Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

    Здравейте, колеги!

    Въртях, суках, накрая пак пристанах на едно бензиново Монтеро/ Паджеро.

    След, като Силвестър Сталоун се покефи на старата ми джипка и я взриви в "The Expendables" 3 : http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=160630 , в момент на умопомрачение реших да карам леки коли. Две години мъка ми показаха, че няма да се разберем с тея скапани легени (пък макар и почти нови), разпродадох лъскавините и си взех това, дето ми е на сърце, ама с "правилния" двигател.

    Автомобила беше взет за приятел, преди години, ама се оказа, че това пък не е неговото камионче. След няколко годишно престояване по гаражите, реших да го освободя от мъките и сега всички са щастливи.

    Монтерото е с двигател на 90 хиляди км. и рама без ръжди. Друго едва ли има смисъл да пиша...

    Понеже не съм карал този мотор, а и е автомат, моля запознатите да опишат типичните особености и слабите места на агрегата, кутията и въобще, всичко, което е важно да се знае за безпроблемната му експлоатация.

    Мисията на возилото няма да бъде на горски дзвер, а на експедиционен автомобил за дълги преходи, със съответните горски забежки.

    Почвам с въпросите по ред:

    1. Къде да сервизирам джипката? Ще ми се да я пипа някой, който не "по принцип" прави паджеро, а такъв, който е бърникал конкретно този мотор. София и регион са за предпочитане.
    Уж, запознати казаха, че мотора бил здрав, като конструкция, но имал особености, които лесно можели да го убият.

    2. Свети ми предният мост: по спомен, някакъв клапан трябваше да се почисти, ама не успях да намеря информация, къде се намира, неговата кожа...

    3. Свети ми лампата на ABS-a. Не непрекъснато, ама присветва. Нещо за почистване, или директно на чичо доктор? Ако е второто- къде да ида?

    4. Къде да ми загасят чек- енджина от газта? Старото му сложиха съпротивления във "Фобос" и заспа, ама последния път нещо ме претупаха и бих предпочел друг сервиз, още повече, пък- съфорумец. Газта е "Бардолини", но не съм чул нищо за сервиза, където е монтирана.
    Другото го направихме ето така: http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=95953&page=6 , това ли е верният начин или има и по- верен?

    5. 32-ки ще влязат ли без рязане на пластмаси или да заложа на изпитаните 31-ци? Всъщност, за експедиционна джипка 32-ки и 33-ки, оправдани ли са?

    6. Дайте, моля линк за сервизно ръководство, че в тези, които са залепени най- от горе се загубих...

    7. Къде да ми прегледат автомата? Нямам никакви оплаквания, ама един поглед едва ли е излишен.

    8. Къде да ми погледнат сходимостта и, ако има нужда да се регулира нещо по ходовата част? Пак за предпочитане е да бъде колега, запознат с Паджеро, а не да е правил само леки таралясници.

    9. Къде да ми ушият волан и предни седалки, че се е позакъсала кожата?

    10. Моля, давайте всякакви предложения и препоръки, как да се поддържа и кара този двигател, за да не създава ядове.

    Благодаря предварително на всички отзовали се.
    08седемшест5едно513четири

  • #2
    От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация.

    Честито камионче, Вальо
    И аз така се върнах в "котилото" след няколко години, ама заложих на по-паркетната 3-ка.
    За всякакви диагностики човекът в София е DJ Tymbi
    На 3.5 32-ки трябва да влязат безгрижно, стига окачването да не е поуморено. За експедиционни цели си остани с фабричните джанти (ет+10) или ако ще уширяваш - гледай да не е с повече от 2см, т.е. до макс ет-10, иначе може да стигнеш до драми с пластмасите отпред при завой.
    За реглаж - Крум
    REGULATOR

    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #3
      От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация.

      Честито,моята е с 31'',на джанти 10",-40.............
      Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
      Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
      Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
      Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

      Коментар


      • #4
        От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация.

        Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
        Честито камионче, Вальо
        И аз така се върнах в "котилото" след няколко години, ама заложих на по-паркетната 3-ка.
        За всякакви диагностики човекът в София е DJ Tymbi
        На 3.5 32-ки трябва да влязат безгрижно, стига окачването да не е поуморено. За експедиционни цели си остани с фабричните джанти (ет+10) или ако ще уширяваш - гледай да не е с повече от 2см, т.е. до макс ет-10, иначе може да стигнеш до драми с пластмасите отпред при завой.
        За реглаж - Крум
        REGULATOR

        Благодаря! За какви диагностики мога да потърся човека: за дискотеката по таблото и за абс-а става ли?
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • #5
          От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

          За газта първо най-добре прочети каква грешка дава преди да я оправяш да не стане по-зле накрая Това дето сте го оправяли преди е бензинови инжектори със съпротивление различно от това, за което са произведени компютрите на Фобос.

          При инсталация на газовата се прекъсва веригата към бензиновите инжектори и се прекарва през газовия комп, тоест той има последната дума дали и как ще работят те. Съответно при работа на газ газовия компютър прекъсва бензиновите инжектори. Бензиновия комп обаче не е прост и следи големината на тока по веригата към всеки бензинов инжектор и ако не му излезе сметката реве че инжектора не е наред. Да ама и тия дето правят газовия комп не са прости и знаейки тая работа като прекъснат тока на бензиновите инжектори го прекарват през някакво съпротивление за да се излъже бензиновия комп че тия инжектори са все още изправна част от веригата. Някаквото съпротивление трябва да е точно такова че бензиновия комп накрая да получи големина на тока като че все едно оригиналните инжектори са си там.

          Та като не е уцелена големината на съпротивлението бензиновия комп избухва с грешка липсващ или прекъснал бензинов инжектор номер ... за всички инжектори. За да се сметне обаче какво точно съпротивление трябва да се добави трябва да знае какво е съпротивлението на оригиналния инжектор и какво има сложено в това Бардолини. А възможно е при бардолинито това да се прави с настройка от софтуера и да няма нужда да се добавя нищо. Трябва да се пита производителя/официалния представител.

          Обаче най-първо си прочети грешките защото може изобщо да не е това и да загубиш време само тръгвайки по тоя път. Между другото ако колата има ESP може и ABS лампата да присвятка от проблеми с газовата.

          Коментар


          • #6
            От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация.

            Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнение
            Благодаря! За какви диагностики мога да потърся човека: за дискотеката по таблото и за абс-а става ли?
            Най-добре му пиши на лични, ако не се обади в темата. Би трябвало да може да чете всичко, което може да се чете по колата. Не е необходимо да му правя реклама , но хората в България, които са запознати в детайли с марката се броят на пръстите на на едната ръка и той е един от тях.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация.

              Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
              Най-добре му пиши на лични, ако не се обади в темата. Би трябвало да може да чете всичко, което може да се чете по колата. Не е необходимо да му правя реклама , но хората в България, които са запознати в детайли с марката се броят на пръстите на на едната ръка и той е един от тях.
              Ха! Точно такъв човек търсех. Благодаря!
              08седемшест5едно513четири

              Коментар


              • #8
                От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
                За газта първо най-добре прочети каква грешка дава преди да я оправяш да не стане по-зле накрая [emoji38] Това дето сте го оправяли преди е бензинови инжектори със съпротивление различно от това, за което са произведени компютрите на Фобос.

                При инсталация на газовата се прекъсва веригата към бензиновите инжектори и се прекарва през газовия комп, тоест той има последната дума дали и как ще работят те. Съответно при работа на газ газовия компютър прекъсва бензиновите инжектори. Бензиновия комп обаче не е прост и следи големината на тока по веригата към всеки бензинов инжектор и ако не му излезе сметката реве че инжектора не е наред. Да ама и тия дето правят газовия комп не са прости и знаейки тая работа като прекъснат тока на бензиновите инжектори го прекарват през някакво съпротивление за да се излъже бензиновия комп че тия инжектори са все още изправна част от веригата. Някаквото съпротивление трябва да е точно такова че бензиновия комп накрая да получи големина на тока като че все едно оригиналните инжектори са си там.

