Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

    Така , ето и мен ме застигна.. От известно време имам проблем с оборотите ... особено когато е студен мотора. Паля сутрин, вдига оборотите авт. смукач на 1500 позадържа там но не колкото по принцип ... снижават се до 1000 и изведнъж се почва .. ха да угасне (мигват лампите ) ха се дигнат до нормално. Подавам газ .. поема леко със закъснение .. пускам газта падат ниско мотора тресе мигат лампи и малко като загрее се постабилизира. Карам насам натам градско вс ок .. една идея по грубо все едно работи (но може и аз да си втълпявам). Спирам някъде за 30-тина минути .. качвам се паля... оборотите ниско подавам газ и гърми отпред някъде под капака(не силно, по скоро като пукане). При това припукването ми се случва понякога и в движение (като кихане) пук пук пук и заедно с това падат оборотите... след което веднага се оправя и си поема газта...
    Та ... свещи и кабели са оригинални на не повече от 5-6хил. км.Капачката и палеца също са сменени. Колата има газов инжекцион но симптомите които описвам са на бензин.
    Стъпковия мотор ли е виновника или е възможно да е намесена запалителната бобина или ламбда сондата .. това пукане под капака на какво се дължи ?
    Стъпковият иначе го свалих и почистих вижда ми се в ред.. незнам как да го премеря .

  • #2
    От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

    Куплунга на мотора е 2 реда по 3 пина. Мери съпротивлението ред по ред. 1 и 2, 2 и 3 пин. Разликата трябва да е минимална. На двата реда стойностите трябва да са еднакви или мноого близки. Точната стойност можеш да я провериш в нета, че не я помня.
    I get High by going Down

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

      MAF сензора (все си мисля че имаш) почисти ли го, както и всмукателния колектор за нагари - от картерните газове?

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

        Аз имам подобен проблем с 3,5 на студено на първо палене го няма никакъв,никакви ниски обороти.Паля гасне,паля гасне,паля с леко подаване на газ работи нещо след 1 минута пускам газта закрепва се и работи горе-долу,като загрее до работна тампература няма проблем паля и всичко е наред.Не диша въздух от никъде /ПРОВЕРЕНО НЯКОЛКО ПЪТИ/ нови свещи,нови бубини,нови кабели /ОЕ/.И не на последно място докато работи има леко сътресение работи и направи пук-пук леко и пак равна работа,след малко пак пук-пук и пак равна работа/ГЛАВИ ИЗЦЯЛО РЕВИЗИРАНИ,НОВИ ПОВДИГАЧИ,НОВИ ГАРНИТУРИ НАВСЯКЪДЕ/.Горивото бензин-ГИ /принс/ и понеже ми омръзна от тоя кокал го карам така,нямам вече никаква идея какво и къде да му правя и сменявам????
        Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
        Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
        Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
        Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

          Маф сензора е чист. Всмукателния колектор е с нова гарнитура и е чист. Дросела е чист. Проблема е от скоро но е изключително дразнещ. Забелязвам че ако при първия старт почне да го прави и угася изапаля се оправя.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

            Виж това видео - може да се окаже полезно
            https://www.youtube.com/watch?v=qrmnKvqYFJU

            ей тук има картинки и описание за почистване на елементите които правят мизерията - за сравнение дали това си направил и ти вече
            http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/throttle_body/

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

              Slick, благодаря за видеото и снимките.За съжаление 2 пъти чистих дросела и моторчето без промяна на състоянието. За горивопроводите на резервоара знам че са добре понеже го сменях миналата година на цяло след като го пробих при една разходка. Мисля да сменя запалителната бобина понеже пуска искри като я напръскам с пулверизатора. Ще сваля утре и моторчето да го замеря ... да видим дали нещо ще разбера от това мерене ... не мога да си обесня защо продължава да пука на бензин

