо? Това влияе ли на свързването, т.е. дали последователно или паралелно?
Как мога да разбера, дали сегашният алтернатор ще ми свърши работа да зареди двата акумулатора? Двата акумулатора, които мисля да взема, са по 75Ah и 800A пусков ток, ако това е от значение.
При замерване с мултицет на клемите на акумулатори при работещ двигател, стойностите са близки до 15V, в зависимост от това колко и какви консуматори са включени в дадения момент.
Трябва ли да слагам ключ-маса? И по тази тема съм чел разни неща, но кои са верни и кои не, нямам представа. Някъде чета, че трябвало да бъде по-близко до плюса на акумулатора, което за мен няма смисъл. Другаде чета, че трябвало да бъде в купето, за да може човек да има по-бърз достъп до него. Това вече има смисъл.
За мен лично има смисъл от два акумулатора, ако се предполага, че човек ще има нужда от тях, като например лебедка, всякакви допълнителни консуматори, които ще харчат от тока. Също така и за зимата е по-добре. Това всичко го считам като плюсове. Като минус бих отчел допълнителната електрическа инсталация, както и повечето килограми в предницата на автомобила.
И всякакви такива неща ми се въртят из главата. Ще се радвам, ако ме насочите в правилната за мен посока.
Благодаря и поздрави!
От няколко месеца насам се каня да пускам такава тема, но все излизаше нещо друго. Днес си казах, че е време да си взема нов акумулатор. Единият (104Ah), след 5 години употреба спря да работи в нормалните си граници. Което ме накара да сложа временно друг (72Ah). Временно, временно, вече няколко месеца съм с него. Не е нов, а от друг автомобил, т.е. история - незнайна. От няколко седмици насам забелязвам, как и той понякога почва да се мъчи - я при студен двигател, я при топъл.
Днес реших да взема нов акумулатор, който да е с подобни характеристики на първия - около 104Ah. Намерих един, който е 95Ah и 950A пусков ток. Взех го. След час-два ще го слагам и какво да видя - не влиза на мястото си. Звъня, обяснявам и се разбира, че моят е по-къс и по-висок, а този, който съм си взел, е по-нисък и по-дълъг. След което ми хрумна идеята за два акумулатора и реших за момента да задържа покупката, докато не реша какво да правя.
Изчел съм доста теми по този въпрос.
Защо ще правя инсталация на втори акумулатор?
- в някакво бъдещо време мисля да слагам и лебедка;
- мисля да му инсталирам разни други консуматори, които ще ми бъдат от полза;
- и не на последно място факта, че ще купувам акумулатор.
Може би последния фактор е допринесъл доста, за да реша това нещо да го правя сега. Защото из други теми съм чел, че било хубаво акумулаторите да бъдат еднакви по ампераж, пусков ток, производител, та дори и да бъдат с поредни номера.
Какво знам до момента?
Както написах по-горе, знам, че акумулаторите трябва да бъдат максимално еднакви. Също така съм чел, че може да се наложи смяната на алтернатора. Акумулаторът, с който бях около 5 години, беше 104Ah, както споменах по-горе. Мисля, че алтернаторът го е зареждал напълно добре, щом ме е изкарал толкова дълго време или просто съм попаднал на читав екземпляр акумулатор.
Какво не знам до момента?
Тъй като няма аз да го правя, защото нямам нужните условия за това, а и не всичко ми е напълно ясно технически, други хора ще го правят.
Какви трябва да бъдат акумулаторите - единия с ляв плюс, другия с десен или и двата с еднакви плюсове? Защо? Това влияе ли на свързването, т.е. дали последователно или паралелно?
Как мога да разбера, дали сегашният алтернатор ще ми свърши работа да зареди двата акумулатора? Двата акумулатора, които мисля да взема, са по 75Ah и 800A пусков ток, ако това е от значение.
При замерване с мултицет на клемите на акумулатори при работещ двигател, стойностите са близки до 15V, в зависимост от това колко и какви консуматори са включени в дадения момент.
Трябва ли да слагам ключ-маса? И по тази тема съм чел разни неща, но кои са верни и кои не, нямам представа. Някъде чета, че трябвало да бъде по-близко до плюса на акумулатора, което за мен няма смисъл. Другаде чета, че трябвало да бъде в купето, за да може човек да има по-бърз достъп до него. Това вече има смисъл.
За мен лично има смисъл от два акумулатора, ако се предполага, че човек ще има нужда от тях, като например лебедка, всякакви допълнителни консуматори, които ще харчат от тока. Също така и за зимата е по-добре. Това всичко го считам като плюсове. Като минус бих отчел допълнителната електрическа инсталация, както и повечето килограми в предницата на автомобила.
И всякакви такива неща ми се въртят из главата. Ще се радвам, ако ме насочите в правилната за мен посока.
Благодаря и поздрави!
Коментар