                Та като не е уцелена големината на съпротивлението бензиновия комп избухва с грешка липсващ или прекъснал бензинов инжектор номер ... за всички инжектори. За да се сметне обаче какво точно съпротивление трябва да се добави трябва да знае какво е съпротивлението на оригиналния инжектор и какво има сложено в това Бардолини. А възможно е при бардолинито това да се прави с настройка от софтуера и да няма нужда да се добавя нищо. Трябва да се пита производителя/официалния представител.

                Обаче най-първо си прочети грешките защото може изобщо да не е това и да загубиш време само тръгвайки по тоя път. Между другото ако колата има ESP може и ABS лампата да присвятка от проблеми с газовата.
                Здравейте, колега! Да, нещата са така, както сте ги описал: съпротивленията лъжат компютъра, че бензиновите инжектори са изправни. Знаете ли, кой би могъл да свърши съвестно работата? Ако, Вие се занимавате, кажете къде да идвам.
                08седемшест5едно513четири

                Коментар


                • #9
                  От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                  Ами аз бих заложил на производителя на уредбата в този случай. Ако не за изпълнението то поне за информацията какви резистори са необходими. Но първо трябва да се прочетат грешките които карат чек енджина да свети. Може да се окаже съвсем друго нещо.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                    Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнение
                    ... Мисията на возилото няма да бъде на горски дзвер, а на експедиционен автомобил за дълги преходи, със съответните горски забежки...
                    Честито, Вальо, добре дошъл обратно Прекрасна мисия, със здраве да си го ползвате, аз чакам първия следващ пътепис ;-)

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                      Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
                      Ами аз бих заложил на производителя на уредбата в този случай. Ако не за изпълнението то поне за информацията какви резистори са необходими. Но първо трябва да се прочетат грешките които карат чек енджина да свети. Може да се окаже съвсем друго нещо.
                      Да. Може би трябва да ги потърся... Пусто съм мнителен към разни неизвестни на мен, майстори.
                      08седемшест5едно513четири

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Честито, Вальо, добре дошъл обратно Прекрасна мисия, със здраве да си го ползвате, аз чакам първия следващ пътепис ;-)
                        Мерси, Яро! Обратното връщане ми струва/ше съмнения относно психичното ми здраве у всички познати: как мога да продам 5 годишен автомобил и да се кача на 20 годишен дядка??? Ама пусто, нямам тръпка към младежта- все на дърто налитам :-) :-) :-)
                        08седемшест5едно513четири

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                          Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнение

                          6. Дайте, моля линк за сервизно ръководство, че в тези, които са залепени най- от горе се загубих...

                          .
                          С ръководствата е голяма каша и оправия няма.
                          Те големите ма'стори не ги и търсят, те си знаят. Еле па газаджиите са факири. Но ако Монтерото е американец аз се доверявам на големи сервизни програми като да речем Mitchell on demand, където въвеждаш година, марка и модел, а най-добре рама, и тя ти дава данни и схеми на които да вярваш.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                            Първо честито!
                            По въпрос 9. Къде да ми ушият волан и предни седалки, че се е позакъсала кожата?
                            Ходих вчера при тези и съм много доволен.Намират се в кв. Горубляне,ул. Борис Рангелов №6 :0888 80 60 17 Волан , лост и смениха енди парчета по седалката и не взимат много.
                            Последно редактирано от snowblind; 02-03-16, 10:10.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мицубиши Паджеро 3.5- съвети за безпроблемна експлоатация

                              Първоначално публикуван от snowblind Преглед на мнение
                              Първо честито!
                              По въпрос 9. Къде да ми ушият волан и предни седалки, че се е позакъсала кожата?
                              Ходих вчера при тези и съм много доволен.Намират се в кв. Горубляне,ул. Борис Рангелов №6 :0888 80 60 17 Волан , лост и смениха енди парчета по седалката и не взимат много.
                              Може ли малко подробности на лични, че и моя волан е за правене, а имам и едно място за кръпка на шофьорската облегалка.
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X