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                Първоначално публикуван от svjokera Преглед на мнение
                Аз имам подобен проблем с 3,5 на студено на първо палене го няма никакъв,никакви ниски обороти.Паля гасне,паля гасне,паля с леко подаване на газ работи нещо след 1 минута пускам газта закрепва се и работи горе-долу,като загрее до работна тампература няма проблем паля и всичко е наред.Не диша въздух от никъде /ПРОВЕРЕНО НЯКОЛКО ПЪТИ/ нови свещи,нови бубини,нови кабели /ОЕ/.И не на последно място докато работи има леко сътресение работи и направи пук-пук леко и пак равна работа,след малко пак пук-пук и пак равна работа/ГЛАВИ ИЗЦЯЛО РЕВИЗИРАНИ,НОВИ ПОВДИГАЧИ,НОВИ ГАРНИТУРИ НАВСЯКЪДЕ/.Горивото бензин-ГИ /принс/ и понеже ми омръзна от тоя кокал го карам така,нямам вече никаква идея какво и къде да му правя и сменявам????
                ....проблема ти е в дюзите на бензина,те от карането на газ се запушват и ефекта е точно както го описваш.......омръзна ми като дойде някой при мен да ми изброява какво е сменил и какво са му правили .....правете качествени диагностики първо, и тогава сменяйте точната част......

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                  Първоначално публикуван от vladk0 Преглед на мнение
                  Така , ето и мен ме застигна.. От известно време имам проблем с оборотите ... особено когато е студен мотора. Паля сутрин, вдига оборотите авт. смукач на 1500 позадържа там но не колкото по принцип ... снижават се до 1000 и изведнъж се почва .. ха да угасне (мигват лампите ) ха се дигнат до нормално. Подавам газ .. поема леко със закъснение .. пускам газта падат ниско мотора тресе мигат лампи и малко като загрее се постабилизира. Карам насам натам градско вс ок .. една идея по грубо все едно работи (но може и аз да си втълпявам). Спирам някъде за 30-тина минути .. качвам се паля... оборотите ниско подавам газ и гърми отпред някъде под капака(не силно, по скоро като пукане). При това припукването ми се случва понякога и в движение (като кихане) пук пук пук и заедно с това падат оборотите... след което веднага се оправя и си поема газта...
                  Та ... свещи и кабели са оригинални на не повече от 5-6хил. км.Капачката и палеца също са сменени. Колата има газов инжекцион но симптомите които описвам са на бензин.
                  Стъпковия мотор ли е виновника или е възможно да е намесена запалителната бобина или ламбда сондата .. това пукане под капака на какво се дължи ?
                  Стъпковият иначе го свалих и почистих вижда ми се в ред.. незнам как да го премеря .
                  .....това става така, защото МПХ не ти работи или пък то работи, но ЕКУ-то не го управлява ......не чистете МПХ, много рядко има зацапване ......проблема е че има няколко възможности то да не работи както трябва .......1. е ако е изгоряла някоя намотка или окъсила.....в този случай мерите м/у 1 и 2 пин, както и м/у 2 и 3 пин.......там трябва да е около 30 ома всяка намотка, така и на долния ред пак мерите и гледате......МПХ представлява баш стъпков мотор, изграден от 4 намотки ,две по две свързани в бридж......всяка една намотка е около 30 ома.....но поради някаква причина, може намотката (някоя) да е окъсила( паднал лак) и съпротивлението да е вече 0 или примерно 5 ,8,10,12 ома.....в първия случай при така създалата се ситуация, нищо по нататък не се случва, просто сменяте МПХ и готово....но при втория случай, когато намотката не е прекъснала , а е с рязко намалено съпротивление, примерно 6 ома, тогава се получава следното : от 30 ома пада на 6 ома, това са 5 пъти разлика, съответно тока, който минава през нея е 5 пъти по голям , за една намотка, може да понесе този ток, но драйвера за управление на стъпковия мотор със сигурност ще изгърми , защото през него минава 5 пъти по висок ток ......в този случай почти винаги ми се е налагало да ремонтирам и ЕКУ-то на мотора ,освен смяната на стъпковия мотор......
                  А сега ще ви кажа защо сутринта имате обороти, а след 40-120 сек .вече нямате.........защото под стъпковия мотор, имате термоскопична система за дообогатяване на въздуха, когато времето и мотора са много студени......под дросела имате една плочка, в която влизат две тръби и маркучета, именно през тях минава водата от малкия кръг и когато тя е студена,термостата седи отворен, когато се позагрее , тормостата се затваря и тогава цялото управление на празния ход на мотора се предава на МПХ......Тази система е направена така, тъй като МПХ има някакъв диапазон ,в който то работи, но понякога този диапазон не достига за правилната работа на мотора (обикновенно стъпките са 99 или 116) и се налага ползването н допълнителната система.....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                    Първоначално публикуван от vladk0 Преглед на мнение
                    ... не мога да си обесня защо продължава да пука на бензин
                    ......ми защото може да имаш пикаещи дюзи и от там детонационно горене.....освен че имаш и калпави бобини........

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                      Добре, искрящата запалителна бобина я смених, но проблема остана. Замерих съпротивлението на мпх там е в границите. Замерих мафа и там е ок. Да речем че имам пикаеща дюза и гърми от там..обаче прави същото и на газ.. губи мощност не моха да я форсирам играят оборотите.. изпуква и се оправя.. остана ламбдата ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                        Първоначално публикуван от DJ Tymbi Преглед на мнение
                        ....проблема ти е в дюзите на бензина,те от карането на газ се запушват и ефекта е точно както го описваш.......омръзна ми като дойде някой при мен да ми изброява какво е сменил и какво са му правили .....правете качествени диагностики първо, и тогава сменяйте точната част......
                        Дюзите са чистени,джипа е с ГИ и всеки път пали на бензин без значение колко е топъл мотора,освен това я карам колкото на газ толко и на бензин защото ми е малка бутилката и редовно ми свършва газта!Газовите дюзи нямат нищо общо с бензиновите когато работи на газ,смисъл не работят бензиновите когато работи на газ и проблема се запазва.
                        Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
                        Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
                        Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
                        Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                          Първоначално публикуван от svjokera Преглед на мнение
                          Дюзите са чистени,джипа е с ГИ и всеки път пали на бензин без значение колко е топъл мотора,освен това я карам колкото на газ толко и на бензин защото ми е малка бутилката и редовно ми свършва газта!Газовите дюзи нямат нищо общо с бензиновите когато работи на газ,смисъл не работят бензиновите когато работи на газ и проблема се запазва.
                          .....чистенето на дюзи не е ремонт на дюзи......т.е. няма гаранция че ще станат " като нови".....случвало ми се е понякога от 6 дюзи след почистване да работят само 3-4 както трябва ,останалите в този случай са за бракуване......не съм прочел добре поста ти по горе и не съм разбрал някои неща а именно първите две изречения.....в този случай търси проблема в МПХ или неговото управление.....
                          За неравномерната работа на мотора и пукането му, ще трябва да търсиш проблема в клапаните, но казваш че са изцяло ремонтирани, и все пак може би имаш някой/няколко клапана ненапаснати.....за да се види дали е така ,трябва да се замерят въглеводородите,кислорода и т..н. и да се види какви са стойностите, този мотор не е много "екологичен , и си работи със стойности ,над средните при общоприетите норми .......

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                            Направих си един експеримент тези дни. Откачих буксата на маф сензора и покарах малко така. Резултатът е че нямам автоматичен смукач когато мотора е студен, но от друга страна оборотите се стабилизираха гърмежите изчезнаха, от неравномерна работа няма и следа.
                            Днес вързах сутринта маф-а обратно и се почна пак старата песен. Да разбирам ли че той е проблема и има нужда да се смени ?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с обороти паджеро 2 v6 3000 6G72

                              Проблемът остана... закача ли маф-а и се почват магариите. Идеи ?